DM··6 min

První letní paprsky dopadají na kůži. Je třeba nepodcenit jejich sílu a dostatečně chránit svou pokožku

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva

Pod sluncem bez obav

Venkovní počasí se konečně přehouplo do letních teplot. Co nevidět nastane čas obléct si plavky a vystavit se slunečním paprskům. Právě první opalování ale bývá pro pokožku náročné. Při nesprávné péči může dojít k jejímu spálení, což může způsobit nejedno trápení a urychlit stárnutí kůže. Se správným přístupem a kvalitními produkty však lze takovým problémům snadno předejít.

obrazek_telo

1. Zvolte správný ochranný faktor

Ačkoliv se to může zdát jako banalita, i při výběru adekvátního ochranného faktoru je dobré mít na paměti několik zásad. Kůže má totiž vlastní ochranné mechanismy, které ji do jisté míry samy brání před škodlivými UV paprsky. Po určitou dobu tak může být vystavena slunci bez rizika spálení. „Abychom zjistili, jak dlouhá tato doba je, musíme nejdříve určit svůj fototyp. Podle něj také zjistíme, jaký ochranný faktor je pro nás ideální a jaký opalovací prostředek zvolit,“ vysvětluje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Čím světlejší typ člověk je, tím vyšší hrozí riziko, že se jeho pokožka spálí. Proto by měl volit silnější ochranný faktor produktu na opalování. Člověk s blonďatými či zrzavými vlasy a modrýma nebo zelenýma očima má ochrannou dobu své kůže pět až deset minut. Možné riziko spálení pokožky hrozí téměř okamžitě. Pro tento fototyp člověka je vhodný přípravek s ochranným faktorem třicet až padesát plus. Naopak od přírody tmavší typy se na slunci mohou zdržet o něco déle a při výběru opalovacího přípravku mohou sáhnout po produktu s nižším ochranným faktorem. Od přírody tmavší pokožka u člověka s černými a tmavými vlasy a hnědýma očima disponuje vlastní ochrannou dobou až půl hodiny a riziko spálení pokožky od slunce nehrozí skoro žádné. Lidé s takovým fototypem by si měli vystačit s produkty s ochranným faktorem deset až patnáct. „V dm se pečlivě věnujeme edukaci našich zákazníků ohledně ochrany před slunečním zářením. Proto nás těší, že sledujeme meziroční nárůst prodeje opalovacích přípravků. V letošním květnu jsme zaznamenali dokonce stoprocentní nárůst v počtu prodaných kusů opalovacích přípravků oproti předchozímu roku. Pravdou je, že roli mohou hrát i loňská covidová opatření, přestože v květnu docházelo k postupnému rozvolňování,“ doplňuje Peroutka.

U dětí je samozřejmě vhodné volit minimálně ochranný faktor třicet. Obzvlášť náchylná je pokožka kojence, která je až desetkrát tenčí než ta dospělého člověka. Vhodné je proto využít produkty na opalování určené přímo pro děti. „Většina takových přípravků je navíc bez parfemace a je obohacená o pečující složky, jako je glycerin nebo vitamín E. Dětem tak zaručují tu nejlepší péči. Alternativou mohou být i speciální produkty určené pro citlivou kůži, které jsou vhodné nejen pro děti, ale i pro lidi trpící sluneční alergií. Vždy je možné vybrat si i z přírodních přípravků,“ přibližuje Peroutka.

2. Nezapomínejte na sílu slunce ani při sportu

Před létem ženy i muži ladí formu na plavkovou sezonu. Většina sportovců se navíc přesouvá z tělocvičny na venkovní hřiště. V zápalu tréninku mohou zapomenout na sílu slunce a odnést si tak bolestivé spálení na místech, kde jim pokožku nezakrývá úbor na cvičení. Pro ochranu sportovců před sluncem existují speciální přípravky, které jsou uzpůsobené pro fyzickou zátěž. Jejich předností je především schopnost lépe odolávat vodě a potu, některé navíc nabízejí také chladivý efekt.

„Přípravky odolné vodě se testují v takzvaném whirlpool-testu. Ten musí potvrdit, že po dvakrát dvaceti minutách strávených ve vodě a stejné době schnutí, bez osušení ručníkem, zůstane minimálně polovina původního ochranného faktoru na pokožce,“ popisuje Peroutka a dodává, že pro docílení původní síly opalovacího přípravku je třeba jeho aplikaci po mytí či koupání zopakovat. Sportovci se nemusejí obávat dlouhého mazání, pro praktičtější aplikaci mohou využít například spreje na opalování.

3. O kůži pečujte i po opalování

Opalováním to nekončí. I při použití správného opalovacího přípravku je delší pobyt na slunci pro pokožku náročný. Důležitá je tak i následná péče. Po večerní hygieně je dobré využít přípravky, které jsou určené k péči po opalování. Ty zajistí lepší regeneraci pokožky. Použitím správné péče se prodlouží opálení a chladivý účinek zmírní podráždění pokožky. Zásadní součástí přípravků po opalování je také hydratační efekt, jenž vrací pokožce vláhu, kterou sluněním ztratila.

„V dm drogerii máme širokou nabídku produktů určených k ochraně před sluncem. Kromě přípravků k péči na a po opalování jsou dostupné například i přípravky vhodné pro samoopalování, dále speciální krémy na obličej a dekolt pro ženy. Důležitou součástí letní výbavy jsou rovněž produkty na ochranu rtů a vlasů, které v našich prodejnách samozřejmě nechybí,“ uzavírá Jiří Peroutka.

Tipy na opalování a ochranu pokožky před sluncem zákazníci naleznou na dm.cz/opalovani. Na stránce se lze seznámit také s kompletní nabídkou opalovacích přípravků.

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt babylove kojenecká voda 1 l

České Budějovice, 09.10.2024. Z důvodu možné mikrobiologické kontaminace se nedoporučuje konzumace tohoto produktu. Zdravotní riziko je považováno za nízké, ale u citlivých jedinců, jako jsou malé děti, se mohou vyskytnout žaludeční a střevní potíže. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu s uvedenými daty minimální trvanlivosti. Ostatní data minimální trvanlivosti a jiné produkty značky babylove nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

Zákaznice a zákazníci dm poslali do oblastí zasažených povodněmi 5 516 350 Kč, dm částku zaokrouhlila na 7 000 000 Kč

České Budějovice, 01.10.2024. Sociální odpovědnost je součástí filozofie dm a je vlastní i jejím zákazníkům. Ti měli možnost od 20. do 29. září přispět na sbírku SOS Povodně Česká republika organizace Člověk v tísni i prostřednictvím dm. Výzvu k pomoci vyslyšeli zákazníci ve všech 259 prodejnách dm po celé republice. Minimální výše příspěvku byla 50 Kč, maximální neomezená. Pomoc ze všech krajů jako výraz solidarity a podpory nyní směřuje do nejvíce postižených oblastí.
| DM
Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

Společnost dm pomůže lidem z oblastí zasažených povodněmi darem v celkové výši 3,4 milionu Kč

České Budějovice, 17.09.2024. „Naše podpora zahrnuje materiální pomoc, kterou představuje více než 70 000 produktů, převážně z oblasti čisticích a úklidových prostředků, v celkové výši přibližně 2 miliony Kč. Produkty budeme distribuovat do postižených lokalit ve spolupráci s Potravinovými bankami a organizací Člověk v tísni. Dále jsme se rozhodli poskytnout finanční dar ve výši 1,4 milionu Kč, který stejně jako materiální pomoc rozdělíme mezi výše uvedené organizace. Věříme, že naše iniciativa přispěje k podpoře těch, kteří byli povodněmi zasaženi,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.
| DM
Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

Společnost dm uvádí na trh dvě nové privátní značky: HALLOHEBAMME a hautsache

České Budějovice, 12.09.2024. Značka HALLOHEBAMME byla vytvořena s cílem poskytnout maminkám (před porodem i po něm), novorozencům a kojencům komplexní kosmetickou péči vycházející z jejich specifických potřeb. Anja a Marie, které stály ve spolupráci s dm u kolébky této produktové řady, působí již mnoho let jako porodní asistentky a duly na porodním sále i mimo něj. Své know how předávají širokému okruhu zájemkyň a zájemců nejen osobně, ale i prostřednictvím sociálních médií, vlastního podcastu a blogu. Díky dm nyní jejich know how překročí pomyslnou hranici německy hovořícího publika a budou z něj moci profitovat i zákaznice a zákazníci dm Česko. Produktová řada HALLOHEBAMME nabízí čtyři produkty pro maminky a devět pro miminka. Její název vznikl spojením pojmů „hallo“, který je v němčině pozdravem na uvítanou, a „Hebamme“, což je německý výraz pro porodní asistentku.
| DM
Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

Společnost dm snižuje dlouhodobě ceny u více než 1 600 produktů

České Budějovice, 29.08.2024. Cenová politika dm je na českém trhu unikátní. Společnost zvolila strategii dlouhodobých cen, díky které mají zákazníci jistotu, že každé snížení ceny trvá minimálně čtyři měsíce, během nichž může dojít jedině k jejímu dalšímu snížení. Společnost se tak vymezuje proti nárazovým slevovým akcím, které využívají jiní prodejci.
| DM
Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.
| DM