Ministerstvo školství··3 min

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (MŠMT) je ústřední orgán státní správy pro předškolní zařízení, školská zařízení, základní školy, střední školy a vysoké školy, pro vědní politiku, výzkum a vývoj, včetně mezinárodní spolupráce v této oblasti, a pro vědecké hodnosti, pro státní péče o děti, mládež, tělesnou výchovu, sport, turistiku a sportovní reprezentaci státu. Často bývá zkráceně označováno jen jako Ministerstvo školství. Sídlí v Karmelitské ulici v Praze 1-Malé Straně.

Tisková zpráva

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.

MŠMT společně s fakultami připravujícími učitele představilo v roce 2023 stěžejní koncepční dokument učitelské přípravy – Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, jehož implementace do učitelské přípravy a praxe v současnosti probíhá. Tento dokument má sloužit k dalšímu zkvalitňování přípravy učitelů v České republice. Dalším cílem MŠMT v této oblasti je podle Matouše Bořkovce, vedoucího oddělení podpory pracovníků v regionálním školství, podpora navyšování počtu studentů programů učitelství a studijních programů, které mají velkou společenskou prioritu.

MŠMT společně s NPI ČR také poskytuje metodickou podporu pro uvádějící učitele, což se pozitivně odráží v datech ze sebehodnocení učitelských kompetencí začínajících učitelů a absolventů učitelských oborů. Ze zkušeností škol, ale i dat z Národního šetření učitelských kompetencí začínajících učitelek a učitelů 2024 realizovaného MŠMT vyplývá, že v tomto ohledu bude nutné se ještě více zaměřit zejména na zvyšování kompetencí v oblasti spolupráce mezi jednotlivými učiteli a také učitelů s rodiči.

Podle M. Bořkovce je důležitou výzvou také vytvoření kariérního systému pro učitele, který by jasně definoval kariérní stupně a nabízel vyhlídku dobře placené a odborné práce pro učitele, kteří se nechtějí stát řediteli škol.

Diskutující se shodli na tom, že pro podporu vzdělávání učitelů je do budoucna nutná dlouhodobá a systémová spolupráce mezi jednotlivými aktéry. Nutná je také provázanější spolupráce mezi učiteli z terénu a fakultami připravujícími studenty na toto povolání.

Shrnutí odborného panelu, příklady inspirativní praxe, prezentace a videozáznam budou zveřejněny na portálu edu.cz (v části „Odborné panely“). Pro více informací navštivte webovou stránku projektu IPs DATA.

Realizace odborného panelu je financovaná z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ (IPs Datová politika), reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901.

12

Zdroj: msmt.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo školství

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Prezident Pavel a ministr Bek předali profesorské dekrety

Prezident Pavel a ministr Bek předali profesorské dekrety

Prezident Petr Pavel jmenoval 87 nových profesorů a profesorek na návrh vědeckých a uměleckých rad vysokých škol. Slavnostní předání jmenovacích dekretů proběhlo ve Velké aule Karolina za účasti ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláše Beka. Tajemník ministerstva obrany Petr Vančura při této příležitosti předal dekret také jednomu profesorovi a jedné profesorce, kteří byli jmenováni na návrh Univerzity obrany.
| Ministerstvo školství
Prezident Pavel a ministr Bek předali profesorské dekrety

Prezident Pavel a ministr Bek předali profesorské dekrety

Prezident Petr Pavel jmenoval 87 nových profesorů a profesorek na návrh vědeckých a uměleckých rad vysokých škol. Slavnostní předání jmenovacích dekretů proběhlo ve Velké aule Karolina za účasti ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláše Beka. Tajemník ministerstva obrany Petr Vančura při této příležitosti předal dekret také jednomu profesorovi a jedné profesorce, kteří byli jmenováni na návrh Univerzity obrany.
| Ministerstvo školství