České Dráhy··3 min

Instalace ETCS omezí provoz Pendolina na Slovensko, více Pendolin pojede mezi Prahou a severní Moravou

České Dráhy

České Dráhy

České dráhy provozují více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. V současné době probíhá výroba 110 nových elektrických vlaků RegioPanter, 76 motorových jednotek PESA a 20 expresních souprav ComfortJet, které rozšíří počty bezbariérových souprav národního dopravce. Moderní vozidla jsou vybavena nejen pro pohodlné cestování osob na vozíku, ale díky haptickým prvkům, nápisům v Braillově písmu nebo ovládání dveří prostřednictvím slepeckých vysílaček také pro osoby nevidomé nebo slabozraké. Do roku 2025 se rozšíří nabídka bezbariérového cestování o další stovky spojů Českých drah.

Tisková zpráva

Kvůli instalaci a zkušebnímu provozu bude do schválení moderního vlakového zabezpečovacího systému ETCS na elektrických jednotkách 680 Pendolino dočasné omezen provoz těchto souprav na spojích SC Pendolino Košičan. Naopak více Pendolin pojede mezi Prahou a severní Moravou, kde obslouží dva páry dosavadních spojů InterCity mezi Prahou a Opavou.

Od čtvrtka 15. srpna 2024 aktuálně do konce platnosti jízdního řádu 2024 budou vlaky 241 / 240 Košičan Praha – Košice – Praha operovány v kategorii EuroCity a řazeny z moderních vozů určených pro provoz vlaků vyšší kvality. Klasická sedmivozová klimatizovaná souprava nabídne cestujícím služby, jako je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky pro dobíjení cestovní elektroniky, bistrovůz, přepravu osob na vozíku i přeprava jízdních kol. Jízdní řád spoje se nemění. Vlak bude i nadále v celé trase Praha – Košice – Praha s povinnou rezervací.

S návratem Pendolin na spojení Praha – Košice se počítá po úplném schválení ETCS na jednotkách řady 680 pro mezistátní provoz. Aktuálně slovenský schvalovací úřad (Dráhový úrad) neumožní vjezd Pendolina v režimu zkušebního provozu ETCS na své území a jednotka musí být dočasně nahrazena jiným typem vozidel. Na Slovensko se Pendolina vrátí po dokončení montáže, zkoušek a schválení ETCS na všech jednotkách.

Vlak SC Pendolino

Více Pendolin z Prahy do Opavy

Zároveň dojde od 15. srpna k nasazení jednotek řady 680 Pendolino na dosavadní vlaky InterCity 502, 513, 514 a 519 Opavan mezi Prahou a Opavou. Vlaky budou nově vedeny v kategorii SuperCity a s názvem Pendolino. Ve vlacích budou zavedeny všechny služby obvyklé pro spoje SuperCity, tedy např. bistrovůz, palubní informačně-zábavný palubní portál, dětské kino nebo tichý oddíl.

Beze změny jsou úseky s povinnou a s možnou rezervací míst. Vlaky 502 a 519 mají povinnou rezervaci v celé trase Opava východ – Praha hl.n. a zpět. U vlaků 513 / 514 bude i nadále povinná rezervace v úseku Ostrava-Svinov – Praha hl.n. a zpět. Mezi stanicemi Opava východ a Ostrava-Svinov je u vlaků 513 / 514 rezervace místa možná, vlaky lze tedy použít i bez místenky a lze v nich využít i jízdní doklady ODIS.

Jízdní řády vlaků se nemění. Vlaky pojedou v plánovaném rozsahu

  • SC 502 Opava východ (15:54) – Praha hl.n. (19:18) jede v neděli a ve svátky kromě 28. září a 27. října;
  • SC 513 Praha hl.n. (16:32) – Opava východ (20:08) jede ve čtvrtek, pátek a v sobotu;
  • SC 514 Opava východ (5:55) – Praha hl.n. (20:08) jede v pondělí, pátek a sobotu a 29. října, nejede 28. října;
  • SC 519 Praha hl.n. (21:27) – Opava východ (0:53) jede z neděle na pondělí a v noci 28. / 29. října, nejede v noci 27. / 28. října.

Veškeré informace k jízdě uvedených vlaků, jejich řazení a k nabízeným službám jsou v těchto chvílích aktualizovány ve všech informačních a prodejních systémech Českých drah.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České Dráhy

České vlaky budou modernizovány s využitím úvěru od EIB ve výši 300 milionů EUR pro národního železničního dopravce

České vlaky budou modernizovány s využitím úvěru od EIB ve výši 300 milionů EUR pro národního železničního dopravce

Evropská investiční banka (EIB) půjčí národnímu železničnímu dopravci České republiky, tedy společnosti České dráhy, 7,61 miliard korun (300 milionů EUR), na nákup nových a na modernizaci stávajících vozů a lokomotiv. České dráhy půjčku využijí na nákup 180 osobních vozů a 20 elektrických lokomotiv. Společnost také dovybaví 219 stávajících vozů a lokomotiv moderní technologií známou jako Evropský systém řízení železničního provozu (ERTMS). Zlepšení, která mají být dokončena do konce roku 2028, budou přínosem pro soudržnost českých regionů a přeshraniční spojení.
| České Dráhy
V olomouckém depu Českých drah ladí podvozky nové moderní zařízení

V olomouckém depu Českých drah ladí podvozky nové moderní zařízení

České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale zásadní obnovou prochází také údržbová a servisní základna. Vedle budování nových opravárenských hal míří investice i do vybavení stávajících středisek údržby. Například v olomouckém depu slouží nový měřicí lis, který zajišťuje správné nastavení všech parametrů podvozků železničních vozidel.
| České Dráhy
Sezónu nostalgických jízd zakončí parní víkend v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka. Ukáže se i zrenovovaná Matylda

Sezónu nostalgických jízd zakončí parní víkend v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka. Ukáže se i zrenovovaná Matylda

Poslední říjnový víkend bude patřit v železničním muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka loučení se sezonou zážitkových nostalgických jízd. Během letošního posledního parního víkendu se mohou návštěvníci v sobotu i v neděli svézt historickými vlaky v čele s parními lokomotivami Kafemlejnek a Všudybylka. Poprvé od renovace se návštěvníkům také ukáže parní lokomotiva 313.432 Matylda. Přímo v areálu muzea bude připraven bohatý program pro malé i velké návštěvníky.
| České Dráhy
Středními Čechami se prohání už deset vlakových Lišek. Dodávka pro letošní rok je kompletní

Středními Čechami se prohání už deset vlakových Lišek. Dodávka pro letošní rok je kompletní

Už celou jednu desítku moderních motorových jednotek RegioFox v barvách Pražské integrované dopravy nasadily České dráhy do provozu ve Středočeském kraji a v Praze. Nové vlaky aktuálně jezdí na tratích Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha. Do konce roku 2026 bude na tratích především v západní části kraje nasazeno celkem 38 nových Lišek, jak se moderním dvoučlánkovým motorovým jednotkám přezdívá.
| České Dráhy
O víkendu končí letní čas, změna ovlivní deset nočních dálkových vlaků Českých drah

O víkendu končí letní čas, změna ovlivní deset nočních dálkových vlaků Českých drah

V noci ze soboty na neděli 26. / 27. října končí letní čas a hodinové ručičky si ve 3:00 hod. posuneme o hodinu zpět. Na cestě bude tou dobou desítka dálkových vlaků Českých drah s ubytovacími vozy, které České dráhy provozují ve spolupráci se zahraničními partnerskými dopravci. Ty uprostřed noci vyčkají na odjezd podle středoevropského času (SEČ). Pokud by tyto spoje nezůstaly stát, jely by po změně času ve zbytku trasy o hodinu dříve. Regionálních vlaků se hodinové čekání týkat nebude, protože v době přechodu na nový čas žádné nejedou. Ranní vlaky pak vyjedou již podle SEČ.
| České Dráhy
České dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komise

České dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komise

Evropská komise dnes oznámila, že shledala České dráhy odpovědné za porušení antimonopolních zákonů v podobě údajné kartelové dohody, která měla být realizována v letech 2012-2016 mezi Českými drahami a rakouským dopravcem ÖBB za účelem omezení prodeje použitých železničních vozů jiným dopravcům. Za toto údajné jednání byla Českým drahám uložena pokuta ve výši 31 940 000 EUR.
| České Dráhy
První „zlínské“ RegioPantery už vyrazily do zkušebního provozu s cestujícími

První „zlínské“ RegioPantery už vyrazily do zkušebního provozu s cestujícími

RegioPantery začínají brázdit Zlínský kraj. České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group a uvedly do zkušebního provozu první dvě moderní elektrické jednotky určené pro Zlínský kraj. Do konce roku zamíří na koleje v regionu celkem pět zbrusu nových jednotek, které zajistí pohodlné cestování na trati z Přerova přes Hulín a Otrokovice do Břeclavi.
| České Dráhy
České dráhy posílí vlaky před svátkem 28. října a podzimními prázdninami

České dráhy posílí vlaky před svátkem 28. října a podzimními prázdninami

České dráhy posílí vlakovou dopravu v souvislosti se svátkem 28. října a navazujícími podzimními prázdninami, které letos vycházejí na úterý a středu 29. a 30. října. Posilové vozy, které navýší kapacitu vlaků v nejžádanějších směrech, budou zařazené ve vlacích před začátkem prodlouženého víkendu. Během následujícího týdne pak budou mít vlaky větší kapacitu zejména v pondělí 28. října, kdy České dráhy počítají s větší poptávkou po cestování u studentů vysokých škol a u pracujících. Naopak u žáků ze základních a středních škol očekává dopravce větší zájem o cesty vlakem až na konci podzimních prázdnin.
| České Dráhy
Rekordní Národní den železnice přilákal do České Třebové přes 11 tisíc návštěvníků

Rekordní Národní den železnice přilákal do České Třebové přes 11 tisíc návštěvníků

Uplynulý víkend patřil v České Třebové železniční historii, současnosti i budoucnosti. Do místního depa, kde se odehrávala hlavní část programu letošního Národního dne železnice Českých drah, dorazilo během sobotního a nedělního dne celkem více než 11 300 lidí, což je nejvyšší počet od roku 2019, kdy bylo zavedeno vstupné. Z toho více než tisícovka návštěvníků přišla na sobotní noční světelnou show. Výtěžek nedělního vstupného ve výši 330 tisíc korun půjde na odstranění škod po povodních v Bohumíně.
| České Dráhy
Den dodavatelů Českých drah se zaměřil na kvalitu, dodržování termínů i posílení konkurence

Den dodavatelů Českých drah se zaměřil na kvalitu, dodržování termínů i posílení konkurence

České dráhy zorganizovaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních díků. Již 4. ročník Dne dodavatelů se věnoval především kvalitě a termínům dodávaných vozidel a prováděných prací a také plánům na posílení konkurence v oblasti obnov a údržby vlaků. Strategie servisu ČD počítá s posílením technologických i personálních kapacit s cílem navýšit podíl údržby a servisu železničních kolejových vozidel zajišťovaných vlastními silami. Do rozvoje servisu v příštích letech zamíří více než 10 miliard Kč. Servisní služby se tak stávají, po osobní a nákladní dopravě, třetím klíčovým pilířem podnikání Skupiny ČD.
| České Dráhy