Lexus··11 min

INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

Lexus

Lexus

Lexus je výrobní divize luxusních automobilů, patřící společně se Scionem do koncernu Toyota. Divize byla založena v roce 1989 uvedením sedanu Lexus LS (velice připomínající model W126 automobilky Mercedes-Benz) na trh. Lexus je společně s mateřskou Toyotou průkopníkem v oblasti hybridních pohonů automobilů.

Tisková zpráva

Lexus odhalil kolekci nových instalací na Milánském týdnu designu 2025, největší světové akci pro mezinárodní design. Výstava v prostorách Superstudio Piu’s Daylight Space zahrnuje instalace inspirované systémem řízení Lexus nové generace „Black Butterfly“. Imerzivní instalace „A-Un“ byla vytvořena ve spolupráci s japonskými kreativci ze studií SIX a STUDEO. Interaktivní kolekce „Discover Together“ je sbírkou děl začínajících tvůrců z Bascule Inc., Northeastern University a vlastního designérského týmu Lexus, vytvořená jako projekt vycházející z odkazu soutěže Lexus Design Award.

INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

Low resHigh res

Výstava je otevřená pro veřejnost v Superstudiu Più v Tortoně, milánské umělecké čtvrti, od 8. do 13. dubna 2025.

Simon Humphries, Chief Branding Officer značky Lexus, řekl: „Od svého založení značka Lexus neustále zpochybňuje konvence luxusu ve světě automobilů, posunuje hranice mobility, aby vytvářela unikátní a mimořádné zážitky, které očekávání nejen naplňují, ale také překonávají.

Dnes, jak se vyvíjejí technologie a mění se způsob, jakým vnímáme čas strávený v pohybu, reflektujeme, jak by tyto posuny a změny mohly vést k novým formám zapojení a interakce.“

„Na Milánském týdnu designu je naším cílem vyjádřit toto sblížení technologie a lidskosti, zkoumat momenty, ve kterých se protínají a jak se i nové pojetí samotného času může stát katalyzátorem pro nové zážitky. V rámci projektu „Discover Together“ jsme navíc spolupracovali se třemi vizionářskými tvůrčími jednotkami, které prostřednictvím konceptu Black Butterfly zkoumají hru vztahů mezi jednotlivci a společností, která nabízejí nové perspektivy.“

Inspirací pro nové imerzivní instalace je „Black Butterfly“, což je název ovládacího zařízení s duálním rozhraním, které je součástí kokpitu konceptu Lexus LF-ZC. Každá z instalací zkoumá, jak technologie budoucnosti ještě více sblíží člověka, stroj a mobilitu.

Oficiální otevření výstavy zahájí Pascal Ruch, viceprezident Toyota Motor Europe pro Lexus, za účasti mezinárodního prezidenta značky Lexus Takahaši Watanabeho a generálního ředitele designu značky Lexus, Koiči Suga. Mezi hosty se představí také Takeši Nozoe z kreativní agentury SIX., Tacuki Ikezawa za studio STUDEO a zástupci Bascule Inc., Northeastern University i firemní designéři značky Lexus, přičemž každý z nich představí svůj pohled na revoluční instalace a na budoucnost mobility a designu.

A-Un instalace

Po dvě dekády od své první účasti na Milánském týdnu designu v roce 2005 Lexus spolupracuje se světoznámými umělci a designéry – mezi nimi byli Philippe Nigro Neri Oxman, Sou Fudžimoto a Rhizomatiks – ti všichni vytvářeli imerzivní zážitkové instalace, které ztělesňovaly vize a hodnoty značky.

Low resHigh res

Letos se Lexus spojil s tokijskou kreativní agenturou SIX a studiem designu STUDEO, aby společně představili „A-Un“, instalaci inspirovanou japonským konceptem A-Un no Kokyū (harmonizovaný dech), což je tradiční koncept, kdy dvě těla nebo dvě bytosti instinktivně synchronizují své pohyby a emoce. Pomocí motivu Black Butterfly jako okna propojujícího lidi a společnost Lexus přináší svou vizi budoucnosti mobility do života v imerzivním prostoru.

Obří obrazovka ve tvaru Black Butterfly se náhle vynořuje z prostoru, tři metry vysoká, deset metrů široká a čtyři metry hluboká. Byla vyrobena jako důkaz závazku a odhodlání značky Lexus ctít tradiční materiály a řemeslné zpracování – pečlivou ruční prací po celé tři měsíce, pomocí tkaných provázků vyrobených ze zhruba 35 kilometrů bambusového vlákna.

Struktura ožívá s tím, jak se k ní návštěvníci přiblíží, reaguje na tlukot jejich srdce a vytváří tak unikátní imerzivní zážitek. Jak se tep srdce slaďuje s fluktuacemi nahranými z přírody, stává se Black Butterfly médiem pro objevování. V tom okamžiku se návštěvníci stávají svědky přirozeného propojení mezi člověkem, společností a světem – zážitku formovaného filozofií „A-Un“.

Vize budoucí mobility podle značky Lexus jde mnohem dál než jen k autu, které reaguje na lidské pokyny – až k autu, které předvídá záměry člověka. Prostřednictvím Black Butterfly se lidé a vozidla vydávají na cestu neustálého učení a společného vzájemného vývoje, objevování nových možností a jedinečných momentů. Vozidla se propojí přímo s člověkem a vytváří tak nový zážitek z pohyb

Instalace Discover Together

Low resHigh res

Letošní výstava vychází z odkazu Lexus Design Award, která po mnoho let objevovala, rozvíjela a dlouhodobě podporovala budoucí generaci tvůrců, testujících hranice kreativity. Tři skupiny vizionářů použily Black Butterfly jako motiv objevování nových dimenzí a personalizovaných zážitků z technologií. Interní designéři Bascule Inc., Northeastern University a značky Lexus představují sérii interaktivních instalací reinterpretující Black Butterfly prostřednictvím svébytných a unikátních perspektiv. Toto setkání značky Lexus se začínajícími talenty dává vzniknout

„Experience Amazing“, tedy „úžasnému prožitku“, k jehož vyzkoušení a prozkoumání vyzývají návštěvníky přímo na výstavním stánku.

Earthspective

Bascule Inc. (Japonsko)

Toto dílo se zabývá konceptem rozšířené perspektivy země. Kombinace „země“ a „perspektivy“ v jeho názvu představuje posun v tom, jak vnímáme náš svět. Jako lidé vnímáme realitu z našich vlastních omezených hledisek. Když však ustoupíme zpět a pohlédneme na Zemi z nekonečnosti vesmíru, získáme perspektivu novou – Earthspektivu. Z tohoto pohledu jsme na naší planetě pouhými cestovateli. Slova, která pronášíme, se otiskují do naší budoucnosti a vrývají se do neustále se rozpínajícího vesmíru.

Low resHigh res

Our Energy Nexus

Northeastern University (USA)

Tématem této instalace je omezování znečištění ovzduší. Využívá k tomu interakci v reálném čase, jejímž prostřednictvím vizualizuje sílu komunity a kolektivní akce.

Návštěvníci v reálném čase sledují hodnoty znečištění a data o globální kvalitě ovzduší, přičemž své teplo předávají přes Black Butterfly jako symbolické uvolňování energie. Každý příspěvek je přeměněn v zářící hvězdu. Jak se vzduch pročišťuje, září tyto hvězdy jasněji a posiluje se propojení mezi osobní akcí jednotlivce a environmentální změnou. Společně se naše energie spojují, aby vytvořily čistší a jasnější budoucnost.

Objevte svého motýla – interní designéři Lexus (Japonsko)

Motýl je symbolem našeho neobjeveného potenciálu měnit svět

Inspirací pro tuto instalaci je motýlí efekt – zachycuje transformativní sílu malých činů.

Vychází z představy světa, kde se slétají obrovská hejna motýlů, každý z nich s naprosto jedinečným pohybem, přičemž všichni společně vytvářejí dynamiku a vyvíjející se realitu. S Black Butterfly coby oknem pro osvobození svého nepoznaného potenciálu si návštěvníci osvobozují své vlastní motýly, ovlivňují svět kolem sebe, a přitom objevují nové aspekty sebe sama. Každý záchvěv motýlích křídel přispívá k vlně krásy a změny a dokazuje tak, že i ty nejmenší činy mohou zásadním způsobem utvářet budoucnost.

Lexus Design Award – Discover Together

Low resHigh res

Od roku 2013 Lexus pořádá Lexus Design Award, mezinárodní soutěž věnovanou podpoře a rozvíjení budoucích generací tvůrců prostřednictvím dialogu a společné tvůrčí práce. Za účelem prohloubení této spolupráce a posílení jejího závazku k podpoře mladých talentů v designu je nyní program aktualizován jako „Lexus Design Award – Discover Together“. Nový formát soutěže bude oficiálně představen letos v létě a následně v rámci exhibiční akce na Milánském týdnu designu 2026. Více podrobností o této nové kapitole designu se včas dozvíte.

Informace o výstavě 2025

Informace o výstavě 2025

CZ tab1 milan design 25

Profily tvůrců „A-Un“Takeši Nozoe (SIX Inc.)

Takeši Nozoe založil kreativní společnost SIX Inc. v r. 2013. Jako umělecký ředitel Nozoe vychází ze snahy vytvářet nové formy komunikace a realistické zážitky se značkami jak v Japonsku, tak v zámoří, včetně Toyota GR a Lexus. Pracoval na řadě projektů, které rozšiřovaly hranice exprese prostřednictvím fúze technologií, včetně prostorového vyjadřování pomocí tisícovky dronů; videoklip k „Obsession for Smoothness“, vytvořený ve spolupráci s OK Go; a projekt vesmírného balónu, interakce se stratosférou v reálném čase. K dnešnímu dni získal více než 100 mezinárodních ocenění tvůrců, včetně Cannes Lions Gold Award a New York Festival Gold Award. Originální výrobek SIX, hlasový reproduktor COTODAMA, se prodává ve 44 zemích na celém světě, což demonstruje vysoké uznání za inovativnost v produktovém vývoji.

https://sixinc.jp/

Tacuki Ikezawa (STUDEO)

Ikezawa vystudoval fakultu designu a informatiky Musashino Art University a v roce 2020 založil kreativní studio STUDEO. Strategii značky řeší z perspektivy uměleckého vedení, hladce integruje konceptuální vývoj, produktový design včetně obalů a designu loga, jakož i plánování komunikačních nástrojů, jako jsou reklamy, grafika a prostorový design. Výsledkem je jednotný a koherentní svět značky. V roce 2018 měl Ikezawa v New Yorku samostatnou výstavu BEYOND THE CRAFT a v roce 2024 se jako designér účastnil akce The Trio Asia Posters v rámci Mexického mezinárodního bienále plakátů.

Jeho práce získaly řadu ocenění, včetně Tokyo ADC Award, JAGDA New Designer Award, Cannes Lions International Festival of Creativity, ONE SHOW a New York ADC. Je členem Tokyo Art Directors Clubu a Japonské asociace grafiků.

https://www.studeo.co.jp/

Profily tvůrců „Discover Together“

Bacsule Inc. (Japan)

Bascule Inc. je kreativní skupina z Tokia, známá extrahováním reality a příběhů ukrytých v různých datech pro vytváření emocionálních zážitků. Se zaměřením na svůj unikátní přístup, nazvaný DATA-TAINMENT, zasahují do mnoha oborů včetně reklamy, centů, sportu, umění, městského plánování a objevování vesmíru. Jejich snahou je vytvářet nové zážitkové hodnoty, na nichž se může podílet kdokoli.

https://bascule.co.jp/

Northeastern University (USA)

Pod vedením Paola Ciuccarelliho, vedoucího centra pro design Northeastern University, Chloe Prock, Jasmine Yiming Sun a Elizabeth McCaffrey tvoří tým designérů a vědců zkoumajících široké průsečíky vizualizací dat, zážitkového designu a kreativní praxe. S expertizou, zahrnující imerzivní média, vizualizaci počítačových dat, UI/UX design a výzkum designu, jakož i výpočetní poetiku, vytvářejí poutavé zážitky provokující myšlenky.

https://camd.northeastern.edu/center-for-design/

Designéři Lexus (Japonsko)

Členové týmu designérů Toyota Motor Corporation se pustili do hledání nových výrazů a zážitků reinterpretací Black Butterfly. Takabatake, v roli mentora, pracuje jako designér koncepce a vizí, plánuje budoucí vize a koncepty pro všechny produkty, včetně zážitků jak pro Lexus, tak pro značku Toyota. Designérka Yuri Tamura začala svou kariéru jako CMF designérka a nyní se věnuje inovativnímu designu, který řeší koncepty napříč všemi žánry. Zaměřuje se na zachycení lidských emocí v nových perspektivách a jejím cílem je co nejvíce inspirovat.

Zdroj: www.lexusnews.eu

Další články

Další články od Lexus

INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

INSTALACE LEXUS NA MILÁNSKÉM TÝDNU DESIGNU PŘIBLIŽUJÍ TECHNOLOGIE PRO ČLOVĚKA

Lexus odhalil kolekci nových instalací na Milánském týdnu designu 2025, největší světové akci pro mezinárodní design. Výstava v prostorách Superstudio Piu’s Daylight Space zahrnuje instalace inspirované systémem řízení Lexus nové generace „Black Butterfly“. Imerzivní instalace „A-Un“ byla vytvořena ve spolupráci s japonskými kreativci ze studií SIX a STUDEO. Interaktivní kolekce „Discover Together“ je sbírkou děl začínajících tvůrců z Bascule Inc., Northeastern University a vlastního designérského týmu Lexus, vytvořená jako projekt vycházející z odkazu soutěže Lexus Design Award.
| Lexus
LEXUS UVÁDÍ ČISTĚ ELEKTRONICKÉ ŘÍZENÍ A VIRTUÁLNÍ MANUÁLNÍ ŘAZENÍ

LEXUS UVÁDÍ ČISTĚ ELEKTRONICKÉ ŘÍZENÍ A VIRTUÁLNÍ MANUÁLNÍ ŘAZENÍ

Lexus během premiéry nového elektrického Lexus RZ v Bruselu odhalil systém čistě elektronického řízení (Steer-By-Wire) a virtuální manuální řazení (Interactive Manual Drive). To je softwarový systém, který imituje fungování ručního řazení. Jde o kombinaci hardwaru se špičkovým softwarem s cílem vyvíjet vozidla částečně postavená na softwaru.
| Lexus
SVĚTOVÁ PREMIÉRA NOVÉHO ELEKTRICKÉHO SUV LEXUS RZ

SVĚTOVÁ PREMIÉRA NOVÉHO ELEKTRICKÉHO SUV LEXUS RZ

Nový Lexus RZ se ve světové premiéře představil v belgickém Bruselu. Čistě elektrické luxusní SUV těží z úprav, které posouvají požitek z jízdy na vyšší úroveň a uvádějí pokrokové technologie se zaměřením na výkon, lepší ovladatelnost, přímější zapojení řidiče do děje a požitek za volantem.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus
LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

LEXUS BUSINESS WEEK JE TADY. PŘINÁŠÍ AŽ O TŘETINU NIŽŠÍ CENY

Ve dnech 10. až 16. března se koná první letošní Lexus Business Week, který znamená tu nejvýhodnější nabídku v historii. Ta zahrnuje jak hybridní, tak plug-in hybridní modely, jejichž ceny klesají až o třetinu. Ke každému vozu navíc nový majitel získá palivovou kartu v hodnotě 20 000 Kč jako dárek. Výhodnější je i financování a nabídka operativního leasingu KINTO One.
| Lexus