dm··7 min

Dvě třetiny Češek se holí alespoň jednou týdně, strojek s žiletkou je jasnou volbou pro 80 % žen

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Průzkum dm drogerie markt

České ženy mají v otázce holení jasno. Nejnovější průzkum společnosti dm drogerie markt ukázal, že 7 z 10 Češek se chloupků zbavuje alespoň jednou týdně, naopak vůbec se neholí pouhých 5 % žen. Velkou motivací k holení je vlastní pocit hygieny a pohodlí, ale i pohled partnera či partnerky. Mezi nejoblíbenější techniky se jednoznačně řadí depilace žiletkou, s věkem pak roste preference jednorázových holítek oproti strojkům s výměnnou hlavicí.

obrazek_text

Žiletka zůstává favoritem

Regály drogerií v současnosti plní pestrá nabídka produktů k depilaci i epilaci. Přesto se holicí strojky s břity nacházejí ve výbavě celkem 93 % českých žen, pro bezmála 80 % dam je pak holení žiletkou jednoznačnou volbou před ostatními metodami. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

Ačkoliv v příčce oblíbenosti patří elektrickému epilátoru druhé místo, používá jej jen necelá třetina žen. Epilace, která chloupek odstraní i s kořínkem, sice zajistí ženám hladkou pokožku na delší dobu, hlavní nevýhodou této metody je však její bolestivost. Mezi další epilační techniky patří například epilace voskem či cukrovou pastou, ty ale ženy volí jen ve 14 % případů. Depilační krém, který je podobně jako holení žiletkou zcela bezbolestný, používá 16 % žen. IPL přístroj na bázi světla, jenž by měl chloupky eliminovat trvale, preferují pouhá 2 % dotázaných.

S věkem roste obliba jednorázových holítek

Nejen, že drtivá většina Češek volí holení břity. Z průzkumu dále vyplynulo, že velké oblibě se těší holítka jednorázová. Ačkoliv preference strojků s výměnnými hlavicemi mezi českými ženami obecně mírně převažuje – u žen do 30 let v celých 57 % případů – ve věkové skupině od 45 do 60 let jsou holítka na jedno použití stále o něco oblíbenější. Preferuje je 45 % z nich. 60 % respondentek pak jako hlavní důvod uvedlo nižší cenu. Holicí strojky s výměnnou hlavicí dnes již přitom nevyjdou draho, holení je s nimi navíc komfortnější a při pravidelné výměně hlavic bez podráždění pokožky,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm a vedoucí resortu marketingu a nákupu.

Nejdůležitější je pro ženy hygiena

Jak potvrzuje studie, holení patří k důležitým ženským kosmetickým úpravám. Třetina dotázaných se holí několikrát týdně nebo i častěji. Většinou to jsou ženy mladšího věku. Například alespoň jednou týdně se chloupků zbavuje 91 % žen pod 30 let, zatímco v populaci nad 45 let je to jen 52 %. Starší ženy taky výrazně častěji odmítají holení úplně.

U větší části Češek je ale trend hladké pokožky v kurzu, a to hlavně v letních měsících. Téměř dvě třetiny respondentek uvedly, že se v létě holí častěji než v zimě. Většina z nich přitom holení v chladném počasí vynechává proto, že kůže pod hřejivou vrstvou oblečení není tolik vidět.

Není to však pouze móda, co ženy přiměje sáhnout po žiletce. Češky nejčastěji k holení přistupují kvůli vlastnímu komfortu (79 %) a hygieně (78 %). Důležitou motivací je také partner či partnerka (69 %) a pohled okolí (68 %). Tyto důvody však častěji zdůrazňovaly mladší respondentky. Naopak nejméně se ženy holí kvůli pracovnímu prostředí.

Péče po holení je důležitá

Bez ohledu na to, proč a jak ženy chloupky odstraňují, holení může pokožku podráždit. Je totiž zasažena její přirozená kožní bariéra. Proto by ženy měly své pleti věnovat důslednou péči i po holení. V tom skvěle poslouží zklidňující krémy po holení, například s obsahem aloe vera a výtažkem z heřmánku, které pokožku dostatečně hydratují a zklidňují.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 502 respondentek ve věku od 18 do 60 let.

Produkty pro dokonale hladkou pokožku

1Balea | holítka jednorázová

Množství: 5 ks

Cena: 24,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

2Balea | jednorázová holítka Vamos a la Playa

Množství: 8 ks

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

3Balea | náhradní hlavice Fantastique

Množství: 4 ks

Cena: 139,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

4Balea | dámský holicí strojek Fantastique

Množství: 1 ks

Cena: 149,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

5Balea | náhradní hlavice Fantastique

Množství: 8 ks

Cena: 249,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

6Balea | gel na holení s aloe vera

Množství: 150 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

7Balea | pěna na holení s avokádovým olejem

Množství: 150 ml

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

8Balea | zklidňující krém po holení

Množství: 125 ml

Cena: 49,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

9Balea | gel po holení Sensitive

Množství: 150 ml

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

10Balea | gel na holení find me under the palmtrees

Množství: 150 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

11Balea | depilační voskové pásky na obličej

Množství: 20 ks

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

12Balea | depilační voskové pásky

Množství: 20 ks

Cena: 99,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

13Balea | depilační krém

Množství: 125 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

14Balea | depilační voskové pásky bikiny

Množství: 20 ks

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

15Balea | depilační vosk roll-on

Množství: 120 ml

Cena: 149,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

16. alverde | gel na holení aloe vera a heřmánek

Množství: 150 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

17alverde | krém po holení aloe vera & heřmánek

Množství: 200 ml

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

18 alverde | pěna na holení Sensitiv s aloe vera a heřmánkem

Množství: 150 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| dm
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
| dm