DM··4 min

Šetrná drogerie je důležitá pro tři čtvrtiny Čechů. Produktům ohleduplným k životnímu prostředí důvěřují, více než polovina si za ně neváhá připlatit

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

PRŮZKUM

Většina Čechů se domnívá, že u produktů, které lze zakoupit v drogeriích, je důležité dbát na ohleduplnost k životnímu prostředí. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti dm drogerie markt. Po ekologickém produktu sáhne alespoň občas nebo i častěji téměř 70 % lidí. Jejich nákupní chování se přitom změnilo zejména v posledním roce.

obrazek_text

Češi u nákupu z převážné většiny uvažují nad environmentálními dopady produktů. Tři čtvrtiny respondentů se domnívají, že je u drogistických výrobků důležité dbát na ohleduplnost k životnímu prostředí a na stopu, kterou na planetě zanechávají. Opačný názor má pouze jedna desetina dotázaných. Odkrývá to průzkum, jenž pro společnost dm drogerie markt zpracovala agentura STEM/MARK.

Celá pětina osob dále uvedla, že produkty šetrné k životnímu prostředí nakupuje často, dalších 49 % pak alespoň občas. Zájem o tyto výrobky přitom u Čechů roste zejména v poslední době. Více než polovina dotázaných totiž uvedla, že v letech 2021 a 2022 dbala na nákup šetrných drogistických produktů více než v předchozích letech. „Společnost dm vnímá stále sílící požadavky zákazníků na nabídku zelených produktů, a proto své portfolio neustále rozšiřuje. V prodejnách jsme již v roce 2018 zavedli takzvané zelené cenovky, podle nichž se mohou zákazníci snadněji orientovat. Naši nabídku také neustále rozšiřujeme o produkty, které jsou šetrné k životnímu prostředí,“ komentuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt. Právě tato společnost považuje udržitelnost a ohleduplnost k přírodě za součást své filozofie.

Zkušenosti lidí jsou převážně pozitivní, šetrné výrobky častěji nakupují ženy

Stejně vysoká jako ochota si produkty šetrné k životnímu prostředí kupovat je i důvěra lidí v ně, což potvrdilo hned 73 % dotázaných. Necelá jedna pětina lidí naopak v neutrální dopady na planetu u těchto výrobků nevěří. „Výrobci by se proto měli snažit zákazníky o procesu výroby svého zboží co nejlépe informovat. V dm například pomocí symbolu čtyřlístku přímo na obalu produktu jasně deklarujeme to, čím je ohleduplný k přírodě, ať jsou to použité suroviny, či například obal z recyklovaného papíru,“ dodává Peroutka.

Špatnou zkušenost má s šetrnými produkty jen desetina lidí. Polovinu z nich zklamal hlavně slabý nebo nulový účinek, pro 13 % jedinců je zklamáním vysoká cena. „Je však nutné zdůraznit, že například u přírodní kosmetiky se účinek oproti konvenční kosmetice dostaví až po delší době, zato je dlouhodobější,“ upozorňuje Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu dm drogerie markt.

Průzkum dále ukázal, že více než třetina respondentů není příliš ochotna si za udržitelné produkty připlatit. Podstatně větší části dotázaných (60 %) však do produktů šetrných k životnímu prostředí nevadí investovat více peněz. Převažují mezi nimi zejména mladší lidé, pro které je téma životního prostředí velmi důležité.[1]

Udržitelným produktům jsou dle průzkumu kromě mladší generace obecně více nakloněny ženy. Právě ony také častěji tyto typy produktů nakupují a mají o nich lepší povědomí. Zatímco více než polovina lidí si vybaví zejména šetrné produkty značek Nivea, Frosch a alverde, ženy jmenovaly častěji než muži rovněž značky Tierra Verde, Weleda či Pro Climate, produktovou řadu dm drogerie markt. „Řadu Pro Climate, která je nejen klimaticky neutrální, ale i neutrální k životnímu prostředí, jsme na trh uvedli teprve minulý rok. O to více nás těší, že se již etablovala v povědomí zájemců o šetrné drogistické zboží,“ uzavírá Peroutka.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 1 010 lidí ve věku 15–60 let.

Sortiment produktové řady Pro Climate je dostupný na dm.cz/proclimate.

Více námětů pro trvalou udržitelnost naleznete na stránce dm.cz/udrzitelnost.

[1] https://www.pewresearch.org/science/2021/05/26/gen-z-millennials-stand-out-for-climate-change-activism-social-media-engagement-with-issue/

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu

České Budějovice, 28.05.2025. Společnost dm se dlouhodobě zaměřuje na oblast ženského zdraví a podporuje povědomí o otázkách týkajících se fyzické, duševní i emoční pohody. Spolu s letošní kampaní Ženské zdraví proto spouští mezinárodní iniciativu, která upozorňuje na problematiku menstruační chudoby a nedostatečný přístup k menstruačním potřebám na veřejných místech. V rámci této iniciativy vybaví společnost dm 265 základních škol po České republice menstruačními potřebami zdarma. Speciální zásobníky s hygienickými vložkami budou k dispozici všem žákyním vybraných škol.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt dmBio kešu pasta s malinami 250 g

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt dmBio kešu pasta s malinami 250 g

České Budějovice, 27.05.2025. Nelze vyloučit, že se ve výše uvedeném produktu může vyskytovat salmonela. Konzumace potravin kontaminovaných salmonelou může vést k průjmu, bolestem hlavy a břicha, malátnosti, zvracení a mírné horečce. Zvláště ohroženi jsou kojenci, malé děti a starší lidé nebo lidé s oslabenou imunitou. Pokud byl výše uvedený produkt již zkonzumován a objevily se uvedené příznaky, měli byste vyhledat lékaře.
| DM
Společnost dm spouští dm babybonus

Společnost dm spouští dm babybonus

České Budějovice, 26.05.2025. Společnost dm spouští 26. 5. 2025 nový dm babybonus, který poskytne komplexní podporu nastávajícím rodičům a rodinám s malými dětmi. Díky relevantnímu obsahu, exkluzivním eKuponům a malým překvapením nabízí dm babybonus cenné informace a výhody, které usnadňují a zpříjemňují každodenní rodinný život.
| DM
Společnost dm startuje jarní kolo Sbírky potravin

Společnost dm startuje jarní kolo Sbírky potravin

České Budějovice, 24.04.2025. Společnost dm se i letos zapojuje do Sbírky potravin a ve spolupráci s Potravinovými bankami pomůže lidem v nouzi. Fyzické jarní kolo sbírky proběhne v sobotu 26. dubna 2025, zákazníci společnosti dm se však mohou podílet také zakoupením virtuálních balíčků, které jsou v prodejnách dm, v online shopu dm.cz a v aplikaci Moje dm dostupné od 22. dubna až do 6. května 2025.
| DM
Společnost dm drogerie markt pokračuje v inovacích. Novinkami reaguje na měnící se potřeby zákazníků

Společnost dm drogerie markt pokračuje v inovacích. Novinkami reaguje na měnící se potřeby zákazníků

České Budějovice, 18.03.2025. Společnost dm drogerie markt pokračuje v investicích do zlepšování zákaznické zkušenosti a představuje tři nové služby, které posouvají nakupování v dm na lepší úroveň. Nově spuštěné služby jako Scan&Go, možnost uplatnění dm active beauty bodů při online nákupech a expresní doručení potvrzují pozici dm jako inovativního lídra v oblasti drogerie a péče o zákazníky.
| DM
Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM