Lexus··6 min

UNIKÁTNÍ OVLÁDÁNÍ KOKPITU OD ZNAČKY LEXUS SE PŘEDSTAVÍ NA MILAN DESIGN WEEK

Lexus

Lexus

Lexus je výrobní divize luxusních automobilů, patřící společně se Scionem do koncernu Toyota. Divize byla založena v roce 1989 uvedením sedanu Lexus LS (velice připomínající model W126 automobilky Mercedes-Benz) na trh. Lexus je společně s mateřskou Toyotou průkopníkem v oblasti hybridních pohonů automobilů.

Tisková zpráva

Systém ovládání kokpitu s duálním rozhraním pojmenovaný Black Butterfly, který Lexus vyvinul pro svůj koncepční vůz LF-Z Electrified, se stal inspirací pro mezinárodní tvůrce. Ti vytvořili nové strhující instalace na špičkové úrovni umění a designu.

Tyto interpretace toho, jak budoucí technologie sblíží člověka, stroj a mobilitu, představí Lexus na milánském týdnu designu 2025, jedné z nejvýznamnějších světových událostí pro globální tvůrce.

„A-Un“ je interaktivní instalace, která se intuitivně propojuje s divákem a kombinuje principy systému Black Butterfly s tradičním japonským konceptem Aun no kokyo – dýchání v harmonii. Vytvořila ji společnost Lexus ve spolupráci s tokijskou kreativní agenturou SIX a designovým studiem STUDEO. Představuje nový rozměr hladké komunikace mezi lidmi a mobilitou a zachycuje ducha vzájemného porozumění prostřednictvím dokonale synchronizovaných interakcí.

Součástí prezentace firmy Lexus na milánském týdnu designu je také iniciativa „Discover Together“, kterou připravují nadějní tvůrci z japonské společnosti Bascule Inc., americké Northeastern University a japonského Lexus Designer Teamu. Společnost Lexus již více než deset let podporuje prostřednictvím ceny Lexus Design Award inovativní tvůrce, kteří se snaží pomáhat utvářet lepší budoucnost světa a společnosti. V návaznosti na tento odkaz zahájila firma Lexus iniciativu „Discover Together“. Tento projekt klade důraz na spoluvytváření, nově interpretuje a vyjadřuje nové možnosti, které představují ovládací rozhraní kokpitu Black Butterfly. Prostřednictvím svých originálních děl tvůrci demonstrují odlišnou chemii a zážitky, které mohou nastat při interakci člověka se systémem Black Butterfly.

Lexus se již mnoho let aktivně účastní milánského týdne designu a využívá této příležitosti k tomu, aby ukázal, že v oblasti luxusních automobilů narušuje současný stav věcí a posouvá hranice jak v oblasti výrobků, tak i služeb, aby poskytl svým zákazníkům úžasné zážitky.

Informace o výstavě

DataDen pro tisk: 7. dubna (pondělí); dny pro veřejnost: 8. až 13. dubna (neděle)
Místo konáníSuperstudio Più
AdresaVia Tortona, 27, 20144 – Milán, Itálie
VýstavyVýstava uměleckých děl A-Un Installation / Discover Together ve spolupráci s firmou Bascule Inc., Northeastern University a Lexus Designer Team
OrganizátorLexus International

Profily tvůrců instalace „A-Un“

Takeshi Nozoe (SIX Inc.)

TECHNOLOGIA KOKPITU LEXUSA INSPIRACJĄ DLA AUTORÓW INSTALACJI NA MILAN DESIGN WEEK 2025

Low resHigh res

Takeshi Nozoe založil v roce 2013 kreativní společnost SIX Inc. Jako kreativní ředitel se Nozoe zabývá vytvářením nových forem komunikace a reálných zážitků se značkami v Japonsku i v zámoří, včetně značek Toyota GR a Lexus. Pracoval na řadě projektů, které rozšířily hranice vyjádření prostřednictvím spojení technologií, včetně prostorového vyjádření pomocí 1 000 dronů, hudebního videa „Obsession for Smoothness“, vytvořeného ve spolupráci s OK Go, a projektu Space Balloon Project představujícího interakci se stratosférou v reálném čase.

Dosud získal více než 100 mezinárodních kreativních ocenění, včetně zlaté ceny na festivalu Cannes Lions a zlaté ceny v rámci New York Festival. Původní výrobek společnosti SIX, reproduktor COTODAMA Lyric, se prodává ve 44 zemích světa, což svědčí o vysokém uznání za její inovace ve vývoji výrobků.

https://sixinc.jp/

Tatsuki Ikezawa (STUDEO)

Low resHigh res

Ikezawa, absolvent katedry informatiky designu na Musashino Art University, založil v roce 2020 kreativní studio STUDEO. Ke strategii značky přistupuje z pohledu uměleckého vedení a plynule propojuje vývoj koncepce, design produktů včetně návrhu obalu a loga a plánování komunikačních nástrojů, jako jsou reklamy, grafika a prostorový design, aby vytvořil soudržný svět značky. V roce 2018 uspořádal Ikezawa samostatnou výstavu BEYOND THE CRAFT v New Yorku a v roce 2024 se jako designér zúčastnil výstavy The Trio Asia Posters na Mezinárodním bienále plakátu v Mexiku.

Jeho práce získaly řadu ocenění, včetně Tokyo ADC Award, JAGDA New Designer Award, Cannes Lions International Festival of Creativity, ONE SHOW a New York ADC. Je členem Tokijského klubu uměleckých ředitelů a Japonské asociace grafických designérů.

https://www.studeo.co.jp/

Profily tvůrců iniciativy „Discover Together“

Bacsule Inc. (Japonsko)

Low resHigh res

Členové na snímku (zleva) Tomoyuki Iwabuchi, Masayoshi Boku, Sakiko Osawa

Bascule Inc. je tvůrčí tým z Tokia, který je známý tím, že z různých dat vytahuje realitu a příběhy, které se za nimi skrývají, a vytváří tak emocionální zážitky. V rámci svého jedinečného přístupu zvaného DATA-TAINMENT se angažují v široké škále oblastí, včetně reklamy, akcí, sportu, umění, rozvoje měst a meziplanetárního prostoru, a snaží se vytvářet nové zážitkové hodnoty, na kterých se může podílet každý.

https://bascule.co.jp/

Northeastern University (USA)

Low resHigh res

Členové na snímku (zleva) Chloe Prock, Paolo Ciuccarelli, Jasmine Yiming Sun, Elizabeth McCaffrey.

Pod vedením Paola Ciuccarelliho, vedoucího Centra pro design na Northeastern University, tvoří Chloe Prock, Jasmine Yiming Sun a Elizabeth McCaffrey tým designérů a výzkumníků, kteří zkoumají široké průsečíky vizualizace dat, designu zážitků a kreativní praxe. Jejich odbornost zahrnuje imerzivní média, počítačovou vizualizaci dat, UI/UX design a výzkum designu a jejich práce překlenuje rozdíly mezi novými technologiemi, designem zaměřeným na člověka a básnickými výpočty s cílem vytvořit poutavé a podnětné zážitky.

https://camd.northeastern.edu/center-for-design/

Designérský tým Lexus (Japonsko)

Členové na snímku (zleva) Moto Takabatake a Yuri Tamura

Low resHigh res

Členové designérského týmu společnosti Toyota Motor Corporation se pokusili o novou interpretaci černého motýla (Black Butterfly), která je výzvou k novým výrazům a zážitkům. Jako mentor pracuje Takabatake na pozici designér konceptů a vizí (Concept and Vision Designer), kde plánuje budoucí vize a koncepty zaměřené na všechny produkty, včetně zážitků, pro značky Lexus i Toyota. Designérka Yuri Tamura zahájila svou kariéru jako designérka barev, materiálů a povrchových úprav (CMF) a nyní zkoumá inovativní návrhy, které nabourávají stávající koncepty napříč všemi žánry. Zaměřuje se na zachycení lidských emocí a zážitků z nových perspektiv s cílem inspirovat ostatní.

Zdroj: www.lexusnews.eu

Další články

Další články od Lexus

INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

Lexus odhalil kolekci nových instalací na Milánském týdnu designu 2025, největší světové akci pro mezinárodní design. Výstava v prostorách Superstudio Piu’s Daylight Space zahrnuje instalace inspirované systémem řízení Lexus nové generace „Black Butterfly“. Imerzivní instalace „A-Un“ byla vytvořena ve spolupráci s japonskými kreativci ze studií SIX a STUDEO. Interaktivní kolekce „Discover Together“ je sbírkou děl začínajících tvůrců z Bascule Inc., Northeastern University a vlastního designérského týmu Lexus, vytvořená jako projekt vycházející z odkazu soutěže Lexus Design Award.
| Lexus
LEXUS UVÁDÍ ČISTĚ ELEKTRONICKÉ ŘÍZENÍ A VIRTUÁLNÍ MANUÁLNÍ ŘAZENÍ

LEXUS UVÁDÍ ČISTĚ ELEKTRONICKÉ ŘÍZENÍ A VIRTUÁLNÍ MANUÁLNÍ ŘAZENÍ

Lexus během premiéry nového elektrického Lexus RZ v Bruselu odhalil systém čistě elektronického řízení (Steer-By-Wire) a virtuální manuální řazení (Interactive Manual Drive). To je softwarový systém, který imituje fungování ručního řazení. Jde o kombinaci hardwaru se špičkovým softwarem s cílem vyvíjet vozidla částečně postavená na softwaru.
| Lexus
SVĚTOVÁ PREMIÉRA NOVÉHO ELEKTRICKÉHO SUV LEXUS RZ

SVĚTOVÁ PREMIÉRA NOVÉHO ELEKTRICKÉHO SUV LEXUS RZ

Nový Lexus RZ se ve světové premiéře představil v belgickém Bruselu. Čistě elektrické luxusní SUV těží z úprav, které posouvají požitek z jízdy na vyšší úroveň a uvádějí pokrokové technologie se zaměřením na výkon, lepší ovladatelnost, přímější zapojení řidiče do děje a požitek za volantem.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus