Lexus··13 min

Evropská premiéra: nový Lexus ES posouvá styl, luxus a kultivovanost sedanu na vyšší úroveň

Lexus

Lexus

Lexus je výrobní divize luxusních automobilů, patřící společně se Scionem do koncernu Toyota. Divize byla založena v roce 1989 uvedením sedanu Lexus LS (velice připomínající model W126 automobilky Mercedes-Benz) na trh. Lexus je společně s mateřskou Toyotou průkopníkem v oblasti hybridních pohonů automobilů.

Tisková zpráva

Lexus představuje v evropské premiéře zcela nový model ES. Osmá generace tohoto globálního sedanu prémiové třídy přijde na trh počátkem příštího roku.

Vývoj vozu vycházel z koncepce „Experience Elegant & Electrified Sedan“, představující nové technologie a vysokou úroveň pohodlí, konektivity a bezpečnosti. Tradiční výhody modelu ES v podobě jízdních kvalit, pohodlí a odhlučnění, se nyní posunuly na ještě vyšší úroveň.

Nový sedan pro novou éru

Klíčovou součástí strategie je vize značky Lexus „making luxury personal – luxus může být osobní“, spočívající ve sledování měnících se potřeb zákazníků.

Evropská premiéra: nový Lexus ES posouvá styl, luxus a kultivovanost sedanu na vyšší úroveň

Low resHigh res

To zahrnuje i prošlapávání různých cest k dosažení uhlíkové neutrality, kdy si zákazníci mohou vybírat z odlišných technologických řešení ke snížení vlastní uhlíkové stopy. V případě zcela nového ES se výše uvedené promítlo do rozšíření modelové palety, která nyní zahrnuje plně hybridní i čistě elektrická pohonná ústrojí s různými výkonovými verzemi a možností volit mezi pohonem samotných předních nebo všech kol.

V souladu s vizí „luxus může být osobní“ se program nových vozů Lexus zaměřuje na elektrifikaci, inteligenci a diverzifikaci, tedy klíčové vlastnosti zcela nového modelu ES.

Program ‚elektrifikace‘ znamená premiéru čistě elektrického pohonu v luxusním sedanu ES.

Pokud jde o inteligentní technologie, jedná se o první model Lexus, který nabízí plně digitální kokpit řidiče, v němž jsou multimediální systém, přístrojový panel a funkce aplikace Lexus Link+ bezproblémově propojeny. Mezi technologické novinky patří také v Lexusu poprvé použité „skryté přepínače“.

V rámci diverzifikace modelové nabídky pak Lexus navrhuje produkty, které jsou schopny naplňovat různé role; ES je sice sedan v klasickém stylu, ale zároveň má charakter, styl a schopnosti, které jsou atraktivní pro soukromé i firemní zákazníky.

Originální model Lexus

Model ES jako takový tvoří nedílnou součást modelové nabídky značky od jejího nástupu na trh v roce 1989. Ve své nejnovější verzi staví na dlouholeté pověsti luxusu a kultivovanosti – současně však zákazníkům dává více možností volby z elektrifikovaných pohonných jednotek v souladu s vizí „Lexus Electrified“ a multi-technologickým přístupem na cestě k uhlíkové neutralitě. Plně hybridní verze i první čistě elektrická verze ES budou k dispozici s možností volby pohonu samotných předních nebo všech kol.

Zatímco v Severní Americe a Asii je Lexus ES klíčovým modelem značky již více než tři desetiletí, na evropské trhy byl uveden o dost později. Na východoevropských trzích se představila šestá generace modelu ES v roce 2010, v západní Evropě pak již aktuální model v roce 2018.

Přestože je zcela nový ES ve všech ohledech větší než předchůdce, díky designovém přístupu „Clean x Tech“ se zvenčí i uvnitř pyšní jednoduchou a elegantní estetikou. Investice zaměřené na pohodlí, kultivovanost a luxus posouvají ES směrem ke kvalitě, prostornosti a vlastnostem typickým pro větší modely automobilového segmentu F. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost – a to v hybridní i čistě elektrické verzi – zároveň přinášejí vysokou úroveň pohodlí, jistoty za volantem a ovladatelnosti, tvořící typický jízdní projev Lexus.

Low resHigh res

Vývojový program probíhal v technickém centru Lexus Šimojama, kde týmy zajišťující plánování, design, konstrukční činnosti a evaluaci spolupracovaly pod jednou střechou na systematickém testování a zdokonalování vozu.

Po současné evropské premiéře bude zcela nové ES uvedeno na trh v Evropě s následným zahájením prodeje na jaře 2026. Podrobnosti o místních specifikacích budou včas oznámeny v závislosti na konkrétním trhu.

DESIGN: CLEAN TECH x ELEGANCE

Exteriér: elegance s jednoduchou a čistou estetikou designu

Vývoj modelu ES byl založen na nové designové koncepci Lexus „Clean Tech x Elegance“.

Elegance byla určujícím znakem několika po sobě jdoucích generací modelu ES. V případě zcela nového ES byl tento atribut ještě zdokonalen, kdy spojuje funkční prvky s vyššími emocemi a podepisuje se na jednoduché a čisté estetice designu.

Stylové provedení exteriéru kombinuje odvážný vzhled s minimalistickým přístupem a naplňuje designovou vizi značky Lexus pro novou generaci bateriových elektromobilů.

V rámci další evoluce vřetenovitého tvaru, který je typickým designovým prvkem značky Lexus, se vůz pyšní novou vřetenovitou karoserií, která evokuje elektrifikovaný výkon. Precizní poměr výšky, šířky a délky vozu se promítá do jeho elegantních a výrazných proporcí a zároveň garantuje pohodlné nastupování a vystupování. Pozice kol byla navržena s milimetrovou přesností s cílem dosáhnout ideálního širokého a přikrčeného postoje.

Příď vozu zaujme ostře ohraničeným vřetenovitým tvarem, který se táhne přes kapotu až k okrajům nárazníku. Vřetenovitá karoserie se zvedá od nízko posazené přídě a navazuje na horizontální přední blatníky, čímž modelu ES dodává robustní a výrazný vzhled. Hybridní provedení modelu ES jsou navíc vybavena mřížkou s horními průduchy pro optimální chlazení.

Přední světlomety vytvářejí zdvojený světelný podpis ve tvaru písmene „L“, který se stane novým charakteristickým znakem vozů Lexus v éře elektrifikace. Tento znak kombinuje dovnitř orientovaná světla denního svícení ve tvaru písmene „L“ se stejně tvarovanými ukazateli směru orientovanými ven, čímž vytváří výraznou identitu značky Lexus a zároveň přispívá k viditelnosti a funkčnosti.

Low resHigh res

Při pohledu z boku zaujme elegantní aerodynamický vzhled, z nějž vyzařuje pocit stability, daný nízkým těžištěm. Splývavá silueta působí, jako by vůz vůbec neměl zavazadelník, přičemž kabina se směrem dozadu výrazně zužuje. Tak ostře kontrastuje se spodní částí karoserie, která je definována protikladem relativně rovných a vymodelovaných ploch, jakož i výrazně tvarovanými blatníky s optimální aerodynamikou.

Záď ztělesňuje typickou eleganci modelu ES s vymodelovanými částmi mezi zadními koly a zavazadlovým prostorem ve prospěch elegantního a současně dynamického vzhledu. Zužující se kabina zdůrazňuje nízké těžiště vozu a přispívá k jeho sportovnímu a atletickému charakteru.

Novinkou jsou zadní světla s typickým podpisem ve tvaru „L“, díky nimž je vůz okamžitě rozpoznatelným zástupcem značky Lexus. Samostatná světelná lišta hladce navazuje na podsvícené logo LEXUS a zahrnuje i koncová a brzdová světla; ostatní světla se posunula k vnějším okrajům. Nový design akcentuje široce rozkročený postoj vozu, vylepšuje vymodelovaný profil zádě a zároveň přispívá k aerodynamickým vlastnostem.

Interiér: jednoduchý, čistý a kultivovaný

Lexus v duchu designové koncepce „Clean Tech x Elegance“ kultivoval interiér ES, kdy odstranil nadbytečné detaily ve snaze vytvořit jednoduchý, čistý a rafinovaný prostor. Otevřená a prostorná horní část kabiny vylepšuje výhled ven, zatímco spodní část je vytvarována kolem sedadel.

K luxusnímu pohodlí dále může přispět nabízený paket funkcí k ještě příjemnějšímu cestování. Zadní část kabiny může být vybavena sedadly s možností úpravy sklonu; v případě místa za předním spolujezdcem včetně výsuvné opěrky lýtek (funkce „otoman“) pro exkluzivní cestovní pohodlí při cestování s vlastním řidičem. Sedadlo předního spolujezdce je sklopné dopředu, aby zadní pasažér měl co nejvíce místa pro nohy a zároveň dobrý výhled vpřed.

V novém ES budou mít premiéru dva nové designové prvky značky Lexus. Vrstvená bambusová struktura („Bamboo Layering“) využívá pokročilé tiskové techniky a techniku propustnosti světla k vytvoření vizuálního efektu osvětlení povrchu, který je sladěn s ambientním osvětlením kabiny. Druhou novinkou je reliéfní zpracování syntetické kůže, díky němuž vznikl precizní reliéfní vzor, který v kombinaci s ambientním osvětlením vytváří čistou a moderní estetiku. Smyslovou kvalitu dále zvyšuje optimální umístění 17 reproduktorů zakázkového systému prostorového ozvučení Mark Levinson Surround Sound, kdy výsledná trojrozměrná zvuková scéna zahrnuje harmonické spojení zvuku a osvětlení v kabině.

Low resHigh res

V kokpitu založeném na koncepci Lexus „Tazuna“ se pozornost řidiče zaměřuje na silnici vpředu, k čemuž napomáhá vhodné uspořádání ovládacích prvků a informačních zdrojů tak, aby je bylo možné ovládat a rozpoznat drobným pohybem ruky či oka.

Horní část kokpitu je doširoka otevřená kvůli co nejlepšímu výhledu řidiče ven, zatímco přístrojový štít má podobu asymetrické 12,3" digitální obrazovky, umožňující použít nižší kapličku přístrojů. Kvalitu materiálů zvyšují měkké akcenty se vzhledem kůže společně s dynamickými světelnými efekty.

Nová úroveň pohodlí

Cílem návrhářů Lexus bylo vytvořit mimořádně pohodlnou a uvolněnou kabinu s příkladným odhlučněním, přispívající k vysokým jízdním kvalitám modelu ES.

Přední sedadla byla přepracována tak, aby pomáhala udržovat správné a pohodlné držení těla, kdy řidič může intuitivně reagovat na chování vozidla a cítí se plně zapojen do děje. Podpora zad v místě lopatek pomáhá snižovat svalové napětí při řízení, zatímco opěradlo jemně obepíná tělo pasažéra.

Prioritou konstruktérů bylo snížení hluku použitím lepšího těsnění dveří a akustických skel v oknech předních dveří. Způsob šíření zvuku v kabině byl pečlivě navržen tak, aby podporoval přirozené a harmonicky vyvážené akustické prostředí.

První model Lexus se skrytými spínači

K vysokým kvalitám interiéru ES přispívá i nová technologie „skrytých spínačů“ Lexus.

Nový design odráží koncepci pohostinnosti (Omotenashi) Lexus prostřednictvím minimalistického a nenápadného designu, který dokonale splývá s interiérem. Po vypnutí vozu nejsou spínače pod čalouněním přístrojové desky vůbec vidět; když se vůz zapne, spínače se zviditelní svým podsvícením. Přestože jsou spínače vyvedeny formou elegantního dotykového panelu, při použití poskytují příjemnou hmatovou zpětnou vazbu.

POHONNÉ JEDNOTKY: MULTI-TECHNOLOGICKÁ STRATEGIE POHONŮ LEXUS

Hybridní varianta ES 300h

Provedení ES 300h je vybaveno přepracovaným hybridním systémem, jehož srdcem je řadový čtyřválec 2,5 litru s maximálním výkonem 201 k (148 kW)*. Zákazníci budou moci volit mezi pohonem samotných předních nebo všech kol.

Uvedené pohonné ústrojí bude k dispozici na západoevropských trzích.

U nového ES se rovněž zvýšil výkon hybridní baterie.

Systém používá upravenou logiku řízení, která přináší robustní akceleraci i nízkou spotřebu paliva. Další výhodou je, že vyšší tuhost pohonné jednotky pomáhá potlačovat vibrace, a tak přispívá k tiššímu a kultivovanějšímu prostředí v kabině.

Bateriové elektrické verze ES 350e a ES500e

V nabídce budou dvě čistě elektrická provedení ES: ES 350e s pohonem předních kol a maximálním výkonem 224 k (165 kW), resp. ES 500e s pohonem všech kol s maximálním výkonem 343 k (252 kW) (předběžné údaje). Obě tato provedení těží z bohatých zkušeností značky Lexus na poli elektrifikace pohonů a zároveň využívají široké možnosti a výhody nové globální podvozkové platformy TNGA ve formátu GA-K, včetně nových náprav eAxle, které spojují jednotku řízení výkonu s převodovkou. Nová konstrukce je lehká a kompaktní, čímž přispívá k co nejvyšší prostornosti kabiny i zavazadelníku. Vysokokapacitní baterie je umístěna pod podlahou ve prospěch nižšího těžiště vozu.

Low resHigh res

Údaje o dojezdu a době nabíjení zatím nebyly finálně potvrzeny, ale očekává se dojezd až 530 km* (dle standardu WLTP) a přibližná doba rychlého nabíjení na 80 % kolem 30 minut*.

Model ES 350e je vybaven lithium-iontovou baterií s kapacitou 77 kWh. Ta by měla umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy*.

Verze s pohonem všech kol, ES 500e, posouvá výkonnostní laťku výše díky baterii s kapacitou 75 kWh, která umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy*.

Provedení ES 500e je vybaveno inteligentním elektrickým systémem pohonu všech kol Lexus DIRECT4. Ten umožňuje plynulé rozdělování hnacího momentu na všechna čtyři kola podle pokynů řidiče a stavu vozovky. Hnací moment se může rozdělovat mezi nápravy v poměru od 100:0 až po 0:100 na základě údajů od senzorů zrychlení, rychlosti kol a úhlu natočení volantu. Výsledkem j stabilní ovládání a podmanivý požitek z jízdy.

*Veškeré údaje se vztahují k prototypu modelu ES a jsou předběžné, dokud nedojde k homologaci.

Lexus ES – přehled předběžných technických údajů

CZ Lexus ES 25 05

Závorka ( ) označuje srovnání s předchozím modelem.

*1 Přibližná doba nabíjení od rozsvícení kontrolky nízkého stavu nabití baterie systému pohonu do cca 80 % stavu nabití (SOC). Skutečná doba nabíjení se může lišit např. v závislosti na okolní teplotě a specifikacích nabíječky.

Zdroj: www.lexusnews.eu

Další články

Další články od Lexus

Evropská premiéra: nový Lexus ES posouvá styl, luxus a kultivovanost sedanu na vyšší úroveň

Evropská premiéra: nový Lexus ES posouvá styl, luxus a kultivovanost sedanu na vyšší úroveň

Lexus představuje v evropské premiéře zcela nový model ES. Osmá generace tohoto globálního sedanu prémiové třídy přijde na trh počátkem příštího roku.
| Lexus
NOVÝ LEXUS ES POSOUVÁ STYL, LUXUS A KULTIVOVANOST SEDANU NA VYŠŠÍ ÚROVEŇ

NOVÝ LEXUS ES POSOUVÁ STYL, LUXUS A KULTIVOVANOST SEDANU NA VYŠŠÍ ÚROVEŇ

Lexus představuje ve světové premiéře zcela nový model ES. Osmá generace tohoto globálního sedanu prémiové třídy bude na trh oficiálně uvedena ve druhé polovině letošního roku.
| Lexus
INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

Lexus odhalil kolekci nových instalací na Milánském týdnu designu 2025, největší světové akci pro mezinárodní design. Výstava v prostorách Superstudio Piu’s Daylight Space zahrnuje instalace inspirované systémem řízení Lexus nové generace „Black Butterfly“. Imerzivní instalace „A-Un“ byla vytvořena ve spolupráci s japonskými kreativci ze studií SIX a STUDEO. Interaktivní kolekce „Discover Together“ je sbírkou děl začínajících tvůrců z Bascule Inc., Northeastern University a vlastního designérského týmu Lexus, vytvořená jako projekt vycházející z odkazu soutěže Lexus Design Award.
| Lexus
LEXUS UVÁDÍ ČISTĚ ELEKTRONICKÉ ŘÍZENÍ A VIRTUÁLNÍ MANUÁLNÍ ŘAZENÍ

LEXUS UVÁDÍ ČISTĚ ELEKTRONICKÉ ŘÍZENÍ A VIRTUÁLNÍ MANUÁLNÍ ŘAZENÍ

Lexus během premiéry nového elektrického Lexus RZ v Bruselu odhalil systém čistě elektronického řízení (Steer-By-Wire) a virtuální manuální řazení (Interactive Manual Drive). To je softwarový systém, který imituje fungování ručního řazení. Jde o kombinaci hardwaru se špičkovým softwarem s cílem vyvíjet vozidla částečně postavená na softwaru.
| Lexus
SVĚTOVÁ PREMIÉRA NOVÉHO ELEKTRICKÉHO SUV LEXUS RZ

SVĚTOVÁ PREMIÉRA NOVÉHO ELEKTRICKÉHO SUV LEXUS RZ

Nový Lexus RZ se ve světové premiéře představil v belgickém Bruselu. Čistě elektrické luxusní SUV těží z úprav, které posouvají požitek z jízdy na vyšší úroveň a uvádějí pokrokové technologie se zaměřením na výkon, lepší ovladatelnost, přímější zapojení řidiče do děje a požitek za volantem.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus