Albert··3 min

Stánky postupně otevřou ve vybraných prodejnách Albert v Čechách i na Moravě, a to od středy 27. listopadu do neděle 22. prosince. Výrobky dětí ze sedmičky organizací jsou už teď k dispozici i na e-shopu obchudky.nadacnifondalbert.cz.

Albert

Albert

Albert je řetězec supermarketů a hypermarketů vlastněný nizozemskou skupinou Ahold Delhaize. V červenci 2023 bylo v Česku celkem 337 prodejen Albert. Za rok 2021 měl Albert v Česku tržby ve výši 61,44 mld. Kč, a byl tak po řetězcích Lidl a Kaufland třetím největším obchodníkem v zemi podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Během adventu mohou zákazníci obchodů Albert podpořit děti ze sociálně znevýhodněného prostředí nákupem jejich vlastnoručně vyrobených dárků a dekorací. První vánoční stánky otevírají ve středu 27. listopadu a další následují. Kromě vybraných obchodů Albert nabízí děti své výrobky i na e-shopu. Již dvanáctého ročníku projektu Nadačního fondu Albert se účastní šest desítek dětských domovů a neziskových organizací, kterým putuje celý výtěžek.

„Obchůdky s Albertem organizujeme pravidelně od roku 2012. Nejde jenom o tvorbu a prodej výrobků. Při celém procesu děti rozvíjejí praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Navíc se učí odpovědnosti a dostanou se do prostředí, ve kterém se běžně nepohybují. To všechno jim usnadňuje start do dospělého života. Kromě výdělku je pro ně velkou odměnou i komunikace se zákazníky a jejich pochvala,“ vysvětluje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.

Děti se těší na zákazníky

Zahájení příprav na obchůdky se v organizacích různí. Některé se chystají v průběhu celého roku, jiné několik týdnů před. Společné ale mají to, že chtějí potěšit své zákazníky. „Letos jsme se rozhodli vsadit na výrobky z přírodních materiálů, tedy šišek, sušeného ovoce, plodů ořechů, koření jako celá skořice, badyán či včelího vosku a jehličí. Vytvořili jsme z nich věnce, adventní svícny či dekorace na dveře,“ popisuje Hana Kovaříková, vychovatelka z plumlovského dětského domova.

Příprava i tvorba výrobků děti baví, ale zástupci oslovených dětských domovů se shodují, že nejvíc se těší na samotný prodej. „Zákazníkům představují své výrobky, popisují jim, jak probíhal proces výroby, komunikují s nimi a mají radost, když jim samy mohou prodat své výrobky,“ komentuje Nikola Vodvárková z Dětského domova Nová Ves u Chotěboře.

„Pro děti je největší odměnou kontakt se zákazníky, pochvala, pocit, že se o ně někdo zajímá. Spousta lidí se za námi do obchůdku vrací, často přispějí víc, než je cena výrobku. Snažíme se, aby si děti uvědomily, že práce, úsměv a slušné chování na jejich straně obchůdku se vyplácí, a to stejné se jim z druhé strany zase vrací,“ souhlasí Irena Adámková, zástupkyně ředitele prostějovského dětského domova.

Další informace včetně termínů a míst prodeje jsou zveřejněné na webových stránkách Nadačního fondu Albert.

Zdroj: www.albert.cz

Další články

Další články od Albert

„Chceme ukázat, že věk není překážkou, a že u nás v týmu dvaceti tisíc zaměstnanců jsou zastoupeny všechny věkové skupiny. O tématice generace X se teprve začíná mluvit a my jsme rádi, že jsme u toho, když se toto téma otevírá ve veřejné diskusi,” říká ředitel pro udržitelnost a komunikaci Jiří Mareček.

„Chceme ukázat, že věk není překážkou, a že u nás v týmu dvaceti tisíc zaměstnanců jsou zastoupeny všechny věkové skupiny. O tématice generace X se teprve začíná mluvit a my jsme rádi, že jsme u toho, když se toto téma otevírá ve veřejné diskusi,” říká ředitel pro udržitelnost a komunikaci Jiří Mareček.

V rámci projektu byla spuštěna webová stránka www.budoucnostpotrebujekazdeho.cz, která nabízí praktické návody, tipy a inspiraci pro zvládání kariérních změn. Obsahuje rady, jak si udržet motivaci, napsat životopis, najít novou práci nebo se připravit na pohovor. Nechybí ani rozhovory s lidmi, kteří úspěšně změnili kariéru po 45. roce života, a doporučení pro firmy, jak efektivně využít potenciál zkušených zaměstnanců. Na webu návštěvníci najdou také konkrétní příklady, jak k tomuto tématu již nyní aktivně přistupuje společnost Albert.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 v úterý hostil Krajský úřad Kraje Vysočina. „Peníze z Nadačního fondu Albert pomáhají dětem v našem regionu dlouhodobě a konkrétně. Vedle finanční pomoci nadace si vážíme i důvěry v práci vybraných organizací. Každé dítě má mít šanci vyrůstat v bezpečí, lásce a s možností objevovat a naplňovat vlastní potenciál. Díky, že pomáháte a děláte děti šťastnější,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu Pavel Franěk.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 v úterý hostil Krajský úřad Kraje Vysočina. „Peníze z Nadačního fondu Albert pomáhají dětem v našem regionu dlouhodobě a konkrétně. Vedle finanční pomoci nadace si vážíme i důvěry v práci vybraných organizací. Každé dítě má mít šanci vyrůstat v bezpečí, lásce a s možností objevovat a naplňovat vlastní potenciál. Díky, že pomáháte a děláte děti šťastnější,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast školství, mládeže a sportu Pavel Franěk.

Charitativní program přináší unikátní příležitost, jak se může veřejnost prostřednictvím hlasování o projektech seznámit s činností i konkrétními příběhy organizací v regionu a podpořit vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
| Albert
Dary ze čtyřiadvacítky prodejen směřují přímo do dětských domovů. Díky nim mohou využít finance jinak a dovolit si věci, které by jinak nemohly. „Sbírka nám velmi pomáhá, ušetříme nemalé finance za potraviny. Můžeme pak s dětmi více jezdit na různé kulturní akce, hradit letní tábory a jiné ozdravné pobyty,“ popisuje Ilona Hellerová, ředitelka českolipského dětského domova. To potvrzuje i Simona Hálová z Dětského domova Sázava: „Potraviny pomohou v našem rozpočtu a my pak můžeme dětem dopřát zájmové kroužky pro vyplnění volného času mezi školou a učením. Umožní nám také vyslat děti na letní tábory.“

Dary ze čtyřiadvacítky prodejen směřují přímo do dětských domovů. Díky nim mohou využít finance jinak a dovolit si věci, které by jinak nemohly. „Sbírka nám velmi pomáhá, ušetříme nemalé finance za potraviny. Můžeme pak s dětmi více jezdit na různé kulturní akce, hradit letní tábory a jiné ozdravné pobyty,“ popisuje Ilona Hellerová, ředitelka českolipského dětského domova. To potvrzuje i Simona Hálová z Dětského domova Sázava: „Potraviny pomohou v našem rozpočtu a my pak můžeme dětem dopřát zájmové kroužky pro vyplnění volného času mezi školou a učením. Umožní nám také vyslat děti na letní tábory.“

128 obchodů Albert po celém Česku se zapojilo do jarní části Sbírky potravin. V průběhu soboty darovali zákazníci trvanlivé potraviny i základní drogerii, která pomůže doplnit sklady potravinových bank. S jejich přebíráním již po sedmé pomáhali i dobrovolníci z dětských domovů, kam míří část vybraných potravin. Z prodejen Albert si banky odvezly 87 tun, nejvíce z Alberta v Litoměřicích.
| Albert
Obchody Albert se zapojují do Sbírky potravin pravidelně už od jejího prvního ročníku. „Sbírka potravin se stala krásnou tradicí a rozšířila se ve velký svátek solidarity. Těší mě ochota zákazníků pomáhat potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. „Naši dárci se často ptají, komu potraviny pomohou. Proto jsou v řadě prodejen mezi dobrovolníky také sami příjemci potravin či organizace, které pomoc distribuují. Již po sedmé potkají naši zákazníci ve vybraných prodejnách i dobrovolníky z dětských domovů, kterým darované potraviny také pomáhají. Dary z těchto čtyřiadvaceti obchodů půjdou přímo jejich svěřencům,“ dodává.

Obchody Albert se zapojují do Sbírky potravin pravidelně už od jejího prvního ročníku. „Sbírka potravin se stala krásnou tradicí a rozšířila se ve velký svátek solidarity. Těší mě ochota zákazníků pomáhat potřebným,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. „Naši dárci se často ptají, komu potraviny pomohou. Proto jsou v řadě prodejen mezi dobrovolníky také sami příjemci potravin či organizace, které pomoc distribuují. Již po sedmé potkají naši zákazníci ve vybraných prodejnách i dobrovolníky z dětských domovů, kterým darované potraviny také pomáhají. Dary z těchto čtyřiadvaceti obchodů půjdou přímo jejich svěřencům,“ dodává.

Dětské domovy nejsou v prodejnách Albert náhodou. Nadační fond Albert totiž podporuje desítky domovů po celé republice dlouhodobě. „Potraviny pomohou v našem rozpočtu a my pak můžeme dětem dopřát zájmové kroužky pro vyplnění volného času mezi školou a učením. Umožní nám také vyslat děti na letní tábory,“ vysvětluje Simona Hálová z Dětského domova Sázava.
| Albert
„Stalo se již tradicí, že i v předvelikonočním období děti díky Obchůdkům s Albertem nahlédnou do světa podnikání a rozvíjí si praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Odměnou pro ně je možnost pochlubit se svou zručností a kreativitou, popovídat si se zákazníky, vyslechnout si pár milých slov a samozřejmě výdělek. Ten organizace využijí podle svého uvážení například na výlety, volnočasové aktivity či výtvarné potřeby,“ shrnuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje.

„Stalo se již tradicí, že i v předvelikonočním období děti díky Obchůdkům s Albertem nahlédnou do světa podnikání a rozvíjí si praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Odměnou pro ně je možnost pochlubit se svou zručností a kreativitou, popovídat si se zákazníky, vyslechnout si pár milých slov a samozřejmě výdělek. Ten organizace využijí podle svého uvážení například na výlety, volnočasové aktivity či výtvarné potřeby,“ shrnuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje.

Většina organizací se pouští do příprav po začátku nového roku. „Inspirace a materiálů jsou plné obchody, proto hned od ledna nakupujeme vše, co je třeba a v únoru začínáme ze zkušebními vzorky. Mapujeme obtížnost a časovou náročnost. Koncem měsíce se už pomalu rozbíhá výroba,“ popisuje Blanka Říhová, vychovatelka z kroměřížského dětského domova.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Olomouckého kraje. „Děkuji všem lidem, kteří se do tohoto projektu zapojili v minulosti i teď. Není to poslední dobrá zpráva, která k dětem míří. Olomoucký kraj totiž pracuje na zajištění projektu, jehož účelem bude přestěhovat děti z dětských domovů do menších bytů a rodinných domků, kde na ně čeká příjemnější a téměř rodinná atmosféra,“ dodal Martin Škurek, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast sociálních věcí.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Olomouckého kraje. „Děkuji všem lidem, kteří se do tohoto projektu zapojili v minulosti i teď. Není to poslední dobrá zpráva, která k dětem míří. Olomoucký kraj totiž pracuje na zajištění projektu, jehož účelem bude přestěhovat děti z dětských domovů do menších bytů a rodinných domků, kde na ně čeká příjemnější a téměř rodinná atmosféra,“ dodal Martin Škurek, náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast sociálních věcí.

Charitativní program přináší unikátní příležitost, jak se může veřejnost prostřednictvím hlasování o projektech seznámit s činností i konkrétními příběhy organizací v regionu a podpořit vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
| Albert
Pečící kolekce ETA přináší zákazníkům možnost vybavit si kuchyň kvalitním vybavením v elegantní champagne barvě. V nabídce jsou například formy na bábovky, dorty či koláče, pečicí plechy různých velikostí nebo praktické sady pro domácí pečení. Kolekci doplňuje také kuchyňské elektro, například ruční šlehač, tyčový mixér nebo domácí pekárna. Elektronika Eta je dostupná pouze v hypermarketech Albert. V rámci věrnostní kampaně mohou zákazníci tyto produkty získat se slevou až 60 % a užít si pečení naplno.

Pečící kolekce ETA přináší zákazníkům možnost vybavit si kuchyň kvalitním vybavením v elegantní champagne barvě. V nabídce jsou například formy na bábovky, dorty či koláče, pečicí plechy různých velikostí nebo praktické sady pro domácí pečení. Kolekci doplňuje také kuchyňské elektro, například ruční šlehač, tyčový mixér nebo domácí pekárna. Elektronika Eta je dostupná pouze v hypermarketech Albert. V rámci věrnostní kampaně mohou zákazníci tyto produkty získat se slevou až 60 % a užít si pečení naplno.

Zákazníci mohou body sbírat tradičně na papírovou kartičku nebo pohodlněji v aplikaci Můj Albert, kde na ně čeká hned několik výhod. V aplikaci získají o jeden předvyplněný bod více, tedy místo dvou rovnou tři body, což jim pomůže rychleji nasbírat potřebný počet. Navíc mohou body sdílet s ostatními uživateli, což přináší větší flexibilitu při jejich využití. Vyplněné kartičky mají zákazníci v aplikaci kdykoliv k dispozici a mohou je snadno uplatnit při nákupu.
| Albert
„Albert je pro mě srdeční záležitost. Těším se na spolupráci se svými kolegy – jak s těmi, které již znám, tak s těmi novými, jež budu mít možnost lépe poznat v průběhu příštích týdnů. Albert pod Jesperovým vedením dosáhl obrovského posunu ve zlepšení sortimentu, prodejen a vnímání značky. Mou prioritou je v této cestě pokračovat, a ještě více zlepšit zkušenosti zákazníků – ať už jde o ceny, výběr čerstvých a kvalitních potravin, dostupnost našich obchodů nebo důraz na udržitelnost. Věřím, že společně s mými kolegy budeme pokračovat v plnění této mise a inspirovat zákazníky ke zdravému stravování a vytváření důvodů, aby se k nám rádi vraceli,“ říká Petr Pavlík.

„Albert je pro mě srdeční záležitost. Těším se na spolupráci se svými kolegy – jak s těmi, které již znám, tak s těmi novými, jež budu mít možnost lépe poznat v průběhu příštích týdnů. Albert pod Jesperovým vedením dosáhl obrovského posunu ve zlepšení sortimentu, prodejen a vnímání značky. Mou prioritou je v této cestě pokračovat, a ještě více zlepšit zkušenosti zákazníků – ať už jde o ceny, výběr čerstvých a kvalitních potravin, dostupnost našich obchodů nebo důraz na udržitelnost. Věřím, že společně s mými kolegy budeme pokračovat v plnění této mise a inspirovat zákazníky ke zdravému stravování a vytváření důvodů, aby se k nám rádi vraceli,“ říká Petr Pavlík.

Jeden z největších soukromých zaměstnavatelů v Česku hlásí změnu ve vedení. S platností od 1. dubna bude do funkce generálního ředitele společnosti Albert jmenován Petr Pavlík. Jesper Lauridsen, současný generální ředitel a COO CSE, postupně plně převezme řízení regionu střední a jihovýchodní Evropy a bude pokračovat v rozvoji tohoto regionu.
| Albert
Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Ústeckého kraje. „Děkuji Nadačnímu fondu Albert za podporu těch, kteří to nejvíce potřebují. Velmi si vážím dlouhodobé spolupráce a těším se na další společné kroky, protože pomoc sociálně znevýhodněným dětem je v Ústeckém kraji velmi potřebná,“ uvedla Jindra Zalabáková, 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje pro oblast školství, mládeže a sportu.

Slavnostní setkání u příležitosti ocenění vítězných organizací v programu Bertík pomáhá 2025 ve čtvrtek hostil Krajský úřad Ústeckého kraje. „Děkuji Nadačnímu fondu Albert za podporu těch, kteří to nejvíce potřebují. Velmi si vážím dlouhodobé spolupráce a těším se na další společné kroky, protože pomoc sociálně znevýhodněným dětem je v Ústeckém kraji velmi potřebná,“ uvedla Jindra Zalabáková, 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje pro oblast školství, mládeže a sportu.

Celkem 520 tisíc korun směřuje na pomoc a rozvoj dětí a mladých ze sociálně znevýhodněného prostředí v Ústeckém kraji. Nadační fond Albert ve čtvrtek rozdal symbolické šeky třináctce dětských domovů a dalších organizací, které uspěly v programu Bertík pomáhá 2025. O nejlepších projektech rozhodli zákazníci místních obchodů Albert. Za posledních pět let přesáhla celková podpora v kraji 4,3 milionu korun.
| Albert
„Soutěží se snažíme zábavnou formou motivovat děti k vaření, které je skvělým způsobem, jak mohou rozvíjet různé dovednosti včetně kreativního myšlení či týmové spolupráce. Zároveň u nich upevňujeme zásady vyváženého stravování a poslední tři ročníky je vedeme také k udržitelnému nakládání s potravinami. Těší nás, že děti vaření a naše soutěž opravu baví a děkujeme pedagogům či vychovatelům, kteří s nimi odvádějí úžasnou práci,“ říká Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.

„Soutěží se snažíme zábavnou formou motivovat děti k vaření, které je skvělým způsobem, jak mohou rozvíjet různé dovednosti včetně kreativního myšlení či týmové spolupráce. Zároveň u nich upevňujeme zásady vyváženého stravování a poslední tři ročníky je vedeme také k udržitelnému nakládání s potravinami. Těší nás, že děti vaření a naše soutěž opravu baví a děkujeme pedagogům či vychovatelům, kteří s nimi odvádějí úžasnou práci,“ říká Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.

Ve 13. ročníku soutěže Finále Zdravá 5 budou malí kuchtíci připravovat nápadité zdravé snídaně či svačiny tak, aby spotřebovali všechny suroviny beze zbytku. Týmy dětí ze školek, škol, dětských domovů a neziskových organizací se mohou hlásit do 28. dubna. Ty nejlepší postoupí do květnového velkého finále v Praze, kde se utkají o zajímavé věcné a zážitkové výhry. Soutěž organizuje Nadační fond Albert.
| Albert