dm··7 min

Dvě třetiny Češek se holí alespoň jednou týdně, strojek s žiletkou je jasnou volbou pro 80 % žen

Průzkum dm drogerie markt

České ženy mají v otázce holení jasno. Nejnovější průzkum společnosti dm drogerie markt ukázal, že 7 z 10 Češek se chloupků zbavuje alespoň jednou týdně, naopak vůbec se neholí pouhých 5 % žen. Velkou motivací k holení je vlastní pocit hygieny a pohodlí, ale i pohled partnera či partnerky. Mezi nejoblíbenější techniky se jednoznačně řadí depilace žiletkou, s věkem pak roste preference jednorázových holítek oproti strojkům s výměnnou hlavicí.

obrazek_text

Žiletka zůstává favoritem

Regály drogerií v současnosti plní pestrá nabídka produktů k depilaci i epilaci. Přesto se holicí strojky s břity nacházejí ve výbavě celkem 93 % českých žen, pro bezmála 80 % dam je pak holení žiletkou jednoznačnou volbou před ostatními metodami. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

Ačkoliv v příčce oblíbenosti patří elektrickému epilátoru druhé místo, používá jej jen necelá třetina žen. Epilace, která chloupek odstraní i s kořínkem, sice zajistí ženám hladkou pokožku na delší dobu, hlavní nevýhodou této metody je však její bolestivost. Mezi další epilační techniky patří například epilace voskem či cukrovou pastou, ty ale ženy volí jen ve 14 % případů. Depilační krém, který je podobně jako holení žiletkou zcela bezbolestný, používá 16 % žen. IPL přístroj na bázi světla, jenž by měl chloupky eliminovat trvale, preferují pouhá 2 % dotázaných.

S věkem roste obliba jednorázových holítek

Nejen, že drtivá většina Češek volí holení břity. Z průzkumu dále vyplynulo, že velké oblibě se těší holítka jednorázová. Ačkoliv preference strojků s výměnnými hlavicemi mezi českými ženami obecně mírně převažuje – u žen do 30 let v celých 57 % případů – ve věkové skupině od 45 do 60 let jsou holítka na jedno použití stále o něco oblíbenější. Preferuje je 45 % z nich. 60 % respondentek pak jako hlavní důvod uvedlo nižší cenu. Holicí strojky s výměnnou hlavicí dnes již přitom nevyjdou draho, holení je s nimi navíc komfortnější a při pravidelné výměně hlavic bez podráždění pokožky,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm a vedoucí resortu marketingu a nákupu.

Nejdůležitější je pro ženy hygiena

Jak potvrzuje studie, holení patří k důležitým ženským kosmetickým úpravám. Třetina dotázaných se holí několikrát týdně nebo i častěji. Většinou to jsou ženy mladšího věku. Například alespoň jednou týdně se chloupků zbavuje 91 % žen pod 30 let, zatímco v populaci nad 45 let je to jen 52 %. Starší ženy taky výrazně častěji odmítají holení úplně.

U větší části Češek je ale trend hladké pokožky v kurzu, a to hlavně v letních měsících. Téměř dvě třetiny respondentek uvedly, že se v létě holí častěji než v zimě. Většina z nich přitom holení v chladném počasí vynechává proto, že kůže pod hřejivou vrstvou oblečení není tolik vidět.

Není to však pouze móda, co ženy přiměje sáhnout po žiletce. Češky nejčastěji k holení přistupují kvůli vlastnímu komfortu (79 %) a hygieně (78 %). Důležitou motivací je také partner či partnerka (69 %) a pohled okolí (68 %). Tyto důvody však častěji zdůrazňovaly mladší respondentky. Naopak nejméně se ženy holí kvůli pracovnímu prostředí.

Péče po holení je důležitá

Bez ohledu na to, proč a jak ženy chloupky odstraňují, holení může pokožku podráždit. Je totiž zasažena její přirozená kožní bariéra. Proto by ženy měly své pleti věnovat důslednou péči i po holení. V tom skvěle poslouží zklidňující krémy po holení, například s obsahem aloe vera a výtažkem z heřmánku, které pokožku dostatečně hydratují a zklidňují.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 502 respondentek ve věku od 18 do 60 let.

Produkty pro dokonale hladkou pokožku

1Balea | holítka jednorázová

Množství: 5 ks

Cena: 24,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

2Balea | jednorázová holítka Vamos a la Playa

Množství: 8 ks

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

3Balea | náhradní hlavice Fantastique

Množství: 4 ks

Cena: 139,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

4Balea | dámský holicí strojek Fantastique

Množství: 1 ks

Cena: 149,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

5Balea | náhradní hlavice Fantastique

Množství: 8 ks

Cena: 249,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

6Balea | gel na holení s aloe vera

Množství: 150 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

7Balea | pěna na holení s avokádovým olejem

Množství: 150 ml

Cena: 29,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

8Balea | zklidňující krém po holení

Množství: 125 ml

Cena: 49,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

9Balea | gel po holení Sensitive

Množství: 150 ml

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

10Balea | gel na holení find me under the palmtrees

Množství: 150 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

11Balea | depilační voskové pásky na obličej

Množství: 20 ks

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

12Balea | depilační voskové pásky

Množství: 20 ks

Cena: 99,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

13Balea | depilační krém

Množství: 125 ml

Cena: 39,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

14Balea | depilační voskové pásky bikiny

Množství: 20 ks

Cena: 89,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

15Balea | depilační vosk roll-on

Množství: 120 ml

Cena: 149,00 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

16. alverde | gel na holení aloe vera a heřmánek

Množství: 150 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

17alverde | krém po holení aloe vera & heřmánek

Množství: 200 ml

Cena: 79,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

18 alverde | pěna na holení Sensitiv s aloe vera a heřmánkem

Množství: 150 ml

Cena: 59,90 Kč

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na online shopu www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.