dm··5 min

Jak pečovat o roušku? Dezinfikujte ji přímo v pračce a vždy nasazujte čistýma rukama

Hygienické zacházení s rouškou jako základ prevence

Jednorázové či látkové roušky se opět staly naším každodenním společníkem. Podle aktuálního průzkumu je nosí 97,8 procent české populace. Většinou se jedná o roušky látkové, často podomácku vyrobené. V čem však Češi pokulhávají, je správná péče o ně.

Podle aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro společnost Respilon si 40 procent lidí roušku mění jen jednou denně a 15 procent lidí dokonce jen jednou za týden. Správně by se měla rouška měnit za novou po každém použití, jejich nositelé by se neměli obličejové části vůbec dotýkat a ani si stejnou roušku opakovaně sundávat a nasazovat. Takovým počínáním se nejen snižuje vlastní účinnost roušky, kontakt rukou s kapénkami obsahujícími virové částice COVID-19 a následný dotyk v oblasti obličeje navíc patří k častým způsobům přenosu onemocnění.

Průzkum také ukázal, že více než třetině oslovených respondentů nošení roušky vadí. Nejčastěji si stěžují na to, že se jim v nich špatně dýchá, a také na náročnou péči. Na nutnost sterilizace a praní látkových roušek si stěžovala pětina účastníků průzkumu. Přitom správná manipulace a vyvařování je pro účinnost roušek v zastavení šíření viru zásadní.

Dezinfekci je dobré nosit stále při sobě

Lidé si také často neuvědomují, že při manipulaci s rouškami je potřeba mít čisté ruce. Když se pohybují v MHD nebo v obchodech, většinou nemají možnost si ihned po dotyku rizikového místa umýt ruce teplou vodou a mýdlem. Proto je nanejvýš praktické mít s sebou v tašce dezinfekci ve spreji či gel v menším balení, které s sebou každý může nosit celý den. „Vzhledem k vývoji epidemiologické situace u našich zákazníků stoupá zájem o kapesní hygienické přípravky. Jsme dostatečně zásobeni, abychom mohli stále se zvyšující poptávku pokrýt,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt.

V síti dm drogerií se od letošního března, tedy od propuknutí epidemie COVID-19 v České republice, zvýšil ve srovnání s předchozím rokem prodej čisticích prostředků o pětinu. U některých typů výrobků, jako jsou právě menší balení dezinfekčních prostředků nebo dezinfekční prací prášky, pak vzrostl prodej až dvojnásobně.

5 tipů, jak snadno pečovat o roušku

Vzhledem k aktuálnímu vývoji počtu nakažených se zdá, že nošení roušek z našich životů jen tak nezmizí. Proto možná leckomu přijdou vhod tipy, jak o ně dobře pečovat a zároveň si nepřidávat práci.

  1. Noste u sebe dva dostatečně velké uzavíratelné plastové sáčky. V jednom budou připraveny čisté roušky, do druhého pak lze odkládat použité. Potenciálně infikované roušky nikdy nedávejte přímo do kapsy nebo do kabelky. Po příchodu domů odkládací sáček vydezinfikujte.
  2. Pro vyvařování roušek nemusíte stavět obří hrnec s vodou na plotnu. Zvládne to parní, ale také běžná pračka. Stačí, když nastavíte teplotu alespoň na 60 stupňů a použijete dezinfekční přípravek na prádlo. Pro větší jistotu můžete roušky před vypráním postříkat také dezinfekčním sprejem.
  3. Použité roušky nezkoušejte dezinfikovat v mrazáku nebo v mikrovlnce. Účinnost těchto metod se nepotvrdila, a navíc by látka v zapnuté mikrovlnce mohla začít hořet. Možnou alternativou klasického vyvařování je použití sterilizátoru na dětské lahve, který roušku dezinfikuje parou.
  4. Pokud si roušky šijete nebo kupujete, volte ty, které mají zapravené švy a netrčí z nich nitě. Vyvařování a časté praní je pro každou látku náročný proces a nezapravené okraje látky se velmi často třepí.
  5. Po vyprání roušky by mělo následovat žehlení, stejně dobře však poslouží i sušení v sušičce na bavlněný program.

Přípravky účinné proti bakteriím i virům

1. Denkmit | dezinfekční sprej

Množství: 400 ml

Cena: 99 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

2. Balea | hygienický gel na ruce

Množství: 75 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

3. Balea | hygienický gel na ruce

Množství: 300 ml

Cena: 69,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

4. Balea | hygienický gel na ruce

Množství: 50 ml

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

5. Denkmit | dezinfekční prostředek na prádlo

Množství: 1,5 l

Cena: 57,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

6. Denkmit | dezinfekční prostředek na prádlo Sensitive

Množství: 1,5 l

Cena: 57,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

Fotografie produktů ve vysoké kvalitě naleznete na tomto odkazu.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache
dm

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů
dm

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.