Zásilkovna··8 min

Upravujeme Obchodní podmínky: Co se od 7. 7. 2025 mění?

Zásilkovna

Zásilkovna

Zásilkovna je česká přepravně technologická společnost, poskytující komplexní logistické služby pro internetové obchody a i pro fyzické osoby. Majitelem je holding Packeta.

Tisková zpráva

Vážení partneři,

od 7. 7. 2025 začnou platit nové Obchodní podmínky.

Přehledně jsme pro vás sepsali přehled důležitých změn. Vybrali jsme ty, které považujeme z pohledu e-shopů za nejpodstatnější, doporučujeme však projít celý dokument a s novými VOP se seznámit. Najdete je na našem webu.

Přehled vybraných změn

1. Upřesnění subjektů, tj. odesílatele a příjemce.
  • Kde změnu najdete: 1. Všeobecná ustanovení a Definice pojmů
  • Co přesně se měníme / upravujeme: Upřesnili jsme definici odesílatele/příjemce zásilek:

Odesílatelem se rozumí výhradně právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, která provozuje e-shop či jiný obdobný způsob prodeje zboží nebo služeb koncovým zákazníkům a prostřednictvím Zásilkovny doručuje Zásilky svým zákazníkům (Příjemcům).

1.6. Příjemce znamená osobu, která je Odesílatelem označena jako Příjemce Zásilky. Příjemcem může být výhradně fyzická osoba nepodnikající, tj. zákazník Odesílatelem provozovaného e-shopu.

2. Sjednocení parametrů standardní zásilky (max. rozměr nejdelší strany)
  • Kde změnu najdete: 2. Parametry zásilky (Standardní zásilky)
  • Co přesně se měníme / upravujeme: Pokud nebyl místem odeslání či doručení Z-BOX, maximální délka nejdelší strany zásilky byla 70 cm. Od 7. 7. 2025 je to 60 cm pro všechny standardní zásilky bez ohledu na to, jestli je místem odeslání či doručení Z-BOX:

iv. Maximální rozměry Standardní Zásilky, pokud je Místem odeslání či Místem doručení Z-BOX – 60 x 45 x 35 cm.

v. Maximální rozměry Standardní Zásilky, pokud Místem odeslání ani Místem doručení není Z-BOX – součet 3 stran je max. 120 cm (např. 50×40×30 cm), délka nejdelší strany max. 60 cm.

3. Co se stane, pokud se zásilka nevejde do Z-BOXu, ačkoli byl odesílatelem zvolen jako místo doručení
  • Kde změnu najdete: 2. Parametry zásilky (Nadrozměrné zásilky zásilky)
  • Co přesně se měníme / upravujeme: V případě, že odesílatel zvolil jako místo doručení Z-BOX, přestože zásilka nesplňovala potřebné parametry a do Z-BOXu se nevešla, veškeré náklady na přesměrování na výdejní místo hradila Zásilkovna. Nově, pokud se tak stane, můžeme postupovat dle čl. 2.1 Podmínek:

V případě, že Odesílatel předá k poštovní přepravě Zásilku, jejímž Místem doručení má být Z-BOX, přičemž taková Zásilka přesahuje výše uvedené rozměry pro Zásilky určené do Z-BOXu, je Zásilkovna oprávněna dle vlastního rozhodnutí:

i. Zásilku na náklady Odesílatele vrátit, nebo

ii. obstarat přepravu Zásilky na nejbližší možné Výdejní místo, a to za dodatečnou cenu uvedenou v Ceníku.

Za tímto účelem byla i do Ceníku B2C přidána nová položka.

4. Lepší definice zásilek vyloučených z přepravy
  • Kde změnu najdete: 2. Parametry zásilky (2. 2)
  • Co přesně se měníme / upravujeme: Zpřesnili jsme nejasná a problematická ustanovení a doplnili příklady, abyste přesně věděli, co je a co není možné s námi odesílat:

ii. obsahující předměty, které mohou způsobit škodu na majetku a zdraví osob, zejména výbušniny, zbraně (včetně airsoftových zbraní, maket, vzduchových pistolí, loveckých nožů, mečů atd), omamné a psychotropní látky, hořlaviny s nízkým bodem vzplanutí atd.);

vii. obsahující kazící se zboží nebo zboží lehce poškoditelné, křehké, s tekutým obsahem a dále zboží, které je nutno zvláštním způsobem chránit nebo se kterým je nutné zvláštním způsobem nakládat; křehkým zbožím je pak myšleno zejména zboží skleněné, keramické, porcelánové, tvořené z drobných částí, dále zrcadla, obrazové rámy, elektronika bez řádného továrního balení, hudební nástroje, předměty z přírodních materiálů (např. mušle, minerály), a jiné předměty, u nichž je zvýšené riziko poškození během přepravy;

ix. jejichž povaha, obsah, vnější vzhled, vlastnosti, způsob zaslání či jejich držení je v rozporu s právním řádem České republiky a je tudíž protiprávní či zakázané, zejména s ohledem na bezpečnost osob, veřejný pořádek a práva třetích osob; Zásilka rovněž nesmí obsahovat zboží, jehož dovoz, vývoz, tranzit, přeprava nebo držení je zakázáno nebo omezeno právními předpisy země Místa doručení, země odeslání, případně země, přes kterou má být Zásilka přepravována;

xii. obsahující originály osobních dokladů (např. rodný list, občanský průkaz, osvědčení o způsobilosti), originály dokladů od vozidel (např. technický průkaz vozidla) apod., originály dokumentů obsahující důvěrné či citlivé informace (jako je zdravotní dokumentace, účetní doklady apod.), jakékoli jiné průkazy a licence, stejně tak jako dokumenty, jejichž cenu není možné určit (vychází pouze z ceny tisku nebo vydání);

xiii. ceniny (např. hotovost, výherní losy, akcie, kolky, drahé kovy, vouchery, předplacené karty, vstupenky, poukázky atd.);

xiv. sběratelské nebo umělecké předměty, jejichž hodnota je subjektivní, spekulativní, nebo zjevně neodpovídá reálné hodnotě věci; a/nebo jejichž cenu nelze věrohodně doložit obvyklým způsobem odpovídajícím reálné tržní hodnotě, bez ohledu na existenci nákupního dokladu; za takové předměty se považují zejména sběratelské kartičky (např. Pokémon, Magic, hokej apod.), figurky, limitované edice předmětů bez objektivní tržní hodnoty, staré nebo znehodnocené počítače, součástky a autodíly, retro elektronika a obdobné zboží, jehož hodnota je určena převážně sentimentem, trhem fanoušků nebo odhadem Odesílatele;

5. Dodací listy
  • Kde změnu najdete: 3. Převzetí zásilky Zásilkovnou
  • Co přesně se měníme / upravujeme: Pokud podáváte velké množství zásilek, věnujte prosím této změně pozornost – nově bude odpovědností e-shopu, nechat si potvrdit dodací listy, případně prokázat, že mu dodací list nebyl z naší strany potvrzen, ačkoli o to žádal:

3.1 Odesílatel vloží elektronická data o Zásilce do Informačního systému a z Informačního systému vytiskne seznam přepravovaných Zásilek (dále jen „Dodací list“).

3.2 Odesílatel předá Zásilku v Místě odeslání. Převzetí Zásilky musí být potvrzeno na Dodacím listu. Zásilka je podána až potvrzením o převzetí Zásilky v Informačním systému. V případě, že Odesílatel předává Zásilku Zásilkovně prostřednictvím třetích osob, přechází nebezpečí škody na Zásilkovnu až faktickým převzetím Zásilky v Místě odeslání.

6. Záměna zásilky
  • Kde změnu najdete: 4. Vyzvednutí zásilky příjemcem (4. 11)
  • Co přesně se měníme / upravujeme: Doplňujeme, jak správně postupovat, pokud příjemce omylem obdrží zásilku, která mu nebyla určena:

4. 11 V ojedinělých případech může dojít k situaci, kdy se do dispozice Příjemce dostane Zásilka, která mu nebyla určena (chybně nalepený štítek, záměna štítků, lidský faktor). Příjemce je v takovém případě povinen neprodleně kontaktovat Zásilkovnu a na základě jejích pokynů a na její náklady Zásilku vrátit Zásilkovně tak, aby Zásilka mohla být doručena oprávněnému Příjemci. V případě porušení této povinnosti je Zásilkovna oprávněna požadovat náhradu vzniklé škody.

7. Uplatnění nároku na náhradu škody při doručování do jiného státu
  • Kde změnu najdete: 8. Uplatnění nároku na náhradu škody (8. 1)
  • Co přesně se měníme / upravujeme: Upřesňujeme, jak postupovat při uplatňování práva na náhradu škody v případě, že zásilka je doručována do jiného státu:

8. 1 V souladu s ust. § 12 odst. 7 zákona o poštovních službách, uplatňuje právo na náhradu škody (reklamaci) Odesílatel, pokud se jedná o jakoukoliv škodu vzniklou před dodáním Zásilky Příjemci, po dodání Zásilky Příjemci uplatňuje nárok na náhradu škody Příjemce. V případě, že je Zásilka doručována do jiného státu, řídí se určení osoby Oprávněné k uplatnění nároku na náhradu škody právními předpisy státu Místa doručení. Reklamaci poskytnutých poštovních služeb je oprávněn podat Odesílatel i Příjemce (dále jen jako „Oprávněná osoba“).

ZOBRAZIT OBCHODNÍ PODMÍNKY

Zdroj: www.zasilkovna.cz

Další články

Další články od Zásilkovna

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna
Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Prodáváte na Aukru? Odesílejte nově i přes Z-BOXy

Předměty prodané na platformě Aukro teď můžete odesílat i přes naše 24/7 dostupné Z-BOXy – rychle, jednoduše a bez tisknutí štítků.
| Zásilkovna