DM··6 min

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

Menstruačními potřebami vybaví základní školy po celém Česku

Žena v červeném oblečení, sedící na zdi, vedle ní osoba v modrém oblečení, text Mluvme o ženském zdraví a #prosteja

České Budějovice, 28.05.2025. Společnost dm se dlouhodobě zaměřuje na oblast ženského zdraví a podporuje povědomí o otázkách týkajících se fyzické, duševní i emoční pohody. Spolu s letošní kampaní Ženské zdraví proto spouští mezinárodní iniciativu, která upozorňuje na problematiku menstruační chudoby a nedostatečný přístup k menstruačním potřebám na veřejných místech. V rámci této iniciativy vybaví společnost dm 265 základních škol po České republice menstruačními potřebami zdarma. Speciální zásobníky s hygienickými vložkami budou k dispozici všem žákyním vybraných škol.

Menstruační chudoba

Menstruace je přirozenou součástí života většiny žen, ale v mnoha společnostech je stále vnímána jako tabu. To potvrzuje i zpráva z mezinárodního průzkumu o menstruaci, který společnost dm drogerie v loňském roce realizovala ve spolupráci s institutem pro výzkum trhu Spectra.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 6 600 žen v jedenácti evropských zemích ukázal, že 60 % dotázaných se domnívá, že otázky, jako jsou menstruační bolesti, hygienické podmínky a přístup k menstruačním potřebám nejsou ve společnosti dostatečně viditelné. Pro mnoho lidí je menstruace stále spojena se stigmatizací a studem. Chybí osvěta, společenské přijetí a v některých případech i finanční prostředky. Termín „menstruační chudoba“ označuje situaci, kdy si menstruující ženy nemohou dovolit koupi menstruačních potřeb či zajištění jejich dostatečného počtu nebo si z finančních důvodů menstruační potřeby nemění dostatečně často. Tento termín zahrnuje také nedostatečné znalosti o menstruaci.

Téma menstruace v 11 zemích skupiny dm, Spectra Marktforschung pro společnost dm, únor/březen 2024

Na silnou tabuizaci tématu menstruace ukazuje také průzkum z letošního jara, který společnost dm realizovala prostřednictvím nástroje Instant Research společnosti Ipsos. Dle něj si 72,1 % dotazovaných v České republice myslí, že by se o menstruaci ve společnosti mělo více mluvit. 85,6 % navíc souhlasí, že o zdraví svých partnerek by se měli aktivně zajímat také muži. Právě ti ale mají často o tématu pouze nízké povědomí – 15,4 % z dotazovaných mužů například nedokáže vyjmenovat ani jednu menstruační potřebu. Podobně je tomu u samotné problematiky menstruační chudoby, které správně rozumí pouze necelých 26 % mužů.

Zásobníky s menstruačními potřebami zdarma

Společnost dm se aktivně zasazuje nejen o snížení tabuizace, která téma menstruace obklopuje, ale také aktivně adresuje problematiku menstruační chudoby. V červnu 2024 darovala dm menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun organizacím Sola pomáhá a Člověk v tísni, které se řešením menstruační chudoby zabývají. V srpnu 2024 pak měli možnost zapojit se do pomoci i zákazníci, přidat ke svému nákupu v prodejnách dm virtuální balíček, a podpořit tak ženy a dívky, které jsou menstruační chudobou ohroženy. V tématu menstruační chudoby pokračuje společnost dm i v roce 2025, kdy vybaví 265 základních škol po České republice zásobníky s menstruačními potřebami zdarma.

„Cílem této CSR iniciativy je zvýšit povědomí o menstruační chudobě a usnadnit přístup k menstruačním potřebám všem dívkám. Poskytování menstruačních potřeb by mělo být stejně samozřejmé jako poskytování toaletního papíru a mýdla,“ vysvětluje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Uvedený průzkum realizovaný v loňském roce ve spolupráci se společností Spectra se dále zabýval také finanční zátěží spojenou s menstruací. Výsledky ukazují, že téměř třetina dotázaných žen a dívek v České republice považuje nákup menstruačních potřeb za finanční zátěž. Jejich bezplatným poskytnutím v základních školách podporuje iniciativa společnosti dm zejména ty dívky, pro které je nákup menstruačních potřeb finanční překážkou.

Téma menstruace v ČR, Spectra Marktforschung pro společnost dm, únor/březen 2024

Společně překonáme menstruační chudobu

Do zajištění pomoci s menstruační chudobou se mohou zapojit také zákazníci společnosti dm. Od 2. 6. 2025 si budou moci zakoupit virtuální balíček v hodnotách 50 Kč, 100 Kč nebo 200 Kč ve všech prodejnách dm u pokladny s obsluhou, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz. Ve spolupráci s Českou federací potravinových bank přemění společnost dm virtuální balíčky na roční zásobu vložek a umístí je do zásobníků na menstruační potřeby na dívčí toalety vybraných základních škol. Zásobníky budou naplněny produkty privátní dm značky Jessa.

„Denně doplňovaný zásobník na menstruační potřeby chceme umístit ve vybraných základních školách po celé České republice. Spolupracovnice a spolupracovníci ze všech 265 prodejen dm vybrali jednu základní školu za každou prodejnu a seznámili její vedení s hlavní myšlenkou iniciativy. Zásobníky a roční zásobu 660 balení vložek Jessa tak obdrží celkem 265 základních škol,“ doplňuje na závěr Peroutka.

Více o menstruační chudobě: dm.cz/menstruacni-chudoba

Zajímavosti o CSR aktivitě:

  • Za každou prodejnu dm byla oslovena jedna základní škola v okolí této prodejny – celkem tak společnost dm pro iniciativu vybrala 265 základních škol po celé republice
  • V rámci aktivity je všech 265 zásobníků na menstruační potřeby denně doplňováno
  • K úplnému naplnění jednoho zásobníku jsou třeba 3 balení vložek, což odpovídá 660 balení vložek ročně, pokud bude zásobník denně doplňován. Skutečná spotřeba vložek se může na jednotlivých školách lišit
  • Celkem tedy dm ve spolupráci s Českou federací potravinových bank daruje společně se zákazníky 2 703 360 vložek a 265 nerezových zásobníků na menstruační potřeby
  • Jedná se v součtu o 90 palet vložek, což představuje téměř 3 plné kamiony

Soubory ke stažení

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu

České Budějovice, 28.05.2025. Společnost dm se dlouhodobě zaměřuje na oblast ženského zdraví a podporuje povědomí o otázkách týkajících se fyzické, duševní i emoční pohody. Spolu s letošní kampaní Ženské zdraví proto spouští mezinárodní iniciativu, která upozorňuje na problematiku menstruační chudoby a nedostatečný přístup k menstruačním potřebám na veřejných místech. V rámci této iniciativy vybaví společnost dm 265 základních škol po České republice menstruačními potřebami zdarma. Speciální zásobníky s hygienickými vložkami budou k dispozici všem žákyním vybraných škol.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt dmBio kešu pasta s malinami 250 g

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt dmBio kešu pasta s malinami 250 g

České Budějovice, 27.05.2025. Nelze vyloučit, že se ve výše uvedeném produktu může vyskytovat salmonela. Konzumace potravin kontaminovaných salmonelou může vést k průjmu, bolestem hlavy a břicha, malátnosti, zvracení a mírné horečce. Zvláště ohroženi jsou kojenci, malé děti a starší lidé nebo lidé s oslabenou imunitou. Pokud byl výše uvedený produkt již zkonzumován a objevily se uvedené příznaky, měli byste vyhledat lékaře.
| DM
Společnost dm spouští dm babybonus

Společnost dm spouští dm babybonus

České Budějovice, 26.05.2025. Společnost dm spouští 26. 5. 2025 nový dm babybonus, který poskytne komplexní podporu nastávajícím rodičům a rodinám s malými dětmi. Díky relevantnímu obsahu, exkluzivním eKuponům a malým překvapením nabízí dm babybonus cenné informace a výhody, které usnadňují a zpříjemňují každodenní rodinný život.
| DM
Společnost dm startuje jarní kolo Sbírky potravin

Společnost dm startuje jarní kolo Sbírky potravin

České Budějovice, 24.04.2025. Společnost dm se i letos zapojuje do Sbírky potravin a ve spolupráci s Potravinovými bankami pomůže lidem v nouzi. Fyzické jarní kolo sbírky proběhne v sobotu 26. dubna 2025, zákazníci společnosti dm se však mohou podílet také zakoupením virtuálních balíčků, které jsou v prodejnách dm, v online shopu dm.cz a v aplikaci Moje dm dostupné od 22. dubna až do 6. května 2025.
| DM
Společnost dm drogerie markt pokračuje v inovacích. Novinkami reaguje na měnící se potřeby zákazníků

Společnost dm drogerie markt pokračuje v inovacích. Novinkami reaguje na měnící se potřeby zákazníků

České Budějovice, 18.03.2025. Společnost dm drogerie markt pokračuje v investicích do zlepšování zákaznické zkušenosti a představuje tři nové služby, které posouvají nakupování v dm na lepší úroveň. Nově spuštěné služby jako Scan&Go, možnost uplatnění dm active beauty bodů při online nákupech a expresní doručení potvrzují pozici dm jako inovativního lídra v oblasti drogerie a péče o zákazníky.
| DM
Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM