České dráhy··4 min

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.

„Včera večer se mohli svézt první cestující kompletní soupravou ComfortJet o devíti vozech včetně nového restauračního vagónu a řídicího vozu 1. třídy. Pro nás i výrobce je to důležitý milník v uvádění dvaceti ComfortJetů do pravidelného provozu. Po fázi zkušebního provozu na našich tratích totiž nové vlaky v kompletní sestavě ještě během letošního roku zamíří také do Německa, na Slovensko, do Rakouska a Maďarska,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Devítivozová jednotka ComfortJet na vlaku IC 517 ve stanici Praha hl.n. (14. 4. 2025). Zdroj: Archiv ČD.

Devítivozový ComfortJet Praha hl.n.

V současné chvíli jsou k dispozici dvě devítivozové jednotky ComfortJet, které budou nasazeny na spoje IC 517 Ostravan Praha hl.n. (19:31) – Bohumín (22:50) a IC 510 Ostravan Bohumín (9:01) – Praha hl.n. (12:19). Po dokončení rekonfigurace dalších jednotek na devítivozové bude zkušební provoz s cestujícími rozšířen také na spoje IC 512 / 515 Ostravan, které jedou po dobu výluky na trati 178 v úseku Bohumín (07:01) – Planá u Mariánských Lázní (12:50/15:08) – Bohumín (20:50).

Jednotky jsou zatím provozovány v taženém režimu bez ovládání z řídicího vozu, ale cestující už budou mít na palubě k dispozici všechny služby včetně servisu restauračního vozu. Ten bude mít v této fázi zkušebního provozu obdobnou nabídku jídel a nápojů jako nabízí servisní společnost JLV na palubě vlaků railjet.

„Devítivozovky“ během roku vyrazí také do zahraničí

Po převzetí dalších devítivozových jednotek CommfortJet bude jejich provoz postupně rozšířen během roku 2025 také na spoje z Prahy do Berlína, Budapešti a Grazu.

České dráhy objednaly u konsorcia Siemens – Škoda dvacet netrakčních jednotek označených obchodním názvem ComfortJet. Finální souprava má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním oddíle. Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. V provozu budou s lokomotivami Siemens Vectron.

Cestující na palubě nejmodernějšího vlaku na našich tratích najdou všechny moderní služby spojené s cestováním na železnici, jako jsou např. klimatizované interiéry, restaurační vůz, místa pro osoby na vozíku a rodiny s dětmi, místa pro kočárky, jízdní kola a velká zavazadla, palubní Wi-Fi síť, speciální okna umožňující snadný průchod signálu mobilních telefonů, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky a mnoho dalších výhod a služeb. Vlaky budou nasazeny na spoje z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa a přes Pardubice a Brno do Rakouska, na Slovensko a do Maďarska.

Devítivozová jednotka ComfortJet na vlaku IC 517 ve stanici Praha hl.n. Zdroj: Archiv ČD.

Devítivozový ComfortJet Praha hl.n. 2

Jednotka ComfortJet na vlaku IC 517 ve stanici Praha hl.n. Zdroj: Archiv ČD.

Devítivozový ComfortJet Praha hl.n. 3

Odjezd vlaku IC 517 Ostravan sestaveného z kompletní devítivozové jednotky ComfortJet z pražského hlavního nádraží. Zdroj: Archiv ČD.

Odjezd devítivozového ComfortJetu z Prahy hl.n.

Posádka restauračního vozu v soupravě ComfortJet. Zdroj: JLV.

Personál restauračního vozu

Stevrdka JLV v restauračním voze ve vlaku ComfortJet. Zdroj: JLV.

Personál restauračního vozu 2

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.
| České dráhy
Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Praha dnes získala další pohodlné noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé také lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express také z Prahy do Gdyně.
| České dráhy
České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

Každoročně je období Velikonoc časem zvýšeného zájmu o cestování. Také letos se České dráhy chystají posílit své dálkové spoje o pravidelné i mimořádné posilové vozy. Cestujícím doporučují včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.
| České dráhy
S InterJety už třináctkrát na Měsíc a zpátky, dohromady najely už 10 000 000 kilometrů

S InterJety už třináctkrát na Měsíc a zpátky, dohromady najely už 10 000 000 kilometrů

Deset moderních netrakčních jednotek Českých drah pro dálkovou dopravu InterJet už najelo dohromady 10 milionů kilometrů. To odpovídá třinácti zpátečním cestám mezi Zemí a Měsícem. Každá z jednotek najela zhruba milion kilometrů, a proto všechny postupně zamíří k plánované obnově stupně R1 do šumperského závodu Škoda Pars ze skupiny Škoda Group.
| České dráhy
Série výluk omezí železniční provoz na Liberecku. České dráhy nahradí vlaky autobusy

Série výluk omezí železniční provoz na Liberecku. České dráhy nahradí vlaky autobusy

Od 8. dubna až do 30. října 2025 bude probíhat několik výluk v různých úsecích tratí 035 Železný Brod – Tanvald a 036 Liberec – Harrachov, které organizuje Správa železnic. Po dobu těchto výluk bude v jednotlivých traťových úsecích přerušena vlaková doprava. České dráhy po dobu výluk zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu.
| České dráhy
ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka otevírá po zimě své brány. K vidění je největší železniční expozice v republice

ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka otevírá po zimě své brány. K vidění je největší železniční expozice v republice

První dubnový víkend se poprvé v letošním roce otevře ČD Muzeum. Do Lužné u Rakovníka vás v sobotu z Prahy doveze historický motorový vlak. Kromě prohlídky expozic muzea s unikátní sbírkou historických vozidel se během víkendu můžete těšit na jízdy parních vlaků z Lužné do Rakovníka, Řevničova a Krupé. Během sezóny chystá ČD Muzeum pro železniční fanoušky několik tematických víkendů a celou řadu historických jízd.
| České dráhy
Denně z Budějovic do Ria, moderní vlaky na jihu Čech ujedou každý den 10 000 kilometrů

Denně z Budějovic do Ria, moderní vlaky na jihu Čech ujedou každý den 10 000 kilometrů

České dráhy ve spolupráci s Jihočeským krajem nasadily v uplynulých letech na páteřní elektrizované tratě a na linku Tábor – Písek – Strakonice nové klimatizované a bezbariérové jednotky RegioPanter a RegioFox. Každý den ujedou moderní vlaky na jihočeských tratích skoro 10 tisíc kilometrů, jako by denně urazily vzdálenost z Českých Budějovic až do brazilského Rio de Janeiro.
| České dráhy
Úpravu oken pro snazší průchod mobilního signálu ve vlacích ČD zajistí firma AGC Glass Europe

Úpravu oken pro snazší průchod mobilního signálu ve vlacích ČD zajistí firma AGC Glass Europe

České dráhy podepsaly smlouvu na laserovou úpravu oken pro snazší průchod mobilního signálu ve více než 200 jednotlivých drážních vozech, kterou pro národního dopravce zajistí na základě veřejné zakázky společnost AGC Glass Europe S.A. Úpravy by měly být hotovy do konce letošního roku a vyjdou na 29 milionů korun. České dráhy pro financování této technologické modernizace využijí prostředky získané v rámci dotačního titulu Českého telekomunikačního úřadu.
| České dráhy
České dráhy nepodaly nabídku v rámci nabídkového řízení na linku Plzeň – Domažlice

České dráhy nepodaly nabídku v rámci nabídkového řízení na linku Plzeň – Domažlice

České dráhy nepodaly nabídku do soutěže Plzeňského kraje na zajištění provozu linky P3 Plzeň – Domažlice město. Důvodem je objektivní nemožnost zajistit v požadovaném čase vozidla odpovídající požadavkům stanovených zadávací dokumentací.
| České dráhy