České dráhy··5 min

Z Hradce Králové až do Bombaje. Moderní regionální vlaky Českých drah v Královéhradeckém kraji najedou každý den přes 6 tisíc kilometrů

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Flotila regionálních vlaků Českých drah na severovýchodě Čech se cestujícím mění doslova před očima. Moderní vlaky RegioPanter a RegioFox ujedou denně na tratích v Královéhradeckém kraji téměř 6,5 tisíce kilometrů. Na další nové vlaky se navíc cestující mohou těšit i letos, na podzim plánuje dopravce nasadit do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox.

„Revoluce v kvalitě vlaků v regionu, kterou jsme díky spolupráci s krajem mohli loni odstartovat, pokračuje i v letošním roce. V loňském roce jsme cestujícím na koleje doručili 7 elektrických jednotek RegioPanter a celkem 15 motorových jednotek RegioFox, přičemž letos v lednu k nim přibyla ještě jednotka s pořadovým číslem 16. Společně s RegioPantery první série, které znají cestující z tratě Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř, moderní bezbariérové vlaky Českých drah najedou v regionu každý den 6,5 tisíc kilometrů. To je, jako by urazily cestu z Hradce Králové až do indické Bombaje. Další stovky kilometrů pak ujedou každý den na území sousedního Pardubického a Středočeského kraje, kam v rámci výkonů zajíždějí,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a dodává: „Díky dodávce nových vozidel došlo také k razantnímu omlazení regionálního vozidlového parku. Nyní jsme na průměrném věku regionálních vozidel 14 let s tím, že jak budou chodit další nové RegioFoxy přímo z výrobních linek, můžeme pokračovat ve vyřazování dosluhujících vozidel řad 854 a 843 a dále tak mládnout.“

Jednotka RegioFox v Královéhradeckém kraji. Zdroj: Archiv ČD.

RegioFox v Královéhradeckém kraji

Moderní vlaky obsluhují primárně ty nejvytíženější linky v Královéhradeckém kraji a zajíždějí i do Pardubického a Středočeského kraje.

RegioPantery 1. a 2. generace

  • Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř
  • Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí (– Choceň)

RegioFoxy

  • Choceň – Náchod
  • Hradec Králové – Trutnov / Svoboda nad Úpou
  • Hradec Králové – Náchod – Meziměstí / Broumov
  • Trutnov – Chlumec nad Cidlinou – Kolín
  • Stará Paka – Lomnice nad Popelkou, Chlumec nad Cidlinou – Městec Králové

Výhody nových vlaků pro obyvatele Královéhradeckého kraje

  • Veřejná doprava zajištěna nejmodernějšími vlaky;
  • Klimatizace;
  • Bezbariérovost / nízkopodlažnost – podlaha je v úrovni moderních nástupišť, jaká jsou v modernizovaných stanicích, např. Jaroměř, Týniště nad Orlicí, Náchod, Hradec Králové a další;
  • Vlaky jsou vybaveny rampami pro nástup osob na vozíku a výsuvnými schůdky pro stanice s nižší výškou nástupiště;Palubní sítí Wi-Fi;
  • Možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V 50 Hz AC a USB portů;
  • Dobíjení elektrických invalidních vozíků, u elektrických jednotek i elektrokol;
  • Velké prostory pro umístění invalidních vozíků, kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel;
  • Moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě;
  • Moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
  • Prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • Moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
  • Sklopné stolky nebo čtecí lampičky pro individuální osvětlení
  • Nejmodernější bezpečnostní a komunikační technika, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.

Po kompletním dokončení modernizace regionálního vozidlového parku Českých drah v Královéhradeckém kraji zajistí nové vlaky více než 70 % všech výkonů v regionální dopravě. Zároveň bude 100 % všech regionálních spojů operováno bezbariérovými, nízkopodlažními vlaky, které garantují pohodlné cestování všem skupinám obyvatel včetně seniorů, malých dětí nebo osob na vozíku.

Interiér vlaku RegioPanter v Královéhradeckém kraji. Zdroj: Archiv ČD.

RegioPanter v Královéhradeckém kraji

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

České dráhy a developerská společnost Sekyra Group podepsaly smlouvu o prodeji pozemků v jižní části Nákladového nádraží Žižkov. Českým drahám se podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky, než vyplývaly z původních ujednání, a to především pokud jde o kupní cenu. Za cca 96 tisíc metrů čtverečních národní dopravce inkasuje 2,23 miliardy korun. Žižkovský brownfield se v příštích letech promění v novou moderní čtvrť s bydlením pro tisíce lidí.
| České dráhy
České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem na několik měsíců omezí průjezd po silničních komunikacích v krajském městě. Aby se obyvatelé i návštěvníci města mohli během oprav této důležité dopravní tepny snáze přesouvat mezi centrem města na levém břehu a městskou částí Střekov na pravém břehu Labe, zajistí České dráhy náhradní vlakovou dopravu.
| České dráhy
Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

S jízdním kolem lze nastoupit do vlaku Českých drah při krátkém výletu i při cestě na dovolenou. Prakticky všechny spoje největšího železničního dopravce přepravují jízdní kola. „Cyklovlaky“ jezdí za humna i za kopečky, vydat se s nimi můžete po Čechách, na Moravu a do Slezska, ale také daleko za naše hranice.
| České dráhy
Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Od pátku bude v rámci zkušebního provozu jezdit pravidelně nejmodernější vlaková souprava ComfortJet v plném devítivozovém řazení také na spojích IC 512 / 515 Ostravan. Ve své základní, nevýlukové trase jezdí na trase Bohumín – Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha – Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Františkovy Lázně. Zajistí tak přímé spojení Ostravska a střední Moravy se západem republiky. Od pátku tak nové kompletní vlaky typu ComfortJet budou obsluhovat dva páry vlaků Ostravan. Jedná se o spoje 510, 512, 515 a 517. Podrobné informace o jízdním řádu těchto vlaků získáte např. v app Můj vlak.
| České dráhy
České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí nabídky Českých drah na zajištění veřejné dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. Zakázka počítá s rámcovou dohodou až na 133 jednotek. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 84,5 miliardy korun bez DPH. Nasazení nových vlaků je plánováno od prosince 2029.
| České dráhy
Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

V sobotu 19. dubna vypraví České dráhy zvláštní vlak z Českých Budějovic přes Písek, Příbram, Zdice a Beroun na Křivoklát, kde bude probíhat tradiční velikonoční jarmark. V čele vlaku pojede historická motorová lokomotiva T478.1002 Bardotka. Cílovou stanicí vlaku bude Lužná u Rakovníka, kde si cestující budou moci prohlédnout expozice ČD Muzea. Pro zájemce bude po poledni připravena také vyhlídková jízda vlaku z Lužné do Řevničova a zpět. Křivoklátský expres se pak v odpoledních hodinách vrátí po stejné trase zpět do jižních Čech.
| České dráhy
Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Praha dnes získala další pohodlné noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé také lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express také z Prahy do Gdyně.
| České dráhy
Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.
| České dráhy
České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

Každoročně je období Velikonoc časem zvýšeného zájmu o cestování. Také letos se České dráhy chystají posílit své dálkové spoje o pravidelné i mimořádné posilové vozy. Cestujícím doporučují včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.
| České dráhy