MDŽ: Ženy se nebojí experimentovat – jejich zájem o elektromobily a hybridy meziročně vrostl o polovinu

|

Mezinárodní den žen, který byl před dvaceti lety v České republice přidán mezi významné dny, připomíná boj za nezávislost žen. Jaké jsou ale dámy při výběru aut? Přestože si nejčastěji pořizují stále menší vozy a jejich nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia, stále více z nich přichází na chuť doplňkovým výbavám i alternativním pohonům. Ojeté elektromobily a hybridy si vloni pořídilo o 48 % více dam než o rok dříve. Vyplývá to z prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„Z našich statistik víme, že ženy jsou při koupi automobilu daleko uvážlivější než muži a více zvažují své potřeby a finanční možnosti. I proto jsou konzervativnější co do doplňkové výbavy nebo druhu pohonu vozu. Poslední tři roky ale přibývá dam, které se nebojí vyzkoušet elektromobil nebo hybridní vůz. Vloni si takový vůz pořídilo o čtyřicet osm procent více žen než o rok dříve. Stále ale jde o necelá tři procenta ze všech u nás koupených aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Nejoblíbenějším elektromobilem u dam je BMW i3 díky své kompaktnosti. Z hybridů vede Suzuki Vitara.

Počet žen, které si v českých Áčkách koupily novější vůz, meziročně vzrostl o 10 %. Nejčastěji si vloni vybíraly hatchbacky (37 %). Tento typ karoserie meziročně o dva procentní body posílil, ale stále se to nedá rovnat například s rokem 2016, kdy si ho kupovala téměř polovina z nich (45 %). Významně posílila SUV, které se spolu s kombíky dělí o druhé místo, každý po 22,9 %. Nejoblíbenějším SUV byla u žen vloni Kia Sportage. V celkových prodejích ale vyhrála Škoda Fabia (8,6 %), hned za ní Škoda Octavia (8,3 %) a Volkswagen Golf (2,8 %).

Automobily v benzínovém provedení si pořizuje 60 % dam, necelá třetina pak volí automatickou převodovku. Náhon na všechny čtyři kola si vybírá jen 12 % z nich. Pokud jde o doplňkovou výbavu, tak automatické denní svícení vybírá ve voze 70 % žen, 60 % tempomat nebo s bluetooth konektivitou. Téměř polovina aut už má Stop Start systém (45 %), 38 % alespoň zadní parkovací senzory a 30 % aut má integrovanou navigaci.

TOP 5 nejprodávanějších modelů
ženám v roce 2023
1.Škoda Fabia8,6 %
2.Škoda Octavia8,3 %
3.Volkswagen Golf2,8 %
4.Hyundai i302,5 %
5.Škoda Superb2,3 %

Zdroj: www.aaaauto.cz

AAA Auto

Dopřejte svému autu jarní očistu, vydrží déle v kondici

Nástup jarních teplot znamená, že autu je třeba po náročném zimním období dopřát lázně v podobě alespoň základní péče a údržby. Hlavním úkolem je podle expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě center ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, nezbytné sezonní přezutí pneumatik. Vyplatí se ale také kontrola podvozku, skel nebo baterie, a to jak u aut se spalovacím motorem, tak i u elektromobilů.

AAA Auto

AURES Holdings vydražil obrazy SK Slavia Praha za 450 000 korun, podpořil tím charitu nadace klubu

Skupina AURES Holdings, která již osmým rokem spolupracuje s nejvyšší fotbalovou soutěží, se rozhodla podpořit Nadační fond Slavie, který pomáhá především pacientům s onkologickým onemocněním, ale také podporuje vzdělávání a pohybové aktivity u mládeže nebo pomáhá při mimořádných událostech i živelných pohromách. V prosincové aukci společní generální ředitelé největšího prodejce zánovních a ojetých automobilu AAA AUTO a Mototechna Karolína Topolová a Petr Vaněček vydražili tři ze čtrnácti obrazů z historie SK Slavia Praha za 450 000 korun.