Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí nového úseku VRT Moravská brána I, která se prodlouží z Prosenic do Brodku u Přerova. Dvanáct kilometrů nové vysokorychlostní trati zkvalitní zejména dopravní obslužnost krajské metropole Olomouce.
Stejně jako již projektovaná VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku bude i navazující úsek do Brodku u Přerova sloužit výhradně vlakům osobní dopravy s rychlostí až 320 km/h. Projektanti navrhnou umístění a technické řešení 12kilometrové trati, její napojení na stávající koridor Praha – Ostrava a doprovodnou infrastrukturu. Součástí zakázky je také geografický informační systém (GIS) pro veřejnost, inženýrsko-geologický průzkum nebo zpracování dokumentace pro posouzení vlivů na životní prostředí EIA.
Prodloužení z Prosenic do Brodku u Přerova vychází ze schválené studie proveditelnosti (Brno –) Přerov – Ostrava z roku 2021. Hanácké metropoli přinese vybudování tohoto propojení s plánovanou trasou vysokorychlostní trati řadu benefitů v podobě zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými městy nebo pozitivní impuls pro rozvoj bydlení.
VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi, na kterou má prodloužení VRT do Brodku u Přerova navázat, je součástí nového železničního spojení mezi Brnem a Ostravou. Poslední návrh vedení této vysokorychlostní trati si veřejnost může prohlédnout na už spuštěném GIS portálu: https://geoportal.ekolagroup.cz/vrtmoravskabrana1/. Technický návrh prodloužení trati z Prosenic do Brodku u Přerova bude po dokončení rovněž zveřejněn on-line.
Zdroj: www.mdcr.cz