Vodafone··5 min

{ajťačky}: Magdaléna Náhliková

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Magda si původně šla testing do Vodafonu jen vyzkoušet. Ale našla se v něm. Obor IT je podle ní tak široký, že v něm dokáže najít uplatnění skoro každý, ženy nevyjímaje. Stačí se nebát a prostě to zkusit.

Magdi, jak a kdy jsi začala pracovat ve Vodafonu?

Jsem tu už 8 let a začínala jsem na prodejně. Po dvou letech jsem chtěla odejít, protože už mě to moc nebavilo. Pak jsem našla inzerát, že hledají někoho na výpomoc na testing. Tak jsem tam na dva měsíce šla a nabídli mi, abych tam zůstala. Další dva roky jsem pracovala jako testerka a pak jsem přešla na pozici Test leada, kterou dělám už čtyři roky.

A co vlastně dělá tester?

Například když se připravuje nový tarif, tak my v našem testovacím prostředí ověříme, že je všechno správně aktivované, že se tarif správně účtuje a že zákazníkům i lidem na frontline správně funguje. Pak ho teprve vypustíme ven, tzv. „do produkce“.

Měla jsi blízko k takové práci, studovala jsi třeba technický obor?

Nestudovala jsem to vůbec, dělala jsem ekonomku, finance a daně. Všechno jsem se naučila v praxi. Absolvovala jsem nějaké firemní kurzy, ale když je člověk šikovný a má zdravý selský rozum, tak se to všechno sám naučí. Osobně jsem si myslela, že jsem technický antitalent a nikdy by mě nenapadlo jít do Technology. Byla to náhoda, tenkrát jsem si řekla,, že na dva měsíce vyzkouším něco nového a pak případně odejdu. A vlastně jsem se v testingu našla. Baví mě, že se pořád učím něco nového.

Takže testování může zkusit víceméně kdokoli?

Když vezmu třeba uživatelské testování, tak to dělají lidé z prodejen nebo z call center. Nikdy předtím netestovali, ale dobře znají systém. A my už je pak všechno naučíme. Potřebují vytrvalost a odolnost proti stresu. A taky zápal, už se stalo, že jsme se s jedním člověkem museli rozloučit, protože to fakt nešlo. Ale uchytil se pak někde jinde v rámci IT. Pořád říkám, že IT nabízí tak širokou škálu práce, že i když ti třeba nevyjde jedna pozice nebo se v ní nenajdeš, neznamená to, že v jiné nebudeš vynikat.

Co myslíš, že by pomohlo, aby v IT bylo více žen?

Napadá mě třeba nabídnout kurzy kódování nejen dívkám, ale i starším ženám nebo matkám. To ve Vodafonu neděláme a přijde mi to škoda. Sama jsem se nedávno zúčastnila celodenního kurzu kódování, protože jsem se chtěla naučit, jak udělat webovou stránku. A tam byly ženy v mém věku a mě napadlo, jak by bylo fajn mít třeba několikadenní školení pro ženy, podobně jako u Code Like A Girl. Aby si to vyzkoušely a viděly. Lidi obecně často váhají a rozmýšlejí, nejlepší je, to prostě zažít.

Co bys vzkázala ženám, které uvažují o práci v IT, ale zatím ji nezkusily?

Aby se nebály a věřily si. Je přirozené se něčeho bát. Ale je lepší to vyzkoušet, i kdyby to nemělo dopadnout, než nad tím stále váhat. IT má tak širokou škálu pozic, že i když jedna není ideální, je tu spousta dalších. Když nechceš psát kód nebo jít do systémů, je tu skvělá pozice release koordinátora, který dělá plány na testování na několik měsíců dopředu. Anebo můžeš dělat demand manažera analytika, což je vlastně člověk, který ti píše zadání. A máš různé typy těch zadání, takže můžeš začít na těch menších a propracovat se k větším projektům.

V IT je chronický nedostatek lidí, takže šance asi je, i když zkušenosti chybí.

Samozřejmě záleží na pozici a taky na manažerovi, jestli tam chce takového člověka a jestli mu chce dát šanci. Protože je jasné, že se mu bude muset ze začátku víc věnovat. Ale jak řekl náš generální ředitel Petr Dvořák, kterého jsme měli jako hosta na jednom setkání, nemáme se toho bát. Tenkrát se tam řešilo, že muž se přihlásí na pozici, u které splňuje jeden požadavek a žena se nepřihlásí, ani když těch požadavků splňuje několik. Jednoduše si myslí, že na tu pozici nebude stačit. Petr říkal, abychom to stále zkoušely. A hlavně, když nás někdo doporučí na nějakou pozici, i když jsme o ní neuvažovaly, tak to máme brát tak, že ten člověk nám věří a počítá s tím, že se to všechno doučíme. Prostě do toho jít.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Až o 50 procent více dat za stejnou cenu, a to s každým druhým a dalším internetovým balíčkem, mohou nově získat majitelé předplacené karty SAZKAmobil. Například balíček s objemem dat 15 GB tak lze získat za cenu balíčku s 10 GB. Kredit pro SIM karty SAZKAmobil je možné dobít osobně na více než 7 500 terminálech nebo online.
| Vodafone
Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

V úterý 1. října slavíme Mezinárodní den seniorů. Nadace Vodafone se dlouhodobě věnuje jejich vzdělávání v digitálním světě. Program Digitální odysea
| Vodafone
3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

Dlouhodobou prioritou Vodafonu je budovat a také neustále vylepšovat síť pevného internetu. Naším cílem je zajistit dostupné připojení k síti opravdu pro každého. Být online je totiž důležitou součástí našeho každodenního života.
| Vodafone
Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

V krizových chvílích je důležité, aby lidé mohli zůstat ve spojení. Vodafone umožní lidem nepřetržitě sledovat povodňovou situaci a zůstat v kontaktu s blízkými. Ke všem měsíčním tarifům, které zatím nemají neomezená data, přidá zdarma neomezený datový balíček. Uživatelům s předplacenou kartou nabídne 1 GB dat.
| Vodafone
Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Vodafone výrazně vylepšil mobilní pokrytí největšího fotbalového stadionu v České republice. Fortuna Arena v pražských Vršovicích, kde hraje domácí zápasy tým SK Slavia Praha, má kapacitu 19 370 sedících diváků. Ať už diváci dorazí na stadion do Edenu na fotbal nebo třeba na koncert, mohou se nově těšit na jednu z nejrychlejších mobilních sítí v zemi. Umožní stahování dat rychlostí až 2 Gb/s.
| Vodafone
Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Cesta k úspěchu je v dnešní době lemována digitálními nástroji. Ve Vodafonu podporujeme díky řešením na míru nejen malé, střední i velké podniky, ale také obce a města. A také poskytujeme pravidelné poradenství prostřednictvím V-Hubu. Mrkněte s námi na detaily a přidejte se k nám.
| Vodafone
Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Jsme přesvědčeni, že nejlepší věci vznikají, když je společně mohou vytvářet lidé s různými pohledy na věc. Proto podporujeme rozmanitost a inkluzi v celém našem hodnotovém řetězci. Proto spoluvytváříme prostředí, kde se lidé mohou rozvíjet s ohledem na svůj osobní potenciál a kde existuje vzájemný respekt. Jak to děláme?
| Vodafone