Plzeňský Prazdroj··4 min

Plzeňský Prazdroj loni navštívilo téměř 610 tisíc lidí. Rekordní počet turistů hlásí historické podzemí

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj, a. s., je česká firma, pivovar založený v roce 1842, který produkuje první pivo plzeňského typu, Pilsner Urquell. Od roku 2017 patří pod japonskou mateřskou společnost Asahi.

Tisková zpráva

Do Plzeňského Prazdroje v loňském roce zavítalo bezmála 610 tisíc lidí. Významně posílil zájem turistů o prohlídkové trasy přímo v areálu plzeňského pivovaru, rekord pak zaznamenalo Plzeňské historické podzemí, které navštívilo nejvíce turistů od zpřístupnění v roce 1985.

Přímo do areálu plzeňského pivovaru loni zavítalo téměř 540 tisíc návštěvníků, o necelá 2 % více než v roce 2023. Kromě vlastních prohlídkových tras Pilsner Urquell, Gambrinus, a Elektrárna nabízí pivovar turistům řadu dalších zážitků, mimo jiné školu čepování, návštěvu hospody Na Spilce nebo akce, které se konají na nádvoří pivovaru. Největší růst loni zaznamenaly samotné prohlídkové trasy, které navštívilo o 15 % více lidí než v roce 2023.

„Největší skupinu návštěvníků tvořili tradičně domácí turisté, následovaní Němci, Jihokorejci a Tchajwanci. Mezi početné skupiny patřili i turisté z Ameriky a Číny. Loni jsme byli svědky návratu návštěvníků z Asie, kteří k nám přijíždějí zejména kvůli trase Pilsner Urquell,“ říká Pavla Mášková, manažerka návštěvnických služeb Plzeňského Prazdroje.

Právě prohlídková trasa Pilsner Urquell v plzeňském pivovaru se loni stala nejlepší pivovarskou návštěvnickou trasou v Evropě. V rámci největšího evropského veletrhu cestovního ruchu ITB BERLIN získala prestižní ocenění World Travel Awards 2024, když v mimořádné silné konkurenci prohlídkových tras Heineken, Guinness a dalších evropských pivovarů ovládla kategorii Europe’s Leading Beer Tour Visitor Experience 2024.

Pivovarským muzeem a Plzeňským historickým podzemím loni prošlo přes 70 tisíc lidí, což představuje meziroční nárůst přes 6 %. Samotné podzemí pak má za sebou vůbec nejlepší rok, když jeho návštěvnost dokonce překonala čísla z období před covidem. „Městské podzemní systémy obecně zažívají boom popularity a z toho těží i naše trasa. Navíc návštěvy podzemí nejčastěji vyhledávají individuální turisté, nikoliv větší organizované výpravy, kterých obecně nejezdí tolik jako před covidem. I to má vliv na to, že právě návštěvnost podzemí roste,“ dodává Pavla Mášková.

V letošním roce chce Prazdroj rozšířit nabídku zážitků v areálu plzeňského pivovaru o zcela novou expozici, která bude zasvěcena surovinám používaným při výrobě piva. Její otevření je plánováno na květen. Rovněž v květnu se pak u příležitosti 40. výročí zpřístupnění Plzeňského historického podzemí otevře jeho další část, do níž běžní návštěvníci ještě nikdy nenahlédli.

Kromě toho chystá plzeňský pivovar i letos tradiční a oblíbené akce jako Léto v Prazdroji, Pilsner Fest nebo speciální prohlídky v rámci květnových Slavností svobody, kdy uplyne 80 let od konce druhé světové války a osvobození města americkou armádou.

Poznámka pro editory

  • S exportem do zhruba 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2024 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma první místo v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a také první místo v oborové kategorii „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.

Zdroj: www.prazdroj.cz

Další články

Další články od Plzeňský Prazdroj

Karin Lednická si u šikmého kostela převzala hořkou pivní poctu

Karin Lednická si u šikmého kostela převzala hořkou pivní poctu

Spisovatelka Karin Lednická, držitelka ocenění Radegastův Strážce Hořkosti za rok 2024, si slavnostně převzala soudek piva Radegast z vlastního ležáckého tanku, který nošovický pivovar na její počest pojmenoval. Předání proběhlo symbolicky přímo u šikmého kostela.
| Plzeňský Prazdroj
Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje. Nabídku speciálních piv si sestaví sami hospodští

Volba sládků se mění na Speciály z Prazdroje. Nabídku speciálních piv si sestaví sami hospodští

Plzeňský Prazdroj mění od května svůj program pivních speciálů. Projekt Volba sládků, který každý měsíc nabízel v limitované edici jedno speciální pivo ve vybraných hospodách a restauracích v Česku a na Slovensku, nahrazuje novým programem s názvem Speciály z Prazdroje. Ten nabídne hospodským možnost sestavit si vlastní kalendář pivních speciálů na míru. Vybírat budou moci během roku dohromady z deseti druhů piva ze stálé i sezónní nabídky.
| Plzeňský Prazdroj
Pivovar Radegast změřil svou vodní stopu od semínka po sklenici. Na litr piva je potřeba stejně vody jako na půl deci mléka nebo deset deka brambor

Pivovar Radegast změřil svou vodní stopu od semínka po sklenici. Na litr piva je potřeba stejně vody jako na půl deci mléka nebo deset deka brambor

Radegast si nechal změřit svou vodní stopu napříč celou produkcí v rozsahu, který v Česku nemá obdoby. Celková spotřeba vody od semínka ječmene a chmele, přes výrobu až po načepovanou sklenici činí 3,64 litru vody odebrané z vodních zdrojů na litr vyrobeného piva. V porovnání například s kilogramem hovězího masa, které má průměrnou vodní stopu přes 550 litrů, je 150x menší, oproti kuřecímu spotřebuje vody zhruba 85x méně. Radegast se na šetrné zacházení s vodou zaměřuje dlouhodobě. Za posledních 15 let snížil její spotřebu při výrobě piva o více než 40 procent a dostal se tak mezi světovou špičku. Přímo v pivovaru nyní spotřebuje pouze 2,29 litru vody na uvaření jednoho litru piva. Studii vodní stopy Pivovaru Radegast zpracoval Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka.
| Plzeňský Prazdroj
Budovu Národního divadla rozhýbala světelná show oslavující 120. výročí uvedení inscenace Kytice

Budovu Národního divadla rozhýbala světelná show oslavující 120. výročí uvedení inscenace Kytice

Ve středu večer se budova Národního divadla proměnila v umělecké plátno a nabídla návštěvníkům jedinečný vizuální zážitek. U příležitosti 120. výročí inscenace Kytice připravil Pilsner Urquell ve spolupráci s Národním divadlem působivý videomapping. Světelná show vznikla jako pocta ikonickému divadelnímu představení Národního divadla, které značka podporuje jako dlouholetý partner inscenací.
| Plzeňský Prazdroj
Tip na zážitek: Speciální prohlídka pivovaru Elektrárna během Noci pivovarů 25. dubna

Tip na zážitek: Speciální prohlídka pivovaru Elektrárna během Noci pivovarů 25. dubna

Historicky první Noc pivovarů 25. dubna oslaví české pivovarnictví, pivo a lidi, kteří za jeho kvalitou stojí. Půjde o jedinečnou příležitost zažít malé i velké pivovary v Plzeňském kraji jinak – v netradiční atmosféře, kdy se jejich brány otevřou až do večerních hodin a nabídnou exkluzivní program. Mezi 17 pivovary, které se do akce zapojí, nechybí experimentální pivovar Elektrárna.
| Plzeňský Prazdroj
Světová výstava EXPO 2025 představuje mistrovství českého piva

Světová výstava EXPO 2025 představuje mistrovství českého piva

Světová výstava EXPO 2025 v japonské Ósace propojuje tradici s inovacemi a představuje to nejlepší z jednotlivých zemí. Česká expozice nabídne návštěvníků pohled na ikonické řemeslo, které je s naší kulturou neodmyslitelně spojené – umění čepování piva. Díky tomu si i v 9 000 km vzdálené metropoli budou moci návštěvníci vychutnat Pilsner Urquell, který je partnerem českého pavilonu, ve stejné kvalitě, jako lidé v tuzemsku.
| Plzeňský Prazdroj
Mistrovství českého piva v rukou japonské tapsterky. „Pěna je pro Japonce samostatný chuťový zážitek,“ říká Mirai Mitomi

Mistrovství českého piva v rukou japonské tapsterky. „Pěna je pro Japonce samostatný chuťový zážitek,“ říká Mirai Mitomi

Na světové výstavě EXPO 2025 v japonské Ósace si mohou návštěvníci vychutnat český ležák Pilsner Urquell přesně tak, jak chutná i v Čechách, a to díky skupině vyškolených japonských tapsterů. Mezi ně patří i Mirai Mitomi, která prošla školením v přímo v plzeňském pivovaru a osvojila si správné techniky čepování i péče o pivo a současně znalosti, díky kterým dokáže předávat příběh a tradici plzeňského piva.
| Plzeňský Prazdroj
Jarní tip z Pivotéky v Pivovarském muzeu v Plzni: Velikonoční speciály potěší nejen na Zelený čtvrtek

Jarní tip z Pivotéky v Pivovarském muzeu v Plzni: Velikonoční speciály potěší nejen na Zelený čtvrtek

Kraslice, mazanec, pomlázka, čokoládový beránek… Do výčtu tradičních atributů, které neodmyslitelně patří k Velikonocům, v posledních letech přibyla také velikonoční piva. Pivotéka v plzeňském Pivovarském muzeu má aktuálně v prodeji rovnou čtyři speciály vytvořené právě pro tuto příležitost: Hody hody doprovody z rodinného pivovaru Zichovec, Velikonoční třináctku z pivovaru Permon, Velikonoční poklad z pivovaru Antoš a za studena chmelený světlý ležák Pomlázka z rodinného pivovaru Matuška.
| Plzeňský Prazdroj
GURMÁNSKÝ TIP NA VÝLET: Velkopopovický pivovar zve 24. května na první Kozel Grill Piknik

GURMÁNSKÝ TIP NA VÝLET: Velkopopovický pivovar zve 24. května na první Kozel Grill Piknik

V areálu pivovaru ve Velkých Popovicích zahájí během posledního květnového víkendu piknikovou sezonu. V sobotu 24. května od 10 do 20 hodin se tam vůbec poprvé uskuteční Kozel Grill Piknik, venkovní pikniková událost spojená s dobrým jídlem a pitím. Návštěvníci se mohou těšit na speciality z grilu, ochutnávky piva Kozel přímo z pivovaru a dobrou zábavu. Vstup je zdarma. Účastníky z Prahy navíc dopraví až do Velkých Popovic a zpět dobový motoráček.
| Plzeňský Prazdroj
Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

Pivovar ve středočeských Velkých Popovicích má nového šéfa. Od letošního března se jím stal Ondřej Koucký (43), který vystřídal ve funkci Václava Šimka. Ten v rámci Plzeňského Prazdroje od ledna vede pivovar v Plzni.
| Plzeňský Prazdroj