Plzeňský Prazdroj··4 min

Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj, a. s., je česká firma, pivovar založený v roce 1842, který produkuje první pivo plzeňského typu, Pilsner Urquell. Od roku 2017 patří pod japonskou mateřskou společnost Asahi.

Tisková zpráva
Ondřej Koucký, manažer pivovaru Popovice

Pivovar ve středočeských Velkých Popovicích má nového šéfa. Od letošního března se jím stal Ondřej Koucký (43), který vystřídal ve funkci Václava Šimka. Ten v rámci Plzeňského Prazdroje od ledna vede pivovar v Plzni.

Ondřej Koucký má více než 20 let zkušeností v pivovarnictví. Pivu, jeho kvalitě a výrobě, zasvětil celý dosavadní profesní život. Vystudoval Střední průmyslovou školu potravinářských technologií a posléze také Vysokou školu chemicko-technologickou.

Pracovní kariéru zahájil ve Výzkumném ústavu pivovarsko-sladařském, kde se zaměřoval na senzorickou analýzu a pivovarskou technologii. Následně prošel celou řadou manažerských pozic ve skupině Drinks Union a ve společnosti Heineken. A to nejen v tuzemsku, ale také v zahraničí v celkem 9 pivovarech ve 4 zemích na 3 kontinentech. Dva roky působil Ondřej Koucký v United Breweries v Indii, tři roky strávil v Bulharsku, kde jako supply chain manager řídil výrobu, logistiku a zákaznický servis. Donedávna pak zastával pozici ředitele pivovaru BRASCO v Kongu.

„Ondřej má bohaté zkušenosti s automatizací ve výrobě piva, které získal v mnoha zemích světa. Věřím, že i díky tomu bude velkým přínosem pro náš Velkopopovický pivovar. V posledních letech jsme zde v tomto směru udělali velký pokrok a do budoucna by se měl stát z hlediska automatizace a digitalizace premiantem mezi všemi našimi pivovary,“ uvádí technický ředitel Plzeňského Prazdroje Pavel Šemík.

Nový šéf Velkopopovického Kozla se chce zaměřit nejen na nové technologie ve výrobě, ale i na rozvoj týmu. „Během prvních dnů a týdnů jsem měl možnost potkat se s většinou lidí v pivovaru a poznal jsem, že jsou to profíci, kteří pro pivovar i naše piva dýchají. Věřím, že společně dokážeme úspěšně pokračovat ve zlepšování provozu pivovaru, a přitom zachovávat kvalitu našich piv,“ říká Ondřej Koucký, nový manažer Velkopopovického pivovaru.

Ondřej Koucký propojuje svou lásku k pivovarnictví s koníčky, jako jsou sportovní rybolov, gastronomie, párováním piva s jídlem, turistika a nové technologie. Je ženatý a má dvě děti.

Poznámka pro editory

  • Ve Velkých Popovicích se vařilo pivo nejméně od 16. století. Vznik současného velkopopovického pivovaru inicioval František Ringhoffer II. (1817–1873), významný průmyslník, podnikatel, politik, starosta Smíchova a poslanec Českého zemského sněmu. Do dnešních dnů se z rozsáhlého komplexu Ringhofferových závodů zachoval pouze pivovar Velké Popovice. Je jediným výrobním závodem rodiny Ringhofferů, který nepřetržitě vyrábí svůj produkt od založení v roce 1874 až do současnosti.
  • První várka piva byla v Ringhofferově pivovaru uvařena 15. prosince 1874. Velkopopovické pivo se postupně rozšířilo po celé zemi a s rostoucím odbytem se rozrůstal i samotný pivovar.
  • Kde se vzal ikonicky kozel v jeho názvu a na etiketě? Legenda praví, že obrazová podoba kozla je dílem potulného francouzského malíře. Skutečnost je však prozaičtější – výraz „kozel“ byl v Čechách v minulosti běžně užíván pro silné černé pivo, právě takové, jaké vařili ve Velkých Popovicích. Zřejmě nejstarší vyobrazení kozla se objevilo přibližně v roce 1910 na reklamní tabuli pivovaru s nápisem „Velko-Popovický KOZEL“.
  • Velkopopovický pivovar je součástí Plzeňského Prazdroje. S exportem do zhruba 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2024 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma první místo v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a také první místo v oborové kategorii „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.

Zdroj: www.prazdroj.cz

Další články

Další články od Plzeňský Prazdroj

Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

Pivovar ve středočeských Velkých Popovicích má nového šéfa. Od letošního března se jím stal Ondřej Koucký (43), který vystřídal ve funkci Václava Šimka. Ten v rámci Plzeňského Prazdroje od ledna vede pivovar v Plzni.
| Plzeňský Prazdroj
Pilsner Urquell je partnerem historicky prvního hokejového mistrovství světa žen v Česku

Pilsner Urquell je partnerem historicky prvního hokejového mistrovství světa žen v Česku

Pilsner Urquell pokračuje ve své dlouholeté podpoře českého hokeje. Stal se oficiálním partnerem Mistrovství světa žen v ledním hokeji 2025, které se poprvé v historii uskuteční v České republice. Fanoušci se tak mohou těšit na nezapomenutelné zážitky přímo v dějišti šampionátu v Českých Budějovicích, a to ve speciální fan zóně na Sokolském ostrově, ale i mimo stadion.
| Plzeňský Prazdroj
Velikonoční várka Pilsner Urquell zamířila již počtrnácté do Vatikánu

Velikonoční várka Pilsner Urquell zamířila již počtrnácté do Vatikánu

Po roce z plzeňského pivovaru opět putuje do Vatikánu pivo Pilsner Urquell u příležitosti nadcházejících Velikonoc. Celkem 2025 lahvím plzeňského ležáku dnes přímo v areálu Prazdroje požehnal plzeňský biskup Tomáš Holub a společně s pivovarníky ho vypravili na 1300 km dlouhou cestu.
| Plzeňský Prazdroj
Nejlepším výčepním plzeňského ležáku je Martin Tušek. Titul získal v konkurenci 500 soutěžících

Nejlepším výčepním plzeňského ležáku je Martin Tušek. Titul získal v konkurenci 500 soutěžících

Vítězem 19. ročníku prestižní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender se stal Martin Tušek z restaurace U Tellerů. Cenu si převzal v rámci Makro Czech Gastro Festu v Praze, kde se klání nejlepších výčepních plzeňského ležáku uskutečnilo vůbec poprvé před širokou veřejností. Ocenění „Výčepní legenda“ za celoživotní přístup k řemeslu získal Otta Macháček z královéhradecké hospody Na Hradě. Čestný titul Honorary Connoisseur, který je každoročně udělován osobnosti, která šíří dobré jméno plzeňského piva v Česku i ve světě, obdržela herečka a dlouholetá ambasadorka plzeňského ležáku Aňa Geislerová.
| Plzeňský Prazdroj
Tuzemské chmelnice pokryje síť meteostanic, všichni pěstitelé získají aktuální data o počasí

Tuzemské chmelnice pokryje síť meteostanic, všichni pěstitelé získají aktuální data o počasí

Klima ve třech tuzemských chmelařských oblastech bude nově sledovat rozsáhlá síť meteostanic. Na chmelnice na Žatecku, Úštěcku i Tršicku je v těchto dnech instalují vědci z výzkumného projektu PRO CHMEL, který inicioval a financuje Plzeňský Prazdroj. Ten loni poskytl chmelařům po třech letech intenzivních měření a vývoje unikátní aplikaci, která jim radí, kdy a v jakém množství mají zavlažovat. Díky nynější instalaci dalších čtyřech desítek meteostanic získají chmelaři ještě lepší informace o aktuálních meteorologických podmínkách na chmelnicích, a to dokonce v reálném čase. Získaná data současně zpřesní prediktivní model v aplikaci PRO CHMEL a pěstitelům tak během sezóny pomohou efektivněji zavlažovat.
| Plzeňský Prazdroj
Birell Active rozšiřuje nabídku o dvě nové příchutě

Birell Active rozšiřuje nabídku o dvě nové příchutě

Nealkoholická piva a radlery si v České republice získávají stále větší oblibu, zájem o ně kontinuálně roste. Čím dál více spotřebitelů volí nealkoholické osvěžení nejen při sportu či řízení, ale i v běžném životě. Trend potvrzuje i značka Birell, která je v tomto segmentu jedničkou. Jen za loňský rok se prodeje čepovaného ochuceného Birellu v českých hospodách a restauracích zvýšily meziročně o víc než 6 %. Pro letošní rok Birell přichází navíc se dvěma novými příchutěmi v řadě Birell Active.
| Plzeňský Prazdroj
Pilsner Urquell Master Bartender poprvé pro veřejnost: Nejlepší výčepní změří síly na Makro Gastro Festivalu

Pilsner Urquell Master Bartender poprvé pro veřejnost: Nejlepší výčepní změří síly na Makro Gastro Festivalu

Finále 19. ročníku prestižní soutěže těch nejlepších výčepních Pilsner Urquell Master Bartender se blíží. Letos proběhne ve dvou dnech 3. dubna v areálu plzeňského pivovaru a 4. dubna v Praze. Soutěž letos přináší historickou novinku – poprvé bude celý druhý finálový den, včetně vyhlášení vítěze, otevřen i pro širokou veřejnost, a to v rámci Makro Czech Gastro Festivalu, který proběhne v pražské O2 universum. Návštěvníci tak na vlastní oči uvidí, kdo se stane nejlepším výčepním roku 2025, a ochutnají dokonale načepovaný plzeňský ležák.
| Plzeňský Prazdroj
Jarní tip na zážitek: Prohlídky Plzeňského historického podzemí za svitu baterek

Jarní tip na zážitek: Prohlídky Plzeňského historického podzemí za svitu baterek

Poprvé v letošním roce čeká na obyvatele a návštěvníky západočeské metropole nevšední zážitek – možnost objevovat tajemství labyrintu chodeb, sklepů a studní v Plzeňském historickém podzemí v téměř úplné tmě pouze za svitu baterek! Speciální sedmdesátiminutové prohlídky, které zamíří i do běžně nepřístupné části podzemní chodby, se konají od pátku 11. do neděle 13. dubna – vždy od 17:00 a 18:00.
| Plzeňský Prazdroj
Prazdroj: loni rostl zájem Čechů o ležáky a čepované nealko. Celkové prodeje byly stabilní

Prazdroj: loni rostl zájem Čechů o ležáky a čepované nealko. Celkové prodeje byly stabilní

Plzeňský Prazdroj loni v Česku prodal 7,3 milionu hektolitrů piva a dokázal tak udržet tuzemské prodeje na úrovni roku 2023. Loňské výsledky potvrzují rostoucí oblibu ležáků u českých spotřebitelů a pokračující boom čepovaných nealkoholických piv. Výrazně bodoval i nový ležák Proud. Díky trvalé podpoře, kterou Prazdroj věnuje hospodským, péči o pivo i výčepním, se zároveň daří čelit výraznějšímu poklesu prodejů čepovaného piva v hospodách.
| Plzeňský Prazdroj
Obliba piva mezi ženami v Česku roste, ukazují data Prazdroje. Pomáhá rozmanitá nabídka, nealko a útulnost hospod

Obliba piva mezi ženami v Česku roste, ukazují data Prazdroje. Pomáhá rozmanitá nabídka, nealko a útulnost hospod

Zajdou si ženy raději na pivo nebo na víno? Zatímco odpověď na stejnou otázku je u mužů očekávaná: pivu dává přednost 84 % z nich, preference žen mnohého překvapí. I ony totiž ve většině případů už dávají přednost pivu – 60 % žen jej označilo jako první volbu před vínem. Vyplývá to z aktuálního průzkumu[1] Plzeňského Prazdroje u příležitosti Mezinárodního dne žen. Obliba piva včetně nealkoholického mezi ženami přitom roste: před třemi lety byl mezi milovnicemi piva a vína jen nepatrný rozdíl, pivu dávalo přednost 52 % z nich.
| Plzeňský Prazdroj