Datart··5 min

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.

Po několika letech svázaných šetřením se Češi v nákupním chování opět osmělují. Jejich rostoucí zájem o nákup elektroniky potvrzují statistiky maloobchodního prodejce DATART. Ten v prosinci pokořil hranici milionu nákupů a zaznamenal tak nový měsíční rekord.

Máme za sebou náročnou, ale úspěšnou vánoční sezónu,“ říká Jan Pospíšil, obchodní ředitel DATARTu. „Klíčové měsíce listopad a prosinec v maloobchodu tradičně představují vrchol roku. Také tentokrát jsme dosáhli významných výsledků v oblasti tržeb i prodaného množství, jak na prodejnách, tak na našem e-shopu, což opětovně potvrzuje, že kombinace robustní sítě kamenných prodejen a silného e-shopu je naší velkou konkurenční výhodou,“ dodává.

Vánoční sezóna odstartovala už s Black Friday

Předvánoční nákupní horečku v českých obchodech zahájila dnes už tradiční prodejní akce Black Friday. Tu DATART opět prodloužil téměř na celý listopad, aby měli zákazníci dostatek času na výběr nejvhodnějších produktů. V prosinci se pak předvánoční shon za nákupy ještě zintenzivnily. Podobně jako v předchozích letech prodeje elektroniky gradovaly v posledních několika dnech před Vánoci. O apetitu Čechů nakupovat vypovídá i to, že od v průběhu celého prosince se DATARTu dařilo překonávat výsledky předchozího roku. V pondělí 23.12. dokonce dosáhl historicky nejvyšších denních prodejů, když prodal 131 tisíc kusů zboží za 185 mil korun.

Mezi nejžádanější produkty v rámci předvánočních nákupů patřily mobilní telefony a příslušenství k nim jako sluchátka, a dále třeba chytré hodinky. Právě v oblasti příslušenství a malých domácích spotřebičů, mezi které patři například automatické kávovary nebo tyčové vysavače, se prodalo vůbec nejvíce kusů zboží.

V letošním předvánočním období jsme si všimli také častějších nákupů nářadí a vybavení pro kutily. Oproti předešlému roku se bavíme o nárůstu řádově o 60 % v segmentu zahrady a 40 % v oblasti dílny. To je z velké části způsobené tím, že namísto toho, aby si lidé na některé jednodušší práce zvali profesionály, za jejichž práci by si museli připlatit, si je raději udělají svépomocí,“ vysvětluje Jan Pospíšil.

Zmínku si zaslouží také sluchátka značky Apple, zejména pak model Apple AirPods Pro 2023, kterých se prodalo meziročně o 175 % více. Vedle značky Apple se velké popularitě těšila například i ETA, LG, JVC a Philips.

Povánoční období se v DATARTu stejně jako každý rok neslo ve znamení slev zaměřených na zúžení skladových zásob. „V lednových výprodejích si zákazníci často pořizují produkty za peníze, které nalezli pod vánočním stromečkem. Oproti období před Vánoci více volí praktické vybavení domácnosti, jako jsou velké domácí spotřebiče nebo televize,“ popisuje Jan Pospíšil.

Online a offline nákupy v rovnováze

DATART si dlouhodobě udržuje vyvážený poměr mezi online objednávkami a nákupy na kamenných prodejnách, a jinak tomu nebylo ani během vrcholu loňské nákupní sezóny. „Zákazníci stále více oceňují pohodlí online nákupu, ale u dražších produktů preferují osobní odběr na prodejnách. Ten jim poskytuje jistotu, že případné problémy mohou ihned konzultovat s našimi elektrospecialisty,“ říká Jan Pospíšil.

Právě možnost osobního odběru objednávky z e-shopu je v období svátků mimořádně populární – zejména pak v období těsně před Štědrým dnem. „Díky naší službě RYCHLART, která umožňuje vyzvednutí zboží do 30 minut od objednání, totiž nemusí mít strach, že by se k nim dárky kupované na poslední chvíli nestihly dostat,“ vysvětluje Jan Pospíšil. Přibližně 70 % online objednávek si zákazníci vyzvedli přímo na prodejnách.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART opětovně získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025, které uděluje organizace Superbrands firmám, jimž se podařilo vybudovat silné a úspěšné značky. Tento titul je potvrzením kvalitní práce, kterou DATART vykonává nejen v oblasti prodeje elektroniky, ale také v oblasti zákaznické péče a inovací.
| Datart
Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Nová česká počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 v prvních týdnech od svého uvedení překonává všechna očekávání. Maloobchodní prodejce DATART stihl v prvních dvou týdnech prodat vyšší stovky fyzických kopií hry, díky čemuž se u něj v tomto období stala vůbec nejprodávanějším herním titulem. Svými prodeji se dokonce může měřit s nejúspěšnějšími hrami posledních let, jako je například God of War Ragnarök.
| Datart
DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART, přední maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, oficiálně otevírá ve čtvrtek 20. února svou novou vlajkovou prodejnu v obchodním centru Avion Shopping Park Brno. Moderní koncept prodejny představuje jedinečný prostor, kde se snoubí špičkové technologie, dokonalá přehlednost sortimentu a jedinečný zákaznický servis. Na ploše přesahující 1 500 m² se návštěvníci mohou těšit na široký výběr spotřební elektroniky, exkluzivní značkové výstavky a prvotřídní služby elektro specialistů.
| Datart
Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Online nakupování si v posledních letech získalo pevné místo v životech českých spotřebitelů. Ukazuje se však, že kamenné prodejny zůstávají nenahraditelným pilířem maloobchodního trhu, který propojuje svět online a offline nakupování. Potvrzuje to i maloobchodní prodejce elektra DATART, jehož prodejny v průběhu prosince navštívilo téměř 3,5 milionů zákazníků. Mezi zákazníky podle něj roste poptávka po prémiových službách, jako je montáž vestavných spotřebičů a infrasaun či instalace osvětlení, které usnadňují sžití s nově zakoupeným zbožím.
| Datart
Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Svátek zamilovaných se blíží a mnoho lidí přemýšlí, čím potěšit svou drahou polovičku. Trendy posledních let naznačují, že Češi namísto klasických dárků, jako jsou bonboniéry či plyšoví medvídci, dávají stále častěji přednost praktickým darům, které následně dělají radost každý den. Stále populárnější volbou je podle maloobchodního prodejce DATART drobná elektronika, která se stala alternativou k tradičním valentýnským překvapením. Zájem o ní v týdnu před Valentýnem stoupá řádově o desetinu.
| Datart
DATART je novým partnerem Českého hokeje

DATART je novým partnerem Českého hokeje

Společnost DATART, přední maloobchodní prodejce elektroniky, se stává oficiálním partnerem Českého hokeje. Součástí nově navázaného partnerství je podpora mužské reprezentace, ženského národního týmu a mládežnických výběrů do 18 a do 20 let. Zároveň se společnost zapojí i do projektu „Pojď hrát hokej“, který je zaměřen na ty nejmenší. DATART tak podtrhuje svou dlouhodobou strategii podpory sportu jako klíčového prvku české kultury, v níž hokej symbolizuje jednotu, týmového ducha a překonávání výzev.
| Datart
Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.
| Datart
Technologie mění řízení procesů ve firmách

Technologie mění řízení procesů ve firmách

V současném podnikatelském prostředí jsou inovace klíčovým předpokladem úspěchu. Zavádění pokročilých IT řešení, která automatizují procesy, zajišťují jejich vysokou efektivitu a zlepšují transparentnost, je nezbytnou součástí strategického řízení firem. Digitalizace nejen optimalizuje interní operace, ale rovněž umožňuje flexibilitu a adaptabilitu na měnící se tržní podmínky. Společnost HP TRONIC, lídr v oblasti maloobchodu a distribuce spotřební elektroniky se značkami jako DATART a ETA, představuje inspirativní příklad úspěšné digitalizace, která výrazně zefektivnila správu interních procesů včetně HR a majetkového managementu.
| Datart
Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.
| Datart
Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Spolupráce Českého volejbalového svazu a společnosti DATART se posunula na vyšší úroveň. DATART je novým generálním a titulárním partnerem extraligy žen, hlavním partnerem volejbalové reprezentace žen, partnerem beachvolejbalu, minivolejbalu a ankety Volejbalista roku. Brno bude v příštím roce hostit turnaj evropského šampionátu žen. Evropská konfederace CEV zveřejnila termíny a plán turnaje. Domácí reprezentantky otevřou EuroVolley 21. srpna 2026.
| Datart