Vodafone··4 min

{ajťačky}: Andrea Amrichová

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Počítače a vše kolem nich ji zajímaly už od základní školy. S pár spolužáky z volitelného předmětu Práce s počítačem pak pokračovala na střední školu na obor Mechanik počítačových sítí. Ani trochu si nemyslí, že je to odvětví jen pro kluky a o IT říká, že je to sexy obor, bez kterého už moderní společnost nemůže fungovat.

Ve Vodafonu pracuješ na pozici Helpdesk Specialist a velmi úzce taky spolupracuješ s týmem IT Desku. Co všechno máš na starost?

Pracuji jako první level podpory pro zaměstance Vodafonu, kteří mají IT problém. Může se týkat hardwaru nebo softwaru, může to být problém s přístupem do aplikací, s uživatelským účtem apod. Někdy se ozvou lidé, kteří potřebují přeinstalovat něco na počítači, jindy zas z prodejny, že jim nefunguje nějaký systém. Je to hodně všestranná práce, potřebuješ mít hodně znalostí a rozhodně tam není čas se nudit. Má role spočívá v tom, že co nejrychleji pomůžu uživatelům a výsledkem je, že je ten uživatel, tedy kolega nebo kolegyně spokojený.

Všechno řešíš sama?



Něco vyřeším sama a specializované dotazy předávám dalším týmům. Míří to na PC Tech, Desktop administrátory, Citrixáře, NT support, SecIT, Cybersecurity a další lokální operační týmy nebo na specializované globální týmy.

Studovala jsi obor Mechanička počítačových sítí, šla jsi hned pracovat do IT?

Hned ne, ale technologie mi zůstaly pod kůží, takže jsem si asi před třemi lety ujasnila, že je to práce, kterou chci dělat. Pozici ve Vodafonu jsem našla vlastně náhodou a jsem moc ráda, že jsme si s Jirkou Oktábcem, který mě přijímal, sedli.

Ty jsi do Vodafonu nastoupila těsně před covidem, jak jste fungovali během doby, kdy většina lidí pracovala z domova?

Spoustu věcí můžeš udělat vzdáleně, takže to šlo. Ale hardware se samozřejmě na dálku řeší těžko, takže za námi lidé chodili fyzicky. To je na téhle práci vlastně skvělé, za mnou vždycky mí "zákazníci" přijdou a já jím ráda pomáhám. S kolegy držíme pohotovost, protože problémy se samozřejmě řeší v režimu 24/7.

Co tě na téhle práci nejvíc baví?

IT je obor, kterému

patří přítomnost, ale hlavně budoucnost. Nabízí spoustu různých variant uplatnění a neustále se vyvíjí. Je to sexy obor a je fajn být u něčeho, co je sexy. A taky je prima, že své znalosti můžu využít doma, když se rozbije počítač mně, přítelkyni, širší

rodině nebo známým.

Co je pro práci v IT podle tebe nejdůležitější? Co člověk musí mít v sobě?

N

eobejde

š se tu bez

chuti učit se nové věci. A

taky si

musíš pořád udržovat přehled o vývoji v

oboru

, ten letí raketovým tempem

.

Hodně pracujeme s nastavením priorit,

protože prostě

nejde vyřešit všechno najednou. A důležitá je i kontrola, hlídat si, v jaké fázi jsou jednotlivé případy, co se

řeší

, případně tomu pomoci.

A pokud tohle v sobě máš, tak přece vůbec nezáleží na tom, jestli jsi kluk nebo holka. Byla by velká škoda přijít o možnost dělat práci, která tě baví a má budoucnost, jen kvůli tomu, že někdo někdy řekl, že je to obor pro kluky.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

Výrazné dotace na telefony, neomezené mobilní tarify za výhodnější ceny, několik měsíců pojištění zdarma i dostupné volání z chytrých hodinek. Nejen to obsahuje vánoční nabídka Vodafonu. Kdo se rozhodne dát starému telefonu šanci na nový život a odprodá ho přes službu RE-START, může navíc soutěžit o telefony a sluchátka. Věrní zákazníci si mohou vybrané nové telefony pořídit od 1 Kč a zbytek splácet bez navýšení. Vánoční bonusy jsou připravené i pro firemní zákazníky nebo pro mladé s tarify #jetovtobě.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Více dat za stejnou cenu. Pro předplacené karty SAZKAmobil startuje mimořádná nabídka

Až o 50 procent více dat za stejnou cenu, a to s každým druhým a dalším internetovým balíčkem, mohou nově získat majitelé předplacené karty SAZKAmobil. Například balíček s objemem dat 15 GB tak lze získat za cenu balíčku s 10 GB. Kredit pro SIM karty SAZKAmobil je možné dobít osobně na více než 7 500 terminálech nebo online.
| Vodafone