Vodafone··4 min

{ajťačky}: Andrea Amrichová

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Počítače a vše kolem nich ji zajímaly už od základní školy. S pár spolužáky z volitelného předmětu Práce s počítačem pak pokračovala na střední školu na obor Mechanik počítačových sítí. Ani trochu si nemyslí, že je to odvětví jen pro kluky a o IT říká, že je to sexy obor, bez kterého už moderní společnost nemůže fungovat.

Ve Vodafonu pracuješ na pozici Helpdesk Specialist a velmi úzce taky spolupracuješ s týmem IT Desku. Co všechno máš na starost?

Pracuji jako první level podpory pro zaměstance Vodafonu, kteří mají IT problém. Může se týkat hardwaru nebo softwaru, může to být problém s přístupem do aplikací, s uživatelským účtem apod. Někdy se ozvou lidé, kteří potřebují přeinstalovat něco na počítači, jindy zas z prodejny, že jim nefunguje nějaký systém. Je to hodně všestranná práce, potřebuješ mít hodně znalostí a rozhodně tam není čas se nudit. Má role spočívá v tom, že co nejrychleji pomůžu uživatelům a výsledkem je, že je ten uživatel, tedy kolega nebo kolegyně spokojený.

Všechno řešíš sama?



Něco vyřeším sama a specializované dotazy předávám dalším týmům. Míří to na PC Tech, Desktop administrátory, Citrixáře, NT support, SecIT, Cybersecurity a další lokální operační týmy nebo na specializované globální týmy.

Studovala jsi obor Mechanička počítačových sítí, šla jsi hned pracovat do IT?

Hned ne, ale technologie mi zůstaly pod kůží, takže jsem si asi před třemi lety ujasnila, že je to práce, kterou chci dělat. Pozici ve Vodafonu jsem našla vlastně náhodou a jsem moc ráda, že jsme si s Jirkou Oktábcem, který mě přijímal, sedli.

Ty jsi do Vodafonu nastoupila těsně před covidem, jak jste fungovali během doby, kdy většina lidí pracovala z domova?

Spoustu věcí můžeš udělat vzdáleně, takže to šlo. Ale hardware se samozřejmě na dálku řeší těžko, takže za námi lidé chodili fyzicky. To je na téhle práci vlastně skvělé, za mnou vždycky mí "zákazníci" přijdou a já jím ráda pomáhám. S kolegy držíme pohotovost, protože problémy se samozřejmě řeší v režimu 24/7.

Co tě na téhle práci nejvíc baví?

IT je obor, kterému

patří přítomnost, ale hlavně budoucnost. Nabízí spoustu různých variant uplatnění a neustále se vyvíjí. Je to sexy obor a je fajn být u něčeho, co je sexy. A taky je prima, že své znalosti můžu využít doma, když se rozbije počítač mně, přítelkyni, širší

rodině nebo známým.

Co je pro práci v IT podle tebe nejdůležitější? Co člověk musí mít v sobě?

N

eobejde

š se tu bez

chuti učit se nové věci. A

taky si

musíš pořád udržovat přehled o vývoji v

oboru

, ten letí raketovým tempem

.

Hodně pracujeme s nastavením priorit,

protože prostě

nejde vyřešit všechno najednou. A důležitá je i kontrola, hlídat si, v jaké fázi jsou jednotlivé případy, co se

řeší

, případně tomu pomoci.

A pokud tohle v sobě máš, tak přece vůbec nezáleží na tom, jestli jsi kluk nebo holka. Byla by velká škoda přijít o možnost dělat práci, která tě baví a má budoucnost, jen kvůli tomu, že někdo někdy řekl, že je to obor pro kluky.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Až o 50 procent více dat za stejnou cenu, a to s každým druhým a dalším internetovým balíčkem, mohou nově získat majitelé předplacené karty SAZKAmobil. Například balíček s objemem dat 15 GB tak lze získat za cenu balíčku s 10 GB. Kredit pro SIM karty SAZKAmobil je možné dobít osobně na více než 7 500 terminálech nebo online.
| Vodafone
Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

Program Digitální odysea pomáhá zdarma seniorům vyznat se v online světě. V Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí

V úterý 1. října slavíme Mezinárodní den seniorů. Nadace Vodafone se dlouhodobě věnuje jejich vzdělávání v digitálním světě. Program Digitální odysea
| Vodafone
3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

3 miliardy do rozvoje sítě pevného internetu

Dlouhodobou prioritou Vodafonu je budovat a také neustále vylepšovat síť pevného internetu. Naším cílem je zajistit dostupné připojení k síti opravdu pro každého. Být online je totiž důležitou součástí našeho každodenního života.
| Vodafone
Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

Vodafone pomáhá při povodních. Zdarma poskytne neomezená data

V krizových chvílích je důležité, aby lidé mohli zůstat ve spojení. Vodafone umožní lidem nepřetržitě sledovat povodňovou situaci a zůstat v kontaktu s blízkými. Ke všem měsíčním tarifům, které zatím nemají neomezená data, přidá zdarma neomezený datový balíček. Uživatelům s předplacenou kartou nabídne 1 GB dat.
| Vodafone
Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Největší fotbalový stadion v Česku má nové a rychlé mobilní pokrytí

Vodafone výrazně vylepšil mobilní pokrytí největšího fotbalového stadionu v České republice. Fortuna Arena v pražských Vršovicích, kde hraje domácí zápasy tým SK Slavia Praha, má kapacitu 19 370 sedících diváků. Ať už diváci dorazí na stadion do Edenu na fotbal nebo třeba na koncert, mohou se nově těšit na jednu z nejrychlejších mobilních sítí v zemi. Umožní stahování dat rychlostí až 2 Gb/s.
| Vodafone
Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Podporujeme firmy i veřejnou správu v digitalizaci

Cesta k úspěchu je v dnešní době lemována digitálními nástroji. Ve Vodafonu podporujeme díky řešením na míru nejen malé, střední i velké podniky, ale také obce a města. A také poskytujeme pravidelné poradenství prostřednictvím V-Hubu. Mrkněte s námi na detaily a přidejte se k nám.
| Vodafone
Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Podporujeme komunity a pomáháme se vzděláváním v oblasti digitalizace

Jsme přesvědčeni, že nejlepší věci vznikají, když je společně mohou vytvářet lidé s různými pohledy na věc. Proto podporujeme rozmanitost a inkluzi v celém našem hodnotovém řetězci. Proto spoluvytváříme prostředí, kde se lidé mohou rozvíjet s ohledem na svůj osobní potenciál a kde existuje vzájemný respekt. Jak to děláme?
| Vodafone
Vodafone s ČEZ posilují bezpečnost Jaderné elektrárny Temelín. Ta jako první v Evropě využívá mobilní privátní oddělenou 5G síť

Vodafone s ČEZ posilují bezpečnost Jaderné elektrárny Temelín. Ta jako první v Evropě využívá mobilní privátní oddělenou 5G síť

Parametry, které přináší nejmodernější mobilní síť 5G, je nyní možné využít k vytvoření velmi výkonné, zcela izolované a bezpečné bezdrátové sítě. Právě takovou 5G standalone síť Vodafone nově spustil v pilotním provozu pro společnost ČEZ v temelínské jaderné elektrárně. Jde o první takovou síť v jaderné elektrárně v Evropě. Nasazení nových technologií a způsobů komunikace do ostrého provozu elektrárny teď budou obě strany společně testovat. Půjde například o využití brýlí s rozšířenou realitou.
| Vodafone