Datart··6 min

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.

Už od nepaměti se lidé v jarních měsících věnují důkladnému úklidu svých domácností. Po odchodu zimy, během níž tráví více času uvnitř, přichází ideální doba na vyklizení nepotřebných věcí, umytí oken, úklid prachu a osvěžení celého domova. O tom, že Češi stále vnímají jaro jako období úklidu, vypovídají i statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART. Ty ukazují, že se během jarních měsíců prodá až o čtvrtinu více vysavačů, parních čističů či mopů než během léta.

Dříve býval úklid domácnosti vyčerpávající činností, která lidem zabrala podstatnou část volného času. To se však postupně mění. Stále častěji se totiž v českých domácnostech zabydlují chytré spotřebiče, které celý tento zdlouhavý proces výrazně urychlují a zefektivňují. „Lidé hledají řešení, která jim ušetří čas a umožní věnovat se příjemnějším aktivitám než úklidu. A právě moderní technologie jim v tom pomáhají. Díky nim už jarní úklid nemusí být namáhavou dřinou, ale efektivním a rychlým procesem, který zajistí čistotu domova bez zbytečného stresu a námahy,“ vysvětluje Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Tyčové vysavače dobývají Česko

Jsou lehké a dostanete se s nimi kamkoliv. Tak by se daly ve zkratce popsat tyčové vysavače, které v posledních letech vzaly Česko útokem. Podle statistik DATARTu už tyčové vysavače tvoří řádově 45 % všech prodaných vysavačů. Jejich obrovskou výhodou je univerzálnost a praktičnost. Jsou tak ideální pro všechny, kteří si v domácnosti potrpí na pořádek, ale už je nebaví se neustále ohýbat a tahat za sebou těžký podlahový vysavač. Některé tyčové vysavače dokáží zastat i úlohu několika dalších nástrojů.

„Stále častěji se na trhu objevují tyčové vysavače, které v jednom těle kombinují hned několik funkcí. Vedle vysávání tak umí třeba mopovat nebo odstraňovat skvrny s pomocí páry. Na veškerý úklid si tak vystačíte s jediným přístrojem – ať už se snažíte zbavit prachu, chlupů nebo zaschlých skvrn od jídla,“ popisuje Petra Psotková.

Pravděpodobně mezi ty úplně nejpopulárnější dlouhodobě patří tyčové vysavače britské značky Dyson, která se v posledních letech těší velkému zájmu spotřebitelů napříč segmenty. Jedním z velmi dobře hodnocených produktů na trhu je třeba tyčový vysavač s integrovaným ručním vysavačem Dyson Gen5detect Absolute, který v kompaktním těle nabízí nejen překvapivě vysoký výkon, ale spolu s ním i ty nejmodernější technologie. Podle typu povrchu například automaticky upraví svůj výkon, aby šetřil baterii, díky laserovému osvětlení vysávaného povrchu zase pomůže odhalit i ta nejmenší smítka.

Pro ty, kteří chtějí špičkový výkon za velmi příznivou cenu a obejdou se bez některých pokročilých funkcí, jako je automatická regulace výkonu, pak může být skvělou volbou třeba tyčový vysavač ETA Sonar 2232.

Všechnu práci udělají za vás

Vedle tyčových vysavačů si Češi čím dál častěji pořizují i robotické vysavače, které díky využití pokročilých technologií umožňují téměř plně autonomní úklid. Současné modely jsou vybaveny sofistikovanou navigací, která jim umožňuje rozpoznávat překážky a samostatně se vracet na nabíjecí stanici. Některé verze dokonce kombinují vysávání s vytíráním, čímž přinášejí úplně novou úroveň pohodlí. Není tak divu, že každý pátý prodaný vysavač je dnes právě robotický.

„Funkce robotických vysavačů se neustále zlepšují. Ať už jde o systémy inteligentní navigace, automatické vyprazdňování nebo systémy na mokré vytírání, v posledních letech ušly tyto technologie dlouhou cestu. Pozorujeme proto, že spotřebitelé často nahrazují své starší modely novými, technologicky vyspělejšími verzemi, které jim umožňují téměř bezúdržbový úklid domácnosti," říká Petra Psotková.

Podobně jako v případě tyčových vysavačů se jednotlivé modely dostupné na trhu výrazně liší svou výbavou. Jedním z nejprodávanějších modelů je aktuálně v DATARTu cenově dostupný robotický vysavač ETA Aron 2512, který dokáže v domácnosti zastat vše podstatné: vysává, vytírá a je dokonce vybavený propojením s chytrou aplikací, díky níž ho můžete ovládat odkudkoli.

Těm, kteří si rádi připlatí za prémiové funkce, se zase nejspíš zalíbí robotický vysavač ETA Aquilo PRO 7243. Nejenže celou domácnost dokonale vyčistí. Po úklidu se dokonce sám vrátí do nabíjecí stanice, kde posbírané nečistoty automaticky odsaje do sběrné nádoby. Dokovací stanice se navíc postará i o automatické čištění, vlhčení a sušení mopů vysavače.

Vysavače nejsou jedinými oblíbenými pomocníky při jarním úklidu, které Češi využívají. Vedle vysavačů roste v posledních letech také zájem o elektrické čističe oken. Tyto přístroje umožňují rychlé a efektivní mytí oken bez potřeby kbelíku s vodou a hadru, čímž šetří čas a minimalizují nepořádek. Mnozí se rozhodují pro jejich koupi, aby si usnadnili domácí práce, ale pro některé je to také způsob, jak ušetřit. Místo objednávání profesionální úklidové firmy si okna mohou umýt sami, a to nejen efektivně, ale i s dlouhodobou finanční úsporou – počáteční investice do přístroje se jim časem vrátí.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart
DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART opětovně získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025, které uděluje organizace Superbrands firmám, jimž se podařilo vybudovat silné a úspěšné značky. Tento titul je potvrzením kvalitní práce, kterou DATART vykonává nejen v oblasti prodeje elektroniky, ale také v oblasti zákaznické péče a inovací.
| Datart
Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Nová česká počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 v prvních týdnech od svého uvedení překonává všechna očekávání. Maloobchodní prodejce DATART stihl v prvních dvou týdnech prodat vyšší stovky fyzických kopií hry, díky čemuž se u něj v tomto období stala vůbec nejprodávanějším herním titulem. Svými prodeji se dokonce může měřit s nejúspěšnějšími hrami posledních let, jako je například God of War Ragnarök.
| Datart
DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART, přední maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, oficiálně otevírá ve čtvrtek 20. února svou novou vlajkovou prodejnu v obchodním centru Avion Shopping Park Brno. Moderní koncept prodejny představuje jedinečný prostor, kde se snoubí špičkové technologie, dokonalá přehlednost sortimentu a jedinečný zákaznický servis. Na ploše přesahující 1 500 m² se návštěvníci mohou těšit na široký výběr spotřební elektroniky, exkluzivní značkové výstavky a prvotřídní služby elektro specialistů.
| Datart
Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Online nakupování si v posledních letech získalo pevné místo v životech českých spotřebitelů. Ukazuje se však, že kamenné prodejny zůstávají nenahraditelným pilířem maloobchodního trhu, který propojuje svět online a offline nakupování. Potvrzuje to i maloobchodní prodejce elektra DATART, jehož prodejny v průběhu prosince navštívilo téměř 3,5 milionů zákazníků. Mezi zákazníky podle něj roste poptávka po prémiových službách, jako je montáž vestavných spotřebičů a infrasaun či instalace osvětlení, které usnadňují sžití s nově zakoupeným zbožím.
| Datart
Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Svátek zamilovaných se blíží a mnoho lidí přemýšlí, čím potěšit svou drahou polovičku. Trendy posledních let naznačují, že Češi namísto klasických dárků, jako jsou bonboniéry či plyšoví medvídci, dávají stále častěji přednost praktickým darům, které následně dělají radost každý den. Stále populárnější volbou je podle maloobchodního prodejce DATART drobná elektronika, která se stala alternativou k tradičním valentýnským překvapením. Zájem o ní v týdnu před Valentýnem stoupá řádově o desetinu.
| Datart