Siemens AG··5 min

Firma Swietelsky bude flexibilnější díky lokomotivám Siemens Vectron Dual Mode pro východní Evropu

Siemens AG

Siemens AG

Siemens AG (NYSE: SI) je konglomerátní společnost, která patří mezi největší výrobce elektroniky na světě. Její mezinárodní vedení sídlí v Berlíně a Mnichově. Akcie Siemens AG se obchodují na Frankfurtské burze a od 12. března 2001 také na Newyorské burze.

Tisková zpráva
  • První lokomotiva Vectron Dual Mode byla zákazníkovi předána v březnu 2025, druhá lokomotiva bude následovat v roce 2026.
  • Další čtyři lokomotivy objednány, z nichž tři jsou určeny pro region střední a východní Evropy – kromě německého a rakouského systému 15 kV umožňují provoz také pod soustavou 25 kV.
  • Lokomotivy s duálním pohonem umožňují provoz bez nutnosti výměny lokomotiv na různých úsecích tratí s plynulým provozem na elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích.

Mezinárodní stavební společnost Swietelsky AG převzala první lokomotivu Vectron Dual Mode od společnosti Siemens Mobility v březnu tohoto roku. Vozidlo je schváleno pro provoz v Německu a v příštím roce se očekává schválení pro rakouskou železniční síť. Dodání další lokomotivy s těmito schvalovacími balíčky proběhne příští rok. Na základě tohoto pozitivního vývoje si společnost Swietelsky objednala ještě čtyři další lokomotivy Vectron Dual Mode ze stávající rámcové dohody, z toho tři lokomotivy budou mít schválení pro provoz v Německu, Rakousku, České republice, Slovensku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.

V budoucnu se bude flotila skládat celkem ze šesti vozidel. První lokomotiva z dodatečné objednávky, tedy v pořadí již třetí, by měla být dodána začátkem roku 2027. Díky tomu bude společnost Swietelsky schopna flexibilně, výkonně a ekologicky realizovat železniční stavební projekty v regionu střední a východní Evropy a zajišťovat s tím související logistiku.

Vectron Dual Mode umožňuje efektivní přeshraniční dopravu bez výměny lokomotiv i tam, kde není elektrické trakční vedení, což dále zvyšuje výkon a konkurenceschopnost společnosti Swietelsky a výrazně přispívá ke snižování nákladů. Lokomotiva Vectron Dual Mode má plnohodnotný elektrický i dieselový pohon s výkonem 2 400 kW.

Tanja Kienegger, CEO Siemens Mobility Austria: „Moderní lokomotiva Vectron Dual Mode nabízí nejvyšší flexibilitu v přeshraniční železniční dopravě. Jako hybridní lokomotiva spojuje výhody plnohodnotné dieselové lokomotivy s elektrickými lokomotivami a lze použít její plný výkon i tam, kde není trakční vedení. Tak se spojí ekonomičnost s udržitelností a Evropa se díky ekologické železnici sbližuje.“

Peter Krammer, generální ředitel a provozní ředitel železničního stavitelství, Swietelsky AG: „Železniční stavitelství je pro SWIETELSKY jedním ze strategicky nejdůležitějších růstových faktorů – jak pro naši společnost, tak jako příspěvek k ekologicky přívětivé, udržitelné mobilitě v Evropě. Důsledně pokračujeme v našem expanzním kurzu v oblasti železniční infrastruktury. Pro udržitelný úspěch jsou vždy rozhodující dvě věci: vynikající know-how našich zaměstnanců a inovativní, výkonný park vozidel. S lokomotivami Vectron Dual Mode vytváříme podmínky pro efektivní a ekologickou realizaci náročných železničních stavebních projektů i v budoucnu.“

Ekologická nákladní doprava s nejvyšší flexibilitou

Vectron Dual Mode je konkrétním příkladem, jak přispět k vyšší ochraně životního prostředí: na elektrifikovaných tratích se ekologicky využívá elektřina. Pouze na úsecích bez elektrického vedení se automaticky přepíná na dieselový pohon. Tato flexibilita je nezbytná: dieselové vlaky například v Rakousku průměrně absolvují 60 až 80 procent své jízdy na elektrifikovaných tratích – pouze kvůli chybějícímu elektrickému vedení na posledních kilometrech trasy. I malé mezery v elektrifikaci způsobují vysoké emise CO2, které lze snadno eliminovat pomocí lokomotivy Vectron Dual Mode. I v dieselovém provozu se dbá na udržitelnost, neboť je použit moderní systém recirkulace výfukových plynů, který nevyžaduje vstřikování močoviny pro následnou úpravu výfukových plynů.

Z ekonomického hlediska vytváří Vectron Dual Mode díky své flexibilní použitelnosti vysokou homogenitu flotily, což vede k interním ziskům z efektivity při školení zaměstnanců, nákladech na údržbu a dalších nákladových faktorech. Modulární stejné díly jako přední část, kabina, brzdový a řídicí systém zajišťují jednotnou obsluhu a ovladatelnost a optimalizované náklady na životní cyklus.

Vectron Dual Mode pro mezinárodní železniční dopravu

Schválení lokomotiv pro mezinárodní dopravní koridory, pro země Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko, výrazně rozšiřuje oblast jejich použití. Společnost Swietelsky získává flotilu s flexibilním použitím v regionu střední a východní Evropy, kdy časově náročné a drahé výměny lokomotiv na hranicích se eliminují.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens AG

Bombardier využije platformu Siemens Xcelerator k digitalizaci celého procesu projektování letadel – od konceptu až po výrobu

Bombardier využije platformu Siemens Xcelerator k digitalizaci celého procesu projektování letadel – od konceptu až po výrobu

Společnost Siemens Digital Industries Software dnes oznámila, že přední světový výrobce letadel Bombardier, který se zabývá navrhováním, výrobou a servisem soukromých letadel a platforem pro specializované mise, rozšířil nasazení portfolia průmyslového softwaru Siemens Xcelerator v oblasti vývoje letadel s cílem zefektivnit inženýrské procesy, aktivně řešit výzvy spojené s návrhem moderních letadel a posunout dál hranice inovací.
| Siemens AG
Siemens Xcelerator: Drivetrain Analyzer Cloud ušetří až 20 % energie díky optimalizaci pohonů

Siemens Xcelerator: Drivetrain Analyzer Cloud ušetří až 20 % energie díky optimalizaci pohonů

Průmyslové podniky dnes čelí rostoucímu tlaku na zvyšování energetické účinnosti provozů a snižování uhlíkové stopy. Hnací soustavy, jejichž součástí jsou pohony o proměnlivých rychlostech, motory, čerpadla a další komponenty, spotřebují velké množství energie. Drivetrain Analyzer Cloud je účinné řešení z portfolia Siemens Xcelerator, které podnikům pomáhá výrazně snížit spotřebu energie pohonových systémů díky údržbě zaměřené na úspory energie.
| Siemens AG
Siemens a Audi posouvají díky využití umělé inteligence automatizaci výrobního provozu na novou úroveň

Siemens a Audi posouvají díky využití umělé inteligence automatizaci výrobního provozu na novou úroveň

Společnosti Siemens a Audi přinášejí díky využití softwarem definované automatizace a umělé inteligence (AI) revoluci do oblasti výrobních procesů. Jejich dlouhodobé partnerství urychluje zavádění inovací v automobilovém průmyslu, které jsou založeny na integraci virtuálních a hardwarových řídicích systémů, pokročilých bezpečnostních funkcích a zefektivňování výrobních procesů.
| Siemens AG
Firma Swietelsky bude flexibilnější díky lokomotivám Siemens Vectron Dual Mode pro východní Evropu

Firma Swietelsky bude flexibilnější díky lokomotivám Siemens Vectron Dual Mode pro východní Evropu

Mezinárodní stavební společnost Swietelsky AG převzala první lokomotivu Vectron Dual Mode od společnosti Siemens Mobility v březnu tohoto roku. Vozidlo je schváleno pro provoz v Německu a v příštím roce se očekává schválení pro rakouskou železniční síť. Dodání další lokomotivy s těmito schvalovacími balíčky proběhne příští rok. Na základě tohoto pozitivního vývoje si společnost Swietelsky objednala ještě čtyři další lokomotivy Vectron Dual Mode ze stávající rámcové dohody, z toho tři lokomotivy budou mít schválení pro provoz v Německu, Rakousku, České republice, Slovensku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.
| Siemens AG
OEZ ze skupiny Siemens přispěje částkou 3,5 milionu na podporu letohradského regionu

OEZ ze skupiny Siemens přispěje částkou 3,5 milionu na podporu letohradského regionu

V úterý 20. května 2025 v prostorách Městského úřadu v Letohradě podepsali generální ředitel společnosti OEZ Roman Schiffer, finanční ředitel společnosti OEZ Franz Girschick a starosta města Letohrad Petr Fiala darovací smlouvy na vzdělávací, zdravotní a sociální projekty v celkové hodnotě 3,5 milionu korun. Jedná se o pokračování dlouhodobé podpory města a regionu společností OEZ.
| Siemens AG
Ceny Wernera von Siemense uděleny nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům

Ceny Wernera von Siemense uděleny nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům

Český Siemens udělil Ceny Wernera von Siemense za rok 2024 nejlepším studentům, mladým vědcům a pedagogům. Vítězné práce z oblastí technických a přírodovědných oborů vybraly odborné poroty v těchto kategoriích: Nejlepší výsledek základního výzkumu, Nejlepší diplomová práce, Nejlepší disertační práce a Nejlepší pedagogický pracovník. V kategorii diplomových a disertačních prací spolu se studenty získávají odměnu i vedoucí a školitelé jejich prací. Ocenění byla udělena za vynikající kvalitu ženské vědecké práce a za absolventské práce na téma Průmysl 4.0 a chytrá infrastruktura a energetika.
| Siemens AG
Siemens oznámil akvizici společnosti Dotmatics

Siemens oznámil akvizici společnosti Dotmatics

Koncern Siemens AG oznámil, že podepsal smlouvu o akvizici bostonské společnosti Dotmatics od firmy Insight Partners v hodnotě 5,1 miliardy dolarů. Dotmatics je předním poskytovatelem softwaru v oblasti výzkumu a vývoje přírodních věd. Tento kontrakt představuje pro Siemens strategický milník a rozšiřuje možnosti využití technologie komplexního digitálního dvojčete a softwaru na bázi umělé inteligence i na tomto rychle rostoucím komplementárním trhu. Americká firma provozuje špičkovou platformu s vysoce ziskovým portfoliem vědeckých aplikací a řízením multimodálních dat ve výzkumu a vývoji v oblasti přírodních věd. Její nabídka pomáhá zákazníkům urychlit zavádění inovací, podporuje spolupráci příští generace a poskytuje kontextualizovaná data pro multimodální vývoj léčiv s využitím umělé inteligence.
| Siemens AG
Siemens dominuje mezi evropskými společnostmi v počtu patentových přihlášek

Siemens dominuje mezi evropskými společnostmi v počtu patentových přihlášek

Společnost Siemens podala v roce 2024 k Evropskému patentovému úřadu (EPO) celkem 1 830 patentových přihlášek, a umístila se tak nejlépe ze všech evropských společností. Přední místa žebříčku žadatelů o patent obsadily společnosti Samsung, Huawei a LG. Mezi deseti nejlepšími žadateli má Německo hned několik zástupců – Siemens AG, BASF SE a Robert Bosch GmbH.
| Siemens AG
Společnost OPmobility zavede PLM řešení z platformy Siemens Xcelerator pro optimalizaci procesu návrhu

Společnost OPmobility zavede PLM řešení z platformy Siemens Xcelerator pro optimalizaci procesu návrhu

Společnost OPmobility zavede software Teamcenter® X v oblasti řízení životního cyklu výrobku (PLM). Součástí stále komplexnějšího produktového portfolia OPmobility je nově elektronika a software zaměřené na výrobu inteligentních exteriérových a komplexních světelných systémů, a dále systémy pro ukládání energie, jako jsou baterie a řešení pro vodíkovou elektromobilitu.
| Siemens AG
Řešení Siemens Electrification X zvýší efektivitu a bezpečnost dobíjecí infrastruktury Aral pulse

Řešení Siemens Electrification X zvýší efektivitu a bezpečnost dobíjecí infrastruktury Aral pulse

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a Aral pulse podepsaly pětiletý kontrakt na zavedení řešení Electrification X z portfolia Siemens Xcelerator pro značku Aral v oblasti elektromobility. Díky tomuto řešení může Aral pulse zajistit centrální provoz, optimalizaci a zabezpečení dobíjecích stanic Aral pomocí rychlodobíjecí technologie pro elektrická vozidla.
| Siemens AG