Listopad ve znamení dobrých skutků
Listopad se ve společnosti dm drogerie markt tradičně nesl ve znamení dobročinnosti. V rámci letošní aktivity Giving Friday věnuje společnost 3 miliony korun na podporu dětí rodičů samoživitelů. Celkově tak za všechny tři ročníky dobročinné akce darovala dm 6,7 milionu korun. Síť drogerií se také zapojila do celonárodní potravinové sbírky a letos vybrala přes 32 tun drogistického zboží a 11 tun potravin.
Pět procent obratu z Giving Friday poputuje organizaci Fandi mámám
Pomoc místo slev, to je motto Giving Friday. V minulých letech se dobročinná aktivita, jež má být kontrastem ke slevovému šílenství Black Friday, setkala s velkým zájmem ze strany zákazníků a ani tento ročník nebyl výjimkou. Giving Friday se letos uzavírá rekordními čísly. Pět procent z obratu společnosti dm drogerie markt v den konání aktivity, tedy 27. listopadu, věnuje organizaci Fandi mámám, která podporuje děti rodičů samoživitelů. Letos to odpovídá 2,2 milionu korun. „Získanou částku jsme se s ohledem k současné situaci, která je náročná pro mnoho lidí, zvláště pak pro samoživitele, rozhodli navýšit. Celkem tak dm na podporu dětí rodičů samoživitelů věnuje 3 miliony korun,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt. „Jsme vděční svým zákazníkům, že ani tato nelehká doba jim nebere chuť pomáhat,“ dodává.
Aktivita Giving Friday se v dm letos konala již třetím rokem. V roce 2018 darovala dm organizacím podporujícím děti a mládež ve smysluplném trávení volného času částku 1,7 milionu korun. Loni rozdělila 2 miliony korun mezi 70 domovů a institucí pro seniory v rámci projektu na podporu mezigeneračního propojení dětí a seniorů.
Sbírka potravin v dm vynesla téměř 44 tun zboží
Do každoroční Sbírky potravin se dm drogerie markt letos zapojila podruhé. Navázala na svoji předchozí participaci v Národní potravinové sbírce, jíž se zúčastnila celkem čtyřikrát. V období konání sbírky, tedy od 21. do 26. listopadu, se zákazníci mohli zapojit jednoduše tím, že ke svému nákupu přiložili trvanlivé potraviny či drogistické zboží, které následně po zaplacení odevzdali dobrovolníkům u pokladen. „Dle informací České federace potravinových bank se díky štědrosti dárců v letošním roce vybralo neuvěřitelných 44 tun potravin a drogerie. Z toho v den konání celorepublikové akce, tedy 21. listopadu, přispěli zákazníci drogerií dm více než 5 tunami potravin, drogistického zboží věnovali dokonce přes 11 tun,“ vysvětluje Peroutka. „Z důvodu nařízeného omezení počtu osob na prodejně jsme v dm sbírku prodloužili, abychom umožnili se zapojit všem, kteří chtěli přispět. V období od 23. do 26. listopadu se tak vybralo dalších 6 tun potravin a 21,12 tuny drogerie, které putovaly potravinovým bankám,“ uzavírá.
Sbírka potravin je organizována v jednotlivých krajích regionálními potravinovými bankami a Českou federací potravinových bank ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu a Asociací společenské odpovědnost. Partnery sbírky jsou dále Charita Česká republika, Armáda spásy, nezisková organizace NADĚJE a Slezská diakonie.
Více informací o projektu naleznete na webu www.fandimamam.cz nebo na facebookovém profilu Fandi mámám.
Zdroj: www.dm.cz