dm··4 min

Doplňky stravy užívají tři čtvrtiny Čechů. Mezi vitamíny vede C a D, minerálním látkám kraluje hořčík

Průzkum dm drogerie

Dodávají tělu vitamíny, minerály a další zdraví prospěšné látky, jež běžná strava neobsahuje v dostatečné míře. Řeč je o doplňcích stravy, které podle nejnovějšího průzkumu společnosti dm drogerie markt využívají 3 ze 4 českých občanů. Více než polovina z nich tak činí každodenně a obvykle je konzumují ve formě tablet. Jednoznačně nejčastější motivací je snaha o posílení vlastní imunity.

Dopřávat si pravidelně vyváženou stravu obsahující všechny látky, které naše tělo potřebuje, je pro většinu lidí složité. Ať už kvůli nedostatku času, či horší dostupnosti některých potravin. Není tedy překvapující, že 77 procent Čechů obohacuje svůj jídelníček o doplňky stravy. Svědomitější jsou v tomto ohledu ženy, lidé z větších měst a s vyšším vzděláním. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost dm drogerie markt provedla v říjnu letošního roku agentura STEM/MARK mezi lidmi ve věku 18 až 64 let.

Zásadním faktorem je imunita. Hořčík v pandemii ztrácel

Z respondentů užívajících doplňky stravy odpovědělo celkem 86 procent, že tak činí kvůli podpoře imunitního systému. Není tedy divu, že se mezi nimi těší velké oblibě vitamínové doplňky. Nejpopulárnější je vitamín C, který konzumuje 65 procent z nich, následovaný vitamínem D (50 %), multivitamínovými přípravky (44 %) a vitamínem B (35 %).

Kromě vitamínů jsou pro tělo nepostradatelné i mnohé minerální látky. Výzkum odhalil, že před zinkem, vápníkem a železem je mezi českou veřejností jednoznačně nejužívanějším minerálem hořčík. Tělu jej dopřává celkem 75 procent uživatelů doplňků stravy. „Paradoxně však v posledním období zájem o přípravky s ním v našich prodejnách lehce poklesl. Vzhledem k tomu, že je hořčík často využíván pro správnou funkci svalů při fyzické zátěži, je pravděpodobně na vině koronavirová pandemie, při které opakovaně docházelo k uzavírání vnitřních i venkovních sportovišť,“ odhaduje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Koupit je lze nejen v lékárně

Celkem 51 procent respondentů deklarujících užívání doplňků stravy nezapomíná na jejich každodenní konzumaci. Dalších 25 procent je svému tělu dodává minimálně několikrát týdně. Jednoznačně nejčastěji volí uživatelé formu obyčejných tablet, a to v 87 procentech případů. Druhé místo obsadily tablety rozpustné ve vodě (27 %).

Nejobvyklejším místem k nákupu doplňků stravy jsou podle průzkumu lékárny, které preferuje 58 procent uživatelů. „Češi však rovněž doplňky pořizují na internetu, v supermarketech či v drogeriích. V případě našich prodejen registrujeme největší zájem o vitamínové a minerální šumivé tablety. V sortimentu ovšem máme přes 260 různých produktů tohoto typu, s jejichž výběrem zákazníkům pomáhá proškolený personál,“ uvádí Peroutka.

Téměř polovina Čechů obměňuje před zimou stravu

Jsou to právě chladné zimní měsíce, ve kterých je naše imunita pod největším náporem. I proto zřejmě 48 procent našich občanů mění v souvislosti se zimou svoje stravování. Nejčastěji do jídelníčku zařazují větší množství vitamínů a více pijí bylinné čaje. Celkem 72 procent dotazovaných dále uvedlo, že se snaží před nejchladnějším obdobím roku dbát o svoje zdraví a předcházet tak riziku onemocnění. „V zimních měsících lékaři doporučují nezapomínat – kromě jiného – na vitamín D. Tělo si jej totiž v tomto období vinou nedostatku slunečních paprsků často není schopno v dostatečné míře samo obstarat. Stejně jako vitamín C je přitom „déčko“ velmi důležité pro naši imunitu. V minulém roce jsme u něj zaznamenali 40procentní nárůst prodeje. Pravděpodobně i proto, že byl odborníky často zmiňován v souvislosti s prevencí proti covidu-19,“ uzavírá Peroutka.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.
Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti
dm

Člověk ve středu zájmu. Společnost dm se připojuje ke Světovému dni sociální spravedlnosti

Na 20. února připadá Světový den sociální spravedlnosti, který vyhlásila OSN na podporu myšlenek rovných příležitostí, solidarity a respektu ve všech oblastech života. Společnost dm dlouhodobě upozorňuje na situaci znevýhodněných lidí ve společnosti. Podporuje projekty pomáhající lidem v nouzi, svou firemní kulturu zakládá na dialogu a diverzitu vnímá jako zdroj energie, kreativity a nových impulsů.
Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou
dm

Jak potěšit svou lásku na Valentýna? Tipy na překvapení, která nezklamou

Blíží se den svatého Valentýna, který s očekáváním vyhlížejí všichni zamilovaní. Oblíbený zimní svátek zasvěcený lásce, kdy se lidé vyznávají ze vzájemné náklonnosti a sdílejí radost. Ještě nevíte, jak drahou polovičku potěšit? Nechte se inspirovat a přichystejte překvapení v podobě společné romantické koupele, masáže nebo vlastnoručně připravené večeře.