Dvě třetiny Češek se holí alespoň jednou týdně, strojek s žiletkou je jasnou volbou pro 80 % žen

|

Průzkum dm drogerie markt

České ženy mají v otázce holení jasno. Nejnovější průzkum společnosti dm drogerie markt ukázal, že 7 z 10 Češek se chloupků zbavuje alespoň jednou týdně, naopak vůbec se neholí pouhých 5 % žen. Velkou motivací k holení je vlastní pocit hygieny a pohodlí, ale i pohled partnera či partnerky. Mezi nejoblíbenější techniky se jednoznačně řadí depilace žiletkou, s věkem pak roste preference jednorázových holítek oproti strojkům s výměnnou hlavicí.

obrazek_text

Žiletka zůstává favoritem

Regály drogerií v současnosti plní pestrá nabídka produktů k depilaci i epilaci. Přesto se holicí strojky s břity nacházejí ve výbavě celkem 93 % českých žen, pro bezmála 80 % dam je pak holení žiletkou jednoznačnou volbou před ostatními metodami. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

Ačkoliv v příčce oblíbenosti patří elektrickému epilátoru druhé místo, používá jej jen necelá třetina žen. Epilace, která chloupek odstraní i s kořínkem, sice zajistí ženám hladkou pokožku na delší dobu, hlavní nevýhodou této metody je však její bolestivost. Mezi další epilační techniky patří například epilace voskem či cukrovou pastou, ty ale ženy volí jen ve 14 % případů. Depilační krém, který je podobně jako holení žiletkou zcela bezbolestný, používá 16 % žen. IPL přístroj na bázi světla, jenž by měl chloupky eliminovat trvale, preferují pouhá 2 % dotázaných.

S věkem roste obliba jednorázových holítek

Nejen, že drtivá většina Češek volí holení břity. Z průzkumu dále vyplynulo, že velké oblibě se těší holítka jednorázová. Ačkoliv preference strojků s výměnnými hlavicemi mezi českými ženami obecně mírně převažuje – u žen do 30 let v celých 57 % případů – ve věkové skupině od 45 do 60 let jsou holítka na jedno použití stále o něco oblíbenější. Preferuje je 45 % z nich. 60 % respondentek pak jako hlavní důvod uvedlo nižší cenu. Holicí strojky s výměnnou hlavicí dnes již přitom nevyjdou draho, holení je s nimi navíc komfortnější a při pravidelné výměně hlavic bez podráždění pokožky,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm a vedoucí resortu marketingu a nákupu.

Nejdůležitější je pro ženy hygiena

Jak potvrzuje studie, holení patří k důležitým ženským kosmetickým úpravám. Třetina dotázaných se holí několikrát týdně nebo i častěji. Většinou to jsou ženy mladšího věku. Například alespoň jednou týdně se chloupků zbavuje 91 % žen pod 30 let, zatímco v populaci nad 45 let je to jen 52 %. Starší ženy taky výrazně častěji odmítají holení úplně.

U větší části Češek je ale trend hladké pokožky v kurzu, a to hlavně v letních měsících. Téměř dvě třetiny respondentek uvedly, že se v létě holí častěji než v zimě. Většina z nich přitom holení v chladném počasí vynechává proto, že kůže pod hřejivou vrstvou oblečení není tolik vidět.

Není to však pouze móda, co ženy přiměje sáhnout po žiletce. Češky nejčastěji k holení přistupují kvůli vlastnímu komfortu (79 %) a hygieně (78 %). Důležitou motivací je také partner či partnerka (69 %) a pohled okolí (68 %). Tyto důvody však častěji zdůrazňovaly mladší respondentky. Naopak nejméně se ženy holí kvůli pracovnímu prostředí.

Péče po holení je důležitá

Bez ohledu na to, proč a jak ženy chloupky odstraňují, holení může pokožku podráždit. Je totiž zasažena její přirozená kožní bariéra. Proto by ženy měly své pleti věnovat důslednou péči i po holení. V tom skvěle poslouží zklidňující krémy po holení, například s obsahem aloe vera a výtažkem z heřmánku, které pokožku dostatečně hydratují a zklidňují.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 502 respondentek ve věku od 18 do 60 let.

Produkty pro dokonale hladkou pokožku

1Balea | holítka jednorázová

Množství: 5 ks

Cena: 24,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

2Balea | jednorázová holítka Vamos a la Playa

Množství: 8 ks

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

3Balea | náhradní hlavice Fantastique

Množství: 4 ks

Cena: 139,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

4Balea | dámský holicí strojek Fantastique

Množství: 1 ks

Cena: 149,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

5Balea | náhradní hlavice Fantastique

Množství: 8 ks

Cena: 249,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

6Balea | gel na holení s aloe vera

Množství: 150 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

7Balea | pěna na holení s avokádovým olejem

Množství: 150 ml

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

8Balea | zklidňující krém po holení

Množství: 125 ml

Cena: 49,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

9Balea | gel po holení Sensitive

Množství: 150 ml

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

10Balea | gel na holení find me under the palmtrees

Množství: 150 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

11Balea | depilační voskové pásky na obličej

Množství: 20 ks

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

12Balea | depilační voskové pásky

Množství: 20 ks

Cena: 99,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

13Balea | depilační krém

Množství: 125 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

14Balea | depilační voskové pásky bikiny

Množství: 20 ks

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

15Balea | depilační vosk roll-on

Množství: 120 ml

Cena: 149,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

16. alverde | gel na holení aloe vera a heřmánek

Množství: 150 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

17alverde | krém po holení aloe vera & heřmánek

Množství: 200 ml

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

18 alverde | pěna na holení Sensitiv s aloe vera a heřmánkem

Množství: 150 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

dm

Věrnost zákazníků dm je rekordní, vyplývá z průzkumu maloobchodního trhu

Klíč k srdci zákazníka se společnosti dm drogerie markt daří hledat úspěšně. Ukázalo to lednové měření věrnosti pomocí Net Loyalty Score agentury Pricewise, které umožňuje srovnávat loajalitu zákazníků k různým značkám na českém trhu. Z výsledků například vyplývá, že dm drogerie je pro nakupující první volbou ve svém segmentu a že k ní mají pevný vztah. Velkou motivací je i propracovaný věrnostní program.

dm

Bilance 2019/20: Obrat dm rostl o více než 8 %, přispěl i mimořádný zájem o online shop

Rok 2020 se na trhu s drogistickým zbožím nesl ve znamení řady změn: Snaha nakoupit vše na jednom místě, tzv. one stop shopping, s cílem omezit kontakt s ostatními zákazníky přesunula prodeje do větších supermarketů a hypermarketů. Více času stráveného doma se projevilo snížením spotřeby produktů péče o krásu. Prodejen v centrech měst a nákupních centrech se dotkla nižší návštěvnost a pokles frekvence dodávek ze strany některých dodavatelů vedl k dočasné nedostupnosti určitého zboží. I přes tyto nepříznivé důsledky pandemie Covidu-19 se společnosti dm dařilo, což dokládá i nárůst obratu o 8,49 % na 11,483 miliard CZK za obchodní rok 2019/2020 (1. října 2019 – 30. září 2020).