Siemens AG··5 min

Firma Swietelsky bude flexibilnější díky lokomotivám Siemens Vectron Dual Mode pro východní Evropu

Siemens AG

Siemens AG

Siemens AG (NYSE: SI) je konglomerátní společnost, která patří mezi největší výrobce elektroniky na světě. Její mezinárodní vedení sídlí v Berlíně a Mnichově. Akcie Siemens AG se obchodují na Frankfurtské burze a od 12. března 2001 také na Newyorské burze.

Tisková zpráva
  • První lokomotiva Vectron Dual Mode byla zákazníkovi předána v březnu 2025, druhá lokomotiva bude následovat v roce 2026.
  • Další čtyři lokomotivy objednány, z nichž tři jsou určeny pro region střední a východní Evropy – kromě německého a rakouského systému 15 kV umožňují provoz také pod soustavou 25 kV.
  • Lokomotivy s duálním pohonem umožňují provoz bez nutnosti výměny lokomotiv na různých úsecích tratí s plynulým provozem na elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích.

Mezinárodní stavební společnost Swietelsky AG převzala první lokomotivu Vectron Dual Mode od společnosti Siemens Mobility v březnu tohoto roku. Vozidlo je schváleno pro provoz v Německu a v příštím roce se očekává schválení pro rakouskou železniční síť. Dodání další lokomotivy s těmito schvalovacími balíčky proběhne příští rok. Na základě tohoto pozitivního vývoje si společnost Swietelsky objednala ještě čtyři další lokomotivy Vectron Dual Mode ze stávající rámcové dohody, z toho tři lokomotivy budou mít schválení pro provoz v Německu, Rakousku, České republice, Slovensku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.

V budoucnu se bude flotila skládat celkem ze šesti vozidel. První lokomotiva z dodatečné objednávky, tedy v pořadí již třetí, by měla být dodána začátkem roku 2027. Díky tomu bude společnost Swietelsky schopna flexibilně, výkonně a ekologicky realizovat železniční stavební projekty v regionu střední a východní Evropy a zajišťovat s tím související logistiku.

Vectron Dual Mode umožňuje efektivní přeshraniční dopravu bez výměny lokomotiv i tam, kde není elektrické trakční vedení, což dále zvyšuje výkon a konkurenceschopnost společnosti Swietelsky a výrazně přispívá ke snižování nákladů. Lokomotiva Vectron Dual Mode má plnohodnotný elektrický i dieselový pohon s výkonem 2 400 kW.

Tanja Kienegger, CEO Siemens Mobility Austria: „Moderní lokomotiva Vectron Dual Mode nabízí nejvyšší flexibilitu v přeshraniční železniční dopravě. Jako hybridní lokomotiva spojuje výhody plnohodnotné dieselové lokomotivy s elektrickými lokomotivami a lze použít její plný výkon i tam, kde není trakční vedení. Tak se spojí ekonomičnost s udržitelností a Evropa se díky ekologické železnici sbližuje.“

Peter Krammer, generální ředitel a provozní ředitel železničního stavitelství, Swietelsky AG: „Železniční stavitelství je pro SWIETELSKY jedním ze strategicky nejdůležitějších růstových faktorů – jak pro naši společnost, tak jako příspěvek k ekologicky přívětivé, udržitelné mobilitě v Evropě. Důsledně pokračujeme v našem expanzním kurzu v oblasti železniční infrastruktury. Pro udržitelný úspěch jsou vždy rozhodující dvě věci: vynikající know-how našich zaměstnanců a inovativní, výkonný park vozidel. S lokomotivami Vectron Dual Mode vytváříme podmínky pro efektivní a ekologickou realizaci náročných železničních stavebních projektů i v budoucnu.“

Ekologická nákladní doprava s nejvyšší flexibilitou

Vectron Dual Mode je konkrétním příkladem, jak přispět k vyšší ochraně životního prostředí: na elektrifikovaných tratích se ekologicky využívá elektřina. Pouze na úsecích bez elektrického vedení se automaticky přepíná na dieselový pohon. Tato flexibilita je nezbytná: dieselové vlaky například v Rakousku průměrně absolvují 60 až 80 procent své jízdy na elektrifikovaných tratích – pouze kvůli chybějícímu elektrickému vedení na posledních kilometrech trasy. I malé mezery v elektrifikaci způsobují vysoké emise CO2, které lze snadno eliminovat pomocí lokomotivy Vectron Dual Mode. I v dieselovém provozu se dbá na udržitelnost, neboť je použit moderní systém recirkulace výfukových plynů, který nevyžaduje vstřikování močoviny pro následnou úpravu výfukových plynů.

Z ekonomického hlediska vytváří Vectron Dual Mode díky své flexibilní použitelnosti vysokou homogenitu flotily, což vede k interním ziskům z efektivity při školení zaměstnanců, nákladech na údržbu a dalších nákladových faktorech. Modulární stejné díly jako přední část, kabina, brzdový a řídicí systém zajišťují jednotnou obsluhu a ovladatelnost a optimalizované náklady na životní cyklus.

Vectron Dual Mode pro mezinárodní železniční dopravu

Schválení lokomotiv pro mezinárodní dopravní koridory, pro země Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko, výrazně rozšiřuje oblast jejich použití. Společnost Swietelsky získává flotilu s flexibilním použitím v regionu střední a východní Evropy, kdy časově náročné a drahé výměny lokomotiv na hranicích se eliminují.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens AG

Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

V jedenáctém ročníku soutěže v CNC programování Siemens SINUMERIK CUP, kterou český Siemens pořádá pro studenty středních odborných škol a učilišť, zvítězil tým ze Sigmundovy střední školy strojírenské v Lutíně. Tým ve složení Lukáš Bujnoch, Viktor Cygal, Vojtěch Petřík a Kryštof Šopek vedený Janem Soldánem nejen zvládl nejlépe zadání, ale také vyrobil funkční sluneční hodiny. Druhé místo obsadil tým Středního odborného učiliště v Domažlicích, na třetím místě se umístila Střední škola technická Mohelnice. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 11. června 2025 v centrále společnosti Siemens v pražských Stodůlkách.
| Siemens AG
Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

V jedenáctém ročníku soutěže v CNC programování Siemens SINUMERIK CUP, kterou český Siemens pořádá pro studenty středních odborných škol a učilišť, zvítězil tým ze Sigmundovy střední školy strojírenské v Lutíně. Tým ve složení Lukáš Bujnoch, Viktor Cygal, Vojtěch Petřík a Kryštof Šopek vedený Janem Soldánem nejen zvládl nejlépe zadání, ale také vyrobil funkční sluneční hodiny. Druhé místo obsadil tým Středního odborného učiliště v Domažlicích, na třetím místě se umístila Střední škola technická Mohelnice. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 11. června 2025 v centrále společnosti Siemens v pražských Stodůlkách.
| Siemens AG
Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

V jedenáctém ročníku soutěže v CNC programování Siemens SINUMERIK CUP, kterou český Siemens pořádá pro studenty středních odborných škol a učilišť, zvítězil tým ze Sigmundovy střední školy strojírenské v Lutíně. Tým ve složení Lukáš Bujnoch, Viktor Cygal, Vojtěch Petřík a Kryštof Šopek vedený Janem Soldánem nejen zvládl nejlépe zadání, ale také vyrobil funkční sluneční hodiny. Druhé místo obsadil tým Středního odborného učiliště v Domažlicích, na třetím místě se umístila Střední škola technická Mohelnice. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 11. června 2025 v centrále společnosti Siemens v pražských Stodůlkách.
| Siemens AG
Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

V automobilce Tatra Trucks se v posledních letech intenzivně zaměřují na modernizaci výrobních technologií. Cílem je výrazné zvýšení objemu výroby, udržení vedoucí pozice v oboru a posílení postavení lídra v dodávkách vozidel, která odpovídají specifickým požadavkům zákazníků. Klíčovým předpokladem k dosažení těchto cílů je optimalizace výrobních procesů prostřednictvím digitalizace.
| Siemens AG
Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

V automobilce Tatra Trucks se v posledních letech intenzivně zaměřují na modernizaci výrobních technologií. Cílem je výrazné zvýšení objemu výroby, udržení vedoucí pozice v oboru a posílení postavení lídra v dodávkách vozidel, která odpovídají specifickým požadavkům zákazníků. Klíčovým předpokladem k dosažení těchto cílů je optimalizace výrobních procesů prostřednictvím digitalizace.
| Siemens AG
Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

V automobilce Tatra Trucks se v posledních letech intenzivně zaměřují na modernizaci výrobních technologií. Cílem je výrazné zvýšení objemu výroby, udržení vedoucí pozice v oboru a posílení postavení lídra v dodávkách vozidel, která odpovídají specifickým požadavkům zákazníků. Klíčovým předpokladem k dosažení těchto cílů je optimalizace výrobních procesů prostřednictvím digitalizace.
| Siemens AG
Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

V jedenáctém ročníku soutěže v CNC programování Siemens SINUMERIK CUP, kterou český Siemens pořádá pro studenty středních odborných škol a učilišť, zvítězil tým ze Sigmundovy střední školy strojírenské v Lutíně. Tým ve složení Lukáš Bujnoch, Viktor Cygal, Vojtěch Petřík a Kryštof Šopek vedený Janem Soldánem nejen zvládl nejlépe zadání, ale také vyrobil funkční sluneční hodiny. Druhé místo obsadil tým Středního odborného učiliště v Domažlicích, na třetím místě se umístila Střední škola technická Mohelnice. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 11. června 2025 v centrále společnosti Siemens v pražských Stodůlkách.
| Siemens AG
Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

V automobilce Tatra Trucks se v posledních letech intenzivně zaměřují na modernizaci výrobních technologií. Cílem je výrazné zvýšení objemu výroby, udržení vedoucí pozice v oboru a posílení postavení lídra v dodávkách vozidel, která odpovídají specifickým požadavkům zákazníků. Klíčovým předpokladem k dosažení těchto cílů je optimalizace výrobních procesů prostřednictvím digitalizace.
| Siemens AG
Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

Siemens SINUMERIK CUP získali za nejlepší program na výrobu slunečních hodin studenti z Lutína

V jedenáctém ročníku soutěže v CNC programování Siemens SINUMERIK CUP, kterou český Siemens pořádá pro studenty středních odborných škol a učilišť, zvítězil tým ze Sigmundovy střední školy strojírenské v Lutíně. Tým ve složení Lukáš Bujnoch, Viktor Cygal, Vojtěch Petřík a Kryštof Šopek vedený Janem Soldánem nejen zvládl nejlépe zadání, ale také vyrobil funkční sluneční hodiny. Druhé místo obsadil tým Středního odborného učiliště v Domažlicích, na třetím místě se umístila Střední škola technická Mohelnice. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 11. června 2025 v centrále společnosti Siemens v pražských Stodůlkách.
| Siemens AG
Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

Tatra Trucks a Siemens se spojili na cestě k digitální transformaci výroby v Kopřivnici

V automobilce Tatra Trucks se v posledních letech intenzivně zaměřují na modernizaci výrobních technologií. Cílem je výrazné zvýšení objemu výroby, udržení vedoucí pozice v oboru a posílení postavení lídra v dodávkách vozidel, která odpovídají specifickým požadavkům zákazníků. Klíčovým předpokladem k dosažení těchto cílů je optimalizace výrobních procesů prostřednictvím digitalizace.
| Siemens AG