České Dráhy··4 min

České dráhy investují desítky milionů korun do moderního zázemí pro strojvedoucí a vlakové čety

České Dráhy

České Dráhy

České dráhy provozují více než 600 bezbariérových vozů a jednotek. V současné době probíhá výroba 110 nových elektrických vlaků RegioPanter, 76 motorových jednotek PESA a 20 expresních souprav ComfortJet, které rozšíří počty bezbariérových souprav národního dopravce. Moderní vozidla jsou vybavena nejen pro pohodlné cestování osob na vozíku, ale díky haptickým prvkům, nápisům v Braillově písmu nebo ovládání dveří prostřednictvím slepeckých vysílaček také pro osoby nevidomé nebo slabozraké. Do roku 2025 se rozšíří nabídka bezbariérového cestování o další stovky spojů Českých drah.

Tisková zpráva

České dráhy letos vloží do vylepšení pracovních podmínek a vyšší bezpečnosti práce především provozních zaměstnanců zhruba 55 milionů Kč. Podstatná část prostředků směřuje do zlepšení pracovního zázemí, nocležen, odpočinkových místností a šaten. Strojvedoucí a vlakové čety tak získávají moderní a příjemné místo pro odpočinek a relaxaci při přestávkách, ale také před začátkem a po konci směny.

„V průzkumech mezi našimi provozními zaměstnanci jsme si ověřili, že kvalitu pracovního zázemí, šaten, odpočinkových místností a nocležen kladou na jedno z nejvyšších míst. Je to přirozené. Práce strojvedoucích a vlakových čet je spojena s neustálým cestováním a trávením času nejen ve vlaku, ale také v místech daleko od domova. Proto se nyní zaměřujeme na zlepšení jejich ‚přechodného domova‘, kterým jsou pro ně odpočinkové místnosti a nocležny v depech a železničních stanicích, a ročně do jejich zvelebení budeme investovat desítky milionů korun,“ říká Blanka Havelková, členka představenstva a náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje.

„Zaměřujeme se jak na velké železniční uzly, tak na menší pracoviště v regionech. Zmínit můžu tři konkrétní příklady. Novou nocležnu na pražském Masarykově nádraží zprovozněnou loni v rámci větší rekonstrukce celého nádraží. Na opačné straně spektra je třeba menší zázemí v Českém lese v Bělé nad Radbuzou, které jsme zprovoznili letos v dubnu pro až 22 strojvedoucích, kteří se tam střídají v rámci směn. A třetím příkladem může být zázemí a nocležna v Klatovech, kde končí rychlíky Berounka a odkud vypravujeme vlaky na trať do Železné Rudy,“ doplnila Blanka Havelková.

Obnova pracoviště a zázemí v Bělé nad Radbuzou souvisí také se získáním desetiletého kontraktu na provoz souboru Jihozápad-Český les, pro který České dráhy zajistily vylepšení motorových jednotek RegioNova.

Stavební pozornost se zaměřila na opravu střechy, kompletní rekonstrukci sociálního zařízení, zřízení nové nocležny, kuchyňky, šatny a nástupní místnosti, ve které mají strojvedoucí veškeré zázemí včetně např. přístupu na firemní intranet. Vše bylo koncipováno tak, aby tam měli strojvedoucí mezi směnami veškerý komfort a mohli si zde odpovídajícím způsobem odpočinout.

„V tomto středisku máme deset strojvedoucích, ovšem provozně do něj zasahují také strojvedoucí ze středisek Tachov, Poběžovice a Klatovy. Celkový počet uživatelů zrekonstruovaných prostor je tedy dvaadvacet. Pro rekonstrukci hovořil i fakt, že Středisko lokomotivních čet Bělá nad Radbuzou je přirozeným centrem železniční sítě v oblasti Českého lesa. Rekonstrukce začala loni a letos v dubnu jsme zázemí předali do užívání. Celkové náklady na jeho rekonstrukci a vybavení přesáhly dva miliony korun,“ uvedl Jaromír Půta, náměstek ředitele Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ Českých drah.

Na západě Čech se během srpna otevře i druhé renovované zázemí v klatovském depu. Nákladem několika milionů korun tam získají zaměstnanci Českých drah moderní a pohodlně vybavenou odpočinkovou místnost, příjemnou nocležnu, nové sprchy, šatny a celé sociální zázemí, kuchyňku a také moderní školící místnost.

zázemí Klatovyzázemí Klatovynocležna Klatovy

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České Dráhy

Novinky v aplikaci a e-shopu Českých drah. Jízdenku si nově můžete uložit do elektronické peněženky a na pár kliknutí vyřídíte i cestovní pojištění

Novinky v aplikaci a e-shopu Českých drah. Jízdenku si nově můžete uložit do elektronické peněženky a na pár kliknutí vyřídíte i cestovní pojištění

České dráhy pokračují v rozvoji služeb v on-line nákupu jízdních dokladů a odbavení. Nově je možné si jízdenku, kterou si pořídí cestující v e-shopu www.cd.cz jednoduše uložit do mobilních aplikací Apple Wallet a Google Wallet a z nich ji předkládat ke kontrole průvodčímu. Další novinkou je možnost si při nákupu mezinárodních jízdních dokladů v e-shopu nebo v mobilní aplikaci Můj vlak na několik kliknutí v rámci doplňkových služeb vyřídit i cestovní pojištění do zahraničí od AXA.
| České Dráhy
Přibude více než 400 bezbariérových spojů, druhá generace bezbariérových vlaků nahrazuje starší vlaky

Přibude více než 400 bezbariérových spojů, druhá generace bezbariérových vlaků nahrazuje starší vlaky

Už 8 z 10 spojů Českých drah je bezbariérových. Nový jízdní řád 2025 nabídne o 439 bezbariérových spojů víc. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejích podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových vlaků nabízí lidem s handicapem více pohodlí a větší mobilitu. Jsou klimatizované a disponují elektrickým napájením pro elektrické vozíky. Mobilita osob na vozíku se podstatně rozšiřuje.
| České Dráhy
Vyjádření Českých drah k Závěrečné zprávě Drážní inspekce o výsledcích šetření mimořádné událost pádu vozu lanové dráhy „Liberec-Horní Hanychov – Ještěd“

Vyjádření Českých drah k Závěrečné zprávě Drážní inspekce o výsledcích šetření mimořádné událost pádu vozu lanové dráhy „Liberec-Horní Hanychov – Ještěd“

České dráhy se musí s kompletním zněním závěrečné zprávy Drážní inspekce o příčinách tragického pádu lanové dráhy Liberec-Horní Hanychov – Ještěd detailně seznámit. Nicméně na základě dosavadních poznatků je možné již nyní konstatovat následující:
| České Dráhy
Deset Lišek na severovýchodě Čech. České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji

Deset Lišek na severovýchodě Čech. České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji

České dráhy pokračují v dodávkách moderních regionálních vlaků pro cestující v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v regionu převzaly už jednu celou desítku motorových jednotek RegioFox. S Liškami, jak se dvoučlánkovým motorovým jednotkám přezdívá, se cestující setkají na tratích Trutnov – Martinice v Krkonoších, Trutnov – Svoboda nad Úpou nebo Trutnov – Kolín.
| České Dráhy
Vzhůru k Baltu! Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

Vzhůru k Baltu! Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků denně. Cestou k pobřeží Baltského moře budou vlaky zastavovat i v Kladsku, Vratislavi, Poznani, Bydhošti nebo Gdaňsku. Jízdenky a rezervace míst pořídíte na osobních pokladnách Českých drah, v e-shopu na www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.
| České Dráhy
Autovlak dostane nový terminál, na půl roku se však musí „odmlčet“

Autovlak dostane nový terminál, na půl roku se však musí „odmlčet“

Autovlak z Prahy do Popradu a Košic přeruší zhruba na půl roku svůj provoz. Jeho pražský terminál se bude stěhovat z hlavního nádraží do provozní jednotky Českých drah Praha jih. Po otevření nového terminálu bude provoz autovlaku obnoven.
| České Dráhy
Lišky přebírají vládu nad lokálními tratěmi. České dráhy jich převzaly už 50

Lišky přebírají vládu nad lokálními tratěmi. České dráhy jich převzaly už 50

Cestující Českých drah od letošního jara poznávají novou šelmu českých kolejí. Moderních motorových jednotek řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, převzaly České dráhy od polského výrobce PESA Bydgoszcz už 50 kusů. Jubilejní 50. jednotkou se stala ta s číslem 847.043 určená pro provoz v Královéhradeckém kraji.
| České Dráhy
V pravidelném provozu zůstává poslední pražský banán

V pravidelném provozu zůstává poslední pražský banán

Každý den se blíží konec provozu legendárních expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných banán. Pražské depo dnes vystavuje naposledy na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. V pondělí už zůstane práce pro poslední stroj. Do dalších dvou plánovaných oběhů budou nasazeny čtyři nové jednotky RegioPanter.
| České Dráhy
Žáci oboru Mechanik opravář kolejových vozidel mají ve vršovickém depu ČD novou dílnu pro praktickou výuku

Žáci oboru Mechanik opravář kolejových vozidel mají ve vršovickém depu ČD novou dílnu pro praktickou výuku

Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa tak žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik opravář kolejových vozidel v září otevřely České dráhy ve spolupráci s Akademií řemesel Praha – Střední školou technickou. Je určen pro žáky, kteří se chtějí specializovat na údržbu a opravy kolejových vozidel a stát se odborníky v železničním sektoru.
| České Dráhy
Začíná předprodej jízdenek na jízdní řád 2025, nabídne nové soupravy a moderní služby ve více vlacích

Začíná předprodej jízdenek na jízdní řád 2025, nabídne nové soupravy a moderní služby ve více vlacích

České dráhy v těchto dnech zahajují předprodej jízdenek a rezervací na spoje v novém jízdním řádu 2025, který začne platit 15. prosince letošního roku. Nabídka vlaků je stabilní. Největší český dopravce vypraví během roční platnosti jízdního řádu zhruba 2,4 milionů spojů, které ujedou přibližně 119 milionů kilometrů. V provozu budou desítky nových jednotek dodaných během roku, které jsou vybaveny moderní technikou a nabízejí např. palubní Wi-Fi síť, bezbariérové cestování nebo klimatizované prostory. Tento komfort nabídnou nově stovky vlaků.
| České Dráhy