„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
Trendy, které dlouhodobě formují elektro retail, se promítly i do únorového vývoje. E-commerce nadále upevňuje svou pozici na úkor tradičních prodejen, zákazníci stále zůstávají cenově orientovaní, avšak současně více očekávají špičkový servis, jako například pohodlný nákup v kamenných obchodech, expresní doručení online objednávek, flexibilní možnosti osobního odběru a kvalitní poprodejní péči.
V rámci prodejních tendencí jsme v DATARTu zaznamenali zvýšenou poptávku po herních konzolích, mobilních telefonech a jejich příslušenství. Segment malých domácích spotřebičů vykázal v únoru v meziročním srovnání růst o přibližně 10 %, což dokládá, že zákazníci stále více investují do produktů, které jim usnadňují každodenní život. Tento vývoj potvrzuje, že i v období nižší spotřebitelské aktivity může maloobchod růst – klíčem k úspěchu je správná kombinace kvalitních produktů, služeb a péče o zákazníka,“ říká František Mikoška, obchodně marketingový ředitel DATART.
Zdroj: www.datart.cz