Ministerstvo dopravy··4 min

Dozorčí rada vybere nového předsedu představenstva ČD, dosavadní generální ředitel rezignoval

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy České socialistické republiky bylo zřízeno v rámci federalizace Československa zákonem ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, z 8. ledna 1969. Tento kompetenční zákon nadále (v podstatně novelizovaném znění) vymezuje základní působnost ministerstva. Souběžně však zůstalo působit federální ministerstvo dopravy a tak bylo MD ČSR již k 1. lednu 1971 stejně jako ministerstvo pošt a telekomunikací zrušeno zákonem 147/1970 Sb.

Tisková zpráva

Dozorčí rada Českých drah v novém složení vypíše v následujících dnech výběrové řízení na pozici předsedy představenstva této státem vlastněné akciové společnosti. Důvodem je rozhodnutí dosavadního generálního ředitele ČD Ivana Bednárika rezignovat na svou funkci. V představenstvu ČD končí i stávající místopředseda Václav Nebeský a člen Petr Pavelec, oba ze svých pozic také odstoupili.

Dozorčí rada vybere nového předsedu představenstva ČD, dosavadní generální ředitel rezignoval

„Z výběrového řízení musí vzejít silný manažer, který stabilizuje hospodaření Českých drah. Zároveň bude jeho úkolem vypořádat se s majetkovými vztahy, nastavit efektivnější strukturu řízení celé skupiny ČD. Zvýšit se má také kvalita poskytovaných služeb národního dopravce. Cestující musí vidět nové a čisté vlaky. Dosavadnímu generálnímu řediteli Bednárikovi děkuji, že v tomto ohledu je postupná obnova vozidlového parku dobře nastartovaná,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Výběrové řízení na nového předsedu představenstva akciové společnosti České dráhy navazuje na rozhodnutí dosavadního generálního ředitele Ivana Bednárika, který sám z této pozice odstoupil k 28. únoru 2022.

„V celé své dosavadní kariéře jsem vždy vystupoval profesionálně a respektoval akcionáře i kolegyně a kolegy. Každý manažer zná své povinnosti a práva. A dnes jsem se rozhodl využít právo rezignovat. Důvody, které mě k tomu vedly, jsem podrobně vysvětlil dozorčí radě, ta rezignaci přijala. Jakékoliv další spekulace o mém odchodu poškozují České dráhy, jejichž zájmy vždy byly a jsou mojí prioritou. Děkuji celé Skupině ČD za sedmapůlroční životní zkušenost,“ říká odstupující předseda představenstva ČD Ivan Bednárik.

Dozorčí rada ČD v novém složení si do svého čela zvolila předsedou ekonoma Miroslava Zámečníka. Po prvním jednání zároveň projednala kromě rezignace Ivana Bednárika také rezignaci místopředsedy představenstva ČD Václava Nebeského a člena Petra Pavelce, kteří rezignovali k 15. únoru 2022. Dozorčí rada také s účinností od 16. února 2022 jmenovala novým členem představenstva Blanku Havelkovou, dosavadní předsedkyni představenstva dceřiné společnosti DVI.

„Blanka Havelková dlouhodobě pracuje pro Skupinu České dráhy a má bohaté zkušenosti s řízením personální agendy, která je zejména v současné situaci pro firmu absolutně klíčová,“ říká dnes zvolený předseda Dozorčí rady ČD Miroslav Zámečník a dodává: „Pana předsedu Bednárika znám velmi dlouho, setkával jsem se s ním pravidelně už za jeho úspěšného působení na ČD Cargo v rámci zasedání Výboru pro audit této dceřiné společnosti. Jeho důvody chápu, nicméně budeme společně až do konce jeho působení spolupracovat. Dozorčí rada jemu i oběma dalším odstupujícím členům představenstva dnes za jejich práci pro Skupinu ČD poděkovala. Naším úkolem je nyní prostřednictvím výběrového řízení najít nového, silného předsedu. Do té doby povede představenstvo jeho místopředseda Michal Kraus a dozorčí rada je připravena spolupracovat na stabilizaci společnosti.“

Dozorčí rada dnes zároveň pověřila nově zvoleného místopředsedu představenstva Michala Krause řízením společnosti od 1. 3. 2022 do konce výběrového řízení a jmenování nového generálního ředitele a předsedu představenstva společnosti.

Složení Představenstva Českých drah

Mgr. Michal Kraus, MSc. – místopředseda představenstva

Ing. Jiří Ješeta – člen představenstva

Mgr. Blanka Havelková – člen představenstva

Zdroj: www.mdcr.cz

Další články

Další články od Ministerstvo dopravy

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Silnice mezi Ostravou a Opavou je průjezdná, autobusy nahrazují některé vlaky

Ustupující voda umožnila zprovoznit další úseky dálnice D1 na Ostravu, mezi Ostravou a Opavou je silnice I/56 již průjezdná pro osobní auta a autobusy.
| Ministerstvo dopravy
Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Tři úseky moravské části sítě rychlých spojení se hodí pro financování metodou PPP

Vláda projednala výstupy studie proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce.
| Ministerstvo dopravy
Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Další stanice měření emisí dostala stopku, technici v Olomouci přiznali podvody

Státní odborný dozor odhalil v minulém týdnu další emisní stanici, která měla podle analýzy dat z informačního systému technických prohlídek podezřelé naměřené hodnoty. Kontrola na místě obavy potvrdila, stanice měření emisí proto dostala okamžitý zákaz činnosti. Provozovateli i technikům nyní hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

ŘSD zkontroluje statiku 21 mostů, Správa železnic odčerpává vodu z podchodů ve Svinově

Dálnice jsou průjezdné, omezení trvá na D1 směrem na Polsko na exitu 354. Provoz na železniční trati České Budějovice - České Velenice a České Budějovice - Horní Dvořiště byl obnoven a je bez omezení.
| Ministerstvo dopravy
Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Nejvíce vlaků je omezeno v Moravskoslezském kraji, tunel Klimkovice na D1 už je v provozu

Omezení provozu se týká přibližně 15 % pravidelně vypravovaných vlaků Českých drah. Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo tunel Klimkovice a přilehlé úseky D1.
| Ministerstvo dopravy
Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi

V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
| Ministerstvo dopravy
Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Věnujte zvýšenou pozornost dopravním informacím

Záplavy nejvíc postihly Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Nejvíce jsou zasaženy velkou vodou oblasti Ostravska a Opavska a dále oblast Jeseníku a Opavska.
| Ministerstvo dopravy
Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Zařízení ovlivňující emise, nefunkční tažné zařízení. Kontroloři zavřeli jednu stanici

Ministerstvo dopravy odhalilo nedostatky při měření emisí automobilů a posuzování technického stavu vozidel při třech provedených kontrolách. Na základě toho kontrolující zastavil okamžitě činnost stanice měření emisí v Lipníku nad Bečvou, stanici v Plzni hrozí pokuty.
| Ministerstvo dopravy
Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Upozornění na možné komplikace v dopravě kvůli silným dešťům

Varování před extrémně silnými srážkami vydal Český hydrometeorologický ústav, podle kterého by v dalších čtyřech dnech mohlo dojít k rozvodnění některých toků.
| Ministerstvo dopravy
První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě vznikla v Prostějově

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.
| Ministerstvo dopravy