České dráhy··3 min

Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Celkem čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v neděli 15. prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.

Do pravidelného provozu vyrazily bateriové vlaky v neděli. Za tu dobu už čtveřice vlaků najezdila zhruba 10 tisíc kilometrů. To je pro představu stejná vzdálenost, jako z Ostravy vzdušnou čarou až do amerického Los Angeles.

Bateriový vlak ve Veřovicích

Cestující vozí moderní vlaky na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Trať je elektrizovaná pouze v části trasy, takže cestující dříve museli na této lince přesedat z elektrického do dieselového vlaku. To je díky RegioPanterům osazeným bateriemi minulostí. Tam, kde nad kolejemi není trolejové vedení, využívá vlak bateriový pohon. „Na kolejích Moravskoslezského kraje píšeme dějiny. Diesel je tu historie, vy teď máte baterie. Bateriové vlaky jsou pohodlné, nabízí přímé spojení a navíc jsou ekologické. Věřím, že cestující jsou spokojeni,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

„Modernizace a ekologizace dopravy je jednou z priorit Moravskoslezského kraje. Jsem rád, že jsme prvním krajem, kde si lidé mohou užívat cestování takto moderními jednotkami,” uvádí hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica. Už za dva roky doplní čtveřici aku-elektrických vlaků na severu Moravy dalších 15 bateriových jednotek. Letos České dráhy podepsaly smlouvu na jejich výrobu s výrobcem Škoda Group. Hodnota kontraktu je 3,5 miliardy korun, z toho zhruba čtvrtina připadá na údržbu a náhradní díly.

Elektrické jednotky umožní zavedení přímých vlaků bez přestupu z krajské metropole Ostravy do nejrůznějších míst kraje, kam nevedou elektrizované tratě, jako jsou např. Krnov, Nový Jičín nebo Budišov nad Budišovkou. Na elektrizovaných tratích budou napájeny přímo z trakčního vedení a budou na nich dobíjeny také trakční baterie. Jejich dobíjení bude možné také při rekuperaci na neelektrizovaných tratích např. při jízdě po spádu nebo při brzdění do stanic a zastávek.

Tratě, které budou obsluhované duálními jednotkami

  • Ostrava – Opava – Krnov;
  • Ostrava – Suchdol nad Odrou – Nový Jičín (hlavně pracovní dny);
  • Ostrava – Budišov nad Budišovkou (víkendy);
  • Ostrava – Český Těšín – Frýdek-Místek a zpět, po rekonstrukci tratě 323 okružní linka Ostrava – Český Těšín – Frýdek-Místek – Ostrava.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

České dráhy převzaly všechny elektrické RegioPantery druhé generace. Na řadě jsou bateriové vlaky

České dráhy převzaly všechny elektrické RegioPantery druhé generace. Na řadě jsou bateriové vlaky

České dráhy mají ve své regionální vlakové flotile již všechny RegioPantery nejnovější generace! Dopravce od výrobce Škoda Group před Vánocemi převzal poslední čistě elektrický RegioPanter, čímž byly úspěšně dovršeny kontrakty na dodání celkem 110 těchto dvouvozových a třívozových jednotek tuzemské výroby. K již dodaným vlakům se v dalších letech přidají zbrusu nové bateriové jednotky stejného jména, na které se mohou těšit cestující v Moravskoslezském kraji.
| České dráhy
Silvestrovské oslavy tradičně omezí dopravu, na Nový rok jsou připraveny posily

Silvestrovské oslavy tradičně omezí dopravu, na Nový rok jsou připraveny posily

Oslava příchodu nového roku znamená tradiční menší zájem o cestování. Provoz na železnici se proto utlumí už ve večerních hodinách. Sváteční klid na železnici se však během Nového roku rychle změní a odpoledne se již očekává ve vlacích rušno. České dráhy jsou připraveny posílit vlaky na nejvíce vytížených dálkových linkách a doporučují zákazníkům rezervaci míst. Předpokládanou obsazenost vlaků ukáže při on-line nákupu na webu nebo v mobilní aplikaci Můj vlak semafor.
| České dráhy
České dráhy znovu vypraví zvláštní noční vlaky pro poutníky na Svatý Hostýn

České dráhy znovu vypraví zvláštní noční vlaky pro poutníky na Svatý Hostýn

Také v letošním roce vypraví České dráhy zvláštní noční vlaky pro poutníky na Novoroční bohoslužbu na Svatém Hostýně. Zvláštností těchto vlaků je, že jedou pouze jedinkrát za celý rok.
| České dráhy
Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Silvestrovské jízdy s Bardotkou na střechu české železnice

Nemáte ještě plány na poslední den letošního roku? Pojeďte si užít Silvestra na střechu české železnice – na Kubovu Huť. V úterý 31. prosince se můžete svézt s dobrou náladou na tuto nejvýše položenou železniční stanici u nás Silvestrovskými expresy. České dráhy poslední den letošního roku vypraví tři páry speciálních historických vlaků mezi Vimperkem a Kubovou Hutí. Z Kubovy Hutě se pak můžete vydat i na tradiční silvestrovský pochod na Boubín.
| České dráhy
Na ohňostroj v Protivíně vypraví České dráhy posilový vlak

Na ohňostroj v Protivíně vypraví České dráhy posilový vlak

První lednový den nového roku bude v Protivíně na Písecku tradičně patřit jednomu z největších novoročních ohňostrojů v České republice. Návštěvníci se mohou těšit i na bohatý kulturní program. Nejlépe se na místo dostanou ti, kteří nechají auto doma a vyrazí vlakem. Z důvodu očekávaného zvýšeného zájmu cestujících České dráhy kromě pravidelných spojů z Českých Budějovic, Strakonic nebo Písku vypraví z jihočeské metropole do Protivína i posilový vlak.
| České dráhy
Provoz vlaků Českých drah o vánočních svátcích

Provoz vlaků Českých drah o vánočních svátcích

Také o letošních Vánocích budou jezdit vlaky Českých drah podle svátečních jízdních řádů. Dopravce žádá cestující, aby věnovali zvýšenou pozornost informacím o omezení provozu vlaků v tomto období.
| České dráhy
Za 20 let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Za 20 let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Byl 23. prosinec 2004 krátce po 10. hodině a na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Čekaly příjezd expresní jednotky Pendolino z depa na Spořilově. Za pár desítek minut měla vyrazit na svou první cestu s cestujícími z Prahy do Děčína. Od té doby už Pendolina přepravila zhruba 20 milionů cestujících. Stále drží český železniční rychlostní rekord 237 km/h, jsou nejrychlejším a nejpohodlnějším spojením Prahy a ostravské aglomerace a v roce 2025 se mohou stát prvními pravidelnými vlaky, které u nás svezou cestující rychlostí 200 km/h.
| České dráhy
Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

Bateriové vlaky v Moravskoslezském kraji mají na kontě už deset tisíc kilometrů

Celkem čtyři elektrické jednotky RegioPanter doplněné o baterie začaly jezdit v Moravskoslezském kraji v neděli 15. prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu. Každý den vlaky, které kombinují elektrický a bateriový pohon, najedou v regionu téměř dva tisíce kilometrů.
| České dráhy
V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

V apce Můj vlak si nově můžete koupit i jízdenky integrovaného dopravního systému Ústeckého kraje

České dráhy ve spolupráci s Ústeckým krajem zavádějí další funkci do populární mobilní aplikace Českých drah Můj vlak. V nové verzi aplikace je možné si od 18. prosince 2024 zakoupit vybrané jízdenky integrovaného dopravního systému Doprava Ústeckého kraje (DÚK). Pro vyhledaná spojení jsou nově nabízeny i všechny autobusové spoje včetně MHD zahrnutých do systému DÚK. Snadno si tak koupíte jízdenku pro cestu autobusem a návazným vlakem, nejen po Ústeckém kraji, ale třeba i na druhý konec ČR.
| České dráhy
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

Správa železnic a ČD - Telematika dnes podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD - Telematika, čímž se završilo čtyřleté jednání mezi oběma subjekty. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která má za cíl zefektivnit správu a údržbu telekomunikační infrastruktury klíčové pro provoz železniční dopravy v České republice. Celková částka, kterou Správa železnic zaplatí za převáděnou část závodu, činí 280,1 milionu korun.
| České dráhy