dm··5 min

České ženy se s odezněním pandemie vrátily k líčení, zvykly si však kosmetiku nakupovat online

Aktuální průzkum dm drogerie

Z nejnovějšího průzkumu dm drogerie markt vyplývá, že téměř polovina českých žen během pandemie více či méně omezila používání dekorativní kosmetiky. Po odeznění lockdownu se sice všechny k líčení vrátily, dvě třetiny z nich se ale nyní malují méně než v minulosti. Uzavřené obchody pak naučily Češky nakupovat kosmetiku online, důvodem jsou výhodnější ceny i rychlé a pohodlné objednávání.

obrazek_1

Ačkoli intenzita a pravidelnost líčení po pandemii u 66 procent českých žen klesla, dámy své návyky ve využívání dekorativní kosmetiky postupně obnovují. Průzkum dm drogerie ukázal, že celé dvě pětiny dotazovaných žen se vrátily ke každodennímu líčení. Další pětina přiznává zkrášlování pomocí kosmetiky v pracovní dny, pouze příležitostně se pak maluje 26 procent žen. Že se líčí dokonce více než před pandemií, uvedla necelá 3 procenta. V kategorii nejmladších respondentek mezi 25 a 29 lety se přitom jedná až o více než 7 procent žen.

Mladé Češky zároveň patří mezi největší příznivkyně make-up tutoriálů, jenž s omezeními pohybu během pandemie koronaviru zažily svůj boom. Každá dvacátá žena v tomto věku uvedla, že se líčí právě podle těchto návodů. Přes 39 procent žen do třiceti let videa a blogy sleduje hlavně pro inspiraci či zábavu. V kategorii od 30 do 45 let vyhledává influencerky ze stejného důvodu dokonce 42,5 procenta žen, malují se podle nich však jen zhruba dvě procenta.

Polovina žen preferuje nákup kosmetiky po internetu

Influencerky a blogerky přitom zdaleka nepatří mezi zásadnější faktory, které Češky při nákupu kosmetiky ovlivňují. Vyloženě na jejich rady spoléhá pouze jedno procento žen, pro více než polovinu dam napříč všemi věkovými skupinami se poté jedná o téma zcela nezajímavé.

„Pro Češky je vůbec nejdůležitější vlastní zkušenost s produktem, hlavní roli hraje u bezmála dvou třetin žen. Možnost vyzkoušet si líčidla přímo na prodejně je na prvním místě při rozhodování u 14 procent českých žen,“ přibližuje výsledky průzkumu Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Právě absence osobního testování přitom patří mezi hlavní důvody, proč téměř polovina dam nenakupuje kosmetiku na internetu. „Obecně ale Češkám nákupy v online prostředí problémy nečiní, naopak oceňují jejich rychlost, pohodlnost a často také výhodnější cenu. Hned 12 procent respondentek vyzdvihlo také pestřejší výběr. Například v online shopu dm.cz je k dostání skutečně široká nabídka dekorativní kosmetiky. Od ledna do října 2021 se počet kusů prodané dekorativní kosmetiky na dm online shopu zvedl o třetinu oproti stejnému období v předcházejícím roce. V kombinaci s nově zavedenou možností expresního vyzvednutí objednávky na prodejně se tak jedná o velmi atraktivní formu nákupu,“ upřesňuje Peroutka.

S přírodní kosmetikou nemá řada Češek vlastní zkušenost

Při výběru líčidel jsou české ženy poměrně konzervativní. Jen třetina se jich naučila během pandemie používat produkt, který se v jejich kosmetické výbavě dříve nevyskytoval. Zvyk je zároveň důvodem, proč každá desátá žena nepoužívá přírodní dekorativní kosmetiku. Přes 17 procent oslovených uvedlo, že s přírodní kosmetikou nemá vlastní zkušenost, stejný počet žen odrazuje cena. „Z průzkumu vyplynulo, že se Češky v otázce používání přírodní kosmetiky dělí přesně na polovinu. Dle statistik dm se ale rok od roku zájem o tyto produkty zvyšuje, od ledna do konce září 2021 jsme zaznamenali 70procentní nárůst prodaných kusů přírodní dekorativní kosmetiky, proto i my rozšiřujeme nabídku těchto produktů za výhodnou cenu,“ dodává Jiří Peroutka.

Průzkum pro společnost dm drogerie markt připravila agentura STEM/MARK. Účastnilo se jej 505 respondentek ve věku od 25 do 60 let. Grafy k průzkumu naleznete na tomto odkazu.

Produkty dekorativní kosmetiky

1. alverde | řasenka Golden Glam

Cena: 129 Kč

Množství: 12 ml

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

2. alverde | Hydro BB krém

Cena: 109 Kč

Množství: 30 ml

K dostání v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

3. alverde | roll-on na obličej Růženín

Cena: 149 Kč

K dostání od 11. 11. v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

4. alverde | Repair maska na ruce

Cena: 59,90 Kč

K dostání od 11. 11. v prodejnách dm drogerie nebo na www.dm.cz.

Zdroj: www.dm.cz

Zadavatel
dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Další články od dm

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache
dm

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů
dm

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun
dm

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci
dm

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku
dm

Společnost dm posiluje logistickou síť. Otevřela velkoobjemový sklad v Ostředku

Společnost dm otevřela nový velkoobjemový sklad v Ostředku o rozloze 21 tisíc metrů čtverečních. Přesunula sem produkty z dosavadního skladu v Divišově, který už kapacitně přestával stačit. Nové distribuční centrum vzniklo v areálu Prologis Park Prague D1 Ostředek.
Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách
dm

Společnost dm investuje do kvality rozvoje organizace i spolupracovníků. Zřizuje novou pozici ve všech svých prodejnách

Společnost dm změní od června 2024 strukturu pozic ve všech prodejnách dm v Česku. Pro zlepšení produktivity práce a zajištění hladkého chodu jednotlivých směn nově zavede pozici zástupce/zástupkyně vedoucí/ho prodejny. Změna se dotkne všech 256 českých prodejen dm.
3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení
dm

3 otázky pro vizážistku k jarním trendům v líčení

Jako podklad líčení volíme hydratační a rozjasňující krémy se SPF faktorem. Letošnímu roku vládne rozjasněný odlehčený vzhled, ke kterému vám pomůžou BB krémy a podkladové báze ve formě tintů a lehkých make-upů. Korektor používáme na lokální projasnění technikami vytvářejícími lifting. Trendy jsou stále krémové kontury a tvářenky. Lehké textury produktů ocení zejména zralá pleť, kde obzvlášť platí pravidlo méně je více.
Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám
dm

Příroda jako nekonečný zdroj inspirace. V jarní kampani Beauty chce dm motivovat k pozitivním změnám

Společnost dm nechává v nové jarní kampani Beauty rozkvést fantazii. Kampaň se inspiruje přírodou a přináší barvy a nové nápady, které pomáhají vystoupit z každodenní šedi a stereotypu. Kromě dekorativní kosmetiky se zaměří na sortiment péče o pleť a pokožku, produkty se SPF i péči o vlasy. Součástí kampaně je výzva dm beauty challenge, ve které budou talentovaní make-up artisté soutěžit v napínavých duelech.
Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad
dm

Druhý život použitých obalových fólií z prodejen dm: Česká firma z nich vyrábí pytle na odpad

Obalové fólie používané při přepravě zboží do prodejen společnosti dm drogerie markt nacházejí nové využití. Česká firma MATEO PACKING s.r.o je vykupuje jako sběrnou surovinu a vyrábí z nich pytle na odpadky. Tuto novinku z recyklovaného materiálu si pak mohou zákazníci koupit v prodejnách dm.
Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád
dm

Společnost dm varuje před podvodnými nabídkami brigád

Na sociálních sítích se objevují podvodné nabídky brigád pro společnost dm drogerie markt. Nejčastěji se jedná o roznos letáků nebo kompletaci obálek. Poznáte je zejména podle požadavků na elektronické zaslání kopie osobních dokladů a následné potvrzení elektronické platby.