Datart··6 min

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.

Už od nepaměti se lidé v jarních měsících věnují důkladnému úklidu svých domácností. Po odchodu zimy, během níž tráví více času uvnitř, přichází ideální doba na vyklizení nepotřebných věcí, umytí oken, úklid prachu a osvěžení celého domova. O tom, že Češi stále vnímají jaro jako období úklidu, vypovídají i statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART. Ty ukazují, že se během jarních měsíců prodá až o čtvrtinu více vysavačů, parních čističů či mopů než během léta.

Dříve býval úklid domácnosti vyčerpávající činností, která lidem zabrala podstatnou část volného času. To se však postupně mění. Stále častěji se totiž v českých domácnostech zabydlují chytré spotřebiče, které celý tento zdlouhavý proces výrazně urychlují a zefektivňují. „Lidé hledají řešení, která jim ušetří čas a umožní věnovat se příjemnějším aktivitám než úklidu. A právě moderní technologie jim v tom pomáhají. Díky nim už jarní úklid nemusí být namáhavou dřinou, ale efektivním a rychlým procesem, který zajistí čistotu domova bez zbytečného stresu a námahy,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Tyčové vysavače dobývají Česko

Jsou lehké a dostanete se s nimi kamkoliv. Tak by se daly ve zkratce popsat tyčové vysavače, které v posledních letech vzaly Česko útokem. Podle statistik DATARTu už tyčové vysavače tvoří řádově 45 % všech prodaných vysavačů. Jejich obrovskou výhodou je univerzálnost a praktičnost. Jsou tak ideální pro všechny, kteří si v domácnosti potrpí na pořádek, ale už je nebaví se neustále ohýbat a tahat za sebou těžký podlahový vysavač. Některé tyčové vysavače dokáží zastat i úlohu několika dalších nástrojů.

„Stále častěji se na trhu objevují tyčové vysavače, které v jednom těle kombinují hned několik funkcí. Vedle vysávání tak umí třeba mopovat nebo odstraňovat skvrny s pomocí páry. Na veškerý úklid si tak vystačíte s jediným přístrojem – ať už se snažíte zbavit prachu, chlupů nebo zaschlých skvrn od jídla,“ popisuje Petra Psotková.

Pravděpodobně mezi ty úplně nejpopulárnější dlouhodobě patří tyčové vysavače britské značky Dyson, která se v posledních letech těší velkému zájmu spotřebitelů napříč segmenty. Jedním z velmi dobře hodnocených produktů na trhu je třeba tyčový vysavač s integrovaným ručním vysavačem Dyson Gen5detect Absolute, který v kompaktním těle nabízí nejen překvapivě vysoký výkon, ale spolu s ním i ty nejmodernější technologie. Podle typu povrchu například automaticky upraví svůj výkon, aby šetřil baterii, díky laserovému osvětlení vysávaného povrchu zase pomůže odhalit i ta nejmenší smítka.

Pro ty, kteří chtějí špičkový výkon za velmi příznivou cenu a obejdou se bez některých pokročilých funkcí, jako je automatická regulace výkonu, pak může být skvělou volbou třeba tyčový vysavač ETA Sonar 2232.

Všechnu práci udělají za vás

Vedle tyčových vysavačů si Češi čím dál častěji pořizují i robotické vysavače, které díky využití pokročilých technologií umožňují téměř plně autonomní úklid. Současné modely jsou vybaveny sofistikovanou navigací, která jim umožňuje rozpoznávat překážky a samostatně se vracet na nabíjecí stanici. Některé verze dokonce kombinují vysávání s vytíráním, čímž přinášejí úplně novou úroveň pohodlí. Není tak divu, že každý pátý prodaný vysavač je dnes právě robotický.

„Funkce robotických vysavačů se neustále zlepšují. Ať už jde o systémy inteligentní navigace, automatické vyprazdňování nebo systémy na mokré vytírání, v posledních letech ušly tyto technologie dlouhou cestu. Pozorujeme proto, že spotřebitelé často nahrazují své starší modely novými, technologicky vyspělejšími verzemi, které jim umožňují téměř bezúdržbový úklid domácnosti," říká Petra Psotková.

Podobně jako v případě tyčových vysavačů se jednotlivé modely dostupné na trhu výrazně liší svou výbavou. Jedním z nejprodávanějších modelů je aktuálně v DATARTu cenově dostupný robotický vysavač ETA Aron 2512, který dokáže v domácnosti zastat vše podstatné: vysává, vytírá a je dokonce vybavený propojením s chytrou aplikací, díky níž ho můžete ovládat odkudkoli.

Těm, kteří si rádi připlatí za prémiové funkce, se zase nejspíš zalíbí robotický vysavač ETA Aquilo PRO 7243. Nejenže celou domácnost dokonale vyčistí. Po úklidu se dokonce sám vrátí do nabíjecí stanice, kde posbírané nečistoty automaticky odsaje do sběrné nádoby. Dokovací stanice se navíc postará i o automatické čištění, vlhčení a sušení mopů vysavače.

Vysavače nejsou jedinými oblíbenými pomocníky při jarním úklidu, které Češi využívají. Vedle vysavačů roste v posledních letech také zájem o elektrické čističe oken. Tyto přístroje umožňují rychlé a efektivní mytí oken bez potřeby kbelíku s vodou a hadru, čímž šetří čas a minimalizují nepořádek. Mnozí se rozhodují pro jejich koupi, aby si usnadnili domácí práce, ale pro některé je to také způsob, jak ušetřit. Místo objednávání profesionální úklidové firmy si okna mohou umýt sami, a to nejen efektivně, ale i s dlouhodobou finanční úsporou – počáteční investice do přístroje se jim časem vrátí.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

S příchodem jarní pylové sezóny mezi Čechy roste zájem o čističky vzduchu. Stále více spotřebitelů si je spojuje nejen s komfortem, ale také se zdravím. Podle DATARTU se jich za poslední rok prodalo více než 20 000, což znamená meziroční skok přibližně o 20 %. Největší poptávka přichází většinou v březnu a dubnu, kdy prodeje stoupají až o 50 % oproti běžným měsícům. To potvrzuje také letošní sezóna. Velký zájem mají čeští spotřebitelé zejména o moderní čističky s ionizační technologií a zařízení vybavená automatickým režimem šetřícím filtry i energii.
| Datart
Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v rámci svozových služeb maloobchodního prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více. DATART spotřebitele vyzývá, aby v úsilí nepolevovali, dále se zapojovali do odpovědnějšího přístupu k životnímu prostředí a místo vyhazování starých spotřebičů a baterií do komunálního odpadu je nosili do prodejen, kde se prodejce postará o jejich ekologickou recyklaci.
| Datart
Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Jaro je v plném proudu a s ním i sezóna zahradních prací. Díky nadprůměrně teplému březnu se letos Češi pustili do údržby svých zahrad, trávníků a okolí domovů o poznání dříve. Stále více se přitom spoléhají na moderní zahradní pomocníky. Podle dat maloobchodního prodejce DATART vzrostly prodeje zahradní techniky meziročně řádově o 30 %. Největší zájem je o sekačky všech typů, od klasických benzínových po inteligentní robotické modely, prodeje však rostou i u dalšího vybavení usnadňujícího údržbu zeleně.
| Datart
Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
| Datart
Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart