AAA Auto··3 min

SUV vládnou trhu ojetin, v AAA AUTO se jich už prodalo o desetinu více než vloni

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Největší tuzemský prodejce ojetých automobilů letos prodá více než 15 tisíc SUV. Tvoří už čtvrtinu všech prodejů AAA AUTO v České republice.

Městské terénní vozy – SUV – postupně dobývají český sekundární automobilový trh. Jen v AAA AUTO v České republice, kde se jich letos prodá více než 15 000, tvoří již čtvrtinu celkových prodejů. K dnešnímu dni se těchto aut u největšího českého prodejce prodalo o 10 % více než vloni za celý rok. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Kodiaq, nadpoloviční většina SUV má benzinový agregát. Automatickou převodovku má téměř polovina z nich, stejně jako náhon na všechna čtyři kola.

Před devíti lety otevřelo AAA AUTO na ploše o výměře 3 785 m2 první Centrum SUV & Terénních vozů v Praze a postupně přidalo další nejen v Česku, ale i na Slovensku. „Důvodem byl hlavně rostoucí zájem o rodinná SUV, která tehdy tvořila lehce přes jedenáct procent prodejů. Chtěli jsme, aby zákazníci měli tyto vozy přehledně na jednom místě,“ vysvětluje tehdejší rozhodnutí Petr Vaněček, generální ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. „Zatímco hatchbacků se v roce 2016 prodávalo na patnáct tisíc, tedy jen o něco méně než letos, SUV jsme tehdy prodali něco málo přes pět tisíc. Letos budou prodeje SUV trojnásobné. Meziročně jsme jich prodali již o deset procent více než vloni za celý rok. Na inzertních serverech v Česku se jich dokonce v průměru nabízí měsíčně více než kombíků nebo stále nejoblíbenějších hatchbacků,“ doplňuje Petr Vaněček.

Nejprodávanějšími letošními modely v české síti autocenter AAA AUTO jsou Škoda Kodiaq (7,0 %), jen o pár desítek méně pak Hyundai Tucson (6,8 %). Tyto vozy jsou ze 46,5 % v benzínu. Na úkor ekologičtějších pohonů klesá poptávka po čistě dieselových autech (40,9 %). Hybridy tvoří již 9,7 % prodejů (vloni 8 %) a čistě elektrické vozy pak 1,4 % (vloni 1 %). Prodeje elektrických SUV meziročně vzrostly již více než 2,2násobně, nejčastěji prodávaným modelem je Hyundai Kona. U hybridů vede Toyota RAV, Toyota C-HR nebo Hyundai Tucson.

Tato auta jsou většinou velmi dobře vybavená, proto také více než 70 % SUV má tempomat. Automatickou převodovku má již 49,4 % SUV, vloni to přitom byl o 45,3 %. Náhon na všechna čtyři kola pak 44,2 % (vloni 46,4 %). Nejprodávanějšími barvami jsou stříbrno-šedá (24,0 %), bílá (22,7 %) a černá (16,2 %).

Nejprodávanější SUV v AAA AUTO
1.Škoda Kodiaq
2.Hyundai Tucson
3.Škoda Karoq
4.Dacia Duster
5.Kia Sportage
6.VW Tiguan
7.Škoda Kamiq
8.Škoda Yeti
9.Peugeot 2008
10.Suzuki Vitara

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto