Provizorium na dálničním obchvatu Tábora po mnoha letech končí a Ředitelství silnic a dálnic nyní uvádí do provozu i poslední chybějící úsek této části dálnice, která šla do provozu již v roce 2013
Důvodem, proč museli řidiči řadu let jezdit po obchvatu pouze jedním jízdním pásem se značným omezením provozu, byly majetkoprávní spory a dlouhodobá neúspěšná jednání o řešení napojení a posléze odkupu místního motocentra v bezprostřední blízkosti dálnice D3.
„Letité spory s vlastníky motocentra se úspěšně podařilo vyřešit v listopadu loňského roku a Ředitelství silnic a dálnic tak mohlo urychleně připravit dostavbu a opravu tohoto zhruba půl kilometru dlouhého úseku dálnice,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Po více než deseti letech, kdy byla vozovka v řešeném úseku v podstatě neudržována a také nevyužívána, byl její stav ve značně nevyhovujícím stavu.
„Během 45ti dní byla na 465 metrech pravého jízdního pásu provedena kompletní stavební výměna vozovky včetně nutných úprav podloží a úpravou prošel i odbočovací dálniční pruh. Dále byla proběhla kompletní obnova odvodnění pravého jízdního pásu, oplocení a úpravami prošel i středový dělící pás, ve kterém byla provedena instalace nových svodidel. Práce se provedly opravdu ve velmi krátké době,“ doplňuje detaily generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Pro Ředitelství silnic a dálnic provedla stavební úpravy společnost PORR, a.s. za cenu 11,8 mil. Kč bez DPH.
Zdroj: www.mdcr.cz