Vodafone··6 min

Charta proti domácímu násilí má další signatáře, podepsal Amazon, Česká pošta, Havel & Partners, KB pojišťovna a Ministerstvo zdravotnictví ČR

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Chartu proti domácímu násilí podepisují další organizace. Po prvotních šestnácti signatářích, kteří podepsali Chartu u jejího představení v prosinci, se 17. dubna připojili také zástupci Amazonu, České pošty, Havel & Partners, KB pojišťovny a Ministerstva zdravotnictví ČR. Celkem 21 subjektů se tak nyní veřejně staví za podporu prevence domácího násilí a pomoci jeho obětem.

Charta proti domácímu násilí vznikla ze společné iniciativy Nadace Vodafone, společnosti IKEA a organizace ROSA Centrum pro ženy, pod záštitou Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády a zmocněnkyně vlády pro lidská práva. S novými signatáři aktuálně sdružuje už 21 subjektů z řad firem, institucí a organizací (jejich abecední seznam k nalezení na konci textu), které se zapojily do prevence domácího násilí a pomáhají také obětem z řad svých zaměstnanců a zaměstnankyň.

Domácí násilí negativně ovlivňuje i pracovní život obětí. Řada klientek poradenského centra Rosa se například setkala s tím, že po odchodu z násilného vztahu se je partner snažil proti jejich vůli kontaktovat na pracovišti. Výjimkou nejsou ani fyzická napadení. Interní postupy pro případy domácího násilí jsou tak důležitou součástí bezpečnosti na pracovišti.

Nejen touto problematikou se zabývá také Akademie proti domácímu násilí, ze které Charta vzešla. Ta již několik let zprostředkovává pomocí workshopů praktické zkušenosti s řešením ze strany zaměstnavatele. Jejím hlavním cílem je vzdělávat a inspirovat, vznikl tak i manuál a metodika pro firmy. Charta potom stanovuje minimální standardy a zavazuje signatáře k tomu, že o ně budou dlouhodobě usilovat. Společně s aplikací Bright Sky Nadace Vodafone mají všechny tyto iniciativy přispět k nulové toleranci domácího násilí a zvýšení bezpečí jeho obětí. Klíčovou roli v odhalení domácího násilí může přitom hrát i zaměstnavatel.

„Jakožto ústřední správní úřad s více než sedmdesáti podřízenými organizacemi a 800 zaměstnanci si plně uvědomujeme, jak velkou roli může sehrát zaměstnavatel. Je pro nás prioritou, abychom našim zaměstnancům zajistili prostředí, ve kterém se cítí příjemně a především bezpečně. Zároveň se snažíme problematiku domácího a genderově podmíněného násilí více přiblížit poskytovatelům zdravotní péče. Jsem proto rád, že se dnešním podpisem můžeme oficiálně připojit k Chartě proti domácímu násilí a potvrdit tak naše společné úsilí,“ uvedl státní tajemník Ministerstva zdravotnictví Stanislav Měšťan.

„Některou z forem domácího násilí v Česku zažije přibližně každá třetí žena a každý desátý muž. Ve většině případů partnerského násilí jsou navíc přítomny i děti, což bohužel vede k transgeneračnímu přenosu domácího násilí. Dobrou zprávou je, že počet signatářů Charty postupně roste,“ doplňuje zmocněnkyně vlády pro lidská práva Klára Šimáčková Laurenčíková.

Komplikované právní případy řeší jako právní zástupci ve své praxi rodinného práva odborníci z Havel & Partners, kteří vedle právní pomoci podporují dlouhodobě i neziskové organizace se zaměřením na boj proti domácímu násilí. Podpis Charty, kterým se advokátní kancelář zapojuje do prevence domácího a genderově podmíněného násilí i jako zaměstnavatel, je tak podle Veroniky Bočanové, vedoucí advokátky Havel & Partners, logickým krokem.

„K podpisu Charty proti domácímu násilí jsme se připojili, protože uznáváme v ní definované standardy. Jsou pro nás přirozenou a významnou hodnotou jak v naší praxi a pracovním prostředí, tak i obecně v našich životech,“ vysvětluje Bočanová.

Česká pošta, která zaměstnává více než 14 tisíc žen a skoro šest tisíc mužů, spolupracuje s Nadací Vodafone v oblasti prevence domácího násilí již od roku 2020. Podle Martina Najmana, manažera útvaru právní podpory a korporátní agendy České pošty je pro ně podpis Charty proti domácímu násilí další cestou, jak toto téma lidem více přiblížit.

„Považujeme za důležité informovat o možnostech prevence či otázkách kam se obrátit, pokud se naši klienti, zaměstnanci nebo jejich blízcí stanou oběťmi domácího násilí. Věříme, že tato iniciativa může pomoci, a proto se my, pošťáci, stáváme jejími hrdými signatáři,“ dodává Najman.

V Amazonu se snaží poskytovat všem zaměstnancům podporu, ať už řeší problémy zdravotního, rodinného, finančního nebo právního rázu.

„Díky asistenčnímu programu mohou naši zaměstnanci využít například i konzultace s odborníky na danou oblast. Je pro nás proto samozřejmostí, aby pracoviště vnímaly jako bezpečné místo i případné oběti domácího násilí,“ vysvětluje Michal Šmíd, generální manažer společnosti Amazon.

Pro KB pojišťovnu je podle Lenky Krbečkové, která v ní působí na pozici Chief Risk Officer, oblast ESG klíčovým tématem z pohledu odpovědného pojistitele, investora i zaměstnavatele. Svým přistoupením k Chartě proti domácímu násilí chce tak KB pojišťovna poukázat na tuto problematiku a důležitost role organizací při prevenci a při pomoci obětem domácího násilí.

Seznam signatářů v abecedním pořadí:

Amazon Logistic Prague s.r.o.

Atrea spol. s r. o.

BPS - Byznys pro společnost, z. s.

Czechitas

Česká pošta s.p.

Československá obchodní banka, a. s.

ČEZ, a. s.

Deloitte Advisory s.r.o.

Dm drogerie markt GmbH & Co. KG

Havel & Partners s.r.o.

Huawei Technologies (Czech) s.r.o.

IKEA Česká republika, s.r.o.

Kaufland Česká republika v.o.s.

Komerční pojišťovna, a.s.

Kooperativa pojišťovna, a.s.

Ministerstvo vnitra ČR

Ministerstvo zdravotnictví ČR

Středočeský kraj

Tesco Stores ČR a.s.

Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska v České republice

Vodafone Czech Republic a.s.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Až o 50 procent více dat za stejnou cenu, a to s každým druhým a dalším internetovým balíčkem, mohou nově získat majitelé předplacené karty SAZKAmobil. Například balíček s objemem dat 15 GB tak lze získat za cenu balíčku s 10 GB. Kredit pro SIM karty SAZKAmobil je možné dobít osobně na více než 7 500 terminálech nebo online.
| Vodafone
Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

V úterý 1. října slavíme Mezinárodní den seniorů. Nadace Vodafone se dlouhodobě věnuje jejich vzdělávání v digitálním světě. Program Digitální odysea
| Vodafone
3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

Dlouhodobou prioritou Vodafonu je budovat a také neustále vylepšovat síť pevného internetu. Naším cílem je zajistit dostupné připojení k síti opravdu pro každého. Být online je totiž důležitou součástí našeho každodenního života.
| Vodafone
Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

V krizových chvílích je důležité, aby lidé mohli zůstat ve spojení. Vodafone umožní lidem nepřetržitě sledovat povodňovou situaci a zůstat v kontaktu s blízkými. Ke všem měsíčním tarifům, které zatím nemají neomezená data, přidá zdarma neomezený datový balíček. Uživatelům s předplacenou kartou nabídne 1 GB dat.
| Vodafone
Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Vodafone výrazně vylepšil mobilní pokrytí největšího fotbalového stadionu v České republice. Fortuna Arena v pražských Vršovicích, kde hraje domácí zápasy tým SK Slavia Praha, má kapacitu 19 370 sedících diváků. Ať už diváci dorazí na stadion do Edenu na fotbal nebo třeba na koncert, mohou se nově těšit na jednu z nejrychlejších mobilních sítí v zemi. Umožní stahování dat rychlostí až 2 Gb/s.
| Vodafone
Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Cesta k úspěchu je v dnešní době lemována digitálními nástroji. Ve Vodafonu podporujeme díky řešením na míru nejen malé, střední i velké podniky, ale také obce a města. A také poskytujeme pravidelné poradenství prostřednictvím V-Hubu. Mrkněte s námi na detaily a přidejte se k nám.
| Vodafone
Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Jsme přesvědčeni, že nejlepší věci vznikají, když je společně mohou vytvářet lidé s různými pohledy na věc. Proto podporujeme rozmanitost a inkluzi v celém našem hodnotovém řetězci. Proto spoluvytváříme prostředí, kde se lidé mohou rozvíjet s ohledem na svůj osobní potenciál a kde existuje vzájemný respekt. Jak to děláme?
| Vodafone