DM··6 min

Společnost dm podpoří třicítku udržitelných projektů za 12 milionů korun: ekologickou prádelnu, bylinkovou louku i energeticky soběstačnou farmu

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

30 let na českém trhu

V roce 2022 slaví společnost dm drogerie markt 30 let na tuzemském trhu. Při této významné příležitosti podpořila prostřednictvím společensky odpovědné iniciativy {SPOLEČNĚ} celkovou částkou 7 milionů korun rovnou 30 projektů, které se věnují trvalé udržitelnosti. Podpořené projekty se dotýkají nejrůznějších oblastí. Pozornost odborné poroty dm si mezi jinými získaly programy pro udržitelný šatník mladých, ekologická prádelna v centru Brna či vyhloubení Vršovického mokřadu. Společnost dm dodatečně podpoří také projekt v jižních Čechách. Na revitalizaci rybníka a úpravu kruhového objezdu poskytne 5 milionů korun, které navýší celkovou finanční podporu všech projektů na výsledných 12 milionů korun.

Společnost dm podpoří třicítku udržitelných projektů za 12 milionů

Do soutěže se mohli přihlásit jak nadšení jednotlivci, tak i zavedené firmy, a to od začátku roku až do konce února. „Naši prádelnu jsme plánovali zrekonstruovat a iniciativa {Společně} se zdála být skvělým způsobem, jak opravu financovat, aniž bychom si peníze půjčili v bance,“ popisuje Michaela Audy z organizace Laundry38, která provozuje ekologickou prádelnu v centru Brna. Prádelna nepoužívá průmyslové pračky a sušičky, pere pouze v ekologicky odbouratelných prostředcích a využívá filtraci vody, která umožňuje prát při nižších teplotách, čímž šetří vodu, elektřinu i samotné prádlo. „Část podpory od společnosti dm drogerie markt jsme již využili k rekonstrukci a k nákupu nového vybavení. Nyní bychom rádi investovali do reklamy, abychom oslovili zákazníky nejen z řad místních či turistů, ale i hotely, restaurace a další zařízení,“ plánuje Michaela Audy.

V Jihomoravském kraji vybrala odborná porota dm celkem tři projekty. Kromě ekologické prádelny mezi ně patří projekt Zpátky ke kořenům, v jehož rámci hodlá Spolek pro rodinu, z. s., vysadit bělokarpatskou louku, a také projekt hygienizace a aerobní kompostování koňského hnoje, pro který získala podporu Společnost rekreačních a sportovních jezdců. Ta tak bude moci smysluplně využívat odpad vznikající při chovu koní a poskytovat ho jako substrát nejen zemědělcům, ale také zahrádkářům či drobným pěstitelům.

V sousedním Pardubickém kraji získal podporu Český svaz ochránců přírody a jeho nápad s názvem Suchou nohou mezi vodou. Ten bude návštěvníky areálu záchranné stanice a ekocentra Pasíčka zábavnou formou vzdělávat v oblasti ochrany životního prostředí. Svou část dostala také Michaela Hrdá s projektem Zasaď s námi strom, který si klade za cíl obnovit porost mezi obcemi Moravany, Platenice a Prachovice.

Díky podpoře dm rozkvetou sady i retenční nádrž

Mezi vybranými projekty se najde řada takových, které se zaměřují na pěstitelství a výsadbu, ať už na profesionální, či hobby úrovni. „Sušírna z pod Radhošťa například spolupracuje s lokálními farmáři i velkými obchody a nakupuje od nich nevzhledné a přezrálé plodiny, které poté suší a fermentuje. Díky podpoře společnosti dm drogerie markt oživí starou zahradu a osází ji stromy, keři a bylinkami, které nadále využije v sušírně,“ popisuje vybraný projekt Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Pěstitelskou veřejnost pak jistě nadchne Bylinkobraní, které autor projektu Tomáš Driml organizuje na olomoucké louce pro ty, kteří chtějí využít odbornou pomoc při určování, sběru a využití bylinek. Stromům a jejich výsadbě se pak věnuje spolek Toulcův dvůr, z. s. Ten přináší ekologické programy pro děti i dospělé, provozuje farmu s českými plemeny hospodářských zvířat a nyní zde hodlá připravit i lokalitu pro novou výsadbu listnatých stromů. Specifickým druhům rostlin se věnuje obec Řisuty, která plánuje osadit svou zrekonstruovanou retenční nádrž mokřadní vegetací. Orobinec pak bude na zapomenutém rybníce v blízkosti Mělníka pěstovat košíkář Petr Král.

Až 40 procent komunálního odpadu lze kompostovat, nyní se o tom bude šířit osvěta

Ve Středočeském kraji svou podporu dále získal projekt zavedení systému filtrování vody s využitím rostlin v komunitní zahradě Divočina spolku Talk and Enjoy či Karel Horák pro rozvoj bezodpadového a soběstačného hospodářství na farmě, která vyrábí energii z odpadu pro sebe i část obce Choťovice, v níž se nachází. Práce s odpadem je také náplní projektu s názvem Zálohujeme, recyklujeme, kompostujeme, zmenšujeme uhlíkovou stopu. Cílem společnosti Ameba Production je za podpory dm drogerie markt snížit množství produkovaného odpadu během velkých akcí jako Rock for People nebo Soda Pop.

Ekologické zpracování odpadu je hlavním tématem také v případě spolku ZAzemí, z. s., a jejich projektu Kompost všude kde to pude. „Okolo 40 procent objemu komunálního odpadu tvoří organická složka, kterou lze snadno přeměnit v kompost. Založili jsme proto na dvou turnovských sídlištích experimentální kompostovací stanice. Vydařilo se, místní obyvatelé sídliště kompostovací nádoby uvítali. Za dva roky jsme takto zachránili několik tun organického materiálu a vzniklý kompost použili při výsadbě ovocných sadů,“ nastiňuje myšlenku projektu Michaela Müllerová ze spolku ZAzemí. „Naším cílem je v tomto pokračovat a s kompostováním seznámit i děti. Díky podpoře dm drogerie můžeme vytvořit také metodické video, kompostovací brožurky a začít šířit myšlenku kompostování po celé republice,“ dodává.

Společnost dm drogerie markt podpoří celkem 31 projektů celkovou částkou v hodnotě 12 milionů korun. Zbývající projekty podrobněji představíme v navazující tiskové zprávě.

V minulosti dm podpořila sociální projekty, nyní se zaměřuje na udržitelnost

Trvalá udržitelnost je dlouhodobě součástí filozofie dm drogerie. „Dbát na udržitelnost totiž jinými slovy znamená pečovat o budoucnost příštích generací. Udržitelná budoucnost je naší prioritou, a proto se během oslav třicátých narozenin zaměřujeme právě na oblast trvalé udržitelnosti,“ přibližuje Jiří Peroutka.

V minulosti dm k příležitosti významných milníků věnovala prostředky charitativním organizacím či školkám a založila tradici dm dobrovolnických dnů. Při oslavách 25 let pak podpořila více než 200 projektů ze sociální oblasti, a to částkou ve výši bezmála 15 milionů korun.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM