DM··4 min

Menstruační chudoba trápí i ženy v Česku. Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun

DM

DM

DM drogerie markt je německý řetězec drogerií, který se specializuje na prodej kosmetiky, drogistického zboží a potravin. Společnost byla založena v roce 1973 a má pobočky ve více než 10 zemích. DM je jedním z největších prodejců drogistického zboží v Evropě.

Tisková zpráva
Menstruační chudoba

Menstruační potřeby v hodnotě jeden milion korun daruje společnost dm organizacím pro boj s menstruační chudobou. V České republice je velká skupina žen, pro které jsou tyto potřeby drahé, a každý měsíc vyhlíží blížící se menstruaci s obavami. Podle dm by žádná žena neměla čelit tomu, že ji menstruace vyčlení z běžného života nebo donutí používat nehygienické alternativy.

České Budějovice, 14.06.2024. Menstruace je přirozenou součástí života každé ženy. Každý měsíc přináší ženám nejen bolest nebo obavy z protečení, ale představuje také znatelnou finanční zátěž. V České republice jsou navíc menstruační potřeby zatíženy nejvyšší, tedy jedenadvacetiprocentní, daňovou sazbou, což jejich cenu ještě zvyšuje. Podle letošního průzkumu od společnosti Spectra pro dm je menstruace finančně náročná pro třetinu dotázaných žen v Česku.

„V dm zastáváme názor, že by se téma menstruační chudoby mělo stát veřejným, protože je důležité, aby všechny ženy a dívky měly přístup k menstruačním potřebám. Tyto potřeby jsou totiž pro menstruující ženy nutností, ne luxusem,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Jistota a důstojnost během menstruace

Společnost dm proto daruje menstruační potřeby v hodnotě 1 milionu korun organizacím Sola pomáhá a Člověk v tísni, které se řešením menstruační chudoby zabývají. Skrze Sola pomáhá bude pomoc využita na zajištění menstruačních balíčků do terénních služeb a na toalety nízkoprahových center v různých částech Česka. Prostřednictvím Člověka v tísni poputuje pomoc na zajištění menstruačních potřeb pro dívky ve školách ve vyloučených lokalitách.

„Menstruační chudoba v Česku ohrožuje 38 tisíc dívek ve věku 12 až 18 let. Stává se, že tyto dívky ve dnech menstruace zameškávají školu, protože si jejich rodiny nemohou dovolit nakoupit menstruační potřeby nebo jejich dostatečné množství. A proto jsme oslovili 61 škol v lokalitách, kde působíme a těm zprostředkujeme menstruační potřeby, které budou dívkám volně k dispozici po celý školní rok. Menstruace nemůže být překážkou školní docházky,“ popisuje Kristýna Bojić, manažerka projektu Reprodukční zdraví dívek a žen Člověka v tísni.

Menstruace není luxus

Organizace Sola pomáhá se věnuje tématu menstruační chudoby třetím rokem. Za tu dobu pomohla zajistit důstojnost během menstruace tisícům žen. Darované produkty pokryjí zásobu, díky které organizace zajistí 3 600 balíčků a pokryje 9 center sociálních služeb na celý rok. „Stále nás nepřestává překvapovat, jak často jsou menstruační potřeby nedostupné, a jakou radost ženám dělá, když se mohou spolehnout na jejich dostatek a kvalitu. Menstruace se neptá, zda se vám hodí nebo zda na ni zrovna máte. Není to luxus, jak se nám jednadvacetiprocentní DPH snaží naznačit,“ komentuje Lu Gregorová, zakladatelka Sola pomáhá.

Jednadvacetiprocentní daň v České republice představuje jednu z nejvyšších daní na menstruační potřeby v celé Evropě. V sousedním Polsku se zdaňují například 5 % sazbou DPH, v Německu 7 % a ve Velké Británii dokonce 0 % sazbou.

Menstruační chudoba je důležitým tématem aktuální kampaně dm. Aby upozornila na extrémně vysoké zdanění menstruačních potřeb, připravila pro své zákaznice a zákazníky netradiční eKupon na 21× více bodů, a to na nákup libovolného množství menstruačních kalhotek a kalíšků. Získají jej v kuponovém centru aplikace Moje dm vždy osmadvacátého dne v měsíci až do srpna. Tyto produkty zbytečně nezatěžují životní prostředí, a představují tak šetrnou a udržitelnou alternativu k běžným menstruačním potřebám.

Více informací o menstruační chudobě a kampani dm na podporu ženského zdraví naleznete na odkazech dm.cz/zenskezdravi a dm.cz/menstruacni-chudoba.

Soubory ke stažení

Zdroj: www.dm.cz

Další články

Další články od DM

dm informuje: Společnost dm drogerie markt varuje před konzumací produktu dmBio kešu pasta s malinami 250 g

dm informuje: Společnost dm drogerie markt varuje před konzumací produktu dmBio kešu pasta s malinami 250 g

Společnost dm varuje před konzumací produktu dmBio kešu pasta s malinami 250 g (GTIN 4067796070040). Týká všech produktů s datem minimální trvanlivosti do 28.4.2026, včetně 28.4.2026. dm stahuje produkt z trhu od 27.05.2025 jako preventivní opatření a důrazně nedoporučuje jeho konzumaci.
| DM
Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu

Společnost dm se i v letošní kampani zaměřuje na menstruační chudobu

České Budějovice, 28.05.2025. Společnost dm se dlouhodobě zaměřuje na oblast ženského zdraví a podporuje povědomí o otázkách týkajících se fyzické, duševní i emoční pohody. Spolu s letošní kampaní Ženské zdraví proto spouští mezinárodní iniciativu, která upozorňuje na problematiku menstruační chudoby a nedostatečný přístup k menstruačním potřebám na veřejných místech. V rámci této iniciativy vybaví společnost dm 265 základních škol po České republice menstruačními potřebami zdarma. Speciální zásobníky s hygienickými vložkami budou k dispozici všem žákyním vybraných škol.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt dmBio kešu pasta s malinami 250 g

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt dmBio kešu pasta s malinami 250 g

České Budějovice, 27.05.2025. Nelze vyloučit, že se ve výše uvedeném produktu může vyskytovat salmonela. Konzumace potravin kontaminovaných salmonelou může vést k průjmu, bolestem hlavy a břicha, malátnosti, zvracení a mírné horečce. Zvláště ohroženi jsou kojenci, malé děti a starší lidé nebo lidé s oslabenou imunitou. Pokud byl výše uvedený produkt již zkonzumován a objevily se uvedené příznaky, měli byste vyhledat lékaře.
| DM
Společnost dm spouští dm babybonus

Společnost dm spouští dm babybonus

České Budějovice, 26.05.2025. Společnost dm spouští 26. 5. 2025 nový dm babybonus, který poskytne komplexní podporu nastávajícím rodičům a rodinám s malými dětmi. Díky relevantnímu obsahu, exkluzivním eKuponům a malým překvapením nabízí dm babybonus cenné informace a výhody, které usnadňují a zpříjemňují každodenní rodinný život.
| DM
Společnost dm startuje jarní kolo Sbírky potravin

Společnost dm startuje jarní kolo Sbírky potravin

České Budějovice, 24.04.2025. Společnost dm se i letos zapojuje do Sbírky potravin a ve spolupráci s Potravinovými bankami pomůže lidem v nouzi. Fyzické jarní kolo sbírky proběhne v sobotu 26. dubna 2025, zákazníci společnosti dm se však mohou podílet také zakoupením virtuálních balíčků, které jsou v prodejnách dm, v online shopu dm.cz a v aplikaci Moje dm dostupné od 22. dubna až do 6. května 2025.
| DM
Společnost dm drogerie markt pokračuje v inovacích. Novinkami reaguje na měnící se potřeby zákazníků

Společnost dm drogerie markt pokračuje v inovacích. Novinkami reaguje na měnící se potřeby zákazníků

České Budějovice, 18.03.2025. Společnost dm drogerie markt pokračuje v investicích do zlepšování zákaznické zkušenosti a představuje tři nové služby, které posouvají nakupování v dm na lepší úroveň. Nově spuštěné služby jako Scan&Go, možnost uplatnění dm active beauty bodů při online nákupech a expresní doručení potvrzují pozici dm jako inovativního lídra v oblasti drogerie a péče o zákazníky.
| DM
Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

Společnost dm v nové kampani dodává odvahu být #prosteja

České Budějovice, 07.01.2025. „Být sám sebou“ není pro mnohé snadné. V komplexním světě jsme denně konfrontováni s různými očekáváními ve všech oblastech života. Mnohá z těchto očekávání vycházejí z tradičních rolí. Sociální média tlak na sebezdokonalování ještě zvýšila. Očekává se, že každý bude neustále prezentovat dokonalý život, který je pak srovnáván s životy ostatních. Všechna tato očekávání mohou vést k pocitu přetížení, protože si často vzájemně odporují. „Chceme vyzývat k tomu, aby se lidé zamýšleli nad očekáváními spojenými s jejich rolemi a vytvořili si prostor pro vlastní sebereflexi,“ popisuje cíle kampaně Jiří Peroutka, manažer komunikace dm. Každý člověk by měl mít možnost vymanit se ze společenských norem a jít svou vlastní cestou, aniž by se musel neustále přizpůsobovat ideálnímu obrazu, přesně ve smyslu hashtagu #prosteja.
| DM
Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

Společnost dm spolu se svými zákazníky opět pomáhá: 3 miliony Kč na klimatické vzdělávání žáků středních škol a 39,76 tuny zboží lidem v nouzi

České Budějovice, 03.12.2024. Již posedmé se společnost dm zapojila do dobročinné iniciativy Giving Friday, která představuje protipól k slevovému šílenství Black Friday. Pět procent z obratu učiněného 29. listopadu 2024 v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz se letos rovnalo částce 2 849 934 Kč. Tuto částku společnost dm zaokrouhlila na výsledné 3 miliony Kč, jimiž podpoří vzdělávací centrum TEREZA – organizaci, která již 45 let inspiruje a učí děti odpovědnému přístupu k životnímu prostředí.
| DM
dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

dm informuje: Společnost dm drogerie markt stahuje z prodeje produkt TIERRA VERDE sprchový gel esence radosti pomeranč & lavandin 500 ml

České Budějovice, 24.10.2024. Produkty s šarží 05.10.2025 vykazují nadlimitní mikrobiologickou kontaminaci bakterií Lactobacillus Plantarum. Stahování se týká pouze výše uvedeného produktu. Ostatní šarže a jiné produkty značky TIERRA VERDE nejsou dotčeny. Čistě z preventivních důvodů a v zájmu preventivní ochrany spotřebitelů byl dotčený produkt okamžitě stažen z prodeje.
| DM
Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

Bilance 2023/2024: Společnost dm investuje do cen, designu prodejen, technologií i udržitelné budoucnosti

České Budějovice, 24.10.2024. V uplynulém obchodním roce (1. října 2023–30. září 2024) společnost dm drogerie markt opět výrazně investovala do své cenové pozice na trhu: v předchozích dvanácti měsících byl nárůst prodejních cen v nákupním koši dm opět nižší než inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen. Současně byly navýšeny investice do digitálních platforem a služeb, nového designu prodejen, udržitelných konceptů a spolupracovníků. Zákazníci tyto iniciativy ocenili nárůstem obratu o 11,12 %. Nad hranici 5 miliard eur (5,248 miliardy eur) se poprvé vyšplhal obrat zemí podskupiny dm, kterou tvoří mateřská společnost dm Rakousko spolu se svými dceřinými společnostmi dm Česká republika, dm Maďarsko, dm Slovensko, dm Slovinsko, dm Chorvatsko, dm Srbsko, dm Bosna a Hercegovina, dm Rumunsko, dm Bulharsko, dm Severní Makedonie a dm Itálie.
| DM