Invia··4 min

Prodej first minute zájezdů vrcholí, Čechy láká množství slev a benefitů. Nejžádanější destinací jsou řecké ostrovy

Invia

Invia

Invia.cz, a.s. je cestovní agentura. Specializuje se na prodej dovolených na internetu. Pod současným názvem působí od roku 2004. Patří do skupiny European Bridge Travel.

Tisková zpráva

Prodej first minute zájezdů vrcholí, Čechy láká množství slev a benefitů. Nejžádanější destinací jsou řecké ostrovy

Češi již začínají plánovat letní dovolené, přestože do prázdnin zbývá ještě několik měsíců. Důvodem jsou atraktivní nabídky cestovních kanceláří, které mohou přinést úsporu až o 50 % oproti běžným cenám. Preference Čechů se přitom na základě dat největšího prodejce zájezdů u nás nemění, i letos tak vede Řecko, následované Tureckem a Egyptem. Růst zájmu

o koupi letní dovolené s předstihem potvrzuje i fakt, že čekat na last minute se nemusí vyplatit.

Poptávka po first minute meziročně stoupá. V porovnání s nabídkami na poslední chvíli, které jsou omezené v možnostech i flexibilitě, totiž přináší lepší kontrolu nad plánováním dovolené za výhodnější ceny. I proto se zákazníci čím dál častěji rozhodují pro včasný nákup, přičemž rodiny s dětmi tvoří téměř polovinu všech letošních first minute nákupů (45 %).

„Díky včasné rezervaci mohou zákazníci často ušetřit až 50 % oproti cenám v hlavní sezóně. Navíc není potřeba investovat celou částku několik měsíců dopředu, zálohy se většinou pohybují v řádech stokorun. Benefitem first minute jsou i flexibilní podmínky storna,“ vysvětluje k popularitě first minute Jiřina Ekrt Jirušková a dodává: „Nákup letní dovolené doporučujeme neodkládat především rodinám s více dětmi. Nabídka zájezdů se s blížící se sezónou zužuje a ty nejoblíbenější hotely s vysokou kvalitou služeb, animačními programy a dostatečným vyžitím pro děti bývají vyprodané už dlouho dopředu.“

Tradičně bývá nejfrekventovanější termín pro letní dovolenou prvních 14 dní prázdnin. „Letos budou Češi nejčastěji odlétat v sobotu 28. června nebo v sobotu 5. července. Plánujete-li odletět k moři v tomto termínu, na last minute nabídku rozhodně nedoporučujeme spoléhat,“ informuje Jiřina Ekrt Jirušková.

Největší zájem je o Řecko

Podle údajů cestovní agentury Invia Češi vyrážejí obvykle na 8 dní (50 %), což je dáno mimo jiné nabídkou zájezdů. Až pětina klientů letos vyrazí na řecké ostrovy (20 %), 18 % se vypraví do oblíbených tureckých letovisek, 15 % Čechů směřuje do oblíbeného Egypta. Trojici nejpopulárnějších destinací následují letoviska v Bulharsku, Španělsku a Tunisku. Vzestupný trend vykazuje i Albánie, která si získala rekordní zájem cestovatelů v minulém roce, kdy prodeje zájezdů do této destinace vzrostly meziročně o 80 % a stala se tak hitem sezóny a skokanem roku 2024.

Komfort na prvním místě

Klienti preferují pohodlnou a bezstarostnou dovolenou. Nejčastějšími stravovacími programy jsou all inclusive nebo ultra all inclusive, což představuje téměř 80 % všech klientů. Patrný je také zájem o kvalitní ubytování, kdy minimálně čtyřhvězdičkový hotel preferuje téměř polovina klientů, další čtvrtina volí luxusnější pětihvězdičkové hotely. „Zákazníci Invia stále více preferují komfort a vysoké služby čtyř a pětihvězdičkových hotelů s all inclusive nabídkou. Na dovolenou také nejčastěji vyrážejí letecky, což potvrzuje, že pohodlí a kvalitní služby jsou pro Čechy při výběru dovolené klíčové,“ doplňuje tisková mluvčí.

Ceny v mnoha případech zůstávají na stejné úrovni jako v minulém roce. V roce 2024 byla průměrná částka za zájezd pro čtyřčlennou rodinu se dvěma malými dětmi 58 525 Kč, za rok 2023 se tato částka liší pouze o 0,5 % (58 225 Kč). Přepočteno na osobu, činila průměrná cena zhruba 17 000 Kč na týden.

Publikováno: 14.01.2025

Zdroj: www.invia.cz

Další články

Další články od Invia

Řecké ostrovy jinak: Aktivní dovolená s vůní moře a adrenalinu

Řecké ostrovy jinak: Aktivní dovolená s vůní moře a adrenalinu

Řecko, každoročně nejpopulárnější lokalita Čechů pro letní dovolenou, nemusí být jen synonymem pro chytání bronzu u bazénu a nekonečný odpočinek pod plážovým slunečníkem. Čím dál víc cestovatelů míří do této sluncem zalité destinace s cílem protáhnout tělo, zažít dobrodružství a objevovat místní krásy aktivním způsobem. Ať už vás láká kitesurfing na Rhodu, potápění v sopečných hlubinách Santorini nebo maratonský běh po stopách historie, Řecko má co nabídnout.
| Invia
Darujte začátek společného příběhu – na mapě světa

Darujte začátek společného příběhu – na mapě světa

Přemýšlíte, čím obdarovat čerstvě oddané duše? Co takhle novomanželům přispět na jejich první velké "spolu"? Dárkový poukaz od Invia je chytrý způsob, jak darovat zážitek – ať už si za něj vyberou víkend na horách nebo ho využijí jako příspěvek na svatební cestu do tropického ráje, vždycky to bude výlet podle jejich gusta.
| Invia
Chcete si dovolenou užít bez starostí? Začněte správným pojištěním

Chcete si dovolenou užít bez starostí? Začněte správným pojištěním

Opalovací krém? Máte. Plavky? Máte. A co pojištění? Bez něj může i banální zdravotní problém pořádně provětrat vaši peněženku. Přinášíme přehled toho, na co si dát při výběru cestovního pojištění pozor, a tipy, které se vám na cestách opravdu budou hodit.
| Invia
5 tipů na ideální jednodenní výlety na Turecké riviéře, které vám vezmou dech

5 tipů na ideální jednodenní výlety na Turecké riviéře, které vám vezmou dech

Pro spoustu lidí je Turecko synonymem pro all-inclusive dovolenou. Co když vás pláže omrzí a zatoužíte po něčem víc? Přinášíme pět nejzajímavějších jednodenních výletů, které vás vytáhnou z hotelového lehátka a ukážou vám tuto oblíbenou letní destinaci v naprosto jiném světle. Starověká města, kaňony hluboké stovky metrů, tyrkysová jezera a místa, kde se psala historie – vystupte ze své komfortní zóny a objevte tureckou riviéru jinak, než ji znáte.
| Invia
Athény, Istanbul nebo Barcelona? Přinášíme 5 měst, která budete chtít navštívit ještě dnes

Athény, Istanbul nebo Barcelona? Přinášíme 5 měst, která budete chtít navštívit ještě dnes

Slunečné dny nás konečně lákají ven, a co může být lepšího než využít tento čas k objevování nových míst? Evropské metropole nabízí ideální příležitost, jak zažít fascinující kulturu, umění a historii, aniž byste museli na dovolenou vyčlenit týdny. Eurovíkendy jsou proto perfektní volbou pro ty, kteří touží po krátkém, ale intenzivním zážitku. Přinášíme pět destinací, které by na vašem cestovatelském bucket listu rozhodně neměly chybět.
| Invia
Nová kampaň Invia vás pobaví a naladí na dovolenou. Sází na hravé využití umělé inteligence a univerzálnost

Nová kampaň Invia vás pobaví a naladí na dovolenou. Sází na hravé využití umělé inteligence a univerzálnost

Největší online prodejce zájezdů v Česku přichází s novou kampaní na podporu prodejů letních dovolených. Po dvou letech televizní kampaně „Radost začíná u nás“ a následném návratu k autentickému UGC formátu Invia přichází s novým směrem. Hlavními tvářemi komunikace se stávají Flip a Flop – animované postavičky plážových pantoflí, které nejen symbolizují dovolenou, ale díky využití umělé inteligence nabízejí široké možnosti pro flexibilní content marketing napříč celým rokem.
| Invia
Dovolená s dětmi bez stresu? Cestovní agentura šetří rodičům čas, nervy i peněženku

Dovolená s dětmi bez stresu? Cestovní agentura šetří rodičům čas, nervy i peněženku

Rodinná dovolená by měla být hlavně o radosti – z nových zážitků, společně stráveného času a zaslouženého odpočinku. Jenže zatímco děti už sní o skluzavkách a zmrzlině, rodiče balancují mezi přehledem hotelových recenzí, cenovkami letenek a nekonečným seznamem „co všechno zařídit“. Letos to ale může být jinak – bez stresu, kompromisů i ztracených večerů nad plánováním. S pomocí cestovní agentury totiž dovolená začíná ještě dřív, než dorazíte na letiště.
| Invia
Češi během květnových svátků investují do cestování, počet zájezdů vzrostl o pětinu

Češi během květnových svátků investují do cestování, počet zájezdů vzrostl o pětinu

Květnové státní svátky představují významný impuls pro cestovní ruch. Podle aktuálních statistik největšího prodejce online zájezdů v tuzemsku, cestovní agentury Invia, se počet klientů, kteří si na období 1.–8. května rezervovali dovolenou, meziročně zvýšil o 20 %. Češi tradičně preferují týdenní pobyty u moře v Egyptě (33 %), Turecku (19 %) a Tunisku (8 %), roste však také poptávka po eurovíkendech v evropských metropolích. Nejvíce cestujících tvoří páry, které využívají prodlouženého volna k odpočinku mimo hlavní turistickou sezónu.
| Invia
WP Holding dokončil akvizici skupiny Invia

WP Holding dokončil akvizici skupiny Invia

Společnost WP Holding dokončila akvizici 100 % akcií společnosti Invia Group SE, přední evropské skupiny v cestovním ruchu. V důsledku této integrace bude WP spravovat široké portfolio značek zaměřených na cestování, které působí v devíti evropských zemích, a ročně poskytne své služby téměř 6 milionům cestovatelů. Odpovědnost za vedení tohoto segmentu byla svěřena Aleksanderu Kuszovi, viceprezidentovi pro e-commerce ve společnosti WP Holding.
| Invia
Antalya: Riviéra, která osloví i ty nejnáročnější. Belek jako její nejluxusnější adresa

Antalya: Riviéra, která osloví i ty nejnáročnější. Belek jako její nejluxusnější adresa

Zavřete oči a nadechněte se vůně borovic, která se snoubí se slaným mořským vzduchem. Až oči opět otevřete, spatříte, jak mezi zlatými olivovníky vystupují siluety antických sloupů, a ucítíte, jak paprsky slunce štědře hřejí. Vítejte v provincii Antalya, klenotu Turecké riviéry, kde se historie setkává s moderním luxusem a příroda kouzlí s neuvěřitelnou rozmanitostí. Ať už toužíte po kulturních pokladech, relaxaci na pláži, nebo prvotřídním servisu v exkluzivních resortech – Antalya bude místem, které vám zůstane v paměti. Přijďte objevit svůj vlastní ráj na zemi a nechte se unést krásami, které čekají právě na vás.
| Invia