Siemens AG··4 min

ÖBB objednávají dalších 30 jednotek Mireo od Siemens Mobility

Siemens AG

Siemens AG

Siemens AG (NYSE: SI) je konglomerátní společnost, která patří mezi největší výrobce elektroniky na světě. Její mezinárodní vedení sídlí v Berlíně a Mnichově. Akcie Siemens AG se obchodují na Frankfurtské burze a od 12. března 2001 také na Newyorské burze.

Tisková zpráva
  • Siemens Mobility dodá dalších 30 příměstských a regionálních vozidel Mireo Rakouským spolkovým drahám (ÖBB)
  • Objednávka se skládá z 25 třívozových a pěti čtyřvozových elektrických trakčních jednotek
  • Jedná se o další objednávku ÖBB z rámcové smlouvy až na 540 vozidel z roku 2023
  • Flotila vozidel Mireo u ÖBB se tímto rozrůstá na 100 jednotek
  • Jednotky Mireo nesou významnou stopu českého Engineeringu

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) objednaly dalších 30 vozidel Mireo pro příměstskou a regionální dopravu od společnosti Siemens Mobility. Objednávka, která je součástí stávající rámcové smlouvy až na 540 vozidel, doplní 70 jednotek z předchozího roku a flotila vozidel Mireo u rakouského dopravce tímto dosáhne počtu už 100 jednotek. S postupným nasazením nových vozidel se počítá od roku 2029.

„Na vývoji platformy Mireo od počátku aktivně pracují projektanti, vývojáři a konstruktéři z české pobočky Siemens Mobility. Oddělení Engineeringu máme v Praze, Plzni, Brně a Ostravě se zhruba 400 zaměstnanci a má významnou úlohu v rámci Siemens Mobility celosvětově. Jsem velmi rád, že značná část našeho českého týmu je zapojena do projektu pro ÖBB,“ uvedl Roman Kokšal, CEO Siemens Mobility v České republice. „Naše oblíbené a spolehlivé příměstské a regionální trakční jednotky Mireo EMU, BEMU a HMU, které v součtu u všech zákazníků čítají už přes 550 prodaných vozidel pro 23 flotil, kombinují vysokou hospodárnost a efektivitu provozu a vysokou trakční výkonnost s moderními funkcionalitami a vysokou úrovní pohodlí a komfortu pro cestující.“

Mireo pro ÖBB – vysoký výkon a optimální zážitek z cestování

Trakční jednotky Mireo mají moderní design a zaujmou svou provozní hospodárností a vysokou úrovní pohodlí a komfortu pro cestující. Mohou dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h a budou technicky uzpůsobeny a schváleny pro provoz kromě Rakouska také v Německu a v České republice. Vozidla jsou vybavena Evropským vlakovým zabezpečovacím systémem (ETCS).

Lehká konstrukce vozidel Mireo a nízká spotřeba energie pro trakci i pro vedlejší účely, aplikace systému klimatizace využívající přírodní chladivo a tepelné čerpadlo přispívají k udržitelnosti. Speciálně pro ÖBB byla vozidla navržena širší, než je tomu u dosud dodaných vozidel Mireo. Jsou založena na konceptu samostatných podvozkových vozů. Platforma trakčních jednotek Mireo je tímto obohacena a nabízí jak řešení s Jakobsovými podvozky, tak i řešení s konvenčními podvozky, což zvyšuje její variabilitu a možnost přizpůsobení koncepce vozidla provozním podmínkám a potřebám zákazníka. Vozidla Mireo používají podvozky typu SF 7500 s vnitřním rámem s cílem ušetření hmotnosti a prostoru, který je využit pro uložení dalších komponent pod vozem. Tím se zlepšují jízdní vlastnosti vozidla a cestující mají více místa a lepší pocit v prostoru.

Moderní design a vybavení interiéru vozidel umocňuje příjemný zážitek z cestování. Vozidla umožňují bezbariérový nástup a výstup cestujících, mají klimatizaci, bezdrátovou datovou síť WLAN, elektrické zásuvky, stojany na lyže a snowboardy, místa pro dětské kočárky i invalidní vozíky v nástupních prostorech a rozsáhlý prostor pro přepravu kol.

Fotografie: copyright @ÖBB

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens AG

ÖBB objednávají dalších 30 jednotek Mireo od Siemens Mobility

ÖBB objednávají dalších 30 jednotek Mireo od Siemens Mobility

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) objednaly dalších 30 vozidel Mireo pro příměstskou a regionální dopravu od společnosti Siemens Mobility. Objednávka, která je součástí stávající rámcové smlouvy až na 540 vozidel, doplní 70 jednotek z předchozího roku a flotila vozidel Mireo u rakouského dopravce tímto dosáhne počtu už 100 jednotek. S postupným nasazením nových vozidel se počítá od roku 2029.
| Siemens AG
Siemens Media Award 2025: Siemens oceňuje novináře a tvůrce obsahu

Siemens Media Award 2025: Siemens oceňuje novináře a tvůrce obsahu

Společnost Siemens vyhlašuje výzvu k podávání přihlášek do regionální soutěže Siemens Media Award 2025, která se koná v devíti zemích střední a východní Evropy (Rakousko, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Srbsko, Slovensko, Česká republika, Bulharsko a Slovinsko). Soutěž je určena novinářům z tištěných a digitálních médií a také tvůrcům obsahu pro sociální sítě.
| Siemens AG
TIA Portal V20 přináší špičkový výkon a efektivitu

TIA Portal V20 přináší špičkový výkon a efektivitu

Společnost Siemens představuje nejnovější verzi svého inženýrského ekosystému pro průmyslovou automatizaci Totally Integrated Automation Portal (TIA Portal). Zjednodušuje pracovní postupy a zvyšuje efektivitu, a tím umožňuje rychlejší vývoj projektů.
| Siemens AG
Pozvánka na online keynote pro média o průmyslové umělé inteligenci

Pozvánka na online keynote pro média o průmyslové umělé inteligenci

Keynote speaker: Rainer Brehm, ředitel pro oblast průmyslové automatizace Siemens Digital industries
| Siemens AG
TIA Portal V.20 přináší špičkový výkon a efektivitu

TIA Portal V.20 přináší špičkový výkon a efektivitu

Společnost Siemens představuje nejnovější verzi svého inženýrského ekosystému pro průmyslovou automatizaci Totally Integrated Automation Portal (TIA Portal). Zjednodušuje pracovní postupy a zvyšuje efektivitu, a tím umožňuje rychlejší vývoj projektů.
| Siemens AG
Zlatá medaile MSV 2024 pro soustruh DynaTurn 102 CNC s řídicím systémem Sinumerik 828D

Zlatá medaile MSV 2024 pro soustruh DynaTurn 102 CNC s řídicím systémem Sinumerik 828D

Zlatou medaili MSV 2024 získal soustruh DynaTurn 102 CNC vybavený řídicím systémem Sinumerik 828D, který jako jediný ve své třídě nabízí nativní digitální dvojče. „Jsme moc rádi, že ocenění získal projekt, který propojuje český obráběcí stroj a nejnovější technologie Siemens,“ uvedla Elvíra Zajícová, ředitelka obchodní jednotky Siemens Motion Control.
| Siemens AG
Siemens představuje portfolio Industrial Operations X a novou řadu průmyslových PC na bázi rychlých procesorů NVIDIA

Siemens představuje portfolio Industrial Operations X a novou řadu průmyslových PC na bázi rychlých procesorů NVIDIA

Společnost Siemens dnes oznámila uvedení nové řady průmyslových PC (IPC) vybavených grafickými procesory NVIDIA. Společně s rozšířenou nabídkou řešení umělé inteligence (AI), která je součástí portfolia Industrial Operations X, urychlí zavádění aplikací umělé inteligence a představuje tak další milník v rámci strategického partnerství firem Siemens a NVIDIA zahájeného v červnu 2022.
| Siemens AG
Řídicí systémy a pohony Siemens zvyšují produktivitu výroby hliníkových nádobek na spreje

Řídicí systémy a pohony Siemens zvyšují produktivitu výroby hliníkových nádobek na spreje

Společnost Siemens dodala decentralizované pohony a řídicí systémy firmě Moravia Cans, která vyrábí hliníkové nádobky na aerosolové přípravky pro mnoho významných výrobců a značek kosmetiky. Technologie Siemens zajišťují manipulaci s hotovými nádobkami, jejich balení a intralogistiku.
| Siemens AG
Siemens rozšířil možnosti asistenta Industrial Copilot. Nově ho globálně zavede společnost thyssenkrupp.

Siemens rozšířil možnosti asistenta Industrial Copilot. Nově ho globálně zavede společnost thyssenkrupp.

Siemens Industrial Copilot je první asistent využívající generativní umělou inteligenci pro účely projektování v průmyslovém prostředí. Firma Siemens dnes oznámila další nové funkcionality tohoto řešení mj. s tím, že globálním zákazníkem se stala společnost thyssenkrupp Automation Engineering.
| Siemens AG
Distribuovaný řídicí systém Siemens pomohl výrobci viskózových vláken zvýšit bezpečnost provozu

Distribuovaný řídicí systém Siemens pomohl výrobci viskózových vláken zvýšit bezpečnost provozu

Společnost Indorama Ventures Mobility Bohemia, přední výrobce vysokopevnostních viskózových vláken pro výrobu pneumatik, instalovala ve svém lovosickém závodě distribuovaný řídicí systém. Zásadní byla výměna lokálních řídicích systémů celého závodu za centrální řídicí systém na platformě SIMATIC PCS7, zavedení nového řídicího systému navíc umožnilo vybudovat centrální velín, který sleduje celý proces výroby. Zvýšila se také dostupnost a bezvýpadkovost výroby, a to díky redundanci na úrovni automatizačních stanic, vizualizačních serverů a komunikace. Projekt navrhla a realizovala společnost SIDAT, Siemens Solution Partner.
| Siemens AG