AAA Auto··5 min

Vyhřívané sedačky a skla jsou v autech dvakrát častější než před deseti lety

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Kolikrát už jste ráno při odvozu dětí do školy dostali menší záchvat vzteku při zjištění, že bez oškrábání zamrzlého předního okna neodjedete? A zalitovali, že nemáte vyhřívané čelní sklo? Nejste v tom sami, tato výbava získává každoročně na popularitě. Podle statistik největší tuzemské prodejní sítě ojetých vozů AAA AUTO mělo vyhřívané čelní sklo před deseti lety pouhých 5,5 procenta aut, která v roce 2015 prodali. Loni, o devět let později, už to byl dvojnásobek. Stejný poměr je pak i u další „zimní vymoženosti“ – vyhřívaných sedadel.

V roce 2015 mělo vyhřívání sedaček 28 procent aut z naší nabídky, loni už jich bylo 59 procent, tedy více než dvojnásobek – tedy už nadpoloviční většina vozů, které prodáváme. Je tedy vidět, že výbava, která dřív bývala téměř výhradně doménou luxusních vozů, postupem času ‚propadá‘ do nižších segmentů. Dnes už mívají vyhřívané sedáky klidně i malá auta typu Škoda Fabia,“ říká Petr Vaněček, generální ředitel AURES Holdings, která provozuje největší středoevropskou síť prodejců ojetin AAA AUTO a Mototechna.

Vyhřívat, nebo škrabat?

Vyhřívaná čelní skla bývají technicky řešena dvěma způsoby. „Tím starším a rozšířenějším jsou tenoučké wolframové drátky, vložené do fólie mezi vrstvami skla. Mnoha lidem ovšem drátky v zorném poli vadí, zvlášť když řídí za tmy, protože koncová a hlavně brzdová světla aut vytvářejí v drátcích jakýsi halo efekt či světelnou auru,“ popisuje Vaněček, podle nějž je elegantnější modernější způsob, spočívající v tenké kovové vrstvě, napařené rovnou do skla. „Tam už žádný rušivý efekt nevzniká, sklo vypadá úplně stejně jako to obyčejné,“ dodává. Drátková skla mívají z nejprodávanějších modelů například Škody Fabia, Scala a Kamiq, ostatní modely od octavie výše mohou mít sklo s kovovou vrstvou. Podobně je to i u většiny dalších značek, levnější modely se musejí spokojit s drátkovým systémem, luxusnější modely bývají osazeny lepším řešením.

Vyhřívané sklo je možné i vyměnit za to obyčejné v případě, že okno praskne třeba po nárazu kamínku. Kutilové to zvládají i svépomocí, lepší je však nechat to autoelektrikářích. Pokud sklo nerozbijete, jeho bezproblémová životnost by měla být zhruba kolem deseti let u drátkového systému, pak mohou drátky degradovat. Skla s kovovou vrstvou by měla vydržet déle.

Pokud vyhřívané sklo nemáte, budete muset škrabat. I zde však může pomoci „mechanizace“ – neboli elektrická škrabka. Jak funguje? „Šestice plastových břitů rychle rotuje, čímž rozbíjí námrazu. Je to efektivní, ale dost hlučné, ráno tím spolehlivě vzbudíte sousedy v ulici. Je třeba škrabku pevně držet a pohybovat s ní jejím gumovým nárazníkem směrem k těsnění oken, abyste ho nepoškodili. Naopak poškrábání oken se bát nemusíte, v praxi se nám nepotvrdilo," říká Vaněček. Elektrické škrabky vyrábí několik firem, ty nejlevnější se dají pořídit za 400 korun, značkové vyjdou na cca 1 200 Kč.

Neseďte v teple dlouho

Vyhřívané sedačky jsou na trhu mnohem déle než skla, jsou také mnohem rozšířenější. Fungují na jednoduchém principu odporového drátu, navinutého několik centimetrů pod potahem sedačky. Po zapnutí ohřevu začne drátem proudit elektrická energie, čímž se ohřeje a s ním i celé sedadlo. „Dříve se stávalo – problém s tím mívala třeba značka Chrysler – že drát byl příliš silný a po delším zapnutí dokonce dokázal propálit sedačku. V posledních letech už nebývají s vyhříváním žádné potíže. Nabízí ho naprostá většina výrobců, u luxusnějších vozů vyšších tříd bývá vyhřívání sedadel k dispozici i pro zadní sedačky,“ říká Petr Vaněček.

Na rozdíl od skel je dodatečná montáž vyhřívání sedaček poměrně jednoduchá. „Nejlevnější cestou k zádům v teple jsou potahy se zapojením do autozásuvky, které se dají koupit za zhruba pětistovku. Za cirka 1 500 korun si můžete nechat instalovat dodatečný ohřev rovnou do originálního sedáku, tedy pod čalounění, stále ovšem s externím dvanáctivoltovým napájením,“ dodává Vaněček.

Vytápěné sedačky však mají i jedno riziko, o němž se málo mluví. „Nepoužívejte vyhřívání příliš dlouho – je to sice příjemné, ale dochází přitom k nežádoucímu prohřátí zádových svalů, které jsou po vystoupení z auta mnohem náchylnější k prochladnutí. Dalším rizikem je, že dlouhodobé sezení v teple má negativní vliv na mužskou plodnost,“ varuje Petr Vaněček a radí používat výhřev pouze na chvíli po rozjezdu a třeba po deseti minutách ho vypnout. „Pro zvýšení komfortu to stačí, svému zdraví tak jen prospějete,“ uzavírá.

Výbava aut v síti AAA AUTO a Mototechna
Rok% aut s vyhřívaným čelním sklem% aut s výhřevem sedaček
20155,627,9
20197,144,1
20229,454,2
20239,254,6
202410,259,1

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

AAA AUTO: Ojeté vozy táhnou stále víc, první dva měsíce jsou opět rekordní

AAA AUTO: Ojeté vozy táhnou stále víc, první dva měsíce jsou opět rekordní

Přestože prodeje nových vozů počátkem roku klesly, ojetým autům se v prvních dvou měsících roku dařilo. Nejen, že se počet nabízených ojetých aut na tuzemském trhu zvýšil o 2 600 kusů, ale zároveň rostly i jejich prodeje. Dalšího rekordu dosáhla také síť AAA AUTO a Mototechna, které v tomto období prodaly téměř 17 tisíc vozů.
| AAA Auto
Mezinárodní den žen: Mladé a starší řidičky nedají dopustit na hatchbacky, maminky a zralé ženy chtějí SUV

Mezinárodní den žen: Mladé a starší řidičky nedají dopustit na hatchbacky, maminky a zralé ženy chtějí SUV

Zítřejší Mezinárodní den již tradičně připomíná doby, kdy ženy měly omezená práva a nesměly ani volit. To už je naštěstí za námi a ženy jsou nejen svobodné, ale i velmi zdatné řidičky. Jaké vozy si vybírají? Společnost AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO, poskytnul data o preferencí svých zákaznic. Za poslední roky se preference značně proměnily, a to třeba ve výběru typu karoserie. Ještě před pěti lety si větší vozy, nejčastěji kombi, pořizovaly často jen z nutnosti maminky. Dnešní ženy ale větší vozy baví a pořizují si je daleko častěji. Přestože hatchbacky patří u žen stále mezi nejběžnější typ vozu, například u žen ve středním věku je již předhonila SUV. Nejčastěji prodávanými vozy napříč generacemi jsou stále Škodovky s modely Octavia a Fabia.
| AAA Auto
Barometr sekundárního trhu: v únoru prodeje rostly, ceny mírně také

Barometr sekundárního trhu: v únoru prodeje rostly, ceny mírně také

Ve druhém měsíci letošního roku se na českém trhu prodalo 66 766 ojetých vozů s průměrnou cenou 312 940 korun. Ta byla o 2,5 procenta vyšší než o měsíc dříve, průměrné stáří prodaných ojetin zůstalo stejných 12 let (auta roku výroby 2013). Vyplývá to z analýzy sekundárního trhu, provedené experty AURES Holdings, největší tuzemské sítě prodejců ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna.
| AAA Auto
Průměrná doba, za jakou se prodá ojeté auto na inzerát, se snižuje – nejrychleji u elektromobilů

Průměrná doba, za jakou se prodá ojeté auto na inzerát, se snižuje – nejrychleji u elektromobilů

V Česku se vloni touto dobou prodával ojetý automobil v průměru 62,5 dní, letos jen 56,9 dní. Elektromobily se prodávají nejčastěji 70,7 dní, meziročně o 17 dní rychleji.
| AAA Auto
AAA AUTO míří blíž k zákazníkům, vznikají kontaktní centra pro výkup a prodej na dálku

AAA AUTO míří blíž k zákazníkům, vznikají kontaktní centra pro výkup a prodej na dálku

Společnost AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, AAA AUTO Plus či AAA AUTO Diskont, začala otevírat specializovaná menší prodejní kontaktní centra, poskytující služby výkupu s možností vyzvednutí vozu zakoupeného na dálku. V tuzemsku budou nejprve v pražském Zličíně, v Karviné, Trutnově, Brně či v Šumperku. Na Slovensku začalo fungovat kontaktní centrum v Dunajské Stredě a v Bratislavě, připravuje se Prievidza. Cílem nového konceptu je podpořit prodejní cíl 120 000 aut v tomto roce, pro který je zároveň nutno na trhu najít více vozů. Celková aktuální nabídka sítě AAA AUTO činí 19 000 aut.
| AAA Auto
Potenciál prémiových vozů roste. Mototechna se proto osamostatní a k exkluzivním autům přidá špičkové služby

Potenciál prémiových vozů roste. Mototechna se proto osamostatní a k exkluzivním autům přidá špičkové služby

Se začátkem nového roku společnost AURES Holdings zjednodušuje portfolio svých značek pro prodej jednotlivých segmentů zánovních a ojetých vozů. Největší změnou je, že značka zánovních vozů Mototechna se v rámci skupiny AURES Holdings osamostatnila – nově se soustředí na prodej a výkup prémiových vozů a komplexní řešení mobility na novém místě ve vlastním designovém showroomu v pražské Kolbenově ulici. Její místo v síti autocenter AAA AUTO zaujme nová značka AAA AUTO Plus, která se zaměří na zánovní vozy. Přehlednější rozdělení značek i osamostatnění prémiového segmentu jsou faktory, které mají přispět k cíli skupiny AURES prodat letos až 120 000 vozů.
| AAA Auto
Valentýn: Ženy milují SUV více než muži, ti zase chtějí víc koní pod kapotou

Valentýn: Ženy milují SUV více než muži, ti zase chtějí víc koní pod kapotou

Když už nás zítra čeká Valentýn – svátek všech zamilovaných, víte jaká auta vybírají ženy a jaká muži? Mladší a bezdětné ženy preferují stále menší praktické hatchbacky, ty s dětmi ale nedají dopustit na praktické městské crossovery. Auto vybírají podle svých aktuálních i budoucích potřeb. Muži jsou při výběru auta daleko náročnější. Více než praktické využití řeší doplňkovou výbavu a výkon motoru. Nejprodávanějšími modely jsou ale u obou pohlaví Škoda Octavia a Fabia. Vyplývá to z analýzy prodejů automobilů největšího prodejce zánovních a ojetých aut u nás AAA AUTO.
| AAA Auto
AURES Holdings se začátkem sezóny hledá 150 lidí, převážně na pozice podpory prodeje

AURES Holdings se začátkem sezóny hledá 150 lidí, převážně na pozice podpory prodeje

Praha 11. února 2025 – Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a značky Mototechna, aktuálně hledá zaměstnance na 150 pracovních pozic v České republice, na Slovensku a v Polsku. Skupina loni prodala bezmála 109 tisíc automobilů a letos má v plánu prodat až 120 tisíc. Cíle chce dosáhnout rozvojem využití AI a pokračující expanzí, k čemuž bude potřebovat nové zaměstnance, kterých má nyní téměř 3500.
| AAA Auto
Recyklovat pneumatiky a autobaterie můžete i na jedné z pět a dvaceti poboček AAA AUTO

Recyklovat pneumatiky a autobaterie můžete i na jedné z pět a dvaceti poboček AAA AUTO

Skupina AURES Holdings, která vloni prodala rekordních 109 000 aut, považuje za svoji povinnost každoročně posilovat aktivity v rámci společenské odpovědnosti. Proto v rámci individuálního plnění dle zákona o výrobcích s ukončenou životností zajišťuje již několik posledních let mimo jiné i zpětný odběr pneumatik a automobilových baterií nebo akumulátorů. Zákazníci najdou sběrná místa na všech dvaceti pěti pobočkách AAA AUTO. Recyklace je zdarma.
| AAA Auto
AAA AUTO nabízí nový detailní pohled na sekundární trh: počty prodaných vozů

AAA AUTO nabízí nový detailní pohled na sekundární trh: počty prodaných vozů

Analytici skupiny AURES Holdings, provozovatele největší středoevropské prodejní sítě ojetých a zánovních vozů AAA AUTO a Mototechna, přichází s novými údaji, mapujícími situaci na celém českém sekundárním trhu. Exkluzivně začíná zveřejňovat statistiky skutečných prodejů, které se v kalendářním měsíci uskutečnily, nikoli pouze počty vozů nabízených v inzerci. Zájemci tak dostávají k dispozici jedinečné údaje, které dosud nebyly k dispozici. V prvním měsíci letošního roku se podle nové analýzy na českém trhu ojetin prodalo 68 516 aut s průměrnou cenou 305 322 korun.
| AAA Auto