Datart··5 min

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.

Po několika letech svázaných šetřením se Češi v nákupním chování opět osmělují. Jejich rostoucí zájem o nákup elektroniky potvrzují statistiky maloobchodního prodejce DATART. Ten v prosinci pokořil hranici milionu nákupů a zaznamenal tak nový měsíční rekord.

Máme za sebou náročnou, ale úspěšnou vánoční sezónu,“ říká Jan Pospíšil, obchodní ředitel DATARTu. „Klíčové měsíce listopad a prosinec v maloobchodu tradičně představují vrchol roku. Také tentokrát jsme dosáhli významných výsledků v oblasti tržeb i prodaného množství, jak na prodejnách, tak na našem e-shopu, což opětovně potvrzuje, že kombinace robustní sítě kamenných prodejen a silného e-shopu je naší velkou konkurenční výhodou,“ dodává.

Vánoční sezóna odstartovala už s Black Friday

Předvánoční nákupní horečku v českých obchodech zahájila dnes už tradiční prodejní akce Black Friday. Tu DATART opět prodloužil téměř na celý listopad, aby měli zákazníci dostatek času na výběr nejvhodnějších produktů. V prosinci se pak předvánoční shon za nákupy ještě zintenzivnily. Podobně jako v předchozích letech prodeje elektroniky gradovaly v posledních několika dnech před Vánoci. O apetitu Čechů nakupovat vypovídá i to, že od v průběhu celého prosince se DATARTu dařilo překonávat výsledky předchozího roku. V pondělí 23.12. dokonce dosáhl historicky nejvyšších denních prodejů, když prodal 131 tisíc kusů zboží za 185 mil korun.

Mezi nejžádanější produkty v rámci předvánočních nákupů patřily mobilní telefony a příslušenství k nim jako sluchátka, a dále třeba chytré hodinky. Právě v oblasti příslušenství a malých domácích spotřebičů, mezi které patři například automatické kávovary nebo tyčové vysavače, se prodalo vůbec nejvíce kusů zboží.

V letošním předvánočním období jsme si všimli také častějších nákupů nářadí a vybavení pro kutily. Oproti předešlému roku se bavíme o nárůstu řádově o 60 % v segmentu zahrady a 40 % v oblasti dílny. To je z velké části způsobené tím, že namísto toho, aby si lidé na některé jednodušší práce zvali profesionály, za jejichž práci by si museli připlatit, si je raději udělají svépomocí,“ vysvětluje Jan Pospíšil.

Zmínku si zaslouží také sluchátka značky Apple, zejména pak model Apple AirPods Pro 2023, kterých se prodalo meziročně o 175 % více. Vedle značky Apple se velké popularitě těšila například i ETA, LG, JVC a Philips.

Povánoční období se v DATARTu stejně jako každý rok neslo ve znamení slev zaměřených na zúžení skladových zásob. „V lednových výprodejích si zákazníci často pořizují produkty za peníze, které nalezli pod vánočním stromečkem. Oproti období před Vánoci více volí praktické vybavení domácnosti, jako jsou velké domácí spotřebiče nebo televize,“ popisuje Jan Pospíšil.

Online a offline nákupy v rovnováze

DATART si dlouhodobě udržuje vyvážený poměr mezi online objednávkami a nákupy na kamenných prodejnách, a jinak tomu nebylo ani během vrcholu loňské nákupní sezóny. „Zákazníci stále více oceňují pohodlí online nákupu, ale u dražších produktů preferují osobní odběr na prodejnách. Ten jim poskytuje jistotu, že případné problémy mohou ihned konzultovat s našimi elektrospecialisty,“ říká Jan Pospíšil.

Právě možnost osobního odběru objednávky z e-shopu je v období svátků mimořádně populární – zejména pak v období těsně před Štědrým dnem. „Díky naší službě RYCHLART, která umožňuje vyzvednutí zboží do 30 minut od objednání, totiž nemusí mít strach, že by se k nim dárky kupované na poslední chvíli nestihly dostat,“ vysvětluje Jan Pospíšil. Přibližně 70 % online objednávek si zákazníci vyzvedli přímo na prodejnách.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.
| Datart
Technologie mění řízení procesů ve firmách

Technologie mění řízení procesů ve firmách

V současném podnikatelském prostředí jsou inovace klíčovým předpokladem úspěchu. Zavádění pokročilých IT řešení, která automatizují procesy, zajišťují jejich vysokou efektivitu a zlepšují transparentnost, je nezbytnou součástí strategického řízení firem. Digitalizace nejen optimalizuje interní operace, ale rovněž umožňuje flexibilitu a adaptabilitu na měnící se tržní podmínky. Společnost HP TRONIC, lídr v oblasti maloobchodu a distribuce spotřební elektroniky se značkami jako DATART a ETA, představuje inspirativní příklad úspěšné digitalizace, která výrazně zefektivnila správu interních procesů včetně HR a majetkového managementu.
| Datart
Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.
| Datart
Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Spolupráce Českého volejbalového svazu a společnosti DATART se posunula na vyšší úroveň. DATART je novým generálním a titulárním partnerem extraligy žen, hlavním partnerem volejbalové reprezentace žen, partnerem beachvolejbalu, minivolejbalu a ankety Volejbalista roku. Brno bude v příštím roce hostit turnaj evropského šampionátu žen. Evropská konfederace CEV zveřejnila termíny a plán turnaje. Domácí reprezentantky otevřou EuroVolley 21. srpna 2026.
| Datart
Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart