České dráhy··5 min

Sezona nostalgických jízd začíná na Moravě už o víkendu. Zvláštními vlaky se svezete do Rožnova pod Radhoštěm a v Olomouci

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Nenechte si ujít příležitost svézt se letos poprvé zvláštním parním vlakem. V sobotu 22. března vás parní vlak zaveze z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm, kde se koná tradiční Josefský jarmark plný řemesel, folklóru a jedinečné atmosféry. Na první letošní jízdu zvláštních vlaků se mohou těšit zájemci i v Olomouci, kde je vlak v čele s motorovou lokomotivou Pilštyk zaveze výstavu For Model 2025 na olomouckém výstavišti. Navíc své brány letos poprvé otevře i olomoucký depozitář ČD Muzea.

S párou do Rožnova pod Radhoštěm

Historická souprava vyrazí v sobotu na trať oběma směry hned dvakrát. Z Valašského Meziříčí odjede první ranní vlak v 9:45 hod. a do Rožnova pod Radhoštěm dorazí v 10:12 hod. Na zpáteční jízdu se vydá z Rožnova v 11:32 hod. a do Valašského Meziříčí přijede ve 12:01 hod. Další jízdu zahájí parní vlak ve 13:20 hod., kdy vyrazí z Valašského Meziříčí do Rožnova (příj. 13:47 hod.). Z Rožnova se vlak vrací zpět v 16:07 hod. a do Valašského Meziříčí dorazí v 16:34 hod. Všechny vlaky zastaví také v Zašové a Zubří.

Historická souprava bude tvořena vozy bývalé třetí třídy s dřevěnými sedadly. V čele pojede parní lokomotiva Velký bejček (423.041) z roku 1924 ze sbírky železničního muzea Českých drah. Součástí soupravy bude i historický bufetový vůz s nabídkou občerstvení. Parní lokomotivy řady 423.0 „Velký bejček“ s maximální rychlostí 50 km/h byly určeny pro osobní i nákladní vlaky a lehký posun na vedlejších tratích. Vyráběly se v mnoha sériích v celkovém počtu 231 kusů mezi lety 1921 – 1946. Za své jméno vděčí houževnatosti a síle, kterou dokázaly vyvinout.

Do Rožnova pod Radhoštěm vyrazí historický vlak s parní lokomotivou Velký bejček. Autor: Lukáš Hučko

Parní lokomotiva Velký bejček

Vlaky jsou s povinnou rezervací místa k sezení, přičemž při zakoupení jízdenky je místenka už její součástí. Jízdenky s rezervací místa lze zakoupit v předprodeji v jakékoliv pokladně Českých drah nebo online na e-shopu ČD.

České dráhy ve spolupráci s městem Rožnov pod Radhoštěm pro letošní rok připravily sérii nostalgických jízd parních vlaků mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm, kdy každá z jízd bude spojena se zajímavým kulturním programem. Už nyní se proto můžete těšit na další nostalgické jízdy během letních měsíců nebo před Vánocemi.

Podrobnosti o celé akci naleznete zde.

Zvláštními vlaky na výstavu For Model

Stejně jako v předchozích letech i letos proběhnou oblíbené jízdy zvláštních vlaků u příležitosti výstavy For Model Olomouc, a to v sobotu 22. března. Zvláštní vlaky v čele s unikátní motorovou lokomotivou Pilštyk z roku 1973 vyrážejí několikrát denně, cestující si tak snadno vyberou čas, který bude nejlépe vyhovovat. Z hlavního nádraží budou odjíždět v 9:30, 11:30, 13:30 a 15:30 hod. a do stanice Olomouc-Řepčín dorazí v 9:47, 11:47, 13:47 a 15:47 hod.

Po krátké desetiminutové pauze se vydají zpět a na olomoucké hlavní nádraží dorazí v 10:14, 12:14, 14:14 a 16:14 hod. Všechny vlaky budou zastavovat také na zastávkách Olomouc město a Olomouc-Nová Ulice, odkud je to jen pár kroků k výstavišti.

Jízdenky bude možné zakoupit u personálu zvláštních vlaků. Platba je možná pouze v hotovosti.

Více informací o zvláštní jízdě naleznete zde.

Motorová lokomotiva T466.0007 Pilštyk. Foto: Archiv ČD.

Motorová lokomotiva T466.0007 Pilštyk

Brány letos poprvé otevírá olomoucký depozitář ČD Muzea

V sobotu 22. března také poprvé v letošním roce otevře své brány olomoucký depozitář ČD Muzea historických vozidel. Depozitář bude přístupný od 9 do 16 hodin. Návštěvníci si budou moci prohlédnout například jednu z nejstarších parních lokomotiv na našem území – Kocúra (314.303) z roku 1898, elegantní rychlíkovou krásku Rosničku (464.202) z roku 1956, ikonický motorový vůz Kredenc (M 262.018) z roku 1950 nebo elektrickou legendu Bobinu (E 499.085) z roku 1958.

Kromě prohlídky historických strojů v depozitáři se mohou návštěvníci také svézt historickým motoráčkem na okružní jízdě po stanici. Tento unikátní vůz vyrazí z nástupiště v areálu depozitáře přibližně jednou za hodinu. Každá jízda trvá kolem 30 minut a cestující od 6 let za ni zaplatí jednotnou cenu 50 Kč.

Více informací najdete na webu.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

České dráhy a developerská společnost Sekyra Group podepsaly smlouvu o prodeji pozemků v jižní části Nákladového nádraží Žižkov. Českým drahám se podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky, než vyplývaly z původních ujednání, a to především pokud jde o kupní cenu. Za cca 96 tisíc metrů čtverečních národní dopravce inkasuje 2,23 miliardy korun. Žižkovský brownfield se v příštích letech promění v novou moderní čtvrť s bydlením pro tisíce lidí.
| České dráhy
České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem na několik měsíců omezí průjezd po silničních komunikacích v krajském městě. Aby se obyvatelé i návštěvníci města mohli během oprav této důležité dopravní tepny snáze přesouvat mezi centrem města na levém břehu a městskou částí Střekov na pravém břehu Labe, zajistí České dráhy náhradní vlakovou dopravu.
| České dráhy
Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

S jízdním kolem lze nastoupit do vlaku Českých drah při krátkém výletu i při cestě na dovolenou. Prakticky všechny spoje největšího železničního dopravce přepravují jízdní kola. „Cyklovlaky“ jezdí za humna i za kopečky, vydat se s nimi můžete po Čechách, na Moravu a do Slezska, ale také daleko za naše hranice.
| České dráhy
Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Od pátku bude v rámci zkušebního provozu jezdit pravidelně nejmodernější vlaková souprava ComfortJet v plném devítivozovém řazení také na spojích IC 512 / 515 Ostravan. Ve své základní, nevýlukové trase jezdí na trase Bohumín – Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha – Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Františkovy Lázně. Zajistí tak přímé spojení Ostravska a střední Moravy se západem republiky. Od pátku tak nové kompletní vlaky typu ComfortJet budou obsluhovat dva páry vlaků Ostravan. Jedná se o spoje 510, 512, 515 a 517. Podrobné informace o jízdním řádu těchto vlaků získáte např. v app Můj vlak.
| České dráhy
České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí nabídky Českých drah na zajištění veřejné dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. Zakázka počítá s rámcovou dohodou až na 133 jednotek. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 84,5 miliardy korun bez DPH. Nasazení nových vlaků je plánováno od prosince 2029.
| České dráhy
Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

V sobotu 19. dubna vypraví České dráhy zvláštní vlak z Českých Budějovic přes Písek, Příbram, Zdice a Beroun na Křivoklát, kde bude probíhat tradiční velikonoční jarmark. V čele vlaku pojede historická motorová lokomotiva T478.1002 Bardotka. Cílovou stanicí vlaku bude Lužná u Rakovníka, kde si cestující budou moci prohlédnout expozice ČD Muzea. Pro zájemce bude po poledni připravena také vyhlídková jízda vlaku z Lužné do Řevničova a zpět. Křivoklátský expres se pak v odpoledních hodinách vrátí po stejné trase zpět do jižních Čech.
| České dráhy
Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Praha dnes získala další pohodlné noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé také lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express také z Prahy do Gdyně.
| České dráhy
Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.
| České dráhy
České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

Každoročně je období Velikonoc časem zvýšeného zájmu o cestování. Také letos se České dráhy chystají posílit své dálkové spoje o pravidelné i mimořádné posilové vozy. Cestujícím doporučují včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.
| České dráhy