DM··7 min

Společnost dm rozdělila 12 milionů udržitelným projektům napříč kraji. U poroty bodovala hydroponie či podpora slow fashion

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

30 let na českém trhu

Vyhloubení mokřadu, výsadba zeleně, ale i recyklace starých materiálů. To jsou oblasti, jimž se věnují některé z projektů, které oslovily odbornou porotu společensky odpovědné iniciativy {SPOLEČNĚ} společnosti dm drogerie markt. Ta u příležitosti oslavy 30 let na českém trhu vybrala 30 projektů, které podpořila částkou 7 milionů korun. Společnost dm k nim dodatečně přidala také projekt v jižních Čechách. Na revitalizaci rybníka a úpravu kruhového objezdu přispěla částkou 5 milionů korun. Celková finanční podpora tak vzrostla na výsledných 12 milionů korun a počet podpořených projektů na 31.

Přestože se vybrané projekty nacházejí na nejrůznějších místech v České republice, jejich iniciátory spojuje snaha změnit prostředí, ve kterém žijí. „Nechceme jenom brát, rádi bychom přírodě také něco vrátili,“ říká Kateřina Rybářová Vavrečková, která stojí za projektem Vršovický mokřad. Ten spolek Kapradí vyhloubil ve Vršovicích u Opavy. „Mokřady patří k druhově nejbohatším ekosystémům na Zemi. Zadržují a postupně uvolňují velké množství vody, mnohem více než umělé vodní nádrže. V Česku jde bohužel o velmi ohrožené biotopy, většina mokřadů již byla zlikvidována a dále jsou poškozovány,“ upozorňuje Rybářová Vavrečková.

Na severní Moravě dále uspěl projekt, který chce ochraňovat aleje jasanů, jeřábů a borovic proti okusu, nebo projekt Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci, které by za získané peníze chtělo vybudovat ukázkové expozice hydroponie s cílem představit možnosti intenzivního a k přírodě šetrného způsobu produkce potravin.

Na výuku na školách se chce zaměřit také neziskový projekt 30 výukových programů pro udržitelný šatník mladých. „Věříme, že vzdělávat současnou mladou generaci bude mít v budoucnu největší dopad. Především středoškoláci jsou již sami spotřebiteli módy, proto je to pro nás důležitá cílová skupina. Pomocí projektu budeme financovat 30 vzdělávacích programů, které školy mohou absolvovat zdarma,“ doplňuje Kateřina Křížová z Centra cirkulární módy v Ostravě.

Na pilířích ekologie a udržitelnosti stojí i projekt Něžná pivoňka. Jeho zakladatelé chtějí nedaleko Karlových Varů vybudovat květinovou farmu a zabránit tak tomu, aby se květiny musely dovážet tisíce kilometrů daleko. Snižovat uhlíkovou stopu se snaží i v Bečovské botanické zahradě, kde získané peníze využijí k vyhloubení nového vrtu, díky němuž již nebude zapotřebí dovážet pitnou vodu ze vzdálenějšího místa. Třetí projekt, který se rovněž nachází v Karlovarském kraji, chce výsadbou ovocného stromořadí a umístěním včelstev na loukách a pastvinách chránit krajinu, pečovat o ohrožená včelstva a prakticky o tom učit děti a mládež.

Využívání starých věcí je novým trendem

Díky společnosti dm drogerie markt přispěje například projekt Dropp k redukci odpadu. Tato iniciativa totiž nachází další využití pro ohrané tenisové míčky, výplety raket, sítě a další materiály. „Společnost dm se u svých výrobků dlouhodobě zaměřuje na úsporu používaných materiálů a jejich cirkularitu. Proto jsme rádi, že se mezi projekty objevila spousta takových, které chtějí pracovat s recyklací starého materiálu,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Cirkularitu podporuje také nábytková banka, která se v Libereckém kraji snaží hledat využití starým kouskům, a tím pomáhá omezovat vznik komunálního a objemného odpadu. Množství odpadů řeší i projekt Binner – popelář, jenž finanční příspěvek využije na výrobu prototypu chytré popelnice pro lepší monitoring množství odpadů a ušetření svozu za odpad. Tento nápad na chytrý svoz odpadů dokonce v roce 2021 vyhrál start-up soutěž na Technické univerzitě v Liberci. Ze stejného města pochází i spolek Čmelák, který za obdržené peníze pořídí sekačku, s níž bude moci sekat svažité či zamokřené pozemky. To pomůže obnově lučních porostů v blízkosti měst a obcí na samém severu Čech.

I na Vysočině se odborná porota rozhodla podpořit rovnou tři projekty. Jde o obnovu přirozené populace pstruha potočního a lipana podhorního v potocích a řekách, záchranu méně známých přírodních lokalit v okolí Křemešnické vrchoviny a Jihlavských vrchů či projekt, který přinese rozšíření prostoru pro chráněné a ohrožené druhy rostlin a živočichů na ploše 3,5 hektaru v lokalitě „Salátův kopec.“

Projekty na ochranu přírody je však možné najít po celém Česku. V Ústeckém kraji chce spolek SPEKTRUM Děčín pomocí výsadby stromů na Františkově vrchu rozšířit tamější biodiverzitu a biologickou rozmanitost. V Radiměři na Svitavsku si zase dali za cíl udržovat druhově bohaté louky, pastviny a ovocné sady nejen pro veřejnost a dobrovolnické tábory, ale též pro kriticky ohroženého modráska černoskvrnného, v současnosti jednoho z 15 nejohroženějších druhů denních motýlů v Evropě.

Společnost dm přidala další projekt za 5 milionů korun

Společnost dm se dodatečně rozhodla spojit s magistrátem v Českých Budějovicích a nabídnout pomocnou ruku při obnově míst ve městě, v němž sídlí centrální správa společnosti. „Darujeme čtyři miliony korun na opravu a osázení kruhového objezdu v ulici Na Okružní a jeden milion na znovuoživení vodní plochy v Kněžských Dvorech. Revitalizace obou míst proběhne příští rok na přelomu jara a léta,“ uzavírá Peroutka.

Společnost dm drogerie markt podpořila celkem 31 projektů celkovou částkou v hodnotě 12 milionů korun. Ostatní projekty již byly představeny v první tiskové zprávě, kterou najdete zde.

V minulosti dm podpořila sociální projekty, nyní se zaměřuje na udržitelnost

Trvalá udržitelnost je dlouhodobě součástí filozofie dm drogerie. „Dbát na udržitelnost totiž jinými slovy znamená pečovat o budoucnost příštích generací. Udržitelná budoucnost je naší prioritou, a proto se během oslav třicátých narozenin zaměřujeme právě na oblast trvalé udržitelnosti,“ přibližuje Jiří Peroutka.

V minulosti dm k příležitosti významných milníků věnovala prostředky charitativním organizacím či školkám a založila tradici dm dobrovolnických dnů. Při oslavách 25 let pak podpořila více než 200 projektů ze sociální oblasti, a to částkou ve výši bezmála 15 milionů korun.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM