dm··4 min

Alternativní menstruační pomůcky vyzkoušela skoro polovina mladých Češek. Nejčastěji sáhnou po kalíšku, hlavním důvodem je přitom ekologie

dm

dm

Společnost dm drogerie markt s.r.o. je jedničkou na českém drogistickém trhu. Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm Rakousko byla otevřena v roce 1976 v Linci. V České republice se první dm objevila roku 1993 v Českých Budějovicích. Dnes má dm Česká republika 246 prodejen po celé zemi a její centrála sídlí v Českých Budějovicích. Jednatelkami dm drogerie markt s.r.o. jsou paní Martina Horká a paní Markéta Kajabová.

Tisková zpráva

Ženské dny s ohledem na přírodu

Osobní zkušenost s používáním alternativních menstruačních pomůcek má v Česku 45 procent mladých žen. Dvě třetiny z nich uvedly, že preferují kalíšek, zatímco menstruační kalhotky vyhovují necelé polovině. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti dm drogerie markt. Hlavní motivací k užívání alternativních metod během menstruace je ekologie a pohodlí. Lze pozorovat, že zájem o tyto alternativy převažuje u mladších respondentek.

Alternativní menstruační potřeby se oblibě těší zejména u mladší věkové kategorie. Zatímco mezi ženami do 23 let má s těmito produkty zkušenost 54 procent respondentek, v kategorii nad 30 let se jedná pouze o 37 procent. „Toto zjištění jde ruku v ruce s tím, že mladší generace, takzvaná generace Z, přemýšlí nad ekologií, ochranou planety a udržitelností více než kterákoliv předtím,“ komentuje Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt. Právě ta považuje udržitelnost a ohled na přírodu za součást své filozofie, a proto její zákaznice naleznou v nabídce sortimentu menstruační kalhotky, kalíšky i látkové vložky.

Ekologie je přitom zásadním faktorem pro volbu opakovaně použitelných menstruačních produktů u dvou třetin všech dotázaných žen. Šetrnost k životnímu prostředí je u užívaných produktů nadprůměrně důležitá pro ženy s vysokoškolským vzděláním. Celkem 6 z 10 respondentek uvedlo jako důvod volby alternativních potřeb také pohodlí. Vliv na zdraví pak hraje roli pro třetinu z nich. Opakovaně použitelné menstruační pomůcky jsou navíc výhodné i finančně, čehož si na nich cení 41procent žen.

Alternativní pomůcky na ochranu během menstruace nakupují Češky nejvíce na internetu. „To kupodivu tolik nesouvisí s věkem, ve všech věkových kategoriích oslovených žen se pro tento způsob nákupu vyslovilo shodně na 70 procent respondentek. Hned poté následují kamenné drogerie, které jsou ale příznačné právě pro nejmladší respondentky. S vyšším věkem pak roste preference lékáren,“ přibližuje výsledky průzkumu Peroutka.

Alternativní metody Češky nejraději kombinují s klasikou

Z šetření, které pro dm drogerii připravila agentura STEM/MARK, dále vyplynulo, že pouze pětina žen, která má zkušenost s alternativními menstruačními potřebami, uplatňuje výhradně tento způsob ochrany. Zbytek preferuje jejich užívání v kombinaci s konvenčními produkty, nejčastěji s jednorázovými vložkami (37 %), tampony (16 %) či obojím (29 %). Alternativním pomůckám v oblibě vévodí kalíšek, který preferují dvě třetiny žen, následují kalhotky (45 %) a látkové vložky (25 %). Menstruační houbu používají pouhá tři procenta uživatelek.

Žen, kterým nevyhovují, je minimum

V rámci oslovených žen, které dosud nemají s používáním alternativních menstruačních potřeb zkušenosti, necelé dvě třetiny nevylučují jejich vyzkoušení v budoucnu. Potenciální nové uživatelky těchto pomůcek lze najít častěji mezi nejmladšími respondentkami do 23 let. Využívání opakovaně použitelných pomůcek v budoucnu nepopírá 79 procent z nich, kdežto u žen nad 30 let se kladně vyjádřilo 57 procent respondentek. Třicet procent žen zkušenost s těmito produkty neláká. Pouhé jediné procento dotázaných uvedlo, že již alternativní ochranu sice při menstruaci vyzkoušelo, nadále ji ale používat nehodlá.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 501 žen ve věku od 18 do 35 let.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od dm

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| dm
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| dm
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

S ohledem na aktuální povodně a jejich devastující dopad na postižené lokality se společnost dm rozhodla opět aktivně podpořit ty, kteří to nejvíce potřebují. V souladu s filozofií příkladného působení, pomoci a solidarity proto připravuje materiální a finanční pomoc v celkové výši 3,4 milionu Kč.
| dm
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm opět rozšiřuje sortiment. Na trh uvádí dvě nové privátní značky z oblasti péče o matku a dítě a péče o pleť. Celkem devatenáct nových produktů vzniklo ve spolupráci s odbornicemi a rozšířilo portfolio stávajících 30 dm značek, které se vyznačují vysokou kvalitou za výhodnou cenu.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm opět investuje do cen a nabízí zákazníkům ještě výhodnější nákupy než dosud. V těchto dnech spouští další vlnu zlevnění a od 29. srpna 2024 postupně sníží ceny u více než 1 600 produktů v prodejnách dm i online shopu dm.cz.
| dm
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.
| dm
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| dm
Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Kampaň na podporu zdraví žen: dm představuje mezinárodní průzkum o menstruaci

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, startuje nová kampaň dm na podporu ženského zdraví. Společnost dm si k této příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý mezinárodní průzkum o ženském zdraví a menstruaci, který ukázal, že pro spoustu žen je obtížné o těchto tématech mluvit, přičemž naprosté většině z nich menstruace přináší stres, bolest a další nepříjemné pocity. Pro třetinu oslovených žen je navíc finanční zátěží. V následujícím období se proto dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její projevy nálepky tabuizovaného tématu.
| dm