Ministerstvo školství··3 min

Odborný panel MŠMT přiblížil prevenci rizik ve školách

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (MŠMT) je ústřední orgán státní správy pro předškolní zařízení, školská zařízení, základní školy, střední školy a vysoké školy, pro vědní politiku, výzkum a vývoj, včetně mezinárodní spolupráce v této oblasti, a pro vědecké hodnosti, pro státní péče o děti, mládež, tělesnou výchovu, sport, turistiku a sportovní reprezentaci státu. Často bývá zkráceně označováno jen jako Ministerstvo školství. Sídlí v Karmelitské ulici v Praze 1-Malé Straně.

Tisková zpráva

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy uspořádalo odborný panel zaměřený na bezpečnost ve školách, prevenci rizik a krizovou připravenost. Setkání, které se uskutečnilo 30. dubna 2025 v Praze, nabídlo vedení škol, jejich zřizovatelům i odborné veřejnosti konkrétní nástroje, příklady dobré praxe a inspiraci pro vytváření bezpečného a podpůrného prostředí ve školách. Panel spojil odborníky z různých oblastí: od školství přes bezpečnostní složky až po neziskový sektor. Cílem bylo posílit spolupráci a připravenost na každodenní i mimořádné situace ve vzdělávacím prostředí.

Akce s názvem Bezpečnost ve školách: Prevence, rizika a řešení se konala v rámci projektu Střední článek podpory. Odborný panel byl koncipován jako mezioborové a prakticky zaměřené setkání, jehož cílem bylo podpořit školy a jejich zřizovatele v oblasti fyzické bezpečnosti, duševního zdraví žáků a krizové připravenosti.

„Bezpečné a podpůrné prostředí ve školách je základním předpokladem pro kvalitní vzdělávání. Smyslem odborného panelu bylo poskytnout vedení škol a zřizovatelům konkrétní nástroje a oporu, jak na úrovni každodenní praxe, tak v mimořádných situacích,“ uvedl Jan Mareš, vrchní ředitel sekce vzdělávání a mládeže MŠMT.

Diskutovaná témata zahrnovala široké spektrum aspektů bezpečnosti. Ať už odpovědnost škol a jejich zřizovatelů za fyzickou bezpečnost a prevenci násilí, tak také krizovou připravenost škol a spolupráci s integrovaným záchranným systémem, dále systematickou podporu duševního zdraví a prevenci rizikového chování dětí a mladistvých a v neposlední řadě i důležitost partnerství mezi školami, obcemi, bezpečnostními složkami a neziskovým sektorem.

Na odborném panelu vystoupili kromě Jana Mareše také Klára Šimáčková Laurenčíková, vládní zmocněnkyně pro lidská práva, Jaromír Tkadleček, ředitel Krajského ředitelství policie Zlínského kraje, Martin Valouch a Martin Legner z Ministerstva vnitra – generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru. Diskusního panelu se zúčastnili také zástupci organizací Society for All (SOFA), Asociace bezpečná škola a ředitelé škol z různých regionů České republiky.

Více informací o bezpečnosti ve školách:
https://edu.gov.cz/pro-vedeni-skoly/bezpecnost-na-skolach/

111

Zdroj: msmt.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo školství

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství
Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

Příprava pedagogických pracovníků je pro MŠMT stěžejní

MŠMT kontinuálně věnuje velkou pozornost celoživotnímu vzdělávání učitelů, počínaje jejich pregraduální přípravou, následnou podporou začínajících učitelů i zabezpečením edukace pedagogů v průběhu jejich kariéry. Nad tím, jak tuto podporu realizovat a ještě více rozvíjet, debatovali odborníci 18. června na MŠMT v rámci sedmého odborného panelu IPs DATA. Prezentovali zde celou řada datových podkladů, které slouží pro rozhodování a vyhodnocování pokroku v této oblasti.
| Ministerstvo školství