Vodafone··5 min

Den linky 155: Loni pomohla více než milionu lidí, každý den přitom byla v akci i aplikace Záchranka

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Každý den v roce, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně je Zdravotnická záchranná služba připravena poskytnout nezbytnou pomoc všem občanům České republiky. V loňském roce ošetřila více než milion pacientů a z operačních středisek vyjíždí vozidlo záchranné služby přibližně každých 28 vteřin k lidem, kteří potřebují pomoc. Proto si každoročně připomínáme Den linky 155, který symbolicky připadá na 15. května, abychom ocenili práci záchranářů. Součástí systému ZZS je také aplikace Záchranka, dlouhodobě podporovaná Nadací Vodafone, která přináší rychlou pomoc prostřednictvím moderních technologií.

Klíčové spojení mezi záchranáři a lidmi, kteří pomoc potřebují, představuje tísňová linka 155. Operátoři na této lince jsou vyškolení jako zdravotničtí záchranáři nebo specializované zdravotní sestry. Tato úroveň odbornosti není běžná ve všech vyspělých zemích. Díky pokročilému systému aktivní telefonické asistence je Česká republika světovým lídrem v poskytování laické resuscitace osobám postiženým náhlou zástavou oběhu. Tato skutečnost výrazně zvyšuje naději na záchranu a uzdravení pacientů.

Aplikace Záchranka

Důležitou roli v práci Zdravotnické záchranné služby (ZZS) hraje i aplikace Záchranka, kterou má ve svých mobilních telefonech nainstalovanou už 2 751 000 lidí. Je vždy připravena pro rychlé kontaktování zdravotnické záchranné nebo horské služby, a to stiskem jediného tlačítka. Navíc má řadu dalších chytrých funkcí a propojení, která lidem v nouzi pomohou. Díky systému varovných upozornění dokáže aplikace informovat uživatele o situacích ohrožujících zdraví nebo život prostřednictvím push notifikací. Jedná se o nenadálé krizové situace, jako je znečištění pitné vody, karanténa, chemická havárie, nález nevybuchlé munice a další nebezpečné situace. Vhodně tak doplňuje další zákonné prostředky varování obyvatelstva. A v neposlední řadě nabízí nejucelenější databázi všech automatizovaných externích defibrilátorů (AED) v naší zemi.

Aplikace Záchranka je přímo napojena na systémy záchranných služeb v ČR. Po stisknutí nouzového tlačítka aplikace automaticky odesílá nouzovou zprávu s informacemi o poloze pacienta včetně údajů, které o sobě vyplnil ve svém profilu. Pro uskutečnění hovoru na linku 155 je nutné volání potvrdit. Pokud se člověk nachází na horách, aplikace Záchranka to podle GPS signálu sama rozezná a odešle nouzovou zprávu i horské službě v dané oblasti. V loňském roce použilo aplikaci Záchranka 31 000 lidí, z toho 2 058 hovorů bylo předáno právě horské službě. Denně aplikaci použije průměrně 100 lidí.

„I když mi telefon často radí vymazat nepoužívané aplikace, Záchranku jsem si nechal. K večeru beru kolo, užívám si hřebenovou jízdu bez lidí, ale pak přijde pád. Na místě, kde není téměř žádný signál a jednu ruku mám v nepřirozené poloze. Díky aplikaci Záchranka jsem se mohl dovolat. Viděli moji polohu, hned mě propojili s horskou službou, která mě rychle lokalizovala. Super, nevěděl jsem totiž, jestli neomdlím,“ popisuje svůj příběh ve své recenzi na aplikaci Jakub Kehler.A podobných zpráv dostává Záchranka desítky.

Za osm let se aplikace Záchranka stala důležitou součástí podpory operačního řízení na zdravotnických záchranných i horských službách. Naše spolupráce se všemi 14 ZZS je základem naší činnosti a jsme velmi rádi, že tato spolupráce funguje. Lidé obvykle předpokládají, že aplikace je financována z veřejných prostředků. Nicméně pokrok, kterého jsme za dobu fungování dosáhli, a možnosti, které aplikace poskytuje, jsou především výsledkem trvalé podpory ze strany soukromých partnerů, jako je Nadace Vodafone a Generali Česká pojišťovna. Bez nich bychom nemohli realizovat naši činnost v této podobě. Také si velmi ceníme zapojení krajů a veřejných institucí,“ říká zakladatel aplikace Záchranka Filip Maleňák.

Jan Fencl, programový manažer Nadace Vodafone k tomu dodává: „V Nadaci Vodafone si velice vážíme každodenní náročné a obětavé práce lidí ze Zdravotnické záchranné služby a obecně celého Integrovaného záchranného systému. Věříme, že naší dlouhodobou podporou vývoje a provozu aplikace Záchranka jako její generální partner přispíváme k snadnější lokalizaci volajícího v nouzi. Za důležité považujeme i neustálé inovace a přidávání funkcionalit, například přenos videa z místa nehody na operační střediska ZZS. Tato možnost výrazně zlepšuje komunikaci mezi záchranáři a lidmi, kteří jejich pomoc potřebují.“


Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

V úterý 1. října slavíme Mezinárodní den seniorů. Nadace Vodafone se dlouhodobě věnuje jejich vzdělávání v digitálním světě. Program Digitální odysea
| Vodafone
3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

Dlouhodobou prioritou Vodafonu je budovat a také neustále vylepšovat síť pevného internetu. Naším cílem je zajistit dostupné připojení k síti opravdu pro každého. Být online je totiž důležitou součástí našeho každodenního života.
| Vodafone
Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

V krizových chvílích je důležité, aby lidé mohli zůstat ve spojení. Vodafone umožní lidem nepřetržitě sledovat povodňovou situaci a zůstat v kontaktu s blízkými. Ke všem měsíčním tarifům, které zatím nemají neomezená data, přidá zdarma neomezený datový balíček. Uživatelům s předplacenou kartou nabídne 1 GB dat.
| Vodafone
Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Vodafone výrazně vylepšil mobilní pokrytí největšího fotbalového stadionu v České republice. Fortuna Arena v pražských Vršovicích, kde hraje domácí zápasy tým SK Slavia Praha, má kapacitu 19 370 sedících diváků. Ať už diváci dorazí na stadion do Edenu na fotbal nebo třeba na koncert, mohou se nově těšit na jednu z nejrychlejších mobilních sítí v zemi. Umožní stahování dat rychlostí až 2 Gb/s.
| Vodafone
Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Cesta k úspěchu je v dnešní době lemována digitálními nástroji. Ve Vodafonu podporujeme díky řešením na míru nejen malé, střední i velké podniky, ale také obce a města. A také poskytujeme pravidelné poradenství prostřednictvím V-Hubu. Mrkněte s námi na detaily a přidejte se k nám.
| Vodafone
Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Jsme přesvědčeni, že nejlepší věci vznikají, když je společně mohou vytvářet lidé s různými pohledy na věc. Proto podporujeme rozmanitost a inkluzi v celém našem hodnotovém řetězci. Proto spoluvytváříme prostředí, kde se lidé mohou rozvíjet s ohledem na svůj osobní potenciál a kde existuje vzájemný respekt. Jak to děláme?
| Vodafone
Vodafone s ČEZ posilují bezpečnost Jaderné elektrárny Temelín. Ta jako první v Evropě využívá mobilní privátní oddělenou 5G síť

Vodafone s ČEZ posilují bezpečnost Jaderné elektrárny Temelín. Ta jako první v Evropě využívá mobilní privátní oddělenou 5G síť

Parametry, které přináší nejmodernější mobilní síť 5G, je nyní možné využít k vytvoření velmi výkonné, zcela izolované a bezpečné bezdrátové sítě. Právě takovou 5G standalone síť Vodafone nově spustil v pilotním provozu pro společnost ČEZ v temelínské jaderné elektrárně. Jde o první takovou síť v jaderné elektrárně v Evropě. Nasazení nových technologií a způsobů komunikace do ostrého provozu elektrárny teď budou obě strany společně testovat. Půjde například o využití brýlí s rozšířenou realitou.
| Vodafone
Špičkový mobilní tarif nebo pevný internet za 299 Kč měsíčně, k tomu TV zdarma. To nejlepší od Vodafonu si může vyzkoušet každý

Špičkový mobilní tarif nebo pevný internet za 299 Kč měsíčně, k tomu TV zdarma. To nejlepší od Vodafonu si může vyzkoušet každý

Startuje nová kampaň Vodafonu, který své služby nyní nabízí k vyzkoušení a bez závazků za mimořádně výhodných podmínek. Třeba zcela neomezený mobilní tarif Premium 5G jen za 299 korun měsíčně, k tomu zdarma službu Vodafone TV+, nabídka platí na první tři měsíce. I pevný internet do domácnosti, včetně rychlosti 1 Gb/s, lze získat za 299 korun měsíčně, a to na první půlrok. Ke každé rychlosti internetu až po 1 Gb/s je opět i Vodafone TV+,
| Vodafone
Vodafone zvyšuje zabezpečení a všechny zákazníky převádí na dvoufázové ověření pro přihlášení do Můj Vodafone

Vodafone zvyšuje zabezpečení a všechny zákazníky převádí na dvoufázové ověření pro přihlášení do Můj Vodafone

Ve Vodafonu chceme ještě lépe chránit zákaznické údaje a informace. Proto zavádíme další bezpečnostní prvek pro přihlášení do webové samoobsluhy a postupně i aplikace Můj Vodafone – jde o dvoufázové ověření. Zákazníky už jsme informovali buď e-mailem nebo pomocí SMS a informace najdou i v Centru péče. Nastavením nového způsobu přihlášení je pak provedeme krok za krokem. Na nový způsob přihlášení přejdou všichni zákazníci Vodafonu.
| Vodafone
Kdo tvoří rodinu 21. století? Téma otevírá festival Prague Pride s podporou Vodafonu

Kdo tvoří rodinu 21. století? Téma otevírá festival Prague Pride s podporou Vodafonu

Letošním tématem festivalu Prague Pride je rodina. Téma upozorňuje na legislativní problematiku kolem stejnopohlavních párů a nepřímo pokládá ve veřejném prostoru otázku, co vlastně dělá rodinu rodinou. Ačkoli od ledna bude pro páry stejného pohlaví zaveden nový institut partnerství, který jim poskytne většinu práv shodných, jako mají manželé, omezení se nadále bude týkat osvojování dětí. Nejen proto Vodafone podporuje manželství pro všechny.
| Vodafone