no planet b nově v prodejnách dm
Planeta Země je pouze jedna. O to ohleduplněji bychom se k ní měli chovat. S takovým poselstvím přichází na trh nová značka no planet b, jejíž první produkty mohou zákazníci koupit v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a na online shopu dm.cz od 15. září. Počet dostupných výrobků se bude postupně rozšiřovat. Na vývoji této přírodní kosmetiky se podíleli odborníci z dm drogerie a k výrobě použili suroviny, které jsou v jiných odvětvích, například v potravinářství, často považovány za již nepotřebné. V produktech no planet b tak nacházejí využití například broskve, které nedorostly do požadované velikosti, grepová kůra či olej ze semen borůvek.
Společnost dm drogerie rozšiřuje nabídku produktů, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Nová kooperantská značka no planet b zahrnuje produkty vyrobené z již nepotřebných surovin, tedy metodou takzvané upcyklace.
„Produkty značky no planet b mění naši představu o tom, co je již nevyužitelná ingredience či surovina. Tam, kde by jiní uvažovali o odpadu, uvažujeme my o zdroji. Je to podobné, jako když například z lahve od nápoje uděláme vázu. Zužitkujeme ji pro něco nového. Je důležité uvědomit si, že přírodní zdroje jsou příliš cenné na to, abychom jimi plýtvali,“ komentuje zavedení nové značky Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
Produkty jsou minimálně z 94 procent přírodního původu
Výběr vhodných surovin pro upcyklaci je stále omezený, ale díky ochotě výrobců zkoušet nové způsoby výroby přírodní kosmetiky se na trhu otevírá stále více možností. Všechny produkty no planet b tak obsahují složky, které jsou z 94 až 99 procent přírodního původu. Zároveň jsou z 85 až 98 procent dobře biologicky odbouratelné.
Ve výrobcích z řady no planet b se tak používají například plevele, divoké květiny, a dokonce i zbytky z potravinářského průmyslu, které stále představují plnohodnotný zdroj pečujících složek. „Na zmar nepřijde například šťáva z jablek, grepová kůra nebo také malá jádra mandlí či opadané třešňové květy,“ říká Peroutka. „Aby značka mohla používat co nejvíce upcyklovaných surovin, musela se vzdát možnosti získat pro produkty certifikaci přírodní kosmetiky. Všechny upcyklované ingredience nicméně splňují požadavky EU pro složky kosmetických výrobků,“ dodává.
Na pultech se objeví 12 výrobků
Do vývoje a podoby produktů no planet b se zapojili i mladí učni a stážisté ze společnosti dm. Na zadní stranu obalu produktů mohli mladí němečtí spolupracovníci nechat zvěčnit svou podobu a připojit vzkaz. „Značka bývala již v minulosti součástí nabídky německých prodejen dm, jsme proto rádi, že se nyní dostala také na český trh. Zákazníci produkty poznají díky neotřelému a barevnému designu obalů, které jsou vyrobené z recyklovatelného materiálu,“ dodává Peroutka.
V nabídce dm drogerie je aktuálně dvanáct produktů. Jedná se o šampon a balzám na vlasy, tekuté mýdlo, sprchový gel, tuhý šampon a tuhé mýdlo v různých vůních a z různých ingrediencí. Ve sprchových gelech a produktech vlasové péče jsou použity pouze látky rostlinného původu. Neobsahují parabeny, silikony, barviva ani mikroplasty.
Zdroj: www.dm.cz