Jednička české e-commerce a leader v prodeji elektroniky Alza.cz oznamuje důležitou změnu pro zákazníky i dodavatele. Od 26. července 2023 mění Alza marketplace název na Alza Trade. Cílem této změny je lépe vystihnout specifika této služby, která zahrnují výběr zboží od více než tisíce dodavatelů, jednoduchost objednání, rychlost doručení a 100% garanci vrácení peněz.
Alza Trade je unikátní formou online prodeje, která se zásadně liší od běžných marketplace platforem neboli tzv. online tržišť. Na rozdíl od marketplace na Alza Trade zboží neprodávají zákazníkovi jednotliví prodejci, ale přímo společnost Alza. Zákazníci tak uzavírají smlouvu přímo s Alzou. Ta je tak zodpovědná za kompletní prodejní a poprodejní proces a nese odpovědnost za dodání zboží a poskytování všech služeb. Ve vztahu k Alze jsou pak jednotliví prodejci v postavení dodavatelů.
„Standardně je provozovatelem marketplace jedna firma, ale zboží prodávají jednotliví prodejci, kteří na této platformě působí, vystavují faktury a zákazníci pak reklamace řeší s jednotlivými prodejci (třeba i v jiném jazyce). V rámci Alza Trade zboží prodává přímo Alza, přebírá odpovědnost za doručení zboží a poskytuje poprodejní služby, jako jsou například zmíněné reklamace,” vysvětluje Jan Pípal, ředitel Alza Trade Alza.cz.
Alza Trade je tedy obchodní označení služby, kdy dodavatel dodává zboží Alze a následně při internetové objednávce zákazník uzavírá smlouvu se společností Alza, nikoliv s dodavatelem.
„Možnost vybírat si zboží od více než tisíce dodavatelů je pro nás důležitou součástí růstového byznysu. Jen za loňský rok vyrostl tento segment o 56 % a poprvé přesáhl obrat jedné miliardy korun. A noví dodavatelé neustále přibývají. Klademe důraz na kvalitu dodavatelů a poskytujeme našim zákazníkům široké portfolio kvalitních produktů se spolehlivou službou,” dodává Pípal.
Alza Trade nabízí zákazníkům výhody jednoduchého nákupu přímo od Alzy s garancí jistoty a kvality.
Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz, zdůraznil cíl této změny: „Naše priorita je zajistit, aby zákaznická zkušenost při nákupech od více než tisíce dodavatelů, kteří s námi spolupracují, byla stejná jako při klasickém nákupu zboží přímo od Alzy, kdy Alza chce všem svým zákazníkům přinášet jen ty nejlepší služby.”
Alza tak garantuje jednoduché storno objednávek a vyřízení reklamací. Proces reklamace může zákazník sledovat v reálném čase prostřednictvím uživatelského účtu na webových stránkách Alza.cz nebo v mobilní aplikaci. Vrácení a reklamaci zboží je také možné provést prostřednictvím AlzaBoxů, které jsou k dispozici na více než 1400 místech České republiky. A to není všechno.
„Alza Trade také garantuje všem zákazníkům záruku na zakoupené produkty po dobu 24 měsíců, což je standardní délka záruky pro spotřebitele v České republice. Tuto záruku Alza poskytuje také firmám, přestože ty ze zákona nemají záruku žádnou,” říká Bena a vysvětluje: „Je důležité si uvědomit, že při nákupu na marketplace, kde často prodávají zahraniční prodejci, nemusí být mnohdy dodrženy stejné standardy jako při nákupu od Alzy. Například české dozorové orgány, jako je Česká obchodní inspekce, jednání zahraničních prodejců na marketplace nemohou pokutovat. Proto by zákazníci měli být opatrní a pečlivě si vybírat, od koho nakupují, ať už z důvodu podmínek záruky nebo jednoduchosti případné reklamace.”
Alza se rozhodla provést tuto změnu názvu s cílem zdůraznit svůj specifický přístup k prodeji zboží od jejích dodavatelů a zlepšit zákaznickou zkušenost.
Zdroj: www.alza.cz