Ministerstvo dopravy··4 min

Klesá obsazenost státem objednávaných vlaků: vláda schválila redukci spojů

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

(AKTUALIZOVÁNO 21. 3.) Opatření v boji proti šíření koronavirové infekce se již týkají i vnitrostátních vlakových linek (rychlíků, expresů), které objednává stát. První omezování proběhlo od 20. března, další od 21.

Klesá obsazenost státem objednávaných vlaků: vláda schválila redukci spojů

Omezování, které začalo 20. a pokračuje od 21. března 2020 se týká vlakových linek, které jsou provozovány vždy v souběhu s jinými linkami v objednávce státu a lze u nich i po redukci zajistit nabídku spojů v minimálně dvouhodinovém intervalu a s dostatečnou kapacitou. Spojení ve všech směrech je zachováno.

Expresní vlaky

Ex1 Ostrava – Návsí – SH Slovensko

• omezení z 8 párů objednávaných vlaků na 5 párů vlaků denně,

• vlaky nejsou provozovány přes SH (končí a začínají jízdu v žst. Návsí)

• dopravní obslužnost na dané relaci dále zajistí 4 páry komerčních vlaků Českých drah (mimo smlouvy o veřejných službách),

• zároveň bude dále na dané relaci pro úsekovou frekvenci zachována regionální doprava v objednávce kraje.

Ex2 Praha – Olomouc – Vsetín – SH Slovensko

• vlaky jezdí pouze v úseku Olomouc – Horní Lideč a zpět,

• dopravní obslužnost relaci Praha – Olomouc zajišťuje 10 párů vlaků linky R18 Praha – Olomouc – Luhačovice/Zlín, popřípadě komerční doprava,

• zároveň bude na dané relaci pro úsekovou frekvenci zachována regionální doprava v objednávce krajů.

Ex3 Praha – Brno – Břeclav – SH Rakousko / SH Slovensko

• linka nejezdí,

• v úseku Praha – Brno a zpět lze použít 9 párů vlaků linky R19 Praha – Česká Třebová – Brno, popřípadě spojení přes Havlíčkův Brod,

• v úseku Brno – Břeclav a zpět lze použít 12 párů vlaků linky R13 Brno – Břeclav – Olomouc.

Ex4 SH Rakousko / SH Slovensko – Břeclav – Ostrava – SH Polsko

• linka je prozatím v provozu v úseku Břeclav – Bohumín (nejezdí samozřejmě přes hranice).

Ex5 Praha - Ústí and Labem – SH Sasko

• linka nejezdí,

• použijte vlaky linky R20 Praha – Ústí – Děčín.

Ex6 Praha – Plzeň – Cheb/SH Bavorsko

• mezi Prahou, Plzní a SH směr Bavorsko u České Kubice linka nejezdí od 21. 3. 2020.

• Provoz mezi Plzní a Chebem zachován.

• V úseku Praha – Plzeň použijte linku R16 Praha – Plzeň - Klatovy.

• V úseku Plzeň – Domažlice použijte regionální dopravu.

Ex7 Praha – České Budějovice – SH Rakousko

• linka nejezdí od 21. 3. 2020,

• V úseku Praha – České Budějovice použijte vlaky linky R17 Praha – ČB/České Velenice.

Rychlíkové vlaky:

Prozatím bez zásadních omezení (kratší řazení atd.) jezdí tyto rychlíkové linky:

R10 Praha – Hradec Králové – Trutnov

R11 Plzeň – České Budějovice – Brno

R12 Brno – Olomouc – Šumperk

R13 Brno – Břeclav – Bohumín

R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem

R18 Praha – Olomouc – Luhačovice

R19 Praha – Česká Třebová – Brno

R23 Kolín - Ústí nad Labem

R25 Plzeň – Most

R27 Olomouc - Ostrava

Linky s omezením provozu:

R8 Brno – Bohumín

• linka je v omezeném provozu v celé trase, ze 17 párů vlaků za den jede 12 párů

• podrobnosti www.regiojet.cz

R9 Praha – Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno

• linka je od 24.3.2020 v omezeném provozu v celé trase, nejezdí asi 3 páry vlaků podle konkrétního dne v týdnu

• podrobnosti www.cd.cz

R15 Praha – Ústí nad Labem – Cheb

• linka je od 21.3.2020 v provozu pouze v úseku Ústí nad Labem – Cheb,

• vlaky této linky mezi Prahou a Ústím nad Labem jsou zrušeny,

• v tomto úseku lze použít linku R20 Praha – Děčín,

• v úseku Ústí nad Labem – Cheb naprostá většina vlaků jezdí, sledujte www.cd.cz

R16 Praha – Plzeň – Klatovy

• Linka je od 21.3.2020 v omezeném provozu v celé trase

• Zrušeny jsou vybrané vlaky (cca 2 páry denně)

• podrobnosti www.cd.cz

R17 Praha – České Budějovice/České Velenice

• Linka je od 28.3.2020 v omezeném provozu v celé trase

• Zrušeny jsou vybrané vlaky (cca 2-4 páry denně)

• podrobnosti www.cd.cz

R20 Praha – Ústí nad Labem – Děčín

• Linka je od 21.3.2020 v omezeném provozu v celé trase

• Zrušeny jsou vybrané vlaky (cca 2-4 páry denně)

• podrobnosti www.cd.cz

R21 Praha – Mladá Boleslav – Tanvald R22 Kolín – Nový Bor R24 Praha – Rakovník R26 Praha – Písek – České Budějovice

• Tyto čtyři linky jsou od 21.3.2020 v omezeném provozu v celé trase

• Zrušeny jsou vybrané vlaky (cca 1-3 páry denně)

• podrobnosti www.arriva.cz

R29 Cheb – SH Bavorsko

• Linka zrušena bez náhrady.

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministři dopravy a pro místní rozvoj navrhují řešení pro digitalizaci stavebního řízení

Ministr dopravy Martin Kupka a ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek představili vládě návrh řešení problémů spojených s digitalizací stavebního řízení (DSŘ). Tento krok je reakcí na aktuální stav, kdy systémy nenaplňují očekávání uživatelů a zákonné požadavky.
| Ministerstvo dopravy
Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Web a e-maily Ministerstva dopravy jsou nově také pod doménou gov.cz

Ministerstvo dopravy se připojilo k dalším ministerstvům a úřadům, které postupně přecházejí na jednotnou státní doménu. Webové stránky jsou nyní dostupné také na md.gov.cz, stejně tak e-mailové adresy jsou nyní odesílané ze shodné domény. Stávající doména pro příjem zpráv funguje dál, adresa „mdcr.cz“ bude dostupná ještě více než pět let.
| Ministerstvo dopravy
Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Příprava výhradního provozu ETCS míří do finále: je vybaveno 1304 vlaků a 2800 strojvedoucích má pot

Evropský zabezpečovač ETCS přináší mnohem vyšší úroveň bezpečnosti na naší železnici. Výhradní provoz bude na 620 km tratí v ČR postupně začínat v průběhu čtyřech lednových týdnů na začátku roku 2025.
| Ministerstvo dopravy
Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Již 7 provizorních mostů pomáhá po povodních v Olomouckém a Moravskoslezském kraji

Bělá pod Pradědem, Nové Heřminovy, Holčovice, Velká Kraš, Hošťálkovy, Vápenná … Co obec, to rozdělení velkou vodou a jejími následky. Provizorní mosty pomáhají opět spojovat a obnovovat život v zasažených oblastech. Což je před zimou pod jesenickými a rychlebskými horami dost důležité. 7 z přibližně 25 mostních provizorií, které vyčlenilo Ministerstvo dopravy ze svých zásob pro pomoc v nejpostiženějších místech, již zamířilo od Správy státních hmotných rezerv díky armádě do těch nejpostiženějších oblastí, jsou usazené na místě a pomáhají.
| Ministerstvo dopravy
Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Začala dlouho očekávaná stavba dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím

Ředitelství silnic a dálnic začalo se stavbou úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Stavba je největší dálniční zakázkou v historii veřejných soutěží ŘSD. Práce na 21,2 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 11,7 miliardy Kč bez DPH, potrvají 3,5 roku.
| Ministerstvo dopravy
První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

První stavby vysokorychlostních tratí začnou v roce 2025

Ministerstvo dopravy ve spolupráci se Správou železnic představilo vládě aktuální stav projektu Rychlých spojení (RS) v České republice. Jedná se o dlouhodobý plán modernizace, rozvoje a posílení kapacity české železnice, který výrazně zkrátí cestovní doby. První stavby, které jsou součástí plánu vysokorychlostních tratí, budou zahájeny už v příštím roce v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
| Ministerstvo dopravy
Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Příhraniční úsek dálnice D11 k polským hranicím má zelenou, stavba může začít

Ředitelství silnic a dálnic dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby. Dostavba 21kilometrového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem začne v pátek 11. října odpoledne.
| Ministerstvo dopravy
Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Ministr Kupka a AutoSAP usilují o změnu emisních limitů pro automobily a dodávky

Evropa potřebuje systematickou změnu na cestě k dekarbonizaci a musí flexibilněji reagovat na aktuální stav průmyslu i vývoj trhů. To je klíčové pro posílení konkurenceschopnosti Evropy a českých firem, snížení strategické závislosti na Číně a udržení pracovních míst v odvětví.
| Ministerstvo dopravy
Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

Vláda schválila vznik Silniční inspekce i fungování poptávkové dopravy, zelenou dostal i rozpočet SF

V rámci novinek návrhu novely zákona o silniční dopravě schválených vládou se k 1. červenci 2025 změní Centrum služeb pro silniční dopravu na Inspekci silniční dopravy (INSID). Kromě nových pravomocí získají silniční kontroloři zaměřující se zejména na kamiony i nové mobilní jednotky na kontrolu emisí či technického stavu přímo na silnicích. V případě zjištěných nedostatků budou moci sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna silničního zákona dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
| Ministerstvo dopravy
Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Hledá se zhotovitel pro první úsek rychlotratě mezi Brnem a Přerovem

Správa železnic plánuje v příštím roce zahájit modernizaci trati z Brna do Přerova, nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej, traťová rychlost bude 200 km/h. Odstraní se všechny přejezdy, cestující získají bezbariérový přístup na nástupiště a pohodlný nástup do vlaků. S přestavbou prvního úseku se počítá od poloviny příštího roku do konce roku 2028.
| Ministerstvo dopravy