dm··4 min

Doplňky stravy užívají tři čtvrtiny Čechů. Mezi vitamíny vede C a D, minerálním látkám kraluje hořčík

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Průzkum dm drogerie

Dodávají tělu vitamíny, minerály a další zdraví prospěšné látky, jež běžná strava neobsahuje v dostatečné míře. Řeč je o doplňcích stravy, které podle nejnovějšího průzkumu společnosti dm drogerie markt využívají 3 ze 4 českých občanů. Více než polovina z nich tak činí každodenně a obvykle je konzumují ve formě tablet. Jednoznačně nejčastější motivací je snaha o posílení vlastní imunity.

Dopřávat si pravidelně vyváženou stravu obsahující všechny látky, které naše tělo potřebuje, je pro většinu lidí složité. Ať už kvůli nedostatku času, či horší dostupnosti některých potravin. Není tedy překvapující, že 77 procent Čechů obohacuje svůj jídelníček o doplňky stravy. Svědomitější jsou v tomto ohledu ženy, lidé z větších měst a s vyšším vzděláním. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost dm drogerie markt provedla v říjnu letošního roku agentura STEM/MARK mezi lidmi ve věku 18 až 64 let.

Zásadním faktorem je imunita. Hořčík v pandemii ztrácel

Z respondentů užívajících doplňky stravy odpovědělo celkem 86 procent, že tak činí kvůli podpoře imunitního systému. Není tedy divu, že se mezi nimi těší velké oblibě vitamínové doplňky. Nejpopulárnější je vitamín C, který konzumuje 65 procent z nich, následovaný vitamínem D (50 %), multivitamínovými přípravky (44 %) a vitamínem B (35 %).

Kromě vitamínů jsou pro tělo nepostradatelné i mnohé minerální látky. Výzkum odhalil, že před zinkem, vápníkem a železem je mezi českou veřejností jednoznačně nejužívanějším minerálem hořčík. Tělu jej dopřává celkem 75 procent uživatelů doplňků stravy. „Paradoxně však v posledním období zájem o přípravky s ním v našich prodejnách lehce poklesl. Vzhledem k tomu, že je hořčík často využíván pro správnou funkci svalů při fyzické zátěži, je pravděpodobně na vině koronavirová pandemie, při které opakovaně docházelo k uzavírání vnitřních i venkovních sportovišť,“ odhaduje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Koupit je lze nejen v lékárně

Celkem 51 procent respondentů deklarujících užívání doplňků stravy nezapomíná na jejich každodenní konzumaci. Dalších 25 procent je svému tělu dodává minimálně několikrát týdně. Jednoznačně nejčastěji volí uživatelé formu obyčejných tablet, a to v 87 procentech případů. Druhé místo obsadily tablety rozpustné ve vodě (27 %).

Nejobvyklejším místem k nákupu doplňků stravy jsou podle průzkumu lékárny, které preferuje 58 procent uživatelů. „Češi však rovněž doplňky pořizují na internetu, v supermarketech či v drogeriích. V případě našich prodejen registrujeme největší zájem o vitamínové a minerální šumivé tablety. V sortimentu ovšem máme přes 260 různých produktů tohoto typu, s jejichž výběrem zákazníkům pomáhá proškolený personál,“ uvádí Peroutka.

Téměř polovina Čechů obměňuje před zimou stravu

Jsou to právě chladné zimní měsíce, ve kterých je naše imunita pod největším náporem. I proto zřejmě 48 procent našich občanů mění v souvislosti se zimou svoje stravování. Nejčastěji do jídelníčku zařazují větší množství vitamínů a více pijí bylinné čaje. Celkem 72 procent dotazovaných dále uvedlo, že se snaží před nejchladnějším obdobím roku dbát o svoje zdraví a předcházet tak riziku onemocnění. „V zimních měsících lékaři doporučují nezapomínat – kromě jiného – na vitamín D. Tělo si jej totiž v tomto období vinou nedostatku slunečních paprsků často není schopno v dostatečné míře samo obstarat. Stejně jako vitamín C je přitom „déčko“ velmi důležité pro naši imunitu. V minulém roce jsme u něj zaznamenali 40procentní nárůst prodeje. Pravděpodobně i proto, že byl odborníky často zmiňován v souvislosti s prevencí proti covidu-19,“ uzavírá Peroutka.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| dm
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
| dm