Plzeňský Prazdroj··6 min

Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje. Nabídku speciálních piv si sestaví sami hospodští

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj, a. s., je česká firma, pivovar založený v roce 1842, který produkuje první pivo plzeňského typu, Pilsner Urquell. Od roku 2017 patří pod japonskou mateřskou společnost Asahi.

Tisková zpráva

Plzeňský Prazdroj mění od května svůj program pivních speciálů. Projekt Volba sládků, který každý měsíc nabízel v limitované edici jedno speciální pivo ve vybraných hospodách a restauracích v Česku a na Slovensku, nahrazuje novým programem s názvem Speciály z Prazdroje. Ten nabídne hospodským možnost sestavit si vlastní kalendář pivních speciálů na míru. Vybírat budou moci během roku dohromady z deseti druhů piva ze stálé i sezónní nabídky.

Plzeňský Prazdroj reaguje na měnící se potřeby českých hospod a restaurací. Dosavadní program Volba sládků spustil před deseti lety v Česku a později i na Slovensku a každý měsíc přinášel pivní speciál pro zhruba tisícovky hospod a restaurací. Nyní chce Prazdroj pivní nabídku přizpůsobit jednotlivým podnikům, které znají své zákazníky. Nový program Speciály z Prazdroje tak nebude nabízet pouze jeden stejný speciál pro všechny, ale umožní restauracím a hospodám vybrat si během roku z nabídky 10 různých druhů piv.

„Od spuštění programu Volba sládků se pro české a slovenské restauratéry staly pivní speciály nedílnou součástí nabídky. Zároveň z našich dat vyplývá, že preference jednotlivých spotřebitelů se od sebe výrazně liší, a to i podle jednotlivých regionů. Například v Moravskoslezském kraji jsou oblíbená hořká a silná piva, v Praze naopak bodoval višňový kyseláč. Této potřebě proto vycházíme vstříc. Nový program Speciály z Prazdroje umožní hospodským sestavit si nabídku speciálních piv na míru svým hostům, které znají a o nichž přesně vědí, co jim chutná,“ říká Tomáš Drahoňovský, manažer komerčních inovací z Plzeňského Prazdroje.

Celoročně tak bude pro hospodské k dispozici ležák chmelený čtyřmi chmely, který doplní sezónní nabídka v podobě piv Summer Ale a polotmavého ležáku. Podniky si k tomu budou moci vybrat i pivo stylu IPA nebo vánoční speciál, který Prazdroj chystá na konec roku. A k tomu celoroční nabídku Speciálů z Prazroje obohatí i piva z pivovaru Elektrárna, konkrétně Yuzu Ale a Višňový kyseláč. Kromě toho bude Prazdroj i nadále v rámci nového programu vařit některá piva ve spolupráci s tuzemskými minipivovary. „Hospodští budou mít z čeho vybírat. A bude jen na nich, jestli chtějí nabízet svým hostům některé pivo delší dobu, nebo budou svou nabídku speciálů obměňovat na měsíční či dokonce kratší frekvenci. Věříme, že to přinese nejen přidanou hodnotu pro hospody, ale také bohatší pivní zážitky pro jejich hosty,“ dodává Tomáš Drahoňovský.

Speciály z Prazdroje podpoří hospodské i obsluhu podniků

Program Speciály z Prazdroje je dalším dílkem do skládačky podpory české a slovenské gastronomie, kterou Plzeňský Prazdroj dlouhodobě prosazuje. „Jen loni jsme investovali do hospod a restaurací přes 420 milionů korun. Na letošek máme připravenou podobnou částku. Náš cíl je jasný – rozvíjet českou pivní kulturu, a to neuděláme jinak než cílenou podporou podniků, ať formou vybavení, školení personálu nebo inovací pivní nabídky,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik.

Pivo je totiž stále důležitou součástí tuzemského gastra. V hospodách si ho dává 8 z 10 hostů, v restauracích pak 4 z 10 hostů. K celkovému obratu hospod přispívá dokonce ze 48 %. Speciály z Prazdroje mají za úkol přivést do podniků pestrost, o kterou se čeští a slovenštví provozovatelé restaurací dlouhodobě snaží. Dostupné budou od května roku 2025 pro všechny restaurace, které se dobře starají o nabízené pivo.

Prazdroj posílí také podporu pro hospody a restaurace, které jsou do programu zapojené, včetně školení pro obsluhu. Hospodští budou moci s půlročním předstihem ochutnávat piva z nabídky Speciálů z Prazdroje ještě před uvedením na trh, aby si mohli nabídku pro svůj podnik sestavit opravdu kvalifikovaně. „Do naší online akademie První u zdroje, vzdělávací platformy pro obsluhu a manažery podniků, přidáváme nový kurz o pivních speciálech, aby jim hospodští ještě lépe rozuměli. K dispozici budou také rychlé tipy pro samotnou obsluhu. Součástí podpory pro naše partnery je také sada nových propagačních materiálů od ilustrátora Přemka Ponáhlého a nové sklenice s QR kódem, díky kterému se budou moci hosté dozvědět více o nových pivních speciálech,“ doplňuje Tomáš Drahoňovský.

Pro hospody a restaurace, které se do programu Speciály z Prazdroje chtějí zapojit, je již nyní k dispozici kontaktní formulář na stránkách www.specialyzprazdroje.cz a www.specialyzprazdroja.sk.

Poznámka pro editory

  • Program Volba sládků přinášel každý měsíc nový pivní speciál a přispíval k rozmanitosti českého pivního trhu.
  • Plzeňský Prazdroj tento speciální program spustil v květnu 2015 a pravidelně přináší pivní zpestření do více než 1 000 hospod v České republice a na Slovensku.
  • Nyní se program Volba sládků mění na Speciály z Prazdroje, které umožní provozovatelům restaurací a hospod sestavit si vlastní nabídku speciální piv na míru zákazníkům.
  • Pivovar Elektrárna sídlí v srdci Plzeňského Prazdroje (a je jeho součástí) v budově bývalé elektrárny na soutoku řek Mže a Radbuzy. Český pivní trh obohacuje spodně i svrchně kvašenými speciály napříč pivními styly už od roku 2020, od ledna 2024 nově pod značkou Elektrárna. Původní značku Proud se Plzeňský Prazdroj rozhodl využít pro nový typ českého ležáku, reprezentujícího „nový proud“ v českém pivovarství.
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2024 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma první místo v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a také první místo v oborové kategorii „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.

Zdroj: www.prazdroj.cz

Další články

Další články od Plzeňský Prazdroj

Karin Lednická si u šikmého kostela převzala hořkou pivní poctu

Karin Lednická si u šikmého kostela převzala hořkou pivní poctu

Spisovatelka Karin Lednická, držitelka ocenění Radegastův Strážce Hořkosti za rok 2024, si slavnostně převzala soudek piva Radegast z vlastního ležáckého tanku, který nošovický pivovar na její počest pojmenoval. Předání proběhlo symbolicky přímo u šikmého kostela.
| Plzeňský Prazdroj
Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje. Nabídku speciálních piv si sestaví sami hospodští

Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje. Nabídku speciálních piv si sestaví sami hospodští

Plzeňský Prazdroj mění od května svůj program pivních speciálů. Projekt Volba sládků, který každý měsíc nabízel v limitované edici jedno speciální pivo ve vybraných hospodách a restauracích v Česku a na Slovensku, nahrazuje novým programem s názvem Speciály z Prazdroje. Ten nabídne hospodským možnost sestavit si vlastní kalendář pivních speciálů na míru. Vybírat budou moci během roku dohromady z deseti druhů piva ze stálé i sezónní nabídky.
| Plzeňský Prazdroj
Pivovar Radegast změřil svou vodní stopu od semínka po sklenici. Na litr piva je potřeba stejně vody jako na půl deci mléka nebo deset deka brambor

Pivovar Radegast změřil svou vodní stopu od semínka po sklenici. Na litr piva je potřeba stejně vody jako na půl deci mléka nebo deset deka brambor

Radegast si nechal změřit svou vodní stopu napříč celou produkcí v rozsahu, který v Česku nemá obdoby. Celková spotřeba vody od semínka ječmene a chmele, přes výrobu až po načepovanou sklenici činí 3,64 litru vody odebrané z vodních zdrojů na litr vyrobeného piva. V porovnání například s kilogramem hovězího masa, které má průměrnou vodní stopu přes 550 litrů, je 150x menší, oproti kuřecímu spotřebuje vody zhruba 85x méně. Radegast se na šetrné zacházení s vodou zaměřuje dlouhodobě. Za posledních 15 let snížil její spotřebu při výrobě piva o více než 40 procent a dostal se tak mezi světovou špičku. Přímo v pivovaru nyní spotřebuje pouze 2,29 litru vody na uvaření jednoho litru piva. Studii vodní stopy Pivovaru Radegast zpracoval Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka.
| Plzeňský Prazdroj
Budovu Národního divadla rozhýbala světelná show oslavující 120. výročí uvedení inscenace Kytice

Budovu Národního divadla rozhýbala světelná show oslavující 120. výročí uvedení inscenace Kytice

Ve středu večer se budova Národního divadla proměnila v umělecké plátno a nabídla návštěvníkům jedinečný vizuální zážitek. U příležitosti 120. výročí inscenace Kytice připravil Pilsner Urquell ve spolupráci s Národním divadlem působivý videomapping. Světelná show vznikla jako pocta ikonickému divadelnímu představení Národního divadla, které značka podporuje jako dlouholetý partner inscenací.
| Plzeňský Prazdroj
Tip na zážitek: Speciální prohlídka pivovaru Elektrárna během Noci pivovarů 25. dubna

Tip na zážitek: Speciální prohlídka pivovaru Elektrárna během Noci pivovarů 25. dubna

Historicky první Noc pivovarů 25. dubna oslaví české pivovarnictví, pivo a lidi, kteří za jeho kvalitou stojí. Půjde o jedinečnou příležitost zažít malé i velké pivovary v Plzeňském kraji jinak – v netradiční atmosféře, kdy se jejich brány otevřou až do večerních hodin a nabídnou exkluzivní program. Mezi 17 pivovary, které se do akce zapojí, nechybí experimentální pivovar Elektrárna.
| Plzeňský Prazdroj
Světová výstava EXPO 2025 představuje mistrovství českého piva

Světová výstava EXPO 2025 představuje mistrovství českého piva

Světová výstava EXPO 2025 v japonské Ósace propojuje tradici s inovacemi a představuje to nejlepší z jednotlivých zemí. Česká expozice nabídne návštěvníků pohled na ikonické řemeslo, které je s naší kulturou neodmyslitelně spojené – umění čepování piva. Díky tomu si i v 9 000 km vzdálené metropoli budou moci návštěvníci vychutnat Pilsner Urquell, který je partnerem českého pavilonu, ve stejné kvalitě, jako lidé v tuzemsku.
| Plzeňský Prazdroj
Mistrovství českého piva v rukou japonské tapsterky. „Pěna je pro Japonce samostatný chuťový zážitek,“ říká Mirai Mitomi

Mistrovství českého piva v rukou japonské tapsterky. „Pěna je pro Japonce samostatný chuťový zážitek,“ říká Mirai Mitomi

Na světové výstavě EXPO 2025 v japonské Ósace si mohou návštěvníci vychutnat český ležák Pilsner Urquell přesně tak, jak chutná i v Čechách, a to díky skupině vyškolených japonských tapsterů. Mezi ně patří i Mirai Mitomi, která prošla školením v přímo v plzeňském pivovaru a osvojila si správné techniky čepování i péče o pivo a současně znalosti, díky kterým dokáže předávat příběh a tradici plzeňského piva.
| Plzeňský Prazdroj
Jarní tip z Pivotéky v Pivovarském muzeu v Plzni: Velikonoční speciály potěší nejen na Zelený čtvrtek

Jarní tip z Pivotéky v Pivovarském muzeu v Plzni: Velikonoční speciály potěší nejen na Zelený čtvrtek

Kraslice, mazanec, pomlázka, čokoládový beránek… Do výčtu tradičních atributů, které neodmyslitelně patří k Velikonocům, v posledních letech přibyla také velikonoční piva. Pivotéka v plzeňském Pivovarském muzeu má aktuálně v prodeji rovnou čtyři speciály vytvořené právě pro tuto příležitost: Hody hody doprovody z rodinného pivovaru Zichovec, Velikonoční třináctku z pivovaru Permon, Velikonoční poklad z pivovaru Antoš a za studena chmelený světlý ležák Pomlázka z rodinného pivovaru Matuška.
| Plzeňský Prazdroj
GURMÁNSKÝ TIP NA VÝLET: Velkopopovický pivovar zve 24. května na první Kozel Grill Piknik

GURMÁNSKÝ TIP NA VÝLET: Velkopopovický pivovar zve 24. května na první Kozel Grill Piknik

V areálu pivovaru ve Velkých Popovicích zahájí během posledního květnového víkendu piknikovou sezonu. V sobotu 24. května od 10 do 20 hodin se tam vůbec poprvé uskuteční Kozel Grill Piknik, venkovní pikniková událost spojená s dobrým jídlem a pitím. Návštěvníci se mohou těšit na speciality z grilu, ochutnávky piva Kozel přímo z pivovaru a dobrou zábavu. Vstup je zdarma. Účastníky z Prahy navíc dopraví až do Velkých Popovic a zpět dobový motoráček.
| Plzeňský Prazdroj
Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

Pivovar ve středočeských Velkých Popovicích má nového šéfa. Od letošního března se jím stal Ondřej Koucký (43), který vystřídal ve funkci Václava Šimka. Ten v rámci Plzeňského Prazdroje od ledna vede pivovar v Plzni.
| Plzeňský Prazdroj