AAA Auto··7 min

Potenciál prémiových vozů roste. Mototechna se proto osamostatní a k exkluzivním autům přidá špičkové služby

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Se začátkem nového roku společnost AURES Holdings zjednodušuje portfolio svých značek pro prodej jednotlivých segmentů zánovních a ojetých vozů. Největší změnou je, že značka zánovních vozů Mototechna se v rámci skupiny AURES Holdings osamostatnila – nově se soustředí na prodej a výkup prémiových vozů a komplexní řešení mobility na novém místě ve vlastním designovém showroomu v pražské Kolbenově ulici. Její místo v síti autocenter AAA AUTO zaujme nová značka AAA AUTO Plus, která se zaměří na zánovní vozy. Přehlednější rozdělení značek i osamostatnění prémiového segmentu jsou faktory, které mají přispět k cíli skupiny AURES prodat letos až 120 000 vozů.

Mototechnu se nám za posledních 13 let podařilo na trhu úspěšně etablovat. V podstatě od embrya dospěla v dobře rozvinutou značku pro prodej nejexkluzivnějšího segmentu ojetých vozů v rámci skupiny AURES Holdings. Vzhledem k novým trendům, které zaznamenáváme na sekundárním trhu, jsme se nyní rozhodli prestiž značky Mototechna posunout o úroveň výš. Proto se osamostatnila a už od čtvrtka tohoto týdne bude obsluhovat zákazníky ve vlastním showroomu v Kolbenově ulici v pražských Vysočanech, kde nabídne zánovní a prémiové vozy vyšších cenových kategorií,“ řekl Petr Vaněček, generální ředitel a člen představenstva AURES Holdings s tím, že v tomto segmentu bude Mototechna konkurovat dealerům nových aut – avšak kromě individuálních služeb dokáže nabídnout větší výběr napříč všemi značkami. Součástí přerodu Mototechny ve značku určenou výhradně pro prodej exkluzivních vozů je po 76 letech její existence i revoluční změna vizuální image, včetně nového loga. „Posunujeme se od dřívějšího retro designu do nového století,“ zdůraznil Petr Vaněček.

Nabídka nové Mototechny se zaměřuje na zánovní a prémiové vozy v cenovém rozpětí od 500 tisíc korun za malá zánovní vozidla až do pěti milionů u luxusních a sportovních vozů, přičemž většina aut bude dostupná v cenovém rozmezí od 700 tisíc do 1,5 milionu korun. „Tímto cenovým segmentem chceme oslovit náročné klienty, kteří hledají vysokou kvalitu služeb,“ uvedl ředitel Mototechny Jan Hrubý. „Většinu naší nabídky budou tvořit zánovní auta okolo dvou let stáří s průměrným nájezdem kolem 40 tisíc km. Zaměříme se ale i na prémiové modely do stáří šesti let, ve specifických výbavách a s prověřeným stavem, u nichž bude možné dokoupit speciální záruční program. Lidé si tak budou moci pořídit prvotřídní prémiový vůz v top stavu za skvělou cenu,“ dodal. Kromě důrazu na modely SUV a novinky mainstreamových značek jako jsou Škoda, Kia a Hyundai se Mototechna od začátku února zaměří i na prémiové značky, mezi nimiž budou BMW, Audi a Mercedes-Benz, ale také na vysloveně exkluzivní modely jako například Porsche 911 nebo Mercedes-Benz třídy G. V nabídce budou rovněž elektromobily, jejichž výkup i prodej v rámci skupiny AURES Holdings je za posledních několik let již velmi dobře otestovaný a meziročně násobně roste. „Nabídku chceme rozšířit o individuální poptávky na vozidla, která budeme pro klienty vykupovat po celé Evropě,“ doplňuje Jan Hrubý.

Do tří let až čtyři pobočky

V první fázi nová Mototechna nabízí 400 aut, svou nabídku postupně rozšíří až na 600. A plánuje i další showroomy. „Naše expanze je ambiciózní, a proto už nyní plánujeme otevření druhé pobočky v České republice. Naší strategií je ovšem přenést vysoký standard služeb i do dalších zemí, v nichž působíme. Do tří let chceme otevřít až čtyři pobočky, abychom zákazníkům poskytli co nejširší přístup k našim prémiovým a zánovním vozidlům,“ zdůraznil Jan Hrubý.

Nová Mototechna se bude řešení mobility věnovat komplexně. „Kromě prodeje zánovních a prémiových vozidel budeme poskytovat také služby výkupu vozidel včetně komisního prodeje a rovněž krátkodobý i dlouhodobý pronájem aut. Naším cílem je nabídnout komplexní řešení a poradenství, proto u nás klienti najdou i nejlepší nabídky finančních produktů, včetně výhodného financování a pojištění. Zkrátka chceme být první volbou při řešení mobility v jakémkoliv směru,“ říká Jan Hrubý s tím, že Mototechna každému zákazníkovi nabízí maximálně individuální přístup v rodinné atmosféře.

Architektonického řešení interiéru showroomu nové Mototechny se ujalo studio MORIS design, které má zkušenosti s předchozí úspěšnou spoluprací se skupinou AURES. „Velmi si vážíme důvěry a příležitosti znovu spolupracovat na dalším projektu pro Mototechnu. Je pro nás ctí být hlavním designérem prostoru a generálním dodavatelem nábytku i interiéru. Naše vize byla jasná – vytvořit prostředí, které nejen osloví designem, ale také zajistí maximální komfort pro zákazníky i zaměstnance. Přejeme Mototechně, aby nový autosalon přinesl mnoho spokojených zákazníků i skvělé pracovní zázemí pro celý tým,“ uvedl spolumajitel MORIS design Adam Klofáč.

Architekti využili dlouhé prosklené fasády existující budovy i rozlehlého vnitřního prostoru k tomu, aby vytvořili luxusní prostředí pro prodej prémiových vozů. „Původně jsme uvažovali o aplikaci předchozího úspěšného konceptu Mototechna Drive v ulici Dopraváků v Praze, který získal několik ocenění na české i zahraniční scéně. Nicméně po první obhlídce prostor nám bylo jasné, že tady půjdeme trochu odlišnou, odvážnější cestou,“ zdůraznil Petr Tošovský, šéfdesigner MORIS design.

Slavnostní otevření designového showroomu samostatné Mototechny proběhne v polovině května. Do té doby bude autosalon fungovat ve zkušebním provozu.

Zánovní vozy v AURESU nadále pod značkou AAA AUTO Plus

Mainstreamové zánovní vozy, které se dosud pod značkou Mototechna prodávaly ve všech více než 30 autocentrech AAA AUTO v České republice a na Slovensku, budou nadále nabízeny pod značkou AAA AUTO Plus. Běžné automobily ve stáří 5-8 let zákazníci stejně jako v uplynulých desetiletích najdou pod značkou AAA AUTO. Levné vozy, pocházející z protiúčtů, které se dříve prodávaly pod značkou 1. AUTO Diskont, ponesou nyní označení AAA AUTO Diskont. „Rozhodli jsme se zjednodušit orientaci zákazníků v naší nabídce. To nejlepší, co nabízíme, tedy zánovní vozy, budeme nadále nabízet pod značkou AAA AUTO Plus, největší množství vozů pod značkou AAA AUTO a vozy z protiúčtů pod značkou AAA AUTO Diskont. Všechny tři tradiční značky v síti našich autocenter tak zastřeší dominantní mateřská značka, kterou nejlépe znají naši zákazníci i většinová populace,“ vysvětlil Petr Vaněček.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

V Česku se každoročně prodá troj až čtyřnásobně víc ojetých a zánovních automobilů než těch nových, zhruba 800 tisíc. A přesto pro sekundární trh na rozdíl od toho primárního neexistuje žádný žebříček nejlepších a nejoblíbenějších aut, tedy obdoba odborné ankety Auto roku. Proto společnost AURES Holdings coby jednička českého sekundárního trhu se svými značkami AAA AUTO a Mototechna vyhlašuje ve spolupráci s Asociací obchodníků ojetými automobily (AOOA) první ročník ankety o nejoblíbenější ojetý vůz – Ojeté auto roku 2025. Volit v šesti kategoriích budou moci experti nejpovolanější – sami motoristé, kteří každý den hlasují o těch nejlepších vozech vlastními peněženkami.
| AAA Auto
Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Škoda Octavia levnější o stovky tisíc ve srovnání s novou, garance původu, servisní historie, příplatková záruka Carlife nebo třeba možnost výměny auta bez udání důvodu během až 60 dnů. Zánovní vozy z programu AAA AUTO Plus, které nemají najeto více než 50 tisíc kilometrů a nejsou starší než pět let, lákají zájemce stále víc. Jen letos se jich v síti AAA AUTO zobchodovalo bezmála 2,5 tisíce, což představuje třináct procent všech prodaných vozů. Značka zánovních vozů AAA AUTO Plus letos na jaře nahradila dříve používaný brand Mototechna. Ta se osamostatnila a nyní se věnuje prodeji zánovních prémiových a luxusních aut se specifickými výbavami v novém vlastním showroomu.
| AAA Auto
Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Na českém trhu se letos prodalo již více než 260 tisíc aut. Jinou než bílou, šedou a černou mělo jen 32 % z nich. Barevnější auta se přitom prodávají daleko rychleji.
| AAA Auto
Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Praha, 15. dubna – Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se opakovaně umisťuje v anketách a žebřících úspěšných představitelů českého byznysu. V dubnu se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn. Umístila se na 39. místě Nejvlivnějších šéfů Česka a na 20. místě nejviditelnější představitelů průmyslu. Zároveň se zařadila mezi TOP 50 žen slovenského byznysu podle časopisu Forbes.
| AAA Auto
AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

Praha, 8. dubna 2025 – Už několik dní, počínaje prvním dubnem, nemusejí automobily v Česku obouvat zimní pneumatiky. Nastává tedy čas masového sezonního přezouvání, které praktikuje zhruba polovina motoristů. Mnozí řidiči však v létě dojíždějí staré zimní pneumatiky, což podle expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě center ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, není dobrý nápad – rozumnější je třeba pořídit jednu sadu nových celoročních pneu. A brzy už možná přezouvání vůbec nebude na pořadu dne – výrobci intenzivně pracují na gumách s adaptivním vzorkem.
| AAA Auto
AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES Holdings, největší síť autocenter ojetých vozů ve střední Evropě pod značkami AAA AUTO a Mototechna, dosáhl v březnu 2025 významného milníku. Na trzích, kde je největším prodejcem, tedy v Česku, na Slovensku a v Polsku, prodala skupina v březnu rekordních 10 405 vozů, což je nejvíce za kalendářní měsíc v celé historii společnosti. Rekordní bylo s celkem 27 172 prodanými auty i celé první čtvrtletí. To je zhruba stejně tolik ojetých vozů, kolik se prodalo v České republice za celý krizový rok 2009.
| AAA Auto
Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

V tuzemsku se prodalo 85 000 ojetých aut, v průměru jsou v nabídce 61 dní
| AAA Auto
Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

Ojeté městské crossovery (SUV) válcují trh, nejčastěji je kupují zákazníci po padesátce

V AAA AUTO se za první čtvrtletí prodá o 30 % více SUV než vloni ve stejném období. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Karoq a Kodiaq.
| AAA Auto
AAA AUTO: testy dvou tisícovek baterií elektromobilů ukazují minimální poruchovost

AAA AUTO: testy dvou tisícovek baterií elektromobilů ukazují minimální poruchovost

Pouhých 25 bateriových elektromobilů a 18 zásuvkových plug-in hybridů z celkových 2020 otestovaných aut mělo při detailním měření diagnostikou Aviloo stav zdraví baterie nižší než 80 procent. Exkluzivní data společnosti AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO a Mototechna, tak ukazují, že baterie elektrovozů jsou na tom v provozu mnohem lépe, než se obecně předpokládá. AURES je jedinou společností v Česku, která má k dispozici takovouto databázi výsledků – její experti během 19 měsíců testování proměřili stav celkem 1 672 bateriových elektromobilů (BEV) a 315 plug-in hybridů (PHEV).
| AAA Auto
AAA AUTO: Ojeté vozy táhnou stále víc, první dva měsíce jsou opět rekordní

AAA AUTO: Ojeté vozy táhnou stále víc, první dva měsíce jsou opět rekordní

Přestože prodeje nových vozů počátkem roku klesly, ojetým autům se v prvních dvou měsících roku dařilo. Nejen, že se počet nabízených ojetých aut na tuzemském trhu zvýšil o 2 600 kusů, ale zároveň rostly i jejich prodeje. Dalšího rekordu dosáhla také síť AAA AUTO a Mototechna, které v tomto období prodaly téměř 17 tisíc vozů.
| AAA Auto