Praha, 17. 8. 2020 Startující projekt Expediční ScioŠkola představil své vedení. Ředitelkou byla jmenována Martina Lichtenbergová, jejím zástupcem pak Michal Švarný.
Ředitelkou nového projektu připravovaného společností Scio pod názvem Expediční ScioŠkola se stala Martina Lichtenbergová. Martina většinu svého profesního života zasvětila práci pro jazykovou školu James Cook Languages. Zde strávila více než 14 let, a to převážně na pozici ředitelky lidských zdrojů. Své zkušenosti s vedením lidí pak zúročila jako mentorka a trenérka manažerských dovedností. Dlouhé roky jezdí jako vedoucí na letní tábory, kde spolu s dalšími nadšenci připravuje program pro více než 70 dětí. S manželem vychovávají dva kluky ve věku 10 a 13 let.
Zástupcem ředitelky byl jmenován Michal Švarný. Michal stál šest let v čele Hnutí Brontosaurus, nyní se věnuje výzkumu výukových počítačových her a zážitkové pedagogice. Zabýval se také soukromou výukou čínštiny, kterou studoval na Univerzitě Karlově a v rámci stáží i v Hongkongu a Číně. Vedle toho působí i jako organizátor zážitkových a dobrovolnických akcí pro mládež a instruktor teambuildingových akcí pro firmy. Své první organizátorské zkušenosti načerpal v roce 2006 jako člen přípravného týmu dobrovolnické výpravy do Himalájí, kde navazoval spolupráci s místními institucemi. Dobrovolníci tam pomáhali restaurovat nástěnné malby v buddhistických klášterech i připravovat vzdělávací programy pro tibetské děti z SOS vesniček a místního sirotčince, na což později navázaly další ročníky, a postupně tak vznikl rozvojový projekt Brontosauři v Himalájích. Většinu volného času věnuje tříletému synovi a své rodině.
Expediční ScioŠkola svým pojetím přináší novinku v oblasti vzdělávání. Jedná se o kombinovanou výuku s důrazem na online vzdělávání. V praxi to znamená, že se děti tři týdny učí online z domova, čtvrtý týden pak vyráží na společnou expedici. Ta je pro změnu zcela offline, mimo dosah internetu a obrazovek. Přestože žáci kvůli výuce už vůbec nezamíří do klasické školní budovy, jedná se o plnohodnotnou alternativu k jakékoliv jiné formě základního vzdělávání. Potřebu rozvíjet nové formy vzdělávání naplno ukázala jarní koronavirová pandemie, která ze dne na den přesunula žáky ze školních lavic do domácího prostředí a na internet.
Zdroj: www.scio.cz