Česká pošta··4 min

Česká pošta představila své služby na konferenci ISSS 2024

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Česká pošta v rámci postupující transformace nabízí státní správě a samosprávám nová digitální řešení jejich potřeb. Na probíhající konferenci ISSS 2024, která je největší konferencí o eGovernmentu a digitalizaci ve státní správě a samosprávě ve střední Evropě, představil digitální poštovní služby Martin Vránek, ředitel divize finančních a komerčních služeb České pošty, a Andrea Barešová, manažerka útvaru eGovernment.

„Smyslem České pošty je být jednotným kontaktním místem, tedy partnerem nejen pro klienty, kteří se v online prostředí pohybují, ale i pro ty, kteří stále vyřizují své požadavky offline. Takovým klientům, kteří tvoří minimálně 20 % populace Česká pošta pomůže se zprostředkováním jejich žádostí a formulářů pro státní správu,“ vysvětluje Martin Vránek, ředitel divize finančních a komerčních služeb České pošty a dodává: „Podle agenturních průzkumů i mladí lidé ve věku 18 až 24 let častěji upřednostňují osobní návštěvu (40,5 %) před telefonickou komunikací (34,5 %). A zde vidíme příležitost pro Českou poštu zajistit tuto komunikaci pro státní správu a samosprávu. Pošta si do budoucna klade za úkol kromě zajištění základní poštovní služby být zprostředkovatelem pro agendu veřejné správy, podporou občanů se vstupem do on-line prostředí, ale také poskytovat komerční služby spojené s každodenními potřebami občanů.“

Česká pošta disponuje technologickým řešením a vlastní infrastrukturou služeb pro velkoobjemovou digitalizaci a komplexní správu dokumentů státních i komerčních firem. Vedle ní postupně modernizuje služby, které firmy využívají nejvíce – digitalizuje platební styk poštovních poukázek, nabízí konverzní a hybridní poštu, umožňující elektronizaci velkoobjemového podání listovních zásilek, zpracování a dopravu hotovosti, komerční spisovnu a archiv a certifikační autoritu. Česká pošta se také připravuje na akceptaci edokladů.

V rámci probíhající transformace se chce více otevřít státním institucím i komerčním firmám a nabídnout jim svou infrastrukturu poboček a doručovatelů. „Na všech 2 900 pobočkách lze platit platební kartou, 760 poboček s Czech Pointem, 293 diskrétní zónou, v průběhu 1Q 2025 nová technologie snímání QR kódů, a v neposlení řadě 4000 doručovatelů dokáže dodat zásilku každý den na každou adresu v České republice,“ vypočítává Martin Vránek.

Česká pošta také pomáhá svým klientům se zřízením datových schránek v Informačním systému datových schránek (ISDS). Ten funguje v České republice od 1. července 2009 a od té doby přináší stále rostoucímu počtu uživatelů bezpečnou a pohodlnou komunikaci, ušetřené peníze a čas. „Za dobu jeho fungování bylo zřízeno přes 4,3 mil. datových schránek jak pro právnické, tak pro fyzické osoby, z toho aktivních je 3,7 mil. Meziročně počet datových zpráv neustále roste, v loňském roce Česká pošta evidovala nárůst o 11 %, a celkem již systémem prošlo téměř 1,23 miliardy zpráv,“ popisuje Andrea Barešová, manažerka útvaru eGOV.

Účastníkům konference byly v rámci příspěvků představeny i další podrobnosti týkající se ISDS, jako například možnosti uchovávání datových zpráv, včetně datového trezoru, zřizování nových datových schránek a připravované novinky. Kromě ISDS byla pozornost věnována i dalším zavedeným službám, jako jsou Czech POINT, Konverzní pošta a certifikační autorita PostSignum.

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Česká pošta odměňuje své zaměstnance podle pravidel

Česká pošta odměňuje své zaměstnance podle pravidel

Česká pošta dosáhla prvního pravomocného vítězství ve sporu týkajícím se údajného nerovného odměňování. Rozsudkem Obvodního soudu pro Prahu 1 ze dne 14. listopadu 2024 bylo rozhodnuto, že ve vztahu k zaměstnankyni L.H. státní podnik neporušil právo na spravedlivé odměňování. Jedná se o první pravomocné rozhodnutí proti organizaci Rovná mzda, která se snaží uplatnit nároky skupiny zaměstnanců.
| Česká pošta
Česká pošta přepravila v roce 2024 celkem 158,5 milionu zásilek

Česká pošta přepravila v roce 2024 celkem 158,5 milionu zásilek

Balíkovna zaznamenala rekord v poštu podaných balíků v pondělí 16. prosince, kdy do přepravy převzala 430 tisíc balíků. Celkově v prosinci bylo do její sítě předáno 5,2 milionu balíků, což odpovídá podání za prosinec 2023. Za celý loňský rok Česká pošta přepravila 52,1 milionů balíků, v roce 2023 to bylo 56,5 milionu balíkových zásilek.
| Česká pošta
Prodej budovy v Jindřišské vstupuje do další fáze

Prodej budovy v Jindřišské vstupuje do další fáze

Česká pošta vysoutěžila realitního partnera, který jí pomůže s prodejem budovy na rohu pražských ulic Jindřišská a Politických vězňů. Ve veřejné soutěži byla vybrána společnost Knight Frank.
| Česká pošta
Česká pošta úspěšně pokračuje ve své transformaci

Česká pošta úspěšně pokračuje ve své transformaci

Česká pošta pokračuje v oddělení komerčních služeb od těch veřejného zájmu. V návaznosti na tento krok může racionalizovat své procesy jak v samotné České poště, tak v Balíkovně. S optimalizací postupů souvisí i zefektivnění práce v obou společnostech. Díky těmto změnám nebude pro obě budoucí společnosti potřeba současná rozsáhlá zaměstnanecká síť.
| Česká pošta
Česká pošta se s ČSSZ dohodla na férové odměně za vyplácení důchodů

Česká pošta se s ČSSZ dohodla na férové odměně za vyplácení důchodů

Výplaty důchodů, které vyplácí Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) v hotovosti prostřednictvím služeb České pošty, budou od 1. 2. 2025 navýšeny z 35 Kč na 78 Kč. Zvýšení ceny je výsledkem dohadovacího řízení mezi Ministerstvem práce a sociálních věcí a Ministerstvem vnitra.
| Česká pošta
Provozní doba poboček o nadcházejících svátcích

Provozní doba poboček o nadcházejících svátcích

Česká pošta informuje o hodinách pro veřejnost na poštách a poštách Partner o nadcházejících vánočních svátcích, Silvestru 2024 a Novém roku.
| Česká pošta
S výběrem strategického partnera Balíkovny pomůže České poště společnost Roklen

S výběrem strategického partnera Balíkovny pomůže České poště společnost Roklen

Česká pošta pokračuje ve své transformaci, jejímž cílem je oddělit komerční služby od těch veřejného zájmu. Balíkovna, která zajišťuje logistické a balíkové služby, jako součást České pošty nemůže dále rozvíjet svůj potenciál v mantinelech státního podniku. Management České pošty plánuje pro tuto komerční část firmy najít strategického partnera, který bude moci Balíkovně vytvořit prostor pro další růst.
| Česká pošta
Úložní doba balíku na poště je stále sedm dnů

Úložní doba balíku na poště je stále sedm dnů

Česká pošta v současné době přebírá do své přepravy téměř 400 tisíc balíků denně. Pokud si zásilku klient nechá doručit na poštu, má sedm dnů na její vyzvednutí.
| Česká pošta
COOP a Česká pošta testují rozvoz potravin v menších obcích

COOP a Česká pošta testují rozvoz potravin v menších obcích

Skupina COOP provozující největší síť prodejen s potravinami testuje od 4.12. v mikroregionu Hlinecko spolupráci s Českou poštou na rozvozu potravin. V rámci zkušebního provozu bude rozvoz nabízen v 25 obcích. Za dovoz potravin si zákazníci zaplatí 77 Kč.
| Česká pošta
Změny ve vedení Balíkovny. Ředitel Lukáš Rampas rezignoval na svoji funkci

Změny ve vedení Balíkovny. Ředitel Lukáš Rampas rezignoval na svoji funkci

Ředitel divize Balíkovna, která je logistickou součástí České pošty, rezignoval 4. prosince na svoji funkci. Vedením Balíkovny byl dočasně pověřen ředitel divize finančních a korporátních služeb České pošty Martin Vránek.
| Česká pošta